LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brommer in de schuur niet geschorst

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Rooseden1304
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2011 22:42

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door Rooseden1304 »

Hallo,

Ook ik kreeg een brief van het RDW dat ik niet verzekerd was!en dat ik mijn
scooter die al ongeveer 2 jaar in kelder staat en verzekerd was al vanaf 1998, moest schorsen. Ik had eind augustus mijn verzekering opgezegd en begin november brief gekregen om te schorsen, geschrokken, maar door omstandigheden helemaal vergeten te schorsen!Stom mee eens! Gelijk RDW opgebeld en eerlijk gezegd dat ik het was vergeten door omstandigheden dat ik gelijk dezelfde dag zou doen en gelijk gedaan!Kreeg van de mevrouw te horen dat ik een boete zou krijgen, balen, maar toen kreeg ik het bedrag te
horen 316euro!!!SCHANDALIG!!sorry hoor ben eerlijk geweest ben altijd netjes verzekerd nooit bekeuringen staat al die tijd stil te staan. Ik voel me gewoon crimineel als je het bedrag ziet ik kan net zo goed keihard gaan rijden politie uitschelden door rood rijden en ga zo maar door!!zie wegmisbruikers en alle andere programma's zelfs daar bij de meest belachelijk en gevaarlijke dingen zijn de bekeuringen niet eens zo hoog!!Het is gewoon zoooo zuur zoveel geld zonder enige aankondigingsbrief!Als je een keer te laat bent met betalen bij bijv de OHRA of andere instanties sturen ze allemaal een brief en dan denk je **** en gelijk in orde maken, want ja een mens maakt ook weleens een foutje!
maar dit gaat nergens over. En kom nou niet met eigen schuld want dit bedrag vergeleken met andere bedragen is niet realistisch.Ik vind het gewoon vreemd dat ze je pats boem gelijk bekeuren en geen aankondiging!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Rooseden1304 schreef: want ja een mens maakt ook weleens een foutje!
Het is inderdaad een erg duur foutje en nu zult u die fout zeker geen 2de keer maken

Rooseden1304 schreef: En kom nou niet met eigen schuld want dit bedrag vergeleken met andere bedragen is niet realistisch.Ik vind het gewoon vreemd dat ze je pats boem gelijk bekeuren en geen aankondiging!
Vergeleken met (sommige) andere bekeuringen is deze ook vrij hoog. Maar vergeleken met "de kosten" als iemand op zo'n onverzekerd ding gaat rijden en een voetganger aanrijdt die zwaargewond raakt, is dit bedragje peanuts.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door J@@N »

Troost je, in dit land met die achterlijke overheids imbecielen ambtenaren word dit nog veel erger. volgend jaar gaan veel boetes met meer dan 80% omhoog en staan dus totaal niet meer in verhouding tot de overtreding. Ze worden alleen maar gebruikt om de staatskas te vullen. Over een paar jaar (wanneer alles al is gesloopt) krijg iedere inwoner een kentekenplaat op zijn arm met het BSN erop :mrgreen: Je moet dan wanneer je naar buiten gaat voetgangersbelasting gaan betalen. De eerst volgende belasting zal zoiets zijn als ademhaalbelasting. Het slaat helemaal nergens meer op, maar ja we kunnen er niets aan veranderen. De grootste leugenaars zijn nou eenmaal ambtenaren en werken in Den Haag!

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door J@@N »

Emmy75 schreef:Vergeleken met (sommige) andere bekeuringen is deze ook vrij hoog. Maar vergeleken met "de kosten" als iemand op zo'n onverzekerd ding gaat rijden en een voetganger aanrijdt die zwaargewond raakt, is dit bedragje peanuts.
Ach kom nou, iemand aanrijden in een garage / schuur / kelder, word wel erg lastig :mrgreen:

Wanneer deze op straat aangetroffen zou worden, heb je helemaal gelijk. Maar ambtshalve een dergelijke boete opleggen zonder schriftelijke waarschuwing staat helemaal nergens op dient alleen maar om de kas te vullen!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door Emmy75 »

J@@N schreef:Ach kom nou, iemand aanrijden in een garage / schuur / kelder, word wel erg lastig :mrgreen:

