| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vodafone
vodafone
Al eerder heb ik hier via een andere link geklaagd over Dynafix, maar eigenlijk gaat mijn grootste klacht nu over Vodafone zelf.
Zoals in andere link staat heb ik 2 mobiele telefoons, 1 toestel (nokia c7) nieuw mogen uitzoeken omdat mijn andere nokia toestel na 3x repareren en een zogenaamd nieuw toestel van Dynafix nog steeds niet goed was.
Het andere toestel Samsung Galaxy s2 heb ik genomen voor de verlenging van mijn abonnement (welke trouwens pas op 2-12-2011 is ingegaan).
Ondertussen zijn in de maanden september t/m begin december de nokia 3x naar Dynafix geweest voor reparatie en de Samsung zelfs al 4x.
En vorige week was voor mij de maat vol!
Ik eiste voor de Samsung een nieuw toestel (had email van Vodafone gehad dat ik er na 3x weg voor reparatie al recht op had) en dat ik voor de Nokia (want ja ook die begint weer problemen te vertonen na het wel precies 8 dagen zonder problemen gedaan te hebben) een gereviseerd toestel van Dynafix zou accepteren.
Want mensen een toestel van Dynafix is niet nieuw, het is samengesteld uit onderdelen van andere telefoons. (even extra info)
Vorige week maandag te horen gekregen dat wanneer Samsung toestel terug was, ik gelijk de klantenservice van Vodafone kon bellen voor een nieuw toestel. Op dinsdag eerst maar eens gebeld voor de Nokia omdat het voor de 4e keer was en dan krijg je gewoon (daar heb je recht op) een ander toestel (zit er nog op te wachten maar ok)
Woensdag 30-11 kwam de Samsung terug dus ik Vodafone gebeld (en ja hoor de stress ging beginnen).
Kreeg een vrouwelijke medewerker (zal geen namen noemen) die mij vertelde dat Vodafone geen nieuwe toestellen had liggen in Maastricht maar dat ze mij wel een tweedehands toestel wilde toesturen. Niet mee accoord gegaan. Na 3x gebeld te hebben met haar, stuurde ze mij eens smsje dat ze een gloednieuwe htc sensation voor me had. Ik smsje terug gestuurd, maar daar heb ik niets op gehoord.
Donderdag weer gebeld, ze was er niet, maar ik moest ook maar een officiele klachtenbrief sturen (gedaan, is binnen maar duurt 10 werkdagen).
Vrijdag belde ze me weer, ze had een nieuwe htc, ze zou hem toesturen. Ik weer duidelijk gevraagd, is het echt een nieuwe? Ja, absoluut.
Maandag telefoon gehaald (lag op postkantoor) en het zegel was al weg, vreemd bij een nieuw toestel.
Ik opgebeld (alweer 45 cent per gesprek, heeft me tot nu toe een kapitaal gekost, maar heb er ook wel belminuten en smsjes voor terug gehad). Ik zeg dit is geen nieuw toestel. Nou die vrouw kwam net binnen, een moment, ok.
Meneer komt terug, vertelt mij dat de medewerkster het toestel met haar teamleider gevonden heeft en dat die echt nieuw is. De enige reden waarom het zegel ontbrak, was omdat zij gecontroleerd had of er wel alles in zat.
Sorry maar dat is natuurlijk bullsh*t. Toch laten overtuigen, maar later verder gegaan met gebruiksaanwijziging en ja hoor, mijn gevoel had me echt niet in de steek gelaten. Het is gewoon een tweedehands toestel. Plastic in telefoon en van scherm ontbreekt, nederlandse gebruiksaanwijziging ontbrak.
Ik vodafone weer gebeld (10 min later), naar diezelfde vrouw gevraagd, ze was nog niet ingelogd. Andere medewerker verhaal uitgelegd en ja, dan moest ik het toestel maar terug sturen met een briefje erbij, waarom ik er niet mee accoord ging.
