LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontslagvergoeding

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
witterstraat
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2011 14:07

ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door witterstraat »

Betreft ontslagvergoeding.

Aan de belastingdienst gevraagd of mijn ontslagvergoeding meetelt voor het toetsing inkomen aangaande huurtoeslag. De eerste belasting medewerker zei heel duidelijk dat het niet meetelde en toen ik een maand later nog eens belde om me te laten vertellen waar je zulke informatie kon vinden deelde de medewerker toen mee na enig onderzoek dat de vergoeding WEL meetelde. Dus 2 totaal tegenovergestelde antwoorden. Het Juridisch Loket gebeld, die me gewoon weer terug verwees naar de belastingdienst want zij wisten het ook niet, ze twijfelden wel heel erg of het wel mee moet tellen. Dus wie helpt mij uit de brand hiermee??

Groet,
Riet

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Denk dat je het gewoon moet optellen. Het is toch een vorm van inkomen.

witterstraat
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2011 14:07

Re: ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door witterstraat »

Gizmo© schreef:Denk dat je het gewoon moet optellen. Het is toch een vorm van inkomen.
Sorry, ben nieuw hier, had het hier willen plaatsen, het is naar jouw privé gegaan...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Op een uitbetaalde ontslagvergoeding wordt ook loonbelasting ed ingehouden dus telt het mee in uw inkomen van dat jaar en telt het dus ook mee voor de huurtoeslag ed.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zou even met een fiscaal/financieel adviseur gaan praten om zeker te weten dat je het juiste met de ontslagvergoeding gaat doen. Het is niet alleen de huurtoeslag waar impact op kan zijn, ook de "gewone" belasting.

Gesloten