Een brommer of scooter die in een garage / schuur / kelder is beland, kan er ook weer uitgehaald worden.
J@@N schreef:
Wanneer deze op straat aangetroffen zou worden, heb je helemaal gelijk. Maar ambtshalve een dergelijke boete opleggen zonder schriftelijke waarschuwing staat helemaal nergens op dient alleen maar om de kas te vullen!
Vreemd voor auto's is dit al veel langer zo en nu dat dit voor brommers enzo is ingevoerd is het ineens een probleem.
Dat de boete zo hoog is, is begrijpelijk en dat deze ambtshalve wordt opgelegd ook, anders zouden veel te veel mensen vanwege de geringe pakkans maar lekker onverzekerd rond gaan rijden en ach als ze die bekeuring een keer krijgen "jammer dan dat bespaar ik wel weer aan de verzekering".

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door J@@N »

Emmy75 schreef: Vreemd voor auto's is dit al veel langer zo en nu dat dit voor brommers enzo is ingevoerd is het ineens een probleem.
Dat de boete zo hoog is, is begrijpelijk en dat deze ambtshalve wordt opgelegd ook, anders zouden veel te veel mensen vanwege de geringe pakkans maar lekker onverzekerd rond gaan rijden en ach als ze die bekeuring een keer krijgen "jammer dan dat bespaar ik wel weer aan de verzekering".
Ik weet niet waar jij deze verhalen vandaan haalt, maar normale mensen rijden niet onverzekerd rond. De mensen die wel onverzekerd rond rijden, doen dit meestal niet met een voertuig die op hun eigen naam geregistreerd staat!

Hoeveel gestolen voertuigen al dan niet op twee wielen rijden er niet rond en hoeveel voertuigen rijden er niet met valse gestolen kenteken platen rond?

Tot voor kort was het zo, dat je eerst een melding hierover kreeg. Eigenlijk hetzelfde als de jaarlijkse APK. Daar ontvang je ook een melding van het RDW voor.

Neen dit heeft dus niets te maken met het onverzekerd rijden, maar alles met alleen de staatskas te vullen!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dit heeft alles te maken met dat er zat van die dingen onverzekerd rondreden. Nooit een programma als wegmisbruikers gezien ? Daar haalden ze er genoeg van de weg die niet verzekerd rondtuften.

Als men gewoon niet vergeet het kenteken te schorsen hoeft men ook niet te betalen.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door J@@N »

Emmy75 schreef:Dit heeft alles te maken met dat er zat van die dingen onverzekerd rondreden. Nooit een programma als wegmisbruikers gezien ? Daar haalden ze er genoeg van de weg die niet verzekerd rondtuften.

Als men gewoon niet vergeet het kenteken te schorsen hoeft men ook niet te betalen.
Wat een onzin, maar van @Emmy75, kan je ook niet anders verwachten :mrgreen:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door sacredfour »

@ Rooseden.
Krijg je de strafbeschikking binnen stuur mij dan even een persoonlijke email, misschien kan ik je wel helpen. Zorg er voor dat dit zinnetje ook in je bezwaarschrift komt te staan:

Ik hoop dat u mij verontwaardiging hierover kunt begrijpen. Mijn vertrouwen in justitie is ook al verder afgenomen omdat de Secretaris Generaal van het Ministerie van Justitie, de van pedofilie beschuldigde [persoonsgegevens verwijderd door moderator] nog steeds actief is.

Ben je het niet eens met de regelgeving van de overheid, verklaar je zelf soeverein mens!
http://www.ikclaimmijnnaam.nl/
http://www.destroman.nl/
Laatst gewijzigd door Radar op 11 dec 2011 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door pima »

Wat een onzin, maar van @Emmy75, kan je ook niet anders verwachten :mrgreen:[/quote]

Wees blij, dat er nog geen wegenbelasting geheven wordt voor dit soort voertuigen, anders was daar ook een navordering van geweest.
Vergeten en wist het niet zijn gewoon k-tsmoesjes, om een paar centen uit te sparen doen we het maar niet het schorsen, maar we gaan wel mekkeren als de boete komt. Het zit bij ts zo hoog, dat het nu ook al een ingezonden stuk is geworden in een dagblad.

Gewoon betalen en laat dit een les zijn.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door Emmy75 »

J@@N schreef:
Emmy75 schreef:Dit heeft alles te maken met dat er zat van die dingen onverzekerd rondreden. Nooit een programma als wegmisbruikers gezien ? Daar haalden ze er genoeg van de weg die niet verzekerd rondtuften.