Ondertussen gedaan, volgende dag verstuurd (6,75 euro maar dat is wel al van mijn rekening afgehaald) en nu wachten op bericht van de afdeling waar mijn klacht ligt, want deze afdeling gaat het nu overnemen.
Ik wil mensen hier gewoon waarschuwen dat Vodafone nooit nieuwe telefoons heeft liggen, alleen maar in winkels, dus laat je niet in de maling nemen!!!!!!!
Wanneer je zeker weet dat je in je recht staat, blijf doorvechten. Doe ik ook.
Het is toch van de gekke dat mijn contract afgelopen vrijdag in ging en mijn gloednieuwe telefoon toen al 4x weg was geweest voor reparatie.
En ondanks alle stress die me dit oplevert, ik ga door totdat ik een nieuw toestel heb. En dan bedoel ik een heel nieuw toestel en niet gereviseerd of tweedehands.
Zoals in andere link staat heb ik 2 mobiele telefoons, 1 toestel (nokia c7) nieuw mogen uitzoeken omdat mijn andere nokia toestel na 3x repareren en een zogenaamd nieuw toestel van Dynafix nog steeds niet goed was.
Het andere toestel Samsung Galaxy s2 heb ik genomen voor de verlenging van mijn abonnement (welke trouwens pas op 2-12-2011 is ingegaan).
Ondertussen zijn in de maanden september t/m begin december de nokia 3x naar Dynafix geweest voor reparatie en de Samsung zelfs al 4x.
En vorige week was voor mij de maat vol!
Ik eiste voor de Samsung een nieuw toestel (had email van Vodafone gehad dat ik er na 3x weg voor reparatie al recht op had) en dat ik voor de Nokia (want ja ook die begint weer problemen te vertonen na het wel precies 8 dagen zonder problemen gedaan te hebben) een gereviseerd toestel van Dynafix zou accepteren.
Want mensen een toestel van Dynafix is niet nieuw, het is samengesteld uit onderdelen van andere telefoons. (even extra info)
Vorige week maandag te horen gekregen dat wanneer Samsung toestel terug was, ik gelijk de klantenservice van Vodafone kon bellen voor een nieuw toestel. Op dinsdag eerst maar eens gebeld voor de Nokia omdat het voor de 4e keer was en dan krijg je gewoon (daar heb je recht op) een ander toestel (zit er nog op te wachten maar ok)
Woensdag 30-11 kwam de Samsung terug dus ik Vodafone gebeld (en ja hoor de stress ging beginnen).
Kreeg een vrouwelijke medewerker (zal geen namen noemen) die mij vertelde dat Vodafone geen nieuwe toestellen had liggen in Maastricht maar dat ze mij wel een tweedehands toestel wilde toesturen. Niet mee accoord gegaan. Na 3x gebeld te hebben met haar, stuurde ze mij eens smsje dat ze een gloednieuwe htc sensation voor me had. Ik smsje terug gestuurd, maar daar heb ik niets op gehoord.
Donderdag weer gebeld, ze was er niet, maar ik moest ook maar een officiele klachtenbrief sturen (gedaan, is binnen maar duurt 10 werkdagen).
Vrijdag belde ze me weer, ze had een nieuwe htc, ze zou hem toesturen. Ik weer duidelijk gevraagd, is het echt een nieuwe? Ja, absoluut.
Maandag telefoon gehaald (lag op postkantoor) en het zegel was al weg, vreemd bij een nieuw toestel.
Ik opgebeld (alweer 45 cent per gesprek, heeft me tot nu toe een kapitaal gekost, maar heb er ook wel belminuten en smsjes voor terug gehad). Ik zeg dit is geen nieuw toestel. Nou die vrouw kwam net binnen, een moment, ok.
