LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laptop gekocht binnen 1 dag niet goed werkend.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
1978geert

laptop gekocht binnen 1 dag niet goed werkend.

Ongelezen bericht door 1978geert »

Hallo Allemaal,

Wie weet waar ik iets kan terugvinden, liefst wettelijk, over het volgende:

Ik heb gisteren op koopzondag een laptop aangeschaft.
Deze geeft echter meteen problemen zoals het niet functioneren van de wifi en windows is de eerste 2 uur al 2X vastgelopen (fout ontdekt en daardoor zichzelf afgesloten en opnieuw opgestart).

wifi is GEEN software matige fout of instelling!

Op de website van de desbetreffende electronica-zaak staat het volgende:

(geknipt en geplakt)

Niet tevreden, geld terug
Mocht u om welke reden dan ook niet 100% tevreden zijn over uw aankoop, dan krijgt u van ons uw geld terug als u binnen acht dagen uw aankoop onbeschadigd en in de originele verpakking inlevert. Zonder vervelend gezeur en zonder lastige vragen.

Nu ben ik dus vandaag meteen teruggegaan en heb gezegd dat ze mij maar een voorstel moeten doen BEHALVE de laptop opsturen en laten repareren.

Wat ze nu voorstellen is juist opsturen en repareren.
Dit wil ik dus NIET.

I.p. hoeft ik mijn geld ook niet terug en kies ik daar een nieuwe of andere uit.

Wie o wie kan mij helpen.

M.v.g. Geert.

Leo The Emperor

Re: laptop gekocht binnen 1 dag niet goed werkend.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Gewoon je geld terug vragen, en daarna besluiten waar en hoe je een andere laptop gaat kopen.

(als de winkelier aangeeft dat je binnen 8 dagen je geld kan terugkrijgen zonder verderer vragen ,kun je ze hier ook aan houden, en sta je wettelijk gezien gewoon in je recht)

J@@N

Ongelezen bericht door J@@N »

Maak een schermkopie van die tekst op hun web en laat deze in de winkel zin en
eis gewoon uw geld terug!

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

inderdaad gewoon je geld terugvragen

of meer details geven over de fout en gelijk laten verhelpen (ter plaatse).
Niet laten opsturen, dan zijn straks jouw 8 dagen voorbij.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Geldt die regel wel voor laptops? Welke winkel is het?

1978geert

Gaat over de maxwell.

groeten Geert

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

WiFi kan wel degelijk een softwarematige fout zijn, zeker gezien je al aangeeft dat het systeem al een paar keer is vastgelopen.
Wat functioneert er precies niet aan het WiFi?

Hoe dan ook vreemd dat windows al direct 2 keer vast loopt. Je zou kunnen proberen om een herinstallatie uit te voeren, maar ik kan me voorstellen dat je jouw geld terug wilt.

Hiervoor zou je dus - volgens de regels van de verkopende partij - in je recht staan, dus hou ze aan hun eigen regels zou ik zeggen.

1978geert

Vandaag teruggeweest naar de maxwell.

Helaas geeft deze filiaalmanager ons helemaal geen consumentenrecht of wat dan ook.
Hij heeft letterlijk gezegt:

Dat wij hem voor u gaan opsturen en kijken wat er mis mee is, is geen recht maar een coulance van ons uit!!???

Dus als ze op hun eigen website, http://www.maxwell.nl/Over-ons.aspx , zetten:

Niet tevreden, geld terug
Mocht u om welke reden dan ook niet 100% tevreden zijn over uw aankoop, dan krijgt u van ons uw geld terug als u binnen acht dagen uw aankoop onbeschadigd en in de originele verpakking inlevert. Zonder vervelend gezeur en zonder lastige vragen.

Liegen ze dus, en ik heb geen poot om op te staan als meteen contant betalende klant!

Hierbij zijn wij altijd al vaste klant bij de maxwell in Bladel geweest en hebben wij nog geen jaar geleden daar een nieuwe wasmachine gekocht die al bij de proefdraaibeurt bleek te lekken!!!!
Hiervoor na enig aandringen wel een nieuwe gekregen maar ook niet zonder slag of stoot.

