LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FBTO Module Calamiteiten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Eotaxin
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2009 18:41

FBTO Module Calamiteiten

Ongelezen bericht door Eotaxin »

Let op als je net zoals ik bij het afsluiten van je zorgverzekering een jaar lang gratis de Module Calamiteiten hebt gekregen van FBTO.

Als je er niet aan denkt deze module na een jaar op te zeggen ga je er gewoon voor betalen, nu een slordige 80 euro per jaar.

Een fijne sigaar uit eigen doos dus!

Ik heb de ten onrechte betaalde premie over 2010 teruggekregen na verschillende emails. Het verzoek tot restitutie werd in eerste instantie afgewezen!

Tot mijn verbazing probeert FBTO mij in 2012 weer gewoon te laten betalen voor deze ongevraagde, ongewilde en stilzwijgend verlengde module...

Wees gewaarschuwd!

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: FBTO Module Calamiteiten

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Dank voor dit bericht. Het is belangrijk om elkaar voor bepaalde praktijken te waarschuwen.

FBTOWebcare
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2011 10:19

Re: FBTO Module Calamiteiten

Ongelezen bericht door FBTOWebcare »

Hallo Eotaxin,

Graag reageer ik op je bericht van de gratis module calamiteiten. Je geeft aan dat wij deze module niet automatisch na een jaar uitzetten. Hierdoor heb je het hele jaar premie betaald voor een module die je niet wilt.

De module calamiteiten heb je een jaar lang gratis van ons gekregen door een actie. Als je deze module na dit jaar niet wilt houden, kan je via MijnFBTO of via e-mail deze module zelf uitzetten. Dit kan zelfs per maand.

Uit je verhaal begrijp ik dat je deze module nog steeds aan hebt staan. Met één mailtje naar ons of door zelf de wijziging via MijnFBTO op http://www.fbto.nl te doen, kan je hem alsnog beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Laura
FBTO Webcare

Eotaxin
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2009 18:41

Re: FBTO Module Calamiteiten

Ongelezen bericht door Eotaxin »

@FBTOWebcare:

Uiteraard heb ik deze (in mijn ogen volkomen overbodige) module inmiddels uitgezet.

Mijn punt is dat je de Module Calamiteiten ongevraagd gratis krijgt en dat deze het jaar erop stilzwijgend verlengd wordt.

Als je dus niet regelmatig je polis nakijkt moet je dus 80 euro betalen voor iets waar je helemaal niet om gevraagd hebt...

Ik vind deze werkwijze op zijn minst twijfelachtig!

Het is ook merkwaardig dat ik hier vorig jaar bij FBTO over geklaagd heb, met veel moeite mijn geld heb teruggekregen (omdat jullie kennelijk vonden dat ik gelijk had...), en jullie het dit jaar gewoon weer proberen...

FBTOWebcare
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2011 10:19

Re: FBTO Module Calamiteiten

Ongelezen bericht door FBTOWebcare »

Hallo Eotaxin,

Ik vind het heel vervelend dat je deze werkwijze zo hebt ervaren.

Je geeft aan dat je de module ongevraagd hebt gekregen, alleen bij het afsluiten van de FBTO Zorgverzekering heb je ook de keuze om de gratis module niet te nemen. Dus geen gebruik te maken van de actie toendertijd.

Ook geef je aan dat de module stilzwijgend is verlengd. Rond half november van elk jaar ontvang je een e-mail met de verlenging voor het volgend jaar. In deze e-mail staat dan de nieuwe premie en daarbij is inzichtelijk dat de module Calamiteiten een betalende module is geworden.

Op het moment dat FBTO besluit je tegemoet te komen in de premie voor het jaar 2010 betreft dat een coulance uitkering.

Met vriendelijke groet,

Jackelien
FBTO Webcare

Gesloten