LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer afzetters MYCOM

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
A.Vaz

Computer afzetters MYCOM

Ongelezen bericht door A.Vaz »

Beste Leden,

Een kleine 3 jaar geleden hebben ik en mijn broertje 2 laptops aangeschaft bij de computer winkel MyCom.
Hier hebben wij toen in 1x ruim 1400 euro voor afgetikt.
Wij zijn altijd al vaste klant geweest bij MyCom door hun "goede" service.
Nu zijn beide onze laptops gecrashed op de hardeschijf. Vorige maand de eerste en nu volgde die van mij.
Nu vertel ik er ook vast bij alle aankopen die wij doen bij de winkel via onze vader gaat, die - zonder te liegen - jaarlijks ruim 7500,- euro aan MyCom uitgeeft aan nieuwe systemen, hardware, software en onderhoud. En dat dus al 5 jaar lang ofzo.

Dit staat allemaal bij hun is het systeem.
Nu heb ik nog de factuur van de 2 laptops en contact opgenomen met mycom, die vertelde mij trots dat er maar 2 jaar garantie op de systemen staat en wij verplicht nieuwe harddisk moeten aanschaffen van bijna 100 euro p.s.
Ook vertelde dat ze sinds 2-3 maanden 3 jaar garantie geven op hun systemen maar mijn garantie valt daar dus buiten.

Mijn broertje had zijn laptop 2-3 weken gelden naar mycom gebracht voor onderzoek en na 1-2 weken komen ze met het verhaal dat ze er een nieuwe harddisk in hebben gezet en een nieuwe OS hebben geinstalleerd en dat hij even 200 euro kon gaan aftikken.
Ten eerste hebben wij helemaal niet bevestigd dat wij een nieuwe harddisk wilde en al helemaal niet een installatie van een OS die wij zelf kunnen installeren en waar zij ook weer ruim 50 euro voor rekenen.

Ik vind dit gewoon echt belachelijk! Dan heeft mycom wel boven gemiddelde prijzen maar dat compenseren ze dan weer met hun service zeggen ze.
ME REET!.. Maarja wat doe je eraan..? Ik denk dat ik alleen iedereen hiervan even op de hoogte kan stellen en voor dit soort taferelen kan behoeden.

Waar is de service van MyCom??
Laatst gewijzigd door A.Vaz op 12 dec 2011 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Erwin uit Oosterhout

Re: Computer afzetters MYCOM

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Nu heb ik nog de factuur van de 2 laptops en contact opgenomen met mycom, die vertelde mij trots dat er maar 2 jaar garantie op de systemen staat en wij verplicht nieuwe harddisk moeten aanschaffen van bijna 100 euro p.s
Hoezo verplicht een nieuwe harddisk aan moeten schaffen?

Je bent vrij in je keuze
- of je een nieuwe harddisk aanschaft
- of je elders een nieuwe harddisk koopt
- of je een nieuwe laptop koopt.

Er is niets verplicht.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het mooie van een harddisk is dat je er zeker van kunt zijn dat hij ooit crashed. De vraag is alleen wanneer.
Ik zou er gewoon een ander diskje insteken, of je een goede of slechte klant bent heeft geen invloed op de garantietermijn.

A.Vaz

Ongelezen bericht door A.Vaz »

Erwin uit Oosterhout schreef:
Nu heb ik nog de factuur van de 2 laptops en contact opgenomen met mycom, die vertelde mij trots dat er maar 2 jaar garantie op de systemen staat en wij verplicht nieuwe harddisk moeten aanschaffen van bijna 100 euro p.s
Hoezo verplicht een nieuwe harddisk aan moeten schaffen?

Je bent vrij in je keuze
- of je een nieuwe harddisk aanschaft
- of je elders een nieuwe harddisk koopt
- of je een nieuwe laptop koopt.

Er is niets verplicht.
Verplicht alsin het systeem weer werkend krijgen via MyCom...
Had ik er even bij moeten vermelden.

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

overigens is 100 euro voor een harde schijf voor een laptop toch nog niet zo duur.
De prijzen zijn onlangs behoorlijk gestegen.

Zoek maar eens op prijzen harde schijven...
alles te wijten aan de overstroming in Thailand :wink:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

A.Vaz schreef:Beste Leden,

Een kleine 3 jaar geleden hebben ik en mijn broertje 2 laptops aangeschaft bij de computer winkel MyCom.
Hier hebben wij toen in 1x ruim 1400 euro voor afgetikt.
Wij zijn altijd al vaste klant geweest bij MyCom door hun "goede" service.
Nu zijn beide onze laptops gecrashed op de hardeschijf. Vorige maand de eerste en nu volgde die van mij.
Nu vertel ik er ook vast bij alle aankopen die wij doen bij de winkel via onze vader gaat, die - zonder te liegen - jaarlijks ruim 7500,- euro aan MyCom uitgeeft aan nieuwe systemen, hardware, software en onderhoud. En dat dus al 5 jaar lang ofzo.