Meneer komt terug, vertelt mij dat de medewerkster het toestel met haar teamleider gevonden heeft en dat die echt nieuw is. De enige reden waarom het zegel ontbrak, was omdat zij gecontroleerd had of er wel alles in zat.
Sorry maar dat is natuurlijk bullsh*t. Toch laten overtuigen, maar later verder gegaan met gebruiksaanwijziging en ja hoor, mijn gevoel had me echt niet in de steek gelaten. Het is gewoon een tweedehands toestel. Plastic in telefoon en van scherm ontbreekt, nederlandse gebruiksaanwijziging ontbrak.
Ik vodafone weer gebeld (10 min later), naar diezelfde vrouw gevraagd, ze was nog niet ingelogd. Andere medewerker verhaal uitgelegd en ja, dan moest ik het toestel maar terug sturen met een briefje erbij, waarom ik er niet mee accoord ging.
Ondertussen gedaan, volgende dag verstuurd (6,75 euro maar dat is wel al van mijn rekening afgehaald) en nu wachten op bericht van de afdeling waar mijn klacht ligt, want deze afdeling gaat het nu overnemen.
Ik wil mensen hier gewoon waarschuwen dat Vodafone nooit nieuwe telefoons heeft liggen, alleen maar in winkels, dus laat je niet in de maling nemen!!!!!!!
Wanneer je zeker weet dat je in je recht staat, blijf doorvechten. Doe ik ook.
Het is toch van de gekke dat mijn contract afgelopen vrijdag in ging en mijn gloednieuwe telefoon toen al 4x weg was geweest voor reparatie.
En ondanks alle stress die me dit oplevert, ik ga door totdat ik een nieuw toestel heb. En dan bedoel ik een heel nieuw toestel en niet gereviseerd of tweedehands.
Re: vodafone
Bekend verhaal, ikzelf had een HTC touch die al gebruikt was door een interne afdeling van Vodafone, nog 5 maanden 
-
witte angora
- Berichten: 30268
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: vodafone
Ik heb mijn beide abonnementen (één keer sim-only, één keer met telefoon) via internet afgesloten, en het toestel dat ik kreeg (Nokia) was toch echt wel splinternieuw.Ik wil mensen hier gewoon waarschuwen dat Vodafone nooit nieuwe telefoons heeft liggen, alleen maar in winkels, dus laat je niet in de maling nemen!!!!!!!
Ik denk dat je toch echt ietsje overdrijft.
Re: vodafone
@witte angora
dat zijn nieuwe telefoons voor nieuwe abonnementen, deze liggen niet in maastricht.
dat zijn nieuwe telefoons voor nieuwe abonnementen, deze liggen niet in maastricht.
Re: vodafone
Hoe weet jij dat de toestellen nieuw zijn??, omdat ze netjes ingepakt zijn en de assescoires eveneens ? knappe lui bij Vodafonewitte angora schreef:Ik heb mijn beide abonnementen (één keer sim-only, één keer met telefoon) via internet afgesloten, en het toestel dat ik kreeg (Nokia) was toch echt wel splinternieuw.Ik wil mensen hier gewoon waarschuwen dat Vodafone nooit nieuwe telefoons heeft liggen, alleen maar in winkels, dus laat je niet in de maling nemen!!!!!!!
Ik denk dat je toch echt ietsje overdrijft.
Re: vodafone
toestellen zijn nieuw wanneer de verpakking verzegeld is.
