LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandthecnicus

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Tandthecnicus

Ongelezen bericht door miriam42 »

Hallo,
Weet iemand wat ik hiermee kan doe:
Ik heb 5 jaar geleden mijn tanden moeten laten trekken (amogaan allergie)
daardoor kreeg ik een kunstgebit wat ik dus niet kon verdragen / inhouden.
Volgende stap inplantaten 6 stuks heb ik in mijn bovenkaak, maar nu heb ik teveel spanning op de steg en moet deze worden vernieuwd.
Nu komt het probleem, de tandthecnicus waar ik destijds heen ging heeft in verleden zoveel fouten gemaakt dat ik daar niet meer terug wil/ durf.
Mijn eigen tandarts werkt ook niet meer met hem maar dit gebeuren valt wel onder de garantie van die tandthecnicus.
C.Z. zegt ja daar heb je een probleem want wij betalen niet, op mijn vraag of ik het dan maar zo moet laten met gevolg dat de inplantaten er uit rotten door de ontsteking die de steg veroorzaakt door de spanning die erop zit, antwoorden ze tja ??
Wie weet welke stap ik nu kan ondernemen want ja ik zit wel met het probleem en ben nu 5 jaar verder en 15 kilo lichter doordat ik niet normaal kan eten.

Gr hopeloos

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door vroem »

dan is er maar 1 weg om te volgen, indien duidelijk is dat er echt een fout gemaakt is. dit moet u dan wel aantonen. Klacht indienen en correctie verlangen of betaling van extra te makn kosten. Hoe lang geleden is de steg geplaatst, want dat mis ik in het verhaal.. Heeft deze tandtechnicus een overeenkomst met CZ? zo ja moet CZ uit hoofde van die overeenkomst meer doen dan nu.

Alternatief, wat makkelijker wellicht, en sneller, is dat de tandarts u verwijst naar een CBT voor de problematiek.

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door miriam42 »

Ik heb de steg nu ongeveer half jaar, en al die tijd al last dat het niet lekker zit.
De tandthecnicus heeft om te beginnen mij laten happen wat nog niet mocht en heeft op dat moment niets aangevraagt bij c.z.
Daarna heeft hij bij de tandarts ook geen goede factuur afgegeven hier moesten codes bij die hij niet wilde geven.
De steg is scheef en geeft dus spanning op de inplataten wat de ontstekingen veroorzaakt.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door vroem »

als er spanning op implantaten staat zou ik het spul ern heel snel uit laten halen voordat er implantaten verloren gaan, of er breuk in schroefjes of zo komt. Zou hem ook formeel schriftelijk laten weten wat er niet deugt, en dat u wilt dat hetin orde gemaakt wordt. Snap even het verhaal tandarts/tandtchnicus niet. Ik als tandarts doe het werk bij de patient, de technicus doet alles daarbuitenom.
Wie heeft al het werk bij u in d emond gedaan, d tandtechnicus of de tandarts? machtiging moet idd vooraf aangevraagd worden met kostenopgave. Is zo standaard dat ik het ongelofelijk vind dat dat niet gebeurt is...

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door miriam42 »

Hallo,

De tandthenicus heeft al het werk gedaan maar die man is zo verstrooit dat hij meestal niet eens wist wat ik kwam doen of wie ik was.
Ik had toen al moeten gaan maar ja naar zoveel elende hoop je dat het eindelijk opgelost wordt en dat je weer normaal kan eten .
Maar niets is minder waar en nu zegt dus c.z. ja die tandthenicus moet het opnieuw maken je begrijpt dat ik daar niet meer heen durf .
Maar ik zit wel met het probleem ik kan het er niet uit laten halen ik kan niet gaan werken zonder tanden.
Al met al zit ik met het probleem en weet niet wie of waar ik moet aankloppen om tot een oplossing te komen.
Mijn tandarts heeft een nieuwe tandthecnicus maar ja die gaat dit niet vergoeden natuurlijk, wat ook normaal is toch.
Ik begrijp hun allemaal wel maar ja ik zit met de last en dat gaat nu maar eindeloos door en uiteindelijk ben ik de klos en niemand anders.
Ik vindt het diep triest dat zoiets mede door het c,z de klant ik in dit geval met het probleem blijf zitten en hun vanavond gewoon lekker eten en gaan slapen.
Ik weer aan de puding zit en paracetamol.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat raar dat de tandtechicus alles heeft gedaan bij je dat doet
normaal toch een tandarts ?
De tandarts laat die dingen dan weer maken door een tandtechnicus maar
een tandtechnicus zit normaal toch niet bij patienten in de mond ?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door vroem »

wat je kan doen heb ik al 2 opties voor gegeven. meer kan ik er ook niet mee.

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door miriam42 »

Ja , bij mij dus wel maar wat nu ???

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door miriam42 »

eruit is geen optie dus
en wat de tandthenicus betreft zegt hij ik heb mijn werk gedaan.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door vroem »

een tandprotheticus (speciale opleiding) mag dit soort werk doen, maar als het aantoonbaar niet goed zit heeft hij niet aan zijn inspanningsverplichting voldaan en heeft dan dus verplichting tot nazorg om te zorgen dat het wel goed zit. En dus kan er (ik denk het beste bij de medische tuchtraad) een klacht ingediend worden, waarbij hij eerst schriftelijk in gebreke moet worden gesteld en de kans moet krijgen tot herstel. Of door het zelf te doen, of door de elders gemaakte kosten te compenseren.
Die kans moet geboden worden, dus schriftelijk de wacht aanzeggen met 2 weken tijd te reageren en met een (tegen)voorstel te komen. Zorg ook dat alles wat eruit komt bewaard wordt omdagt als het inderdaad niet goed gemaakt is daarmee je klacht aangetoond moet worden.
Je tandarts mag hier ook wel wat meer ruggegraat in tonen overigens.

ik krijg de indruk dat je mijn eerdere voorgestelde opties niet goed begreep, nu moet het goed kunnen komen.

miriam42
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:37

Re: Tandthecnicus

Ongelezen bericht door miriam42 »

hallo,

oke dat is duidelijk ik ga er mee aan de slag, en hoop dat het goed komt want bij hem laten maken zal hij wel willen maar ik heb geen vertrouwen in goede afloop als hij dat moet maken.

Gesloten