Dit staat allemaal bij hun is het systeem.
Nu heb ik nog de factuur van de 2 laptops en contact opgenomen met mycom, die vertelde mij trots dat er maar 2 jaar garantie op de systemen staat en wij verplicht nieuwe harddisk moeten aanschaffen van bijna 100 euro p.s.
Ook vertelde dat ze sinds 2-3 maanden 3 jaar garantie geven op hun systemen maar mijn garantie valt daar dus buiten.

Mijn broertje had zijn laptop 2-3 weken gelden naar mycom gebracht voor onderzoek en na 1-2 weken komen ze met het verhaal dat ze er een nieuwe harddisk in hebben gezet en een nieuwe OS hebben geinstalleerd en dat hij even 200 euro kon gaan aftikken.
Ten eerste hebben wij helemaal niet bevestigd dat wij een nieuwe harddisk wilde en al helemaal niet een installatie van een OS die wij zelf kunnen installeren en waar zij ook weer ruim 50 euro voor rekenen.

Ik vind dit gewoon echt belachelijk! Dan heeft mycom wel boven gemiddelde prijzen maar dat compenseren ze dan weer met hun service zeggen ze.
ME REET!.. Maarja wat doe je eraan..? Ik denk dat ik alleen iedereen hiervan even op de hoogte kan stellen en voor dit soort taferelen kan behoeden.

Waar is de service van MyCom??
Is inderdaad niet zo netjes van MyCom. Zij hadden voor vervanging / installatie eerst toestemming moeten vragen. Dat overigens nieuwe garantie termijnen niet van toepassing zijn op oude systemen is wel logisch, omdat Mycom daarvoor geen afspraken heeft met de fabrikant...

olaf79

Erwin uit Oosterhout schreef:overigens is 100 euro voor een harde schijf voor een laptop toch nog niet zo duur.

Tsja, dat is wat de hardeschijf fabrikanten zeggen. Maar dat is grote onzin. Dit was een mooie kans om de prijzen weer eens flink op te schroeven. Dat heeft veel eerder te maken met de recente overnames in harde schijf land waardoor de concurrentie sterk is afgenomen.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

olaf79 schreef:
Erwin uit Oosterhout schreef:overigens is 100 euro voor een harde schijf voor een laptop toch nog niet zo duur.

Tsja, dat is wat de hardeschijf fabrikanten zeggen. Maar dat is grote onzin. Dit was een mooie kans om de prijzen weer eens flink op te schroeven. Dat heeft veel eerder te maken met de recente overnames in harde schijf land waardoor de concurrentie sterk is afgenomen.
Complete onzin Olaf. Ik zie de nieuwe inkoopsprijzen voorbij komen voor harde schijven. Zelfs met de extreem hoge prijzen nu zijn de marges nu stukken minder procentueel gezien dan 3 maanden geleden.

Nee, Thailand is de oorzaak. Je kan natuurlijk andere oorzaken aangeven maar lees bijvoorbeeld eens dit:

http://seekingalpha.com/article/309435- ... in-trouble

Seagate heeft dus 130 leveranciers die hun onderdelen niet of schaars kunnen aanleveren. Dat zorgt voor hogere prijzen voor productie van harde schijven. Niet overnames in harde schijf land, toevallig terwijl er compleet irrellevant een natuurlijke ramp heeft geschied in het land waar het grootste deel vandaan komt.

olaf79

53o schreef:
olaf79 schreef:

Complete onzin Olaf. Ik zie de nieuwe inkoopsprijzen voorbij komen voor harde schijven. Zelfs met de extreem hoge prijzen nu zijn de marges nu stukken minder procentueel gezien dan 3 maanden geleden.

Nee, Thailand is de oorzaak. Je kan natuurlijk andere oorzaken aangeven maar lees bijvoorbeeld eens dit:

http://seekingalpha.com/article/309435- ... in-trouble

Seagate heeft dus 130 leveranciers die hun onderdelen niet of schaars kunnen aanleveren. Dat zorgt voor hogere prijzen voor productie van harde schijven. Niet overnames in harde schijf land, toevallig terwijl er compleet irrellevant een natuurlijke ramp heeft geschied in het land waar het grootste deel vandaan komt.
Ja maar datzelfde seagate beweerde nog een paar maanden terug over een veel te grote voorraad te beschikken en wilde daarom de productie terugschroeven omdat de prijs op de tocht stond

olaf79

Hier ook nog een interessant stuk hierover, waarbij de oorzaak van de prijsstijgingen ook in twijfel wordt getrokken.

http://tweakers.net/nieuws/78101/samsun ... en-af.html

53o

Interressante artikelen Olaf (sorry voor mijn laatste comment, mijn excuses hiervoor). Lijkt erop na het lezen van die 2 artikelen dat de schuld niet ligt bij de fabrikanten maar bij de distributeurs.

