LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
chrjvisser
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2011 09:18

Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door chrjvisser »

Ik had bij Telfort het volgende 1 jaar contract met korting: maandelijks 200 belminuten voor €5,95 en 100 SMS-en voor €2, samen €7,95.
Het contract verliep in september 2011. Telfort stuurde mij 19 juli 2011 een brief waarin zij vertelde dat het contract automatisch werd verlengd bovendien maandelijks opzegbaar is en dat ik de korting op de belbundel hield en verder niets hoefde te doen.
Wat nu blijkt is dat ik al maanden gewoon binnen mijn belbundel blijf en nu ineens €13 per maand betaal.
Na heel veel heen en weer gemail met Telfort en waar Telfort niet inging op mijn klacht en alleen iedere keer vertelde dat zij het goed deden en ik fout zat, ben ik naar de Telfort winkel gegaan. De verkoper toonde ik het contract + de brief en ook hij vond het vreemd dat ik €13 moest betalen ipv €7,95!
Hij nam contact op met het hoofdkantoor en tot zijn en mijn verbazing was het antwoord:
Onder belbundel verstaan wij ALLEEN het BELLEN en NIET SMS-en!!!
Ik kreeg dus de korting over het bellen en moest voor SMS-en de volle mep betalen.
Weer en staaltje van onduidelijkheden en halve waarheden vertellen waar de consument de dupe van is.
De Telfort verkoper was zelf ook verbaasd, heeft namens mij een klacht ingediend en nu maar kijken of ik mijn geld terug krijg?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door Hatertje »

Euuhhh, als ik het goed begrijp verlengd Telfort de korting op je abonnement terwijl je daar (omdat je contract is verlopen) geen recht meer op hebt, en dan is het nog niet goed?

Ze hadden ook de korting op je belbundel kunnen laten verlopen en dan had nog meer moeten betalen...

Neem genoeg met de vinger en pak niet de hele hand.

nathalie2000
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2011 11:08
Locatie: Delft

Re: Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door nathalie2000 »

Zijn gewoon een stelletje oplichters daar. Ik zat altijd bij TMobile en heb spijt dat ik daar ben weggegaan. Zodra mijn contract bij telfort verloopt, ga ik weer als een speer naar TMobile!

williedewal
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2011 14:15

Re: Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door williedewal »

Op 15-08-2011 heb ik binnen mijn contract ,als extra, internet afgesloten op mijn TELFORT abonnement. Op 28-08-2011 heb ik mijn contract vervolgens verlengd.
In de veronderstelling dat ik mijn contract verlengde zoals het op 28-08-2011 liep. DUS TELEFOON/SMS EN INTERNET.
Op 03-12-2011 is er gebeld naar TELFORT door mijn telefoon leverancier. Op die zaterdag werd er bevestigd door Telfort dat ik inderdaad een internet-abonnement had. Nu na een week heb ik een rekening van 85 euro voor 50 mb internet. Terwijl een abonnement van 1GB internet maar 10 euro(!!!) kost

Op 28-08-2011 is mijn contract dus verlengt zijn zoals het eigenlijke contact afgesloten is. Dus alleen TELEFOON en SMS.
En TELFORT heeft dus gewoon het INTERNET achterwege gelaten...
Is niet door TELFORT over gesproken of ik INTERNET ook weer in mijn ABONNEMENT wil.. Van dit soort contact verlenging wordt je dus niet correct door TELFORT ingelicht ( ALLEEN OPGELICHT)
Terwijl je dus een INTERNET optie afsluit voor onbeperkte tijd en niet voor een bepaalde tijd zoals je bel/sms contract.

Als bestaande klant wordt je benadeeld door je eigen provider.
In actie's en kortingen ben je als nieuwe klant altijd in het voordeel ten opzichte van een bestaande klant.

Wat is hier aan te doen??

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door Hatertje »

Staat er op de bevestiging/contract van je verlenging dat je een databundel hebt besteld? Zo ja, geef dat aan bij Telfort. Zo niet, dan heb je het dus niet bij je verlenging besteld en zijn de kosten terecht buiten de bundel gevallen.

Veel mensen denken dat verlengen daadwerkelijk verlengen is. Dat is niet het geval. Je gaat gewoon een nieuw contract aan voor een bepaalde tijd. Zo zijn 9 van de 10 keer ook de algemene voorwaarden veranderd.

nathalie2000
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2011 11:08
Locatie: Delft

Re: Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door nathalie2000 »

Hatertje schreef:Veel mensen denken dat verlengen daadwerkelijk verlengen is. Dat is niet het geval. Je gaat gewoon een nieuw contract aan voor een bepaalde tijd. Zo zijn 9 van de 10 keer ook de algemene voorwaarden veranderd.
Maar dan is het ook wel handig van dat callcenterpersoneel dat ze dat duidelijk vermelden en zeggen. Ze hoeven niet de hele algemene voorwaarden lijst op te noemen, maar dus op z'n minst wanneer het in gaat en wat er precies in gaat... bel/sms/internet.

Is dat zo veel gevraagd?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik deel je mening dat het netjes is om die informatie te delen. Echter, dat zou klanten kunnen afschrikken die dan vervolgens niet verlengen.

Nu sturen ze alle informatie op en moet jij als consument maar weten of je je gaat verdiepen of niet.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door MrV1976 »

In de brief staat letterlijk dat ze de korting op de BELBUNDEL niet wijzigen. De korting op de sms bundel vervalt wel. Wil je hier ook korting op moet je wel verlengen voor 1 of 2 jaar (nadeel dat je geen minuten meer meeneemt) De mailing is door telfort niet goed ingezet. Er is in de systemen geen onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder sms bundel, waardoor iedereen dezelfde brief kreeg dat de korting op de BELBUNDEL behouden blijft. Het was dus geen kwade opzet, maar iedereen heeft dezelfde brief gehad. Ik weet zeker dat deze fout snel hersteld zal worden en dat klanten in het vervolg de JUISTE brief zullen ontvangen, waarin ook staat dat de sms bundel korting wel vervalt.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door MrV1976 »

@williedewal-> Laat een klacht aanmaken in het systeem door een een medewerker in de telfortwinkel. Met deze gevallen wordt door de afdeling Costumer Relations in de meeste gevallen coulant omgegaan. Regel dit niet via de klantenservice deze weten vaak niet goed om te gaan met dit soort klachten. Ik geef je een goede kans dat de kosten worden gecrediteerd.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Let op wat Telfort onder belbundel verstaat!

Ongelezen bericht door MrV1976 »

@ nathalie2000 --> Het callcenter werkt helaas nog niet optimaal. Ga voor problemen of verlengen gewoon naar een telfortwinkel. Ik weet zeker dat je dan anders over telfort gaat denken. Er is een duidelijk kwaliteitverschil tussen de winkels en het callcenter

Gesloten