Re: vodafone
[quote="esme42"]toestellen zijn nieuw wanneer de verpakking verzegeld is.[/quote]
beste esmee, denk je dat Vodafone geen seal apparaat heeft om de onderdelen te verpakken lol
in mijn geval bleek de HTC touch (alles apart ingepakt in een mooi doosje) ingesteld te zijn door een service medewerker van de club, nog 4 maanden
beste esmee, denk je dat Vodafone geen seal apparaat heeft om de onderdelen te verpakken lol
in mijn geval bleek de HTC touch (alles apart ingepakt in een mooi doosje) ingesteld te zijn door een service medewerker van de club, nog 4 maanden
-
Pindakaaspotje
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: vodafone
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: vodafone
Neem van mij maar aan dat Vodafone gereviseerde HTC toestellen levert met ingestelde internet verbinding, na 3 maanden zo,n E 120,- kwijt, na veel geemmer de E 120,-- terug gekregen met een Nokia smartphone,denk je dat Vodafone andersb hetv toestel omruilt???Pindakaaspotje schreef:Nee, dat is een sticker op de doos die je niet zo kunt vervangen/nieuwe opplakken. HTC wil haar naam wel goed houden en geeft die stickers niet zo uit om 2e hands als nieuw te kunnen verkopen. Heeft niets met sealen te maken.Har06 schreef:esme42 schreef:toestellen zijn nieuw wanneer de verpakking verzegeld is.[/quote]
beste esmee, denk je dat Vodafone geen seal apparaat heeft om de onderdelen te verpakken lol![]()
in mijn geval bleek de HTC touch (alles apart ingepakt in een mooi doosje) ingesteld te zijn door een service medewerker van de club, nog 4 maanden
Re: vodafone
Natuurlijk levert Vodafone gereviseerde telefoons, daarom accepteerde ik het toestel ook niet.
Maar er zijn genoeg mensen (kijk maar bij sommige reacties hier boven) die dat niet door hebben of weten.
En ik heb ervaring met de telefoonwereld omdat ik bij een telefoonreparatie bedrijf heb gewerkt.
Maar er zijn genoeg mensen (kijk maar bij sommige reacties hier boven) die dat niet door hebben of weten.
En ik heb ervaring met de telefoonwereld omdat ik bij een telefoonreparatie bedrijf heb gewerkt.
Re: vodafone
esme42 schreef:Natuurlijk levert Vodafone gereviseerde telefoons, daarom accepteerde ik het toestel ook niet.
Maar er zijn genoeg mensen (kijk maar bij sommige reacties hier boven) die dat niet door hebben of weten.
En ik heb ervaring met de telefoonwereld omdat ik bij een telefoonreparatie bedrijf heb gewerkt.
Daarin heb je gelijk, wat stelt het nu voor om een doosje netjes gesealed te verwerken en te versturen,Vodafone is daar een deskundige in
Re: vodafone
Nou, ik ga dan de uitdaging graag aan;)
Ik heb mijn bericht hier geplaatst om andere mensen te waarschuwen hoe Vodafone mensen in de maling probeert te nemen. Ik ben nog midden in het gevecht om een nieuwe telefoon (zo voelt het in ieder geval wel), maar ik geef het niet op.
Ik heb mijn bericht hier geplaatst om andere mensen te waarschuwen hoe Vodafone mensen in de maling probeert te nemen. Ik ben nog midden in het gevecht om een nieuwe telefoon (zo voelt het in ieder geval wel), maar ik geef het niet op.
-
bitterbal2
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 28 aug 2010 16:45
Re: vodafone
Het is doodnormaal dat je een gebruikt toestel krijgt wanneer je oude toestel niet te repareren bleek.
Ik snap persoonlijk ook niet wat daar nou het probleem mee is. Je levert toch ook een 2e hands toestel in, waarom verwacht je dan een nieuw toestel terug te krijgen?
Even voor alle duidelijkheid. Dit doen alle netwerken, dus ook T-Mobile, Telfort, Hi, KPN, noem maar op..... En naar mijn mening geheel terecht.
Ik snap persoonlijk ook niet wat daar nou het probleem mee is. Je levert toch ook een 2e hands toestel in, waarom verwacht je dan een nieuw toestel terug te krijgen?
Even voor alle duidelijkheid. Dit doen alle netwerken, dus ook T-Mobile, Telfort, Hi, KPN, noem maar op..... En naar mijn mening geheel terecht.
