LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eveline cosmetics
Eveline cosmetics
Wie kan mij zeggen of ook echt de gerechtsdeurwaarder voor je deur staat.
Na veel gemail en gedoe, en nog steeds, zeggen ze daar dat ik een product heb gehad, want het is besteld via mijn IP adres.
Ik heb nooit iets gehad dus waarom moet ik betalen.
Nu kreeg ik van de week een brief met de mededeling 13 november komt de deurwaarder, maar de brief kwam op 3 december ik weer gemaild naar EVELINE cosmetics en men mailde dat dit 13 december moet zijn.
Maar heeft ook iemand echt ervaring of die deurwaarder dan ook komt en of je geregisseerd wordt over je kredietwaardigheid.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dus ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft.
Bedankt
Na veel gemail en gedoe, en nog steeds, zeggen ze daar dat ik een product heb gehad, want het is besteld via mijn IP adres.
Ik heb nooit iets gehad dus waarom moet ik betalen.
Nu kreeg ik van de week een brief met de mededeling 13 november komt de deurwaarder, maar de brief kwam op 3 december ik weer gemaild naar EVELINE cosmetics en men mailde dat dit 13 december moet zijn.
Maar heeft ook iemand echt ervaring of die deurwaarder dan ook komt en of je geregisseerd wordt over je kredietwaardigheid.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dus ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft.
Bedankt
Re: Eveline cosmetics
Wie eist moet bewijzen.
Als ik het goed begrijp: je hebt niets besteld, maar Eveline cosmetics zegt van wel?
Ja dat klopt, maar ik wil graag weten of iemand mee heeft gemaakt dat ze ook de gerechtsdeurwaarder sturen.
Het product kost volgens EVELINE cosmetics 4,95 gehad en moet nu 9,95 betalen.
Maar is vind het gewoon geen stijl zoiets.
Ik zou zeggen laat ze maar komen vooral als je zeker weetmulder54 schreef:Ja dat klopt, maar ik wil graag weten of iemand mee heeft gemaakt dat ze ook de gerechtsdeurwaarder sturen.
dat je er niets besteld hebt.
Waarom is het van belang of de deurwaarder wel/niet echt komt?
De feiten blijven toch hetzelfde?
Juist.Jolijn schreef:Waarom is het van belang of de deurwaarder wel/niet echt komt?
De feiten blijven ook hetzelfde, maar in die brief staat dat de gerechtsdeurwaarder komt en dat je geregistreerd wordt in de centrale databank voor bedrijven, ik weet helemaal niet wat dit inhoud.
Ik ben ook niet van plan te betalen maar wat komt zo`n deurwaarder dan doen die 9.95 innen of wat.
Ik ben ook niet van plan te betalen maar wat komt zo`n deurwaarder dan doen die 9.95 innen of wat.
Die deurwaarder gaat eerst incassobureau spelen, je kunt het beste direct nog een keer duidelijk laten weten aan Eveline cosmetics dat je absoluut niet gaat betalen. De deurwaarder zal dan niets doen aan incassowerkzaamheden omdat de kosten daarvan niet in rekening gebracht kunnen worden. In principe moet dan direct over worden gegaan tot dagvaarding van jou, maar het lijkt me sterk dat ze dat gaan doen. Registratie als wanbetaler in wat voor database dan ook kan niet als je de vordering betwist volgens mij.
Laat ze maar bewijzen dat jij daadwerkelijk iets ontvangen hebt!
Zouden ze echt voor die lullige 10 euro een deurwaarder gaan sturen??? Volgens mij kost een deurwaarder sturen ze meer dan die 10 euro die ze zogenaamd van jou moeten ontvangen
Zouden ze echt voor die lullige 10 euro een deurwaarder gaan sturen??? Volgens mij kost een deurwaarder sturen ze meer dan die 10 euro die ze zogenaamd van jou moeten ontvangen
-
Wat ik een beetje mis in dit verhaal is het normale incassotraject.mulder54 schreef:De feiten blijven ook hetzelfde, maar in die brief staat dat de gerechtsdeurwaarder komt en dat je geregistreerd wordt in de centrale databank voor bedrijven, ik weet helemaal niet wat dit inhoud.
In dit soort gevallen krijg je vaak eerst een herinnering en dan een herinnering met boete en vervolgens een brief van het incassoburo waarbij tevens incasskosten (bijvoorbeeld 37 euro) in rekening worden gebracht.
Op dat moment staat de kassa dan al richting 50 euro, en pas daarna wordt een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld en loopt het bedrag daardoor verder op.
