LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
CB

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door CB »

riddert schreef:hendrik7 kan toch een keer extra gratis storten, kan lid worden van de bank én er zijn veel kleine kantoren. Eigenlijk precies wat hendrik7 zoekt dacht ik.
Hangt van het aantal stortingen per jaar af. Bij de RABO zijn de kosten per keer wel € 1,30 hoger.

CB

Ongelezen bericht door CB »

riddert schreef:hendrik7 kan toch een keer extra gratis storten, kan lid worden van de bank én er zijn veel kleine kantoren. Eigenlijk precies wat hendrik7 zoekt dacht ik.
Helaas heeft Hendrik dat verkeerd begrepen. Ook bij de ING betaal je pas kosten vanaf de 7e keer geld storten.

Zie onderstaande info van de site van de ING:
Vanaf 15-2-2012 kunt u per Betaalrekening zes keer per kalenderjaar kosteloos contant geld op uw eigen rekening storten bij een ING-kantoor. Vanaf de zevende storting betaalt u € 5 per storting.
Bij de ING is het dus € 1,30 per keer goedkoper.

Hendrik7

Ongelezen bericht door Hendrik7 »

De Rabo lijkt mij een redelijke bank maar ook hier heb je dus als particulier uiteindelijk te betalen als je jouw eigen geld op eigen rekening wilt storten.
De bank wil niet betalen omdat ik mijn geld daar heb staan maar ik heb dankbaar te zijn om mijn geld daar in beheer te geven zodat zij dat kunnen gebruiken om winst te maken en hun zakken te vullen.
En daar heb ik dan ook nog eens voor te betalen. Rechtstreeks en via de belasting.
Hoe diep zijn we gezonken met die banken?

Zou er in de verre toekomst nog banken bestaan?
Naar mijn idee prijzen ze zichzelf uit de markt en komen er andere betere oplossingen.
Maar of ik dat nog mag mee maken?

Voorlopig haal ik al het geld direkt van de bank en betaal in de winkels handje kontant.
Overzichtelijker, goedkoper en onafhankelijk.
Ik ben daar al mee begonnen en bevalt prima maar er komt een dag dat ze in de winkels geen kontant geld meer willen hebben en dan?
De macht zal het uiteindelijk winnen. toch?
De huidige macht doet daar aan mee.

Ja ik had het verkeerd begrepen. Ik dacht dat ik na 6 keer had te betalen maar blijkt dus 7 keer te zijn.
Maar voor mij maakt dat geen verschil.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Een bank levert betaaldiensten en ik vind het vreemd dat daar niet voor betaald mag worden door degene die van bepaalde diensten gebruik maakt.

Nee, nu moet de bank maar blij zijn dat de consument daar zijn geld parkeert, maar laten we wel wezen dit levert de consument toch ook een hoop gemak op.

Hendrik7

Waarom zou een bank niet blij zijn als er geld wordt geparkeerd?
misschien is dat wel hun betaan en verdienen ze daar geld mee.
Maar je hebt volkomen gelijk, als er (betaald) service wordt verleend kan men ook om geld vragen.
Geld storten op een bank is zo een service.
Geld ontvangen en daar ook geld voor vragen is bedacht door slimme mensen of die het niet begrijpen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom zou een bank niet blij zijn als er geld wordt geparkeerd?
De meeste gemeenten zijn ook verschrikkelijk blij dat iedereen de auto zo dicht mogelijk bij de binnenstad op gemeentegrond neerzet. Echt, verschrikkelijk blij, daarom kost dat parkeren ook niks.

Hendrik7

Oeps... nu ben ik even de draad kwijt.

Emmy75

Hendrik7 schreef:Waarom zou een bank niet blij zijn als er geld wordt geparkeerd?
misschien is dat wel hun betaan en verdienen ze daar geld mee.
Vroeger, toen deze betaaldiensten nog gratis waren verdienden banken vele malen meer doordat mensen hun geld bij de bank "parkeerden". Een deel van dat geld kon weggezet worden of uitgeleend worden tegen veel hogere rentevergoedingen dan nu. Valutering (ook een belangrijkste inkomstenbron vroeger) is niet meer toegestaan, mede omdat wij consumenten daar nogal wat ophef over veroorzaakten. Tja daar betalen we nu dus voor.

Het voorbeeld van witte angora vind ik wel treffend. Voor het parkeren van een auto vinden we het heel normaal dat er betaald moet worden, voor het "parkeren" van geld vinden we dat vreemd.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Een hele domme redenatie, want aan geld parkeren verdienen ze geld Emmy. Een geparkeerde auto kan je niet duurder uitlenen, met geld kan je dat wel.

Emmy75

berend12 schreef:Een hele domme redenatie, want aan geld parkeren verdienen ze geld Emmy. Een geparkeerde auto kan je niet duurder uitlenen, met geld kan je dat wel.
Nee die reactie loopt over van intelligentie :roll:

Contanten storten kost ook een hoop geld er zullen altijd medewerkers mee bezig moeten zijn, gelukkig werken die gratis. Als er 100,- gestort wordt, kan er geen 100,- uitgeleend worden. De rentetarieven zijn de laatste jaren erg laag zeker tussen banken onderling. Valutering mag niet meer, daar verdienden ze vroeger bakken met geld mee.

berend12

Banken lenen elkaar nauwelijks geld omdat ze elkaar niet vertrouwen. Ze mogen dus blij zijn dat particulieren geld komen brengen(zoals TS) en aan hun lenen ("sparen").

