LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is er iemand met positief nieuws?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door De magier »

Beste JW/BT,

Ik denk dat gasten zoals jij het forum aardig verzieken... komt er eindelijk eens iemand met -voor hem- positief nieuws, en waar anderen mogelijk ook iets aan hebben, wordt er zo kinderachtig op gereageerd. Ik heb Piet zelfs een kopie van de brief laten zien. Elders op dit forum staat omschreven wie er voor deze oplossing in aanmerking komt.

Oja, ik ben niet de broer van de directeur. Jij bent waarschijnlijk niet de broer van Einstein.

Groet, De Magier

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste mensen,

Iedere keer als iemand met positief nieuws komt dan is het volgens enkele (veelal dezelfde) een leugenaar.
Biedt iemand tegen een kleine vergoeding aan mensen die géén advocaat kunnen of willen betalen zijn hulp aan dan is het een oplichter.
Ik krijg het idee dat sommige mensen andere hulp niet gunnen… op zich logisch, want veel mensen kijken ook met afgunst naar de nieuwe BMW/MERCEDES/BENTLEY van de buurman, en krijgen soms het idee om er een flinke kras op te zetten.

Daarom adviseer ik die mensen die ten einde raad zijn contact via de mail met me op te nemen, dan kunnen we altijd eens kijken naar de mogelijkheden…..

En laat je vooral niet afschrikken door verhalen als; je hebt geen kans, Dexia wilt alleen maar rechtszaken aangaan etc.

Ik ben ervan overtuigd dat Dexia veel meer zaken zal gaan schikken dan het haar lief is, daar ook hun advocaten(kosten) een flinke post is op hun budget!

Voor vrijblijvende informatie neem eens contact op en ga niet bij de pakken neerzitten!

m.v.g. justice man 007

e-mail: [email protected]

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Harry »

Piet, hier ga je wel heel kort door de bocht met je antwoord op de brief van magier, wij willen feiten. was het de leeftijd wat de doorslag gaf of was het inkomen van magiers moeder te laag om de restschuld te betalen. Is er ook een advocaat aan te pas gekomen enz. Kunnen wij de brief zien op de payback-site ???? Er zijn nu alweer 3 maanden om van het nieuwe jaar de contributie is betaald en toch heb ik het gevoel dat payback wegzakt in een praatclubje net zo als de andere eega-lease en lease - verlies. Wij willen actie Piet jullie moeten de Oosting ploeg op de huid zitten en vertellen dat we geen genoegen nemen met een slap compromis. Je bent tenslotte onze woordvoerder.

groetjes Harry
Laatst gewijzigd door Harry op 08 apr 2004 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Je hoort het Piet (payback) er is werk aan de winkel!

Kijk ook eens naar mijn aanbod, en overweeg of het ook zinvol is voor u (zeker wanneer u nog helemaal geen actie heeft ondernomen!)

m.v.g. justice man 007

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgens Harry et all,

Piet is (net) terug uit Den Haag. Wij zijn de hele dag op bezoek geweest in de tweede kamer, bij diverse politieke fracties.
Dus stil zitten doen we niet.

Als bewijs, soon, een foto van onze Piet in gesprek met minister de Geus, Sociale Zaken, voor de ingang van de tweede kamer (woensdag 7 april 2004).

So don't worry.

Mazzeltov;

Ralph*De strijd gaat door, wij gaan door, Pay-Back time!*

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Harry »

Yes, zo hoort het captain actie, je moet die gasten op de huid blijven zitten, stilstaand water wordt brak, en van brak water wordt je ziek.

groetjes Harry

De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door De magier »

Beste Harry,

Hierbij de antwoorden:
-Mijn moeder had Triple Effecten
-Restschuld: een keine € 25.000,--

Dat is kwijtgescholden, omdat:
-het inkomen van mijn moeder te laag is (ongeveer € 1.000,--), dus het maandbedrag dat ze aan Dexia kan betalen werd op nul gezet
-haar vermogen lag onder de € 5.000,-- (hoewel ze een eigen huis en een auto heeft).

