LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
steehpe
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2011 10:05

Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door steehpe »

Ervaring met Arrangementen Zwaluwhoeve via vakantieveilingen

Pas op met het kopen van dit soort arrangementen.
Bij diverse arrangementen zijn bepaalde dagen uitgesloten en gelden er voor andere dagen toeslagen. Vakantieveilingen vermeldt dit niet bij de veiling. Zelfs de reserverings stie van de Zwaluwhoeve vermeldt dit pas tijdens de reservering. Verstopte voorwaarden dus.

De reactie van vakantieveilingen is wel heel simplistisch "alles is op basis van beschikbaarheid" en geen woord over het gebrek aan informatie.

Oppassen dus!!

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Brainless »

Ik ben al zeker 10x via vakantieveilingen naar de Zwaluwhoeve geweest en ik heb (tot nu toe) niks gemerkt van extra (verborgen) kosten.

Bij bepaalde arrangementen staat op de biedpagina:
Exclusief

Verplicht
• € 4,- administratiekosten VakantieVeilingen.nl
• Op dinsdagen en zaterdagen geldt een toeslag van € 3,95 p.p.

Dan weet je dat je die dagen extra moet betalen.

maurice23121966
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:35

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door maurice23121966 »

Ik heb geen negatieve ervaringen met sites als Vakantieveilingen en Hotelkamerveiling. Ook ik heb al eens bij Vakantieveilingen een veiling van de Zwaluwhoeve gewonnen, maar toen stond er duidelijk bij dat ik in het weekend een toeslag moest betalen......

bloembol75
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:07

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door bloembol75 »

Ook mijn man en ik hebben al regelmatig arrangementen geboekt via vakantieveilingen bij de zwaluwhoeve.
Ik kan alleen maar positief zijn, het is altijd goed geregeld.
Zeker geen klachten.
Wel check ik van te voren even goed de voorwaarden alvorens bij een veiling te bieden, dan weet je immers waar je op bied en kom je niet voor verrassingen te staan.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door duiner »

steehpe schreef:Oppassen dus!!
jij moet goed oppassen en goed lezen ,
jammer dat je dan weer die Zwaluwhoeve negatief hier neerzet , en die veiling-site!

niets aan de hand als je je gewoon even in de regeltjes verdiept .
.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef:niets aan de hand als je je gewoon even in de regeltjes verdiept .
.
Er zijn er wel meer die het zo opvatten.

lindahanraads
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2011 20:19

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door lindahanraads »

:evil: Zwaluwhoeve moet zijn 'Swaffelhoeve" :evil:
Op zaterdag 12 november hebben mijn man en ik de kinderen elders ondergebracht voor een heerlijk relaxdagje in een sauna resort.
Dit keer besloten wij om naar de Zwaluwhoeve in Hierden te gaan. Zij adverteren veel met luxe verwenarrangementen op televisie en daar ziet het er altijd erg luxe uit. Een paar dagen voor 12/11 attendeerde een vriendin mij op vakantieveilingen en dus besloot ik een bod te doen voor entreebewijzen. Voor 60 euro kocht ik twee entreebewijzen met 'drunchen'- arrangement.
Bij aankomst bij de Zwaluwhoeve stond er al een gigantische rij bij de entree. De meisjes achter de balie renden af en aan. Na twintig minuten waren wij aan de beurt. Helaas kregen we de mededeling dat de handdoeken op waren en dat we dus maar op onze badjas de sauna's binnen moesten gaan. Ook ontvingen we slechts 1 kluissleutel, wat betekende dat we onze kluis met z'n tweeen moesten delen. Vastbesloten om een dagje te ontspannen liepen we in onze badjas richting het toilet, alwaar ik zo'n 10 minuten in de rij moest staan voordat ik aan de beurt was. Net toen mijn man zich begon af te vragen of alles goed met me was, voegde ik me weer bij hem en gingen we op weg naar de douches. Ook daar een rij en veel te veel mensen voor deze ruimte. Gevolg daarvan was dat je onbedoeld tegen mensen aanliep en wij dus ook onbedoeld geslachtsdelen van anderen tegen ons aankregen. Mijn man en ik zijn zeer positief ingesteld, zeker als het om onze relax-dagjes gaat, dus deden we onze tanden op elkaar en lachten de vertoning weg. Mijn man riep nog iets als 'het lijkt meer op en Swaffelhoeve dan de Zwaluwhoeve. Na het doucen liepen wij een rondje ter orientatie en kregen wij het gevoel dat deze dag een stuk minder ontspannen zou zijn als dat we vooraf hadden kunnen bedenken en dat bleek ook het geval. Er worden daar veel te veel mensen toegelaten voor de ruimte die ze hebben, ookal is het een gigantisch complex. Volle sauna's, volle bubbelbaden, volle rustruimtes en ja zelfs volle restaurants waar twijfelachtig voedsel wordt geserveerd. In het kruidenbad zaten de mensen zelfs bij elkaar op schoot, zodat er meer mensen bij konden. Pas tegen 18.00u werd het rustiger.
Op het moment dat we een klacht wilden indienen werd er geen gehoor gegeven, want dan hadden we maar gewoon op een dinsdag of woensdag moeten komen.
Mijn man en ik gaan regelmatig naar de sauna op vrijdag, zaterdag of zondag maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wat de zwaluwhoeve doet is werkelijk beestachtig en ranzig. Wie wil er in een sauna het zweet van iemand anders opvangen of geswaffeld worden door een vreemde? Wij niet en ik denk niemand niet. Ik zou dan ook iedereen willen afraden om naar de Zwaluwhoeve te gaan, wat een afschuwelijke tent!

