LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door CWH »

Bij een beetje googelen vind ik twee prijscategorien voor de Daalderop plintboilers, rond de 200-250 euro of eerder 450-500 euro. Helaas zijn de meest internetshops erg vaag over wat ze nu precies leveren, ik zie in elk geval geen verschil. Wat kan het verschil zijn?

Nog een beetje meer googelen en ik zie echt heel veel klachten over de Daalderop plintboilers die gaan lekken of kortsluiting geven, meestal net na de garantie termijn.

Zit daar een verband tussen? Is de plintboiler recentelijk sterk verbeterd?

wieringa65
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2011 20:12

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door wieringa65 »

Ik kan je alleen maar vertellen over onze ZEER teleurstellende ervaring met de Daalderop Compact plintboiler

Aangeschaft in bouwmarkt. Na een jaar kwam er alleen nog maar lauw water uit (niets 90 graden dus, maar dat haalde hij zowiezo niet).

Ter reparatie aangeboden aan bouwmarkt, drie weken zonder, maar toen kregen we dan een nieuwe (waarom dan niet meteen)

We zijn anderhalf jaar verder en nu lekt hij warm water over de vloer achter de plint (duurde even voor we het doorhadden), en toen ik ernaar wou kijken en hem iets verschoof, ging meteen de aardlekschakelaar door.
Zeer onveilig toestel dus. Het is echt een schande en het verbaasd me dat dat zo verkocht kan worden. Hoezo CE en keurmerken etc. Met Daalderop had ik gedacht dat we kwaliteit kregen, maar dus absoluut niet zo.

Voor ons NOOIT MEER een Daalderop. 1 keer een foutje oke, maar 2 keer, daar trappen we niet meer in.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door pfffff »

Daalderop Compact welke in 2008 2009 zijn geleverd zijn door ons vrijwel allemaal vervangen, productiefout.
Terugroepaktie was netjes geweest, maar ja, dat kost weer zo veel :P

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door CWH »

Dus de daalderop is een gok.

Is de Inventum wel goed? Meer keus heb je geloof ik niet in plint boilers.

DHN
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011 14:16

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door DHN »

CWH schreef:Dus de daalderop is een gok.

Is de Inventum wel goed? Meer keus heb je geloof ik niet in plint boilers.
Wij hebben al vier jaar de Modesto plintboiler van Inventum en die presteert buitengewoon goed en is tot op heden niet lek. Nu we dit allemaal lezen zijn we dus blij met deze boiler. Ziet er trouwens ook beter uit maar daar koop je hem niet voor natuurlijk.
Kan de Modesto dus wel aanraden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Is de Inventum wel goed? Meer keus heb je geloof ik niet in plint boilers.
Inventum heeft tegenwoordig een binnenketel van Titaan in plaats van RVS.
Is een veel betere kwaliteit en hier krijg je dan ook een levenslange garantie op

OllieWan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2011 21:57

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door OllieWan »

Ik heb de Inventum plintboiler al jaren en nog nooit een probleem gehad.

Zij gebruiken een ander principe waardoor de boiler nooit leeg raakt, altijd voldoende warm water. Aanradertje!

smurf1
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2013 17:21

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door smurf1 »

Ik kan hier eigenlijk een horror verhaal beginnen, maar probeer het kort te houden (!).
12/2007 aankoop. 11/2008, weinig doorstroom, lage temperatuur: vervangen. 11/2009 idem: vervangen. Intussentijd zit je wel een tijd zonder warm water! Na aandringen komt van Daalderop de uitleg (!!!!): fout bij toeleverancier thermostaat, over de verminderde doorstroming, geen woord. 12/2012, geen warm water meer. Garantie natuurlijk reeds verlopen..... Mail naar Daalderop en wat dacht U? Gelezen maar geen reactie. Na het raadplegen van dit forum gevonden hoe dat ding min of meer open moest (breuk van de clipsen langs de zijde tegenover de schroeven onvermijdelijk) en dan vastgesteld dat thermostaatveiligheid gewerkt had! Nergens een verwijzing gevonden naar deze mogelijkheid, en de externe toegang tot dit minuskule knopje is niet mogelijk. Hoewel op betreffende plaats op de omkapping deze is aangegeven met een cirkeltje. Op 27/12/2012 terug een mail getuurd naar D: Gelezen maar tot nogtoe geen enkele reactie. De compact werkt nu (voorlopig?) terug.
Klantvriendelijkheid? Daar hebben ze precies nog nooit van gehoord en dan verwonderd zijn dat de firma overkop gaat...... :oops: :twisted:

smurf1
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2013 17:21

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door smurf1 »

