LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet nakomen koopovereenkomst/garantie

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
melric

niet nakomen koopovereenkomst/garantie

Ongelezen bericht door melric »

Op 23 oct j.l heeft mijn dochter een pup gekocht in Eindhoven.
Na vier dagen werd de pup ziek, de zondag erna is ze overleden aan veld parvo. wat bewezen is door onderzoeken van DNA en ontlasting door onafhankelijk instituut.
Bij de koop werd een koopovereenkomst getekend door zowel de verkoper als mijn dochter , waar duidelijk in stond dat wanneer de pup zou sterven aan een ziekte dat ze bij zich zou dragen voor dat de koop was gesloten ze dan recht zou hebben op een andere pup.

Na enig heen en weer gebel met de vorige baas(c.q) fokker, die in eerste instantie mijn dochter de schuld gaf * ze zou de kleine stress hebben bezorgd waardoor het een epilepsie aanval zou hebben gehad*
werd er afgesproken dat mijn dochter naar een andere pup mocht komen kijken en ze daar dan een nieuwe pup uit mocht kiezen.

Afgelopen zondag is ze met haar vader naar Eindhoven geweest om te kijken of ze een klik voelde met een van de andere pups.

Tot haar en haar vaders verbazing deelde de verkoper mee dat hij nog wel € 250,= wilde ontvangen..
Hij zei daar bij dat dat was afgesproken met mijn ex man!
Maar die heeft deze afspraak nooit met hem gemaakt daar meneer zelf met zijn schoondochter had besproken dat het wel erg triest was en dat hij het zelfde voor haar gedaan zou hebben.

Mijn vraag aan u is:
Mag meneer nu opeens €250.= eisen voor een andere pup?
Terwijl er in de koopovereenkomst staat dat ze recht heeft op een andere hond indien bewezen de pup al ziek was voor de koop??

Wat kunnen we doen om mijn dochters recht te halen?

Hopende op een antwoord en advies van u,
verblijf ik met vriendelijke groet,

Anja Beijersbergen
Laatst gewijzigd door melric op 15 dec 2011 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: niet nakomen koopovereenkomst/garantie

Ongelezen bericht door MAXIEM »

melric

Een pup is een gewoon consumentenprodukt. Ook al zou er niets in de koopovereenkomst staan, dan nog is de verkoper (mits hij beroepsmatig handelt in dieren/honden) in de eerste 6 maanden na de aankoop wettelijk verplicht het produkt te repareren, te vervangen danwel de koopsom terug te betalen. De koper hoeft in die eerste 6 maanden niets te bewijzen(zie het BW7). De verkoper dient te bewijzen dat het defekt ontstaan is door een gebruikersfout en daar is in dit geval natuurlijk geen sprake van. Ik zou de verkoper voor geen meter meer vertrouwen gezien zijn merkwaardige opstelling en de koopovereenkomst alsnog eenzijdig ontbinden. Doe dat wél schriftelijk en aangetekend en eis de gehele aankoopsom terug.

Sukses, Maxiem.

melric

Goedemiddag Maxiem,
Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

uiteraard laten we het er niet bij zitten,en gaat er een aangetekende brief naar meneer met onze bevindingen en eis.

mijn dochter heeft ruim 1050 euro verloren door deze verdrietige omstandigheden , €450 voor de aankoop en ruim €650 voor de dierenartskosten.

We willen dit echt tot de bodem uitvechten en al heeft ze Laila niet er mee terug toch eisen we het gehele bedrag van 1050,- plus de advocaatkosten op.

nogmaals dank voor de inlichtingen en ik wens u een fijne dag toe.
anja beijersbergen

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

anja beijersbergen

Heel veel sukses!!!

Maxiem.

melric

Hartelijk dank Maxiem...
Uiteraard hou ik u via het forum op de hoogte.
Gr
Anja Beijersbergen

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik wens je veel succes, maar geef je het advies , koop daar niet weer een pup.

melric

Hallo ciske..

Nee nee de ervaring leert he?

Het enige wat ik wil voor mijn dochter is dat ze schadeloos gesteld word,
en daarna is het met deze verkoper in ons(haar) geval op de zwarte lijst ...

repelsteeltje111

Ongelezen bericht door repelsteeltje111 »

staat deze fokker niet aangeschreven bij een vereniging. want zo iemand zou niet meer verder mogen gaan met fokken. ik ben zelf fokker geweest in de katten wereld en testen al mijn dieren op DNA. wanneer er iets niet goed was stopte ik gelijk met het fokken met dat diertje. en werd deze geholpen.

melric

Hallo repelsteeltje.

Op uw vraag kan ik met grote zekerheid antwoorden dat dat niet het geval is.
Achteraf natuurlijk heel dom om dat niet na te trekken.
Dat gaat ons nooit meer gebeuren!!!
maar ja deze fout zullen we nooit meer maken.
Het is alleen zo wrang voor mijn dochter , omdat ze twee jaar geleden haar 14 jaar oude door een noodlottig ongeluk is kwijtgeraakt.
Ze was nu weer toe om een nieuw vriendje of vriendinnetje in haar hart toe te laten, en was helemaal gek op dat kleine hummeltje.het heeft haar ook een flinke knauw gegeven toen het fout liep.
Nu hopen we er het maar het beste van en dat ze haar geld terug krijgt . want een nieuwe pup van deze meneer wil ze al helemaal niet meer, het vertrouwen is ondertussen wel ver te zoeken en het word ons ook ten zeerste af geraden.

Gr Anja Beijersbergen

Gesloten