Re: vodafone
Bitterbal2, in mijn geval gaat jouw verhaal niet op, ik kreeg een gebruikte HTC smartphone als nieuw aangeboden, vandaar dat Vofafone de HTC heeft omgeruild voor een Nokia smartphone,nog een kleine 4 maanden.bitterbal2 schreef:Het is doodnormaal dat je een gebruikt toestel krijgt wanneer je oude toestel niet te repareren bleek.
Ik snap persoonlijk ook niet wat daar nou het probleem mee is. Je levert toch ook een 2e hands toestel in, waarom verwacht je dan een nieuw toestel terug te krijgen?
Even voor alle duidelijkheid. Dit doen alle netwerken, dus ook T-Mobile, Telfort, Hi, KPN, noem maar op..... En naar mijn mening geheel terecht.
Re: vodafone
Wanneer een gloednieuw toestel binnen 3 maanden tijd 4x voor reparatie weg moet, zonder dat het mijn schuld is, heb je recht op een nieuw toestel, zeker wanneer het dezelfde fout blijft hebben.
-
mirodovoda
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 dec 2011 00:59
Re: vodafone
Vodafone zijn grote oplichters, pas op wat je afsluit!! ze hebben mij ook in de maling genomen!
Re: vodafone
Ik heb mijn gloednieuwe toestel ondertussen ontvangen.
Re: vodafone
Ik heb op 9 januari 2012 mijn blackberry bold 9700 naar vodafone gebracht , hun gingen hem dan opsturen , toen kreeg ik een brief mee waar opstond waar ik kon zien waar mijn blackberry is. Nou goed... gekeken , gekeken ik keek bijna iedere dag.. op 12 januari 2012 stond er " wacht op omruil '' na een week stond dat er nog , naar de Vodafone winkel geweest , ja meneer het kan nog wel een maand duren.. Op 26 januari 2012 stond er nieuw toestel opgestuurd naar klant of de winkel , 2 dagen later naar Vodafone gegaan , Ja mijn nieuwe Blackberry was er ik helemaal blij , MAAR , mijn blackberry was opgestuurd omdat de trackpad het niet goed deed en naar beneden stond na nog niet eens een jaar oud.. die middag 28 januari ben ik hem op gaan halen. de vrouw die mij hield ging alles er op zetten (ping, app world) toen had ik heb zelf heel even in m'n handen en toen deed de trackpad het heel raar, nog erger dat dat ik de oude had opgestuurd , de vrouw zij als het erger woord moet je naar me toekomen... THUIS .. bleek de hele zijkant het niet tedoen , terwijl hij toch nieuw was? 29 januari terug gegaan nu had ik een man. het hele verhaal weer vertelt en de bon meegenomen, hij zij " ik moet hem weer opsturen '' terwijl ik hem nog geen dag heb .. NOU oke toch opgestuurd maar die man die mij hielp had op de bon gezet geen bon bewijs mee gestuurd terwijl ik die aan hem heb gegeven.. Thuis zonder blackberry ben ik een boze email gaan sturen naar Dynafix of dat normaal is..
..
..
-
OranjePanda
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 jun 2010 09:52
Re: vodafone
En hier komt mijn verhaal. Zeer jammer dat ze niet wat soepelere regels hanteren. Zou een hoop gezeik schelen.
---
Ik was al 6 maanden een eigenaar van een iPhone 4. Ineens uit het niets was de (voor)camera wazig. Deze heb ik bij de Vodafone winkel aangekaart en zij hebben het toestel richting Dynafix opgestuurd.
Je raadt het al, mijn toestel had "vochtschade". Dat was dus enorm balen. Ik kon of: ~275 EUR betalen of ~35 EUR aan onderzoekskosten. Bij de eerste zou ik een nieuw toestel krijgen. Ik heb voor de tweede gekozen.
