T-mobile maakt er blijkbaar een gewoonte van om mensen van kastje naar muur te sturen en uiteindelijk vooral niet te hoeven helpen zonder dat je zelf voor extra kosten moet opdragen...
Een tijdje geleden is mijn Samsung Wave S8500 toestel ter reparatie aangeboden bij Samsung omdat deze gemiddeld 2 keer per dag vast loopt en regelmatig bij toepassingen een foutmelding geeft dat de server niet gevonden kan worden, waardoor ik soms tot 10 keer een applicatie opnieuw moet starten.
Daar hebben ze nieuwe firmware hebben geinstalleerd, maar verder geen problemen hebben geconstateerd. Helaas probleem niet opgelost, nog steeds crashes en problemen met internet.
Gisteren opnieuw naar T-mobile shop geweest, maar die vertelde mij dat het enige wat ze kunnen doen is, deze opnieuw opsturen en dat ik anders maar de klantenservice moest bellen. Dat vandaag gedaan, maar die vertelde mij min of meer het zelfde, of dat ik 70 euro voor een "early renewel" moest betalen en dan wel 3 jaar aan T-mobile vast zit, maar een nieuwe telefoon mag uitzoeken, belachelijk, moet ik zelf voor de kosten opdraaien.
Ga ik googelen op de Samsung Wave Bada, dan zie ik helaas regelmatig klachten over deze telefoon, dus waarschijnljk een slechte productie geweest.
Meer mensen klachten hierover?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-mobile van kastje naar muur voor defecte Samsung Wave
-
mirjan1985
Re: T-mobile van kastje naar muur voor defecte Samsung Wave
Waarschijnlijk is een app verantwoordelijk voor het probleem en is er niet echt sprake van een (technisch) defect.
Ik zou een volledige reset proberen. Hoe u dat doet staat in de handleiding. Maak wel van te voren een backup van uw gegevens (telefoonboek, sms-jes, foto's, etc) want die bent u kwijt.
Na de reset kunt u een voor een de apps opnieuw installeren. Probeer na iedere app of het toestel nog goed werkt. Zo isoleert u de problematische app.
Succes!
Ik zou een volledige reset proberen. Hoe u dat doet staat in de handleiding. Maak wel van te voren een backup van uw gegevens (telefoonboek, sms-jes, foto's, etc) want die bent u kwijt.
Na de reset kunt u een voor een de apps opnieuw installeren. Probeer na iedere app of het toestel nog goed werkt. Zo isoleert u de problematische app.
Succes!
-
mirjan1985
Bedankt olaf voor het meedenken!olaf79 schreef:Ik zou een volledige reset proberen.
Samsung heeft destijds al een volledige reset uitgevoerd (was al mijn instellingen kwijt, smsjes en telefoonboek niet omdat dat op de SIM staat), probleem was daarmee helaas niet verholpen.
Waarschijnlijk een softreset. Maar als het goed is kun je ook een harde reset doen. Ik denk dat ze dat niet gedaan hebben.mirjan1985 schreef:Bedankt olaf voor het meedenken!olaf79 schreef:Ik zou een volledige reset proberen.
Samsung heeft destijds al een volledige reset uitgevoerd (was al mijn instellingen kwijt, smsjes en telefoonboek niet omdat dat op de SIM staat), probleem was daarmee helaas niet verholpen.
Het probleem wat je beschrijft is (bijna zeker) een probleem in de software op je toestel.
-
bitterbal2
Jammer dat T-Mobile dit niet netjes oppakt.
T-Mobile is de leverancier van je telefoon en moet ook zorg dragen dat dit uiteindelijk wordt opgelost.
Dat je toestel 1 of meerdere keren ter reparatie moet worden aangeboden is normaal en begrijpelijk. Dit kan echter niet door blijven gaan natuurlijk,
Een early renewal moet je nooit doen. Dit is werkelijk het laatste wat je wil.
Als ik jou was zou ik op een normale kalme manier een gesprek aangaan met de klantenservice en je probleem voorleggen. Uiteindelijk afspreken dat er nog maximaal X keer gerepareerd gaat worden. Liefst natuurlijk maximaal nog 1 maal.
Daarna zal T-Mobile jou toch echt een keer een nieuw toestel moeten gaan aabieden. Meestal krijg je dan een nieuwe (of opgeknapte) Samsung Wave maar probeer in dit geval, aangezien je aangeeft dat het sowieso een probleemtoestel is, een ander gelijkwaardig toestel los te krijgen.
ERG belangrijk: Maak duidelijk dat je geen toestel van 500 euro verwacht, maar van de dagwaarde van je Samsung Wave.... klantenservice is namelijk gewend dat consumenten zoveel mogelijk willen profiteren van dit soort situaties en belachelijke en onredelijke eisen gaan stellen. Maak duidelijk dat je zelf ook redelijk bent en dat jet het probleem voor beide partijen wil oplossen!
T-Mobile is de leverancier van je telefoon en moet ook zorg dragen dat dit uiteindelijk wordt opgelost.
Dat je toestel 1 of meerdere keren ter reparatie moet worden aangeboden is normaal en begrijpelijk. Dit kan echter niet door blijven gaan natuurlijk,
Een early renewal moet je nooit doen. Dit is werkelijk het laatste wat je wil.
Als ik jou was zou ik op een normale kalme manier een gesprek aangaan met de klantenservice en je probleem voorleggen. Uiteindelijk afspreken dat er nog maximaal X keer gerepareerd gaat worden. Liefst natuurlijk maximaal nog 1 maal.
Daarna zal T-Mobile jou toch echt een keer een nieuw toestel moeten gaan aabieden. Meestal krijg je dan een nieuwe (of opgeknapte) Samsung Wave maar probeer in dit geval, aangezien je aangeeft dat het sowieso een probleemtoestel is, een ander gelijkwaardig toestel los te krijgen.
ERG belangrijk: Maak duidelijk dat je geen toestel van 500 euro verwacht, maar van de dagwaarde van je Samsung Wave.... klantenservice is namelijk gewend dat consumenten zoveel mogelijk willen profiteren van dit soort situaties en belachelijke en onredelijke eisen gaan stellen. Maak duidelijk dat je zelf ook redelijk bent en dat jet het probleem voor beide partijen wil oplossen!