DAAROM is het haar kwijtgescholden. Ik begrijp dat veel mensen een haat tegen Dexia koesteren. Deze haat kan verblindend werken... natuurlijk is het zo dat Dexia er zo veel mogelijk uit wil slepen, maar voor schrijdende gevallen hebben ze wel een goede regeling, en dat mag ook wel eens gezegd worden. Door elke keer maar te prediken dat Dexia de duivel is, wordt elke keer maar afgeraden om in te gaan op de clausule, terwijl dat bij sommige slachtoffers (de echt schrijdende gevallen) het een eind kan maken aan de ellende.

Groet,
de Magier

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door trudy »

Gedeeltelijk mee eens. Helaas heb ik ook over gevallen gehoord van mensen die dachten dat ze een schrijnend geval waren, vantevoren van hun rechten afzagen, door Dexia werden afgewezen en toen in nog diepere ellende stortten. Wat dan ???????


Vr.gr.

De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door De magier »

Hoi Trudy,

Daar ben ik eerlijk in: dat weet ik niet. Je moet dus van te voren goed nagaan of je een kans maakt. Nagaan wat je hebt aan spaargeld, aandelen enzo, en je moet nagaan wat jouw maandinkomsten zijn. Op de site van Nibud kan je enigszins nagaan of je al dan niet voldoende draagkracht heb.

Ik kan je eventueel wel helpen/suggesties geven? Je kan me mailen op: [email protected]

Groet,
De Magier

0001
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 mar 2004 17:55

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door 0001 »

Magier,

Hoewel ik begrijp dat jij en je moeder blij zijn met deze regeling vind ik het bod van dexia veel te zwak en komt dexia hier heel goed weg.

Iemand die maar €1000,- te besteden heeft had in eerste instantie het contract nooit door de strot geduwd mogen krijgen. Uw moeder is een sterk voorbeeld van zorgplicht verzaken. Dexia zou pas in mijn ogen in achting stijgen als dexia uw moeder volledig schadeloos had gesteld. Let wel, indien je moeder de zaak had laten voorkomen bij de rechtbank dat je moeder dan zeer waarschijnlijk gewonen had.

Volgens mij maakt iemand die in aanmerking komt voor de hardheidsclausule de meeste kans om volledig schadeloos gesteld te worden. Immers deze mensen hadden nooit en te nimmer een contract aangeboden mogen worden.

mm

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

Ik onderschrijf je mening 0001,
deze mensen hebben de grootste kans om in het gelijk te worden gesteld.

Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Gerard »

Zo iets van: als het kalf verdronken is, dempt men de put. Deze mensen zijn blij met deze oplossing en zijn dus niet voor de rechter geweest. Anders waren ze niet voor die clausule gegaan. En geld voor een toevoeging (eigen bijdrage) zal er wel niet geweest zijn.

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

Niet helemaal juist,
reeds eerder werd op het forum opgemerkt dat mensen met lage inkomens een grotere kans hebben om in het gelijk gesteld te worden.
Zelfs uitspraken van DSI wijzen dit uit.
Het is niet de bedoeling om iemand te kwetsen, het is een constatering van een feit.

Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Gerard »

Dat feit op zich klopt ook wel, maar niet iedereen wil en/of kan naar de rechter. En als je voor die clausule in aanmerking wenst te komen, moet je tekenen dat je afziet van rechtsvervolging.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Willems »