Het is een beetje vreemd dat een gerechtsdeurwaarder 9,95 komt innen, zonder dat er hoge extra kosten aan verbonden zijn. ik hou het er maar op dat dit daarom nu gewoon bluf is van eyeline.
( dit wil overigens niet zeggen dat het traject met bijbehorende hoge kosten niet door eyeline gevolgd zou kunnen gaan worden. Echter zoals diverse posters al aangeven sta je redelijk sterk en dient eyeline te bewijzen dat je het product hebt besteld, ontvangen en gehouden)
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik was thuis om 17.15 uur toen de gerechtsdeurwaarder zou komen, ik denk ik heb niets gehad dus ik betaal niets.
Laat maar komen, er is dus niemand geweest.
Ik had gisteren ook nog gemaild naar EVELINE en ook geschreven, ik heb niets gehad dus ik betaal niets, ze schreven onderstaande terug :
Geachte heer/mevrouw,
Wij gaan verder niet meer met u in discussie.
Wat mijn collega's u hebben verteld, lijkt mij vrij duidelijk.
Uw betalingsverplichting blijf voor als nog staan.
Hopend u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet,
Iris
Eveline Cosmetics
Ik wacht het verder maar af. Bedankt en fijne feestdagen
Ik was thuis om 17.15 uur toen de gerechtsdeurwaarder zou komen, ik denk ik heb niets gehad dus ik betaal niets.
Laat maar komen, er is dus niemand geweest.
Ik had gisteren ook nog gemaild naar EVELINE en ook geschreven, ik heb niets gehad dus ik betaal niets, ze schreven onderstaande terug :
Geachte heer/mevrouw,
Wij gaan verder niet meer met u in discussie.
Wat mijn collega's u hebben verteld, lijkt mij vrij duidelijk.
Uw betalingsverplichting blijf voor als nog staan.
Hopend u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet,
Iris
Eveline Cosmetics
Ik wacht het verder maar af. Bedankt en fijne feestdagen
-
- Contacteer:
En hoe weten zij, en sterker, hoe kunnen zij rechtsgeldig aantonen dat IP adres X bij persoon "mulder54" hoort?mulder54 schreef:Wie kan mij zeggen of ook echt de gerechtsdeurwaarder voor je deur staat.
Klein vraagje: ooit iets bij hen besteld?mulder54 schreef:Ik heb nooit iets gehad dus waarom moet ik betalen
Voordat een deurwaarder voor een commercieel bedrijf in actie komt, zal er toch eerst een rechtszaak dienen te zijn. Kennelijk is dit bedrijf zo onzeker van zichzelf dat ze met onzin berichten proberen je te dwingen iets te betalen. Dit heet in de volksmond afpersing trouwens.mulder54 schreef:Nu kreeg ik van de week een brief met de mededeling 13 november komt de deurwaarder, maar de brief kwam op 3 december ik weer gemaild naar EVELINE cosmetics en men mailde dat dit 13 december moet zijn.
Lekker beleefd hoor: zit je te wachten op de deurwaarder, komt ie niet!
@ Mulder hoe wist je dat de deurwaarder vandaag zou komen en op dat bepaalde tijdstip ?
Heb je weleens ooit wat bij die webshop besteld in het verleden ?
Heb je weleens ooit wat bij die webshop besteld in het verleden ?
Daar had ik een schrijven over gehad, zie meldingen hij kwam die 9.95 halen.
Een deurwaarder die 9,95 op komt halen zonder dus de deurwaarderskosten ???mulder54 schreef:Daar had ik een schrijven over gehad, zie meldingen hij kwam die 9.95 halen.
Je hebt een brief ontvangen van Eveline cosmetics dat vandaag de deurwaarder zou komen of van een deurwaarderskantoor zelf ?
Nee van Eveline cosmetics dat als ik voor vandaag geen 9,95 betaalde, dat er dan om 17.15 uur een gerechtsdeurwaarder zou komen voor die rekening en dat ik geregistreerd zou worden in een databank voor bedrijven of zo.
Ik heb niets gehad dus ik betaal niets heb ik gemaild.
mulder54 schreef:Nee van Eveline cosmetics dat als ik voor vandaag geen 9,95 betaalde, dat er dan om 17.15 uur een gerechtsdeurwaarder zou komen voor die rekening en dat ik geregistreerd zou worden in een databank voor bedrijven of zo.
Een bedrijf schakelt een deurwaarderskantoor in, dan komen er al extra kosten voor je bij, bedrijf weet volgens mij helemaal niet waneer er iemand bij je aan de deur zou komen.
Een deurwaarderskantoor zou zowieso eerst een brief sturen.
Een hoop bla bla bla van Eveline Cosmetics volgens mij.
Heb je in het verleden ooit iets bij ze besteld ?