bloembol75
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:07

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door bloembol75 »

Ja idd de Zwaluwhoeve is vaak erg druk, maar is dat ook niet een beetje logisch.
Voor de zwaluwhoeve word erg veel reclame gemaakt.
Er zijn idd dagen waarop het een stuk drukker is, maar je kan ook op alle slakken zout leggen.
Ik kreeg maar een kluissleutel, en ik moest wel 10 minuten wachten op het toilet.
Wat een gezeur!!!
Je wilt ontspannen, maar als je overal zo'n punt van maakt kan ik me voorstellen dat je geen ontspannen dag hebt.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door duiner »

.
uit een enquete over sauna's, weet ik nog wel, dat De Zwaluwhoeve onderaan belandde ,
ik zou al niet naartoe zijn gegaan ..maar dat is persoonlijk.

de beste weet ik niet meer, maar heb wel deze naam als slechtste onthouden, veel belangrijker
.

Prinses43
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2011 11:58

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Prinses43 »

daar wil je toch niet dood gevonden worden? :D
ik kreeg 2 gratis kaarten van de postcodeloterij, ehhhh nee, zelfs gratis wil ik er niet naar toe!!!!

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door JDII »

lindahanraads schreef:.....en wij dus ook onbedoeld geslachtsdelen van anderen tegen ons aankregen....
Ohne worte :!:

Anne79anne
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2011 01:01

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Anne79anne »

In november bon gekocht via vakantieveiling.nl geprobeerd deze in te wisselen bij een boeking, maar dat kon niet, ze zaten zogezegd vol... bij boeking als "gewone betaler" is er wel plek. Vervolgens een klacht ingediend bij de Zwaluwhoeve. Ik wordt gebeld en ze geven aan dat het buffet vol zit, maar ik mag wel een hoofdgerecht kiezen. Ik vraag om een bevestigingsmail voor een reservering aan medewerkster Manon, maar ze geeft aan dat het niet nodig is. Bij aankomst is er een reservering gedaan voor 2 mensen, helaas vol is vol... Grrrr Uiteindelijk na de hele uitleg mogen we met zijn 4 tjes toch naar binnen. De fabriek, zo druk is het nemen we maar voor lief, we proberen te gaan ontspannen. Tegen lunchtijd verteren we broodjes, lekker wat te drinken, tot zover nog weinig aan de hand. Tijdens een korte relaxpauze willen we graag even gaan liggen, maar er is nergens plek, dan maar even wat drinken in de opkamer. Ik vraag naar de actie "winterplateau" omdat we toch wel zin hebben in een snackje, men weet nergens van. Er wordt hiervoor geadverteerd bij binnenkomst en we hebben ernaar gevraagd, het kon gewoon besteld worden... Ze weten het niet en we gaan weer zitten... Twee aardig dames tegenover ons vragen ons of we wat van hun overgebleven lekkernij willen, ze krijgen het niet op en gaan kort daarop weg. Nou graag geven we aan, er liggen nog wat koekjes en wat bonbons, wat de kids ook erg kunnen waarderen. Vervolgens komt de dame van de bediening het spul weghalen, waarop ik aangeef dat we dat net van de dames voor ons hebben gekregen. Dieeeeeeepe zucht, ze zegt helemaal de kluts kwijt te zijn??? In werkelijkheid is ze boos, omdat we niet een eigen high thee bestellen, en zit kort daarop met haar collega naar ons te wijzen! We negeren het en gaan vervolgens verder met ontspannen... Een kwartier voor het eten lopen we langs ons kluisje (1 kluisje voor 4 personen) om nog even een blikje energie drank uit onze tas te halen. We gingen ervan uit dat we onze eigen drankjes ook mochten nuttigen, omdat dit zelfs aan de incheck balie gevraagd wordt: "heeft u wat de drinken bij u, dat is mooi." We drinken hem leeg en gaan vervolgens eten. Het blikje is dan al leeg en we zetten het even naast ons neer. Het eten wordt besteld, met daarbij uiteraard wat te drinken. Totaal drinken we 4 wijntjes en 2 cola's. Ons eigen drinken was niet uit bezuiniging meegenomen, maar we hadden even zin in wat energie drank net daarvoor... We hebben gegeten en gaan vervolgens nog 1 sauna ronde doen. In alle drukte vergeten we de blikjes naast onze tafel weg te halen, maar wees niet bang, de Zwaluwhoeve houdt alles nauwlettend in de gaten! Bij de uitcheck gaat het wederom verkeerd, er worden 2 maaltijden volledig gerekend, deze horen bij de bon die we willen inleveren. Omdat dit nu al de 3e keer is dat ik een medewerker hetzelfde verhaal moet vertellen, ben ik iets minder geduldig, de bonnen waren al € 100,- en dan nog een keer een nota van € 100,- krijgen is na een lange dag niet gezellig te noemen. Vervolgens komt er een aanzienlijke corpulente chagrijnige dame in beeld, met onze lege blikjes energie drank, ze hebben ze onderschept, ja werkelijk en legt ze op de balie, ze geeft aan dat we geen eigen meegebrachte consumpties mochten nuttigen, afgezien van water en dat we niet het eten van anderen mochten opeten!!! Ze lacht ons recht in het gezicht uit als we het proberen uit te leggen. Ik denk achteraf dat ze boos was omdat ze gezien haar omvang al het overgebleven eten zelf liever had opgegeten. (tja, als je zo'n behandeling hebt gehad, kan ik het niet nalaten zelf ook enigsinds een tikkeltje onbeschoft te worden) De mensen die vaker naar de Zwaluwhoeve zijn geweest weten vast over welke dame in het heb. Ik zal je vertellen dat ik in mijn hele leven nog nooit zo behandelt ben, alsof ik te zuinig ben om daar consumpties te nuttigen en het eten van een ander opeet. Mijn rekening was zelfs met aftrek van de bonnen nog € 65,- dus het lijkt me dat ik genoeg genuttigd heb.