Bij deze mensen ligt precies overduidelijk het misbruik van vertrouwen en het duidelijk crimineel gedrag van Dexia, dat tot schoftige knevelarij leidt. Van mensen, die niet beter weten of onmachtig zijn, op onrechtmatige wijze brutaal af te pakken wat Dexia hoe dan ook, op welk terrein dan ook géén recht op heeft. De sociale bescherming is totaal weggevallen en onze beschermers zijn tevens onze belagers en wij ondergaan het eigenlijk machteloos!!
Dat Dexia als representatieve Europese Bank dit doet is een grote schande. Echter, erger is, dat wij als Europese burger niets effectief kunnen ondernemen en lijdzaam dagelijks toezien hoe wij met ons allen langzaam maar zeker met toestemming van de overheid die ook erbij betrokken is, naar de slachtbank worden gevoerd. En dit met de komst van Europese verkiezingen, waarbij wij bewust onze stem uit brengen. Zijn wij eigenlijk gek of is het zover met Europa dat wij onbewust teruggevallen zijn tot moderne slavernij van de Staat?

De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door De magier »

Ik weet het, ik weet het... Als de contracten op MIJN naam stonden, dan had ik het ook via de rechter gespeeld. Met alle respect voor mijn moeder... maar ik ben hoog opgeleid, raak niet onder de indruk van incassobereichten enzo, maar voor mijn moeder was het allemaal erg overdonderend. Opeens werd ze bestookt met brieven, en had ze dossiermappen vol Dexia-brieven (ze heeft het ook jarenlang voor mij verzwegen). En ze wilden rust rust rust. En dat wilde ik ook voor haar, dus daarom gingen we over tot de clausule.
M'n moeder was er helemaal een voorstander van omdat ik haar wijsmaakte dat ze de inleg ook terug zou krijgen (maar dat heb ik maar uit eigen zak betaald met het idee dat ze nu helemaal het idee heeft dat de zaak redelijk gunstig is afgerond (sssst, niet tegen haar vertellen hoor :wink: )

Maar nogmaals: het kan een oplossing zijn voor minder draagkrachtige mensen die ervan af willen, en niet de energie kunnen opbrengen om het via de rechter te spelen. Daarnaast kan men ook nog wachten tot de commissie Oosting iets van zich heeft laten horen....

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door trudy »

Beste Magier,

Ik heb net een e-mail naar je gestuurd. Nog één vraagje. Je zegt dat je moeder met brieven van Dexia werd bestookt. Ik dus ook, maar die hardheidsclausule is op mij al lang niet meer van toepassing. Die moest je accepteren uiterlijk ergens juni vorig jaar, toen ik "nog" niet met die brieven werd bedreigd. Was dit bij jouw moeder dan anders? Als je toen binnen een bepaalde tijd niet reageerde (ook voor die hardheisclausule, neem ik aan), dan verviel het toch? Of denk ik nu verkeerd.

Vr. gr.

De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door De magier »

Hoi Trudy,

Ook bij mijn moeder was de oorspronkelijke aanbieding al verlopen. Zover ik weet geldt de clausule t/m 2008. (dat staat op de site van Dexia).

Groet

meer2389
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 feb 2004 14:01

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door meer2389 »

Mijn positieve nieuws uit het uiterste zuiden van het land is dat ik mij heb aangesloten bij een club die DEXIA gaat dagvaarden.
Verder sta ik achter Payback voor de komende hete demonstratiemaanden, toch?
Verder heb ik mijn voorlopige :o :o verlies van de inleg geaccepteerd. Mochten we er nog iets van terug zien dan is dat mooi meegenomen.
Ik ga voor kwijtschelding van mijn schuld
Jacqueline

Wilco
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 okt 2003 16:13

Re: is er iemand met positief nieuws?

Ongelezen bericht door Wilco »

Ja, ik heb positief nieuws,

Ik heb een advocaat in de arm genomen en ga dus door met de strijd. Tevens heb ik mijn klacht bij DSI ingetrokken, met als argument dat het niet meenemen in de klachtenprocedure van misleiding, voor mij een aanleiding is het vertrouwen in deze commissie op te zeggen. Dus ik zou zeggen, wij zijn er klaar voor, kom maar op Dexia.

WI

Gesloten