Ben zelf ook het zelfde tegengekomen met E-readers van Sony. De T1 was van 150 euro naar 180 euro gegaan door de overstromingen in Thailand. Was schaars, maar opeens weer goed leverbaar. Vandaag was deze ineens weer 150 euro.

Ik zie de inkoopsprijzen voorbij komen. Lijkt erop dat de verkopers genaaid worden, terwijl de distributeurs profiteren (al denk ik dat de fabrikanten nog steeds de meeste schade leiden op de leveranciers in Thailand na die hun bedrijf kunnen opdoeken).

53o

@TS:
Heb je een prijsopgave ontvangen? 200 euri's lijkt mij hoe dan ook binnen de norm van een prijsopgave. Met binnen de norm bedoel ik dat na het onderzoek de klant wordt geonformeerd over de te maken kosten.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Indien we na overleg met u bepaalde zaken echt voor u gaan testen en analyseren, dan spreken we over onderzoekskosten. Hiervoor nemen we uw PC minimaal een halfuur gericht op onze testbank en in veel gevallen draaien we testen/diagnoses die tot wel enkele uren in beslag nemen.

De kosten voor een reparatie- of upgrade zijn uiteindelijk afhankelijk van de werkelijke problemen met uw computer en uw eigen wensen. Voor onze werkzaamheden en vakkennis rekenen wij een all-in tarief van slechts 17,50 EUR (inclusief BTW) per kwartier. Wij geven van te voren een duidelijke inschatting van de tijd die we nodig denken te hebben en nemen met u door welke eventuele vervangende onderdelen we kunnen installeren en hoeveel die kosten. We beschouwen de afgegeven inschatting van de benodigde reparatietijd altijd als maximum. Mochten we rare dingen tegenkomen of vermoeden dat we het niet binnen de afgegeven indicatie kunnen oplossen overleggen direct met u voordat we extra kosten maken. Wij zorgen ervoor dat u nooit voor onaangename verassingen komt te staan.
Dat staat op hun site, lijkt me dat je bij het inleveren van de laptop ook geattendeerd bent op eea en hebt moeten tekenen?

Akkoord gaan met de 200 euro lijkt me geen verplichting. Wel betaal je dan de onderzoekskosten.

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

A.Vaz schreef:
Ik durf je hier geen advies in te geven want dan lopen we het risico 40 pagina's slap gezeur te krijgen over garantie dankzij bepaalde figuren hier. Wat je nog wel even makkelijk zou kunnen doen is het serienummer van de hd nakijken bij de fabrikant van de hd. Met een beetje geluk geeft de fabrikant nog garantie op de hd.
A.Vaz schreef:
Zoals je door de poster voor mij hebt kunnen lezen word het product, als het alleen word aangemeld voor onderzoek, alleen de onderzoekskosten gerekend (35 euro voor een half uur werk lijkt me reeel). De rest kunnen ze er weer uitslopen indien je niet akkoord bent.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Umad schreef:Wat je nog wel even makkelijk zou kunnen doen is het serienummer van de hd nakijken bij de fabrikant van de hd. Met een beetje geluk geeft de fabrikant nog garantie op de hd.
Dat kun je wel vergeten.
Het gaat hier niet om retail harde schijven, maar om OEM harde schijven.
En voor OEM harde schijven dient de koper zich bij de verkopende partij te melden.
De fabrikanten nemen zelf geen OEM harde schijf in behandeling.

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

BBCS schreef:
Umad schreef:Wat je nog wel even makkelijk zou kunnen doen is het serienummer van de hd nakijken bij de fabrikant van de hd. Met een beetje geluk geeft de fabrikant nog garantie op de hd.
Dat kun je wel vergeten.
Het gaat hier niet om retail harde schijven, maar om OEM harde schijven.
En voor OEM harde schijven dient de koper zich bij de verkopende partij te melden.
De fabrikanten nemen zelf geen OEM harde schijf in behandeling.
Helemaal mee eens, dat doen ze niet. Ik heb dat 1 keer geprobeerd op goed geluk en viel vies tegen

Gesloten