Dus mensen, geen aanrader, je wordt in de gaten gehouden, de hele dag en als je iets doet wat in hun ogen niet niet mag krijg je op je kop... Als de Zwaluwhoeve fout na fout maakt, is dat heel normaal en het personeel is erop getraind je af te bekken!

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door duiner »

Anne79anne schreef:
Dus mensen, geen aanrader, je wordt in de gaten gehouden, de hele dag en als je iets doet wat in hun ogen niet niet mag krijg je op je kop... Als de Zwaluwhoeve fout na fout maakt, is dat heel normaal en het personeel is erop getraind je af te bekken!
precies , ik weet allang dat de Zwaluwhoeve de slechtste well-ness sauna is !!

Was een lijstje van " wat is een goeie".., en zij waren dus de slechtste , jammer van de voucher !

Opvallend is wel, dat alleen de Zwaluwhoev dan altijd zulke goedkope vouchers uitgeeft, he ?..
De anderen hebben die publiciteit niet nodig
dat zet je tot denken
.
.

forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2010 18:08

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door forumlid »

Ook wij zijn genezen van de Zwaluwhoeve. Je voelt je als haringen in een ton. Er worden echt veel te veel mensen binnengelaten. Lange wachttijden, nergens plaats en echt alles is overvol. De vriendelijkheid van personeel is ook lang niet meer wat het geweest is. Ook zij moeten zich in het zweet werken om het teveel aan mensen maar tevreden te stellen.

Dit komt mede door Vakantieveilingen waar ze bijna dag- en nacht elke paar minuten hun entree bewijzen veilen.

Na enige dagen deze veilingen bestudeerd te hebben kan het niet anders als dat ze zelf de prijs constant omhoog drijven.

Een openingsbod van 30-40 euro is heel normaal, en constant dezelfde personen die zelf nooit eens de veiling winnen. Er alleen maar zitten om de prijs zo hoog mogelijk op te drijven. (heb er screenprints van gemaakt)

Als de prijs hoog genoeg is trekken zij zich terug en zullen geen euro meer bieden.

Nee mensen..laat je niet gek maken het wordt de hoogste tijd dat hier eens wat aan gedaan wordt door Vakantieveilingen. Want uiteraard zijn die echt wel op de hoogte (of ze werken er zelf aan mee) Je kan mij niet wijs maken dat ze het niet weten.
Maar ja..ook voor hen is het kassa toch?