Waar sta je dan nog als consument als je denkt hier kan ik geen miskoop doen als ik binnen 8 dagen niet tevreden ben krijg ik mijn geld terug.

Nu stond ik met mijn rug tegen de muur want deze filiaalmanager wilde ons zelfs de winkel uit hebben of ik moest de laptop laten opsturen.
Meer keus had ik niet meer.

Nu dus met tegenzin de laptop aangeboden zodat deze opgestuurd gaat worden.
wel met een notitie erbij dat als de laptop niet door mijn schuld kapot zou zijn ik alsnog mijn geld terug krijg echter kan ik dit natuurlijk nooit controleren en wie weet hebben ze mij wel een defecte meegeven/verkocht.

Hoop vrijdag meer te weten over de afhandeling.

Tips zijn nog steeds welkom.

M.v.g. Geert.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik was er niet mee akkoord gegaan. Je had beter eerst een juridisch loket of je rechtsbijstand verzekering aan kunnen spreken en dan pas actie ondernemen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

1978geert schreef:Nu dus met tegenzin de laptop aangeboden zodat deze opgestuurd gaat worden.
wel met een notitie erbij dat als de laptop niet door mijn schuld kapot zou zijn ik alsnog mijn geld terug krijg echter kan ik dit natuurlijk nooit controleren en wie weet hebben ze mij wel een defecte meegeven/verkocht.
Waarom deze notitie erbij ?
Zelfs al zou het uw schuld zijn dan nog is het aan de winkelier om onomstotelijk aan te tonen waardoor en hoe u het defect dan veroorzaakt zou hebben. Indien ze dit niet kunnen heeft u minimaal recht op garantie. Aangezien dit euvel binnen de 6 maanden is opgetreden, is het vermoeden van non-conformiteit reeds aanwezig dus ligt de bewijslast volledig bij de winkelier. "de laptop zal wel gevallen zijn" bijvoorbeeld is geen bewijs.

Dit gezegd hebbende heeft u minimaal recht op kostenloos herstel dan wel vervanging. Als de winkelier moeilijk gaat doen, kunt u als stok achter de deur gebruiken dat u ook recht heeft de koopovereenkomst te ontbinden.
Deze regels kunt u o.a. nalezen in BW 7 in de artikelen: 17, 18, 21 en 22.
U kunt ze hier nalezen:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... k%207.html

Nu de winkelier klaarblijkelijk reclame maakt met "niet tevreden, geld terug" kunt u de winkelier daaraan houden. Zoiets is weliswaar een gunst van de winkelier (en dus geen recht van de consument), echter u mag als consument hier wel op vertrouwen. Net zoals bijvoorbeeld het ruilen in een winkel ook dit is een gunst en geen recht, echter als een winkelier dit ergens vermeld, moet deze zich daar ook aan houden. Wel kan het zo zijn dat bepaalde artikelen hiervan zijn uitgesloten al naar gelang de voorwaarden van de winkel, maar dan zouden deze op de juiste wijze ter hand moeten zijn gesteld.

Ik ben het dus ook met Daan eens, dat het zeker verstandig was geweest eerst informatie in te winnen bij juridisch loket of rechtsbijstand. Maargoed dit zou u alsnog kunnen doen. Eerste advies bij juridisch loket is doorgaans gratis
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Zoiets is weliswaar een gunst van de winkelier (en dus geen recht van de consument), echter u mag als consument hier wel op vertrouwen.
Het is een recht dat contractueel wordt verkregen. TS had in rechte ontbinding kunnen afdwingen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:
Emmy75 schreef:Zoiets is weliswaar een gunst van de winkelier (en dus geen recht van de consument), echter u mag als consument hier wel op vertrouwen.
Het is een recht dat contractueel wordt verkregen. TS had in rechte ontbinding kunnen afdwingen.
Dat ben ik helemaal met u eens.