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

berend12 schreef:Banken lenen elkaar nauwelijks geld omdat ze elkaar niet vertrouwen. Ze mogen dus blij zijn dat particulieren geld komen brengen(zoals TS) en aan hun lenen ("sparen").
O ja. Ik breng geld (mijn inkomen) en binnen een week moeten er diverse incasso's verricht worden: huur, energie, verzekeringen, noem maar op. Verder haal ik 2 x per week boodschappengeld. Dus er staat één week lang een vermogen (ahum) op mijn rekening, daarna nog een klein beetje.

Gelukkig werken de medewerkers bij de Rabo en de ING gratis, heeft de aannemer het filiaal voor niks neergezet, heeft de gemeente geen geld gerekend voor de grond, heeft de bank de flappentap gewonnen bij een bingo-avondje en wordt de energie betaald uit een speciaal subsidiepotje van de overheid.

Daarom is het volkomen onterecht dat ik het grootste deel van mijn geld een week lang parkeer op mijn rekening zonder dat ik er iets voor terug krijg.

Begrijp ik het goed, Berend?

Emmy75

berend12 schreef:Banken lenen elkaar nauwelijks geld omdat ze elkaar niet vertrouwen. Ze mogen dus blij zijn dat particulieren geld komen brengen(zoals TS) en aan hun lenen ("sparen").
Banken lenen elkaar ook nauwelijks geld omdat het niks oplevert.

Ja, en daar krijgt de consument toch ook een vergoeding voor in de vorm van rente.

Particulieren die geld komen brengen krijgen er ook allerlei diensten voor terug. Het geld is 'veilig' opgeborgen, ze krijgen er rente over, ze kunnen op een makkelijke manier weer over het geld beschikken en betalingen uitvoeren naar andere partijen.
Stel eens voor dat we allemaal weer het loon in een loonzakje krijgen en we naar allerlei bedrijven moeten om daar in de rij te gaan staan zodat we onze rekening iedere maand contant mogen gaan betalen.

berend12

De afgelopen 3 jaar geen nieuws gekeken Emmy?

Emmy75

berend12 schreef:De afgelopen 3 jaar geen nieuws gekeken Emmy?
Nee, ik zit op de zuidpool en op de een of andere rare manier kan ik alleen op dit forum schrijven. :mrgreen:

Het is toch wel heel toevallig dat veel van deze kosten voor betaaldiensten de kop zijn komen opsteken zo rond de tijd dat valutering aan banden ging.
Maar nee daar ligt het niet aan het ligt allemaal aan de crisis. De banken hebben die crisis echt helemaal alleen zelf veroorzaakt de consumenten hadden er totaal geen aandeel in want het is de normaalste zaak van de wereld om met een inkomentje van 30k bruto per jaar een huis van 4 ton te kopen. Nee de consument ging naar de bank waar ze vooral het minste konden lenen omdat ze dat zo verstandig vonden.

De centrale banken hebben de rente zo laag gezet om de crisis te bestrijden, bijkomend nadeel voor de banken is dat ze voor onderling uitgeleend geld geen fluit krijgen en ja daar plukken wij als consument de zure appelen van.

Banken worden gedwongen om geld in die bodemloze put die griekenland heet te gooien. Daar zou ook een zwarte piet op zijn plaats zijn. Maar nee de banken hebben het echt alleen allemaal zelf gedaan.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Emmy75

Meestal ben ik het met je eens, maar dit keer niet helemaal. De ellende eind 2008 en de huidige ellende hebben we grotendeels te danken aan een falend toezicht en incompetente politici.

Prettige feestdagen en een voorspedig 2012 toegewenst.

Maxiem.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

die politicie hebben we dan wel weer zelf gekozen, dus uiteindelijk hebben we het zelf gedaan.

Emmy75

MAXIEM schreef:Emmy75

Meestal ben ik het met je eens, maar dit keer niet helemaal. De ellende eind 2008 en de huidige ellende hebben we grotendeels te danken aan een falend toezicht en incompetente politici.

Prettige feestdagen en een voorspedig 2012 toegewenst.

Maxiem.
Ik denk dat u het in dat geval meer met mij eens bent dat u denkt :wink:
Want o.a. dat wat u stelt, is hetgeen wat ik bedoelde met mijn vorige post. Die is namelijk zeker tussen de regels door en met een aantal expliciete uitspraken doorspekt van sarcasme.
Falend toezicht, overheid maar ook zeker de consumenten zelf hebben de overkredietering mede gefaciliteerd. Deze groepen verdienen dan ook een groot aandeel in het zwarte pieten. Ik denk echt niet heus dat het de banken alleen zijn die voor de crisis hebben gezorgd.

U ook fijne feestdagen en een goed 2012 gewenst.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

doorspekt van sarcasme.
Zoals mijn dochter altijd zegt, "het vereist intelligentie om sarcasme te herkennen" :wink:

Hendrik7

Zoals mijn zoon altijd zegt " Je bent je eigen beperking" :wink:

Gesloten