Mijn advies is om niet meer op deze veilingen van Zwaluwhoeve te bieden. En vakantieveilingen te wijzen op het feit dat er niet eerlijk wordt gespeeld.

Ik zelf ben er een ieder geval helemaal klaar mee en heb het vertrouwen in Vakantieveilingen aardig verloren.

N.B. Kijk ook eens op Zoover voor de recensies van Zwaluwhoeve, dan ben je denk ik meteen genezen :roll:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door crazyme »

forumlid schreef: Een openingsbod van 30-40 euro is heel normaal, en constant dezelfde personen die zelf nooit eens de veiling winnen. Er alleen maar zitten om de prijs zo hoog mogelijk op te drijven. (heb er screenprints van gemaakt)

Als de prijs hoog genoeg is trekken zij zich terug en zullen geen euro meer bieden.
Wellicht een eyeopener wanneer je die screenprints laat zien ?

(Je kunt afbeeldingen hier plaatsen of een link plaatsen naar de afbeeldingen)

Marolp
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:53

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Marolp »

Ik was op zoek naar een saunabon en keek op vakantieveilingen. Hier werd een dinerarrangement aangeboden van Zwaluwhoeve, maar alleen de veilingen zijn niet eerlijk! Om de 3 minuten werd er een arrangement aangeboden, dit heb ik een uur gevolgd en er was al een uur iemand constant aan het overbieden en iedere keer zat ze net onder de hoofdbieder.

Je vraagt je misschien af, wat bedoelt ze nou?Ik heb sterk het gevoel dat er iemand van de zwaluwhoeve de prijzen kunstmatig hoog houdt en er voor zorgt dat ieder arrangement voor minimaal 35,- wordt verkocht. De persoon die een uur zat mee te bieden volgde het gedrag van de bieders en won het arrangement iedere keer net niet. Dan eindigde ze op 41,- en dan weer op 35,-, maar net onder de winnaar.

Als je zo graag tickets wil hebben, dan ga je er niet iedere keer net onder zitten, want ook de keren dat ze op 35,- eindigde had ze veel meer kunnen bieden.
Ik vind het ronduit schandalig. Nogmaals, ik kan het niet hard maken, maar het komt wel heel vreemd over.

Overigens heb ik dit biedgedrag niet alleen bij zwaluwhoeve gezien, maar ook bij dolfinarium en apenheul die om de 3 minuten kaarten veilen.
Ik vraag me af in hoeverre vakantieveilingen hier zich schuldig aan maakt.... :evil:

yoelch
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 18:24

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door yoelch »

Om nog even terug te komen op de weekendtoeslag van de Zwaluwhoeve:
Op 16 augustus 2011 heb ik het Sunset Dinner Special arrangement gekocht via vakantieveilingen. Zowel tijdens het bieden als bij de bevestiging stond er niks vermeld over weekendtoeslagen. Wat er wel stond:

Exclusief
Verplicht
• € 4,- administratiekosten VakantieVeilingen.nl

Het winnende bod geeft recht op het arrangement voor het genoemde aantal personen. De enige extra kosten staan onder het kopje Exclusief. Alle genoemde bedragen in de veiling zijn inclusief BTW.

Nu wil ik binnenkort de bon gaan inwisselen en ik kom inderdaad bij de reservering de weekendtoeslag tegen.
Ik ben van mening dat ik op basis van de voorwaarden waarop ik het arrangement heb gekocht, ik de weekendtoeslag niet zou hoeven betalen... Ben benieuwd, ik ga maar eens even bellen met de Zwaluwhoeve...

BillyP
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2012 15:03

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door BillyP »

Ik kan je vertellen dat deze toeslag niet op het vakantieveilingen traject zit.
Als je alleen al aangeeft dat je een sauna bezoek wilt reserveren met een kortingsbon dan krijg je deze toeslag al in het weekend.

Deze regels/kosten staan dus, met recht, niet op de site van vakantieveilingen.nl
Dwingt de site jou/jullie dan perse om in het weekend te gaan?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door tenormin »

Wel, alles gelezen te hebben vraag ik me af of de mensen die in T.V. series als klapvee op de tribune zitten bij b.v. Miljoenenjacht en als troost een dagje de Zwaluwhoeve krijgen aangeboden, waarbij men dan uit zijn dak gaat, zou ik weleens willen weten of dit echt allemaal zo negatief is als nu word gesteld. Ze sponsoren zoveel programma's dat je echt zou denken dat dit alles tot in de puntjes geregeld zou moeten zijn.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vakantieveilingen Zwaluwhoeve

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef:Ze sponsoren zoveel programma's dat je echt zou denken dat dit alles tot in de puntjes geregeld zou moeten zijn.
Of sponsoren zoveel omdat het toch allemaal niet zo goed gaat ?

Gesloten