Als men gewoon niet vergeet het kenteken te schorsen hoeft men ook niet te betalen.
Wat een onzin, maar van @Emmy75, kan je ook niet anders verwachten :mrgreen:
Ik zie niet zozeer wat daar onzin aan is. Het is toch heel makkelijk als je je aan de regeltjes houdt, krijg je ook geen bekeuring. Zo moeilijk is 't nu ook weer niet.

Maarja van J@@N kunnen we niet anders verwachten dan dat deze het op de persoon gaat spelen als 't ff te moeilijk wordt. :mrgreen:

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door J@@N »

Emmy75 schreef:Ik zie niet zozeer wat daar onzin aan is. Het is toch heel makkelijk als je je aan de regeltjes houdt, krijg je ook geen bekeuring. Zo moeilijk is 't nu ook weer niet.

Maarja van J@@N kunnen we niet anders verwachten dan dat deze het op de persoon gaat spelen als 't ff te moeilijk wordt. :mrgreen:
Iedereen kan wel is wat vergeten, ook jij......

En in het verleden kreeg je net als bij de APK een melding van het RDW.
De boete staat dus niet tot de overtreding en je bent wel heel dom wanneer
je, ach laat maar.....

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door sacredfour »

@Emmy 75
Waarom zal je het altijd eens moeten zijn met al die regeltjes! Ik heb al uit ervaring geleerd dat protest helpt!
Maar ik begrijp jouw standpunt wel, verkeersregels zijn er tenslotte voor onze veiligheid, alleen de mate van straf is soms een beetje buiten proportie. Je straft je kinderen(als je die hebt) ook niet altijd met de zelfde strafmaat, maar overweegt in hoeverre de straf gepast is. De leeftijd van het kind is daarbij van belang. En boete is niet voor elk persoon de zeldfde straf, ik zou 2 maanden niet kunnen eten als ik een boete van 316 euro zou krijgen! Misschien snap je wel waarom ik dan bezwaar maak!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door Emmy75 »

J@@N schreef:Iedereen kan wel is wat vergeten, ook jij......

En in het verleden kreeg je net als bij de APK een melding van het RDW.
De boete staat dus niet tot de overtreding en je bent wel heel dom wanneer
je, ach laat maar.....
Natuurlijk kan ik ook wel eens wat vergeten en als me dit zou overkomen, kan ik toch alleen mezelf voor mijn kop slaan dat ik het vergeten ben. Dan zal ik de bekeuring betalen en een goede les hebben geleerd. Ik ga niet zoeken naar wegen om onder een bekeuring uit te komen die gewoon terecht is. Als ik programma's als wegmisbruikers kijk en zie wat voor stomme smoezen mensen gebruiken waarom ze een overtreding hebben gemaakt en dan kunnen ze lang en breed zeuren ze waren er toch echt zelf bij. Eigenlijk vind ik dat zo'n mensen nog een bekeuring moeten krijgen voor te lang zeuren.

En ja ik vind ook dat er bekeuringen zijn die niet in verhouding staan tot de overtreding maar deze vind ik daar niet het beste voorbeeld van.

Weet je wat ik pas dom vind? Mensen voor dom verslijten die een andere mening hebben.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@sacredfour,

Ik kan best begrijpen dat iemand bezwaar maakt in een dergelijk geval. Ik zou er bijvoorbeeld ook niet zoveel problemen mee hebben als bekeuringen inkomensafhankelijk worden. En ik zal het vast zeggen, met die mening bijt ik me echt zelf heel hard in de buik.

Aan de andere kant kunt u al die energie die u steekt in bezwaarschriften ook steken in het voorkomen van bekeuringen of op andere wijze te besparen of activiteiten te ontplooien die geld opleveren.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door J@@N »

@sacredfour,
Verwoord een beetje wat ik bedoel.

Maar daarbij kan ik mij ook voorstellen dat mensen vergeten dat ze nog ergens zo 'n ding hebben. Ergens ver weg in een berging of boeren schuur. Immers maken ze daar nu geen gebruik meer van en die krijgen dan wel een herinnering voor de APK en dan niet hier voor, dat vind ik redelijk krom!