Misschien had ik het niet goed genoeg verwoord dus doe ik nog een poging.
TS heeft dit recht (niet goed geld terug) gekregen omdat winkelier dit heeft toegezegd. Meer algemeen bedoelde ik dat dit geen 'standaard' consumentenrecht is vanuit de wet maar een gunst van de winkelier om dit soort regels te hanteren, maw een winkelier is hier vrij in om deze regels te hanteren, dus kan de winkelier ook bepaalde artikelen hiervan uitsluiten maar dan moet dat duidelijk kenbaar gemaakt zijn (Ik lees overigens niet zo snel op de website van het de winkel dat hier sprake van is).

Alleen omdat TS schreef dat de filiaalleider het over "coulance" had en omdat er die 'vreemde' notitie bij is gedaan op aandringen van TS wilde ik eerst ingaan op waar TS minimaal recht op heeft vanuit het consumentenrecht bij een willekeurige aankoop in een willekeurige winkel. Vervolgens wilde ik die post afsluiten met dat TS naar mijn mening de winkelier gewoon aan zijn eigen regels kan houden namelijk 'niet goed geld terug'. Althans die bedoeling had er wel duidelijk uit moeten worden.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

In mijn beleving is een laptop welke ontdaan is van stickers, waarbij de software is geinstalleerd, de software is geactiveerd niet meer origineel en door de winkelier alleen nog als tweedehands te verkopen.

Dat is geen redelijk verzoek.

1978geert

Zo kan eindelijk antwoorden.
Bedrijf mee overgehuist dus erg druk geweest.

Om te beginnen:
Geld heb ik terug. Vrijdagmiddag om 16.32 werd ik gebeld door de Maxwell te Bladel.
Ze waren gebeld door het hoofdkantoor dat de problemen met de laptop niet mijn schuld was.
MMMmm de laptop is verzonden naar de T.D. en niet naar het hoofdkantoor.
Zou mijn laatste mailtje naar de Boss himself geholpen hebben?
Hoe dan ook, ik heb het idee dat een beetje druk zetten toch meegeholpen heeft.

En omdat deze laptop de laatste was kon ik deze meenemen omdat ik anders moest wachten en dan waarschijnlijk nog dezelfde had meegekregen!
De laptop had niet aangestaan dus i.p. ook nieuw.

Ga morgen naar een computerspeciaalzaak en ga kijken of ik daar iets zie staan!

Alvast bedankt voor het meedenken e.d.

Groeten Geert.

crazyme

Dus de winkel welke jou het geld nu teruggeeft laat je nu barsten ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Dus de winkel welke jou het geld nu teruggeeft laat je nu barsten ?
Wat klinkt dat negatief. TS heeft de vrijheid teruggekregen en maakt daar gebruik van.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

crazyme schreef:Dus de winkel welke jou het geld nu teruggeeft laat je nu barsten ?

als ze niet hebben wat TS wilt dan zal dat wel moeten.

niks negatief alfa.

1978geert

Deze winkel heeft alleen maar acer en een ander merk welke eigenlijk ook van acer afkomt zeggen ze zelf.
Ik wil dus geen acer meer na deze ervaring.
Heb nog in de winkel gekeken naar een andere maar deze zijn allemaal een stuk duurder en zijn nog steeds acer's.

En dan nog, de winkel heeft mij in 1ste instantie zelf laten barsten door hun geweldige service en dan heb ik het nog niet eens over de brutale mond van de winkelmanager!

Groeten Geert.

p.s. heb nu bij paradigit een Asus x53ta-sx187v gekocht. Ga ik zometeen even opstarten met een systeembeheerder in mijn buurt. whaha

crazyme

Het lijkt mij wel logisch dat je van merk wilt wisselen. Wel opmerkelijk dat ze maar 1 merk voeren.

Veel plezier (en geluk) met je nieuwe laptop.

crazyme

1978geert schreef: p.s. heb nu bij paradigit een Asus x53ta-sx187v gekocht. Ga ik zometeen even opstarten met een systeembeheerder in mijn buurt. whaha
Heb je deze al gelezen ?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 7&t=108902. :lol:

Gesloten