Ik heb toen het toestel bij een winkel bij mij in de straat gebracht, en de reactie van hun was: We kunnen het probleem makkelijk verhelpen door een ander frontje te plaatsen. Kosten: 12 EUR. Mijn garantie zou dan wel vervallen.
Ik heb de winkelier toen gevraagd of ze kunnen constateren of er vochtschade is. Zij hebben toen met een speciaal apparaat een foto gemaakt en hebben `geen` vochtschade geconstateerd. Tevens hebben zij gezien dat het toestel nooit eerder open gemaakt is (geen idee hoe Dynafix onderzoek doet, maar kennelijk maken ze de iPhones niet open).
Ik heb Dynafix gebeld, met ene Claudia M. gesproken en het verhaal voorgelegd. Haar antwoord was als volgt: "Als er vochtschade wordt geconstateerd in het toestel heeft de eindgebruiker geen recht meer op garantie". Ik heb toen om een foto gevraagd waaruit blijkt dat mijn toestel vochtschade zou hebben.
Enkele minuten later kreeg ik een foto van een toestel. Als je heel goed kijkt zie je bij één pinnetje een licht-verkleurde plek. Ik ben geen deskundige dus ik weet niet of dit direct definitief vochtschade betekent. Tevens zie ik ook helemaal niets dat refereert naar mijn toestel. Het kan een willekeurig toestel zijn.
Ik heb mijn verhaal (per email) voorgelegd aan [email protected]. Dus ben benieuwd of ze mijn probleem serieus gaan nemen.
Enige wat ik wil: mijn onderzoekskosten á ~35 EUR terug. Inmiddels heb ik voor 12 EUR mijn frontje vervangen en mijn camera werkt als een trein.
---
Ik was al 6 maanden een eigenaar van een iPhone 4. Ineens uit het niets was de (voor)camera wazig. Deze heb ik bij de Vodafone winkel aangekaart en zij hebben het toestel richting Dynafix opgestuurd.
Je raadt het al, mijn toestel had "vochtschade". Dat was dus enorm balen. Ik kon of: ~275 EUR betalen of ~35 EUR aan onderzoekskosten. Bij de eerste zou ik een nieuw toestel krijgen. Ik heb voor de tweede gekozen.
Ik heb toen het toestel bij een winkel bij mij in de straat gebracht, en de reactie van hun was: We kunnen het probleem makkelijk verhelpen door een ander frontje te plaatsen. Kosten: 12 EUR. Mijn garantie zou dan wel vervallen.
Ik heb de winkelier toen gevraagd of ze kunnen constateren of er vochtschade is. Zij hebben toen met een speciaal apparaat een foto gemaakt en hebben `geen` vochtschade geconstateerd. Tevens hebben zij gezien dat het toestel nooit eerder open gemaakt is (geen idee hoe Dynafix onderzoek doet, maar kennelijk maken ze de iPhones niet open).
Ik heb Dynafix gebeld, met ene Claudia M. gesproken en het verhaal voorgelegd. Haar antwoord was als volgt: "Als er vochtschade wordt geconstateerd in het toestel heeft de eindgebruiker geen recht meer op garantie". Ik heb toen om een foto gevraagd waaruit blijkt dat mijn toestel vochtschade zou hebben.
Enkele minuten later kreeg ik een foto van een toestel. Als je heel goed kijkt zie je bij één pinnetje een licht-verkleurde plek. Ik ben geen deskundige dus ik weet niet of dit direct definitief vochtschade betekent. Tevens zie ik ook helemaal niets dat refereert naar mijn toestel. Het kan een willekeurig toestel zijn.
Ik heb mijn verhaal (per email) voorgelegd aan [email protected]. Dus ben benieuwd of ze mijn probleem serieus gaan nemen.
Enige wat ik wil: mijn onderzoekskosten á ~35 EUR terug. Inmiddels heb ik voor 12 EUR mijn frontje vervangen en mijn camera werkt als een trein.