Leo The Emperor schreef:
Is de Inventum wel goed? Meer keus heb je geloof ik niet in plint boilers.
Inventum heeft tegenwoordig een binnenketel van Titaan in plaats van RVS.
Is een veel betere kwaliteit en hier krijg je dan ook een levenslange garantie op
Dit heb ik nergens gevonden! Bij mijn weten is die nog steeds in koper, niet dat daar iets mis mee is! Als al de rest maar OK blijft;

Fred Hughan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2013 15:57

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door Fred Hughan »

Hallo Smurf,

Met belangstelling las ik je verhaal, want hetzelfde is ons ook overkomen.3 boilers in een tijd van 3 jaar naar de knoppen lekkage en lauw water. Nu heb ik ook dan naar aanleiding van je schrijven de kap van dat ding open gepeuterd dmv schroeven achter de naamstrip.
Alleen vraag ik me af hoe moet ik dat schakelaartje resetten? Zou je mij dat willen vertellen, ik heb inmiddels wel dat ronde deeltje doorboort om hem eventueel sneller te kunnen resetten. Ik hoor het graag van je. Ook ik had bij de tweede defecte boiler een e-mail gestuurd naar daalderop, maar zij verwezen me erg gemakkelijk door naar de leverancier (Gamma) maar deze kan hier natuurlijk niks aan doen.
3 voor de prijs van 1 is natuurlijk ook te gek en wil hun hier ook niet mee belasten. Hun service is best in orde.

Bij voorbaat bedankt Fred Hughan

19francien55
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2014 17:36

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door 19francien55 »

Niks geen kwaliteit!!! Op 26-04-2010 Daalderop Close-in Plintboiler via de Gaswacht gekocht en door een erkende installateur laten installeren. Kosten: Plintboiler + installatiekosten € 456,00
Kortsluiting op 11-10-2014 en volgens dezelfde installateur niet meer te maken! Garantie afgelopen dus geen warm water meer. Bij aanschaf verwachtten wij jarenlang plezier maar nu is ons plezier dus voorgoed verknald! Kennelijk een hele slechte kwaliteit zoals ik veel lees. Als we dat geweten hadden, hadden we hem nooit gekocht, dat mag duidelijk zijn. Dus lezers: koop hem niet, trap er niet in, er wordt niets gedaan door de firma Daalderop bij klachten!!!

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door Dirkie »

19francien55 schreef:Niks geen kwaliteit!!! Op 26-04-2010 Daalderop Close-in Plintboiler via de Gaswacht gekocht en door een erkende installateur laten installeren. Kosten: Plintboiler + installatiekosten € 456,00
Kortsluiting op 11-10-2014 en volgens dezelfde installateur niet meer te maken! Garantie afgelopen dus geen warm water meer. Bij aanschaf verwachtten wij jarenlang plezier maar nu is ons plezier dus voorgoed verknald! Kennelijk een hele slechte kwaliteit zoals ik veel lees. Als we dat geweten hadden, hadden we hem nooit gekocht, dat mag duidelijk zijn. Dus lezers: koop hem niet, trap er niet in, er wordt niets gedaan door de firma Daalderop bij klachten!!!
Heb je deze reaktie niet een paar dagen te vroeg gepost, want het is 7 oktober 2014 en de kortsluiting is pas op 11 oktober :mrgreen:

19francien55
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2014 17:36

Re: Kwaliteit Daalderop plintboilers?

Ongelezen bericht door 19francien55 »

Ja sorry, de kortsluiting was afgelopen zaterdag 4 oktober. (Ik was zo kwaad en teleurgesteld dat ik de verkeerde datum heb vermeld.)

Gesloten