alfatrion schreef:Hoe is dat afgelopen?
Scherpe rechter welke het begrip meineed ter sprake bracht, gevolgd door een gevalletje eieren kiezen voor het geld in de vorm van 'ik weet het niet meer'.
Goed dus, althans, voor de dame in kwestie.
Het verweer betrof het min of meer gedwongen tekenen voor ontvangst van een ingebrekestelling welke anti-gedateerd zou zijn. De datum waarop dit plaats zou hebben gevonden betrof een datum waarop de dame in kwestie niet in de buurt van de winkel was, en op enig moment op de dag had kunnen zijn, gezien haar agenda die dag. Dit was simpel aan te tonen dmv. het horen van getuigen. Dit deed de rechter fronsen, had en zag geen zin in het horen van getuigen (dit komt vaker voor), en prikte er dwars doorheen.
Het was wel een aardig doortrapt verhaal moet ik zeggen.
53o schreef:Zelf lijkt het mij dat als de consument een bevestiging krijgt van het overhandigen in de winkel dit juridisch minimaal net zo sterk staat als een aangetekend schrijven.
Een dergelijke verklaring kan later aangetast worden, althans kan een poging hiertoe worden ondernomen, wat risico's met zich mee brengt. De ontvangst van een aangetekende brief staat, daar kan niet meer aan gerammeld worden. Het uitsluiten van mogelijke risico's is toch wel goed gebruik bij het procederen.
Overigens is een antwoord of ontvangstbevestiging op een Email of normale briefpost ook goed natuurlijk.
De kern van het verhaal is feitelijk dat wanneer men toch al de formele weg gaat bewandelen, dit beter formeel gehouden kan worden, met het oog op toekomstige eventualiteiten. Persoonlijke confrontaties bij een dergelijk formeel gebeuren doen vaak meer kwaad dan goed is mijn ervaring, simpelweg omdat de gemiddelde mens formaliteiten niet in acht neemt, en gedreven door emoties wellicht gedragingen toont welke men later dan weer voor de voeten geworpen kan krijgen.
Gezien uw bijdragen op dit forum denk ik niet dat dit bij u snel aan de orde zal zijn. Het betreft dan ook maar een vuistregel.