@Emmy75,
Weet je wat ik pas dom vind? Mensen voor dom verslijten die een andere mening hebben.
Ik denk dat jij dit persoonlijk opvat, maar ik verslijt mensen die een andere mening hebben niet voor dom!

Waarschijnlijk voelde je hierdoor aangesproken:
je bent wel heel dom wanneer
je, ach laat maar.....


Maar dit ging dus niet over jouw.
Maar ik trede bijna in herhaling, vandaar ik ik dat afkapte. Maar wat daar had moeten staan is; Je bent wel heel dom wanneer je met een voertuig wat op eigennaam staat, onverzekerd gaat rijden!
Laatst gewijzigd door J@@N op 12 dec 2011 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door sacredfour »

Geloof me Emmy ik doe alles om bekeuringen te vermijden!, want er gaat ongeloofelijk veel tijd zitten in die bezwaarschriften en natuurlijk rij ik met respect voor mijn mede weggebruikers.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door Emmy75 »

J@@N schreef:Maar daarbij kan ik mij ook voorstellen dat mensen vergeten dat ze nog ergens zo 'n ding hebben. Ergens ver weg in een berging of boeren schuur. Immers maken ze daar nu geen gebruik meer van en die krijgen dan wel een herinnering voor de APK en dan niet hier voor, dat vind ik redelijk krom!
Oh maar dat kan ik me ook best goed voorstellen hoor. Men kan eigenlijk wel zodra men de aanvraag voor schorsing doet meteen op allerlei manieren een herinnering voor zichzelf noteren / instellen (agenda, kalender op papier of telefoon of elektronisch enz). Dat ze geen brief sturen, kan ik me best voorstellen dat kost ook weer een hoop extra geld en zouden ze wat mij betreft voor de APK ook best achterwege mogen laten. Ik zou het wel netjes vinden als men bij de RDW bijvoorbeeld een e-mailattentie zou kunnen instellen voor zoiets zodat men een e-mailtje ontvangt als de schorsing (of APK) bijna verlopen is.

J@@N schreef: Maar wat daar had moeten staan is; Je bent wel heel dom wanneer je met een voertuig wat op eigennaam staat, onverzekerd gaat rijden!
Tja handig is inderdaad wel anders, maarja zo af en toe zie je het toch echt gebeuren bij die programma's dat ze weer eentje aanhouden en bekeuren omdat ze niet verzekerd zijn en soms daarbij zonder helm met passagier rijdend.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door VioletPrue »

J@@N schreef: Immers maken ze daar nu geen gebruik meer van en die krijgen dan wel een herinnering voor de APK en dan niet hier voor, dat vind ik redelijk krom!
Misschien ben ik wel heel dom hoor, maar als je wel een herinnering voor de APK krijgt en geen herinnering voor de schorsing weet je toch alsnog dat je zo'n ding hebt?
Je krijgt dan immers toch een herinnering voor de APK?
Dus dan gaat 'Ja maar ik wist niet dat ik dat ding had staan' niet op!
Dan moet je toch zelf ook beseffen dat je de schorsing ook moet regelen?

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Brommer in de schuur niet geschorst

Ongelezen bericht door J@@N »

VioletPrue schreef:
J@@N schreef: Immers maken ze daar nu geen gebruik meer van en die krijgen dan wel een herinnering voor de APK en dan niet hier voor, dat vind ik redelijk krom!
Misschien ben ik wel heel dom hoor, maar als je wel een herinnering voor de APK krijgt en geen herinnering voor de schorsing weet je toch alsnog dat je zo'n ding hebt?
Je krijgt dan immers toch een herinnering voor de APK?
Dus dan gaat 'Ja maar ik wist niet dat ik dat ding had staan' niet op!
Dan moet je toch zelf ook beseffen dat je de schorsing ook moet regelen?
Brommer en APK :roll: is wel een idee :idea:

Neen, ik bedoel het zo; De jongelui die een aantal jaar geleden een brommer hebben aangeschaft, welke nu ergens in een vergeten hoekje staat. Zijn inmiddels boven de 18. Hebben naar alle verwachting inmiddels hun rijbewijs en een auto. Deze krijgen voor de APK van de auto wel een herinnering van het RDW maar van de schorsing brommer, dus niet en dit vind ik dus redelijk krom!

PS. De verwachting voor 2012 is, dat dit meer dan 500 euro gaat kosten!

Gesloten