LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inkasso unie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
c1986

inkasso unie

Ongelezen bericht door c1986 »

ik heb een probleem met inkasso unie en wil weten wat jullie mening en ervaring is...

vanwege vakantie had ik in aug 2010 alles ingeprogrammeerd op het internetban kiren kennelijk is daar wat mis gegaan en zijn 3 rekeningen niet betaald waaronder zorgverzekering vgz. in sept heb ik gewoon zelf overgemaakt etc. maargoed ik heb nooit een herrinnering gehad tot en met december 2010 dat ik november 2010 niet betaald zou hebben terwijl dit toch echt niet het geval was ik heb namelijk gewoon netjes betaald., ze bleven maar herrineringen en zelf aanmaningen sturen van novermber 2010 en ik bleef maar bellen en sturen dat er wel betaald was. wat nu het geval was is dat ze november verrekent hadden met augustus,.. helemaal prima maar waarom heb ik van augustusgeen herrinnering heb gehad,,, na 5 dagen in 1 keer incasso unie brief! ik gelijk bellen en was van de vordering van november. dus i de situatie uitgelegd uiteraard geen brgrup.. maargoed. ik heb heb daarna netjes iedere maadn aan vfz betaald waarbij ik in juni vanwege ongeval van mijn zoontje niet heb betaald.. alsmede juli. toen heb ik in augustus 500 euro betaald en in oktiber en september beide 250. dus zou je zeggen dat is zogoed als bij gekomen.. in oktober is er nog een man aan de deur geweest van inkasso unie om een betalings regeling te treffen voor 2 achterstalige maanden.. wat er eigenlijk maar is en een beetje dan kom op ca volgens vgz 300 euro. plus 200 ikasso kosten 500 ik dacht nou ik betaald het wel in 5 termijnen dan ben ik er ook vanaf.. nou dat allemaal geregeld tot en met vandaag.. krijg ik een brief van ikasso unie dat ze blij zijn met mijn voorstel en accoord gaan! prima lees ik evrder openstaand bedrag 1021 euro!!!! dus 500 euro meer....nik heb ze 3 keer getracht te bellen. waarvan 2 keer gewoon opgehangen wordt asl ik om een supervisor vraag. ik v roeg namelijk of ze specificaties hadden en zij zeggen 5 brieven tussen oktober en nu verzonden te hebben ik heb deze echter geen van allen ontvangen ik moest maar een klacht bij tnt indien en..
ik weet nu ook niet mer wat ik moet doen.. wij hebben kinderen en een minimaal inkomen en dan dit erbij kan ik niet gebruiken. wat moet ik hier nu mee. zijn er meer mensen die gedoe hebben gehad met inkasso unie of iemand misschien raad? alvast bedankt want ik ben radeloos!

Jolijn

Re: inkasso unie

Ongelezen bericht door Jolijn »

Schriftelijk (email) afhandelen, dan heb je het zwart op wit.
Zelf zorgen dat je weet wat, hoeveel en wanneer betaald is;
zet dat in een dokument.
Probeer dat duidelijk te maken aan Incasso Unie (vraag hierbij evt. hulp, je bericht is voor mij nogal chaotisch) en vraag ook duidelijke specificaties wat van jou verlangd wordt

Onduidelijkheid over welke maand wel/niet betaald is, komt idd omdat bij ontvangen betalingen eerst de nog (oudste) openstaande periode verrekend wordt.

c1986

@jolijn ik heb van vgz nu gehoord wat wel en niet betaald is en dat is meer dan de helft lager Als wat inkasso unie rekent. Als ik hen om specificaties vraag zeggen zij deze al gestuurd te hebben en ook 5 andere brieven die ik nooit heb ontvangen. Dan moest ik maar een klacht bij tnt post indienen dat is hun antwoord ze vertellen mij verder ook niet veel helaas. Ik was zo gefrustreerd dat ben ik nog steeds dat mijn bericht idd chaotisch is.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Incasso unie handelt in opdracht van VGZ, Incasso Unie bedenkt niet zelf wat er betaald moet worden (ja de incassokosten, die zetten ze d'r zelf op, als je even googled (bijv. voorwerk II, incassokosten e.d.) kun je zien hoeveel die kosten mogen zijn.

Het kan best zijn dat de informatie die VGZ door heeft gegeven aan Incasso Unie niet (meer) klopt.

Als je kunt internetbankieren, kun je precies zien wat er betaald is.

Vraag Incasso Unie om de (up to date) specificatie te mailen, kan het ook niet kwijtraken.

c1986

Sowieso rekenen ze teveel incasso kosten het mag noot het dubbele zijn volgens deze websites. Plus dat als ik specificaties vraag aan inkasso unie die ik nooit heb gehad ( dus ook niet ben kwijt geraakt) zeggen ze dat dat niet kan! Zelfs niet mailen kortom ze willen niet mee werken en om eerlijk te zijn heb ik er zo ook geen trek meer in. Zeker niet omdat ze gwoon ophangen terwijl ik gewoon normaal praate en ok wel voor hen ingewikkelde vragen stelde. Maar zo ga ik liever naar de rechtbank.

uvit webcare

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Hoi C1986,

Mijn naam is Melvin en ik werk bij het Webcare Team van VGZ.

Ik wil u graag helpen om tot een oplossing te komen.
Stuur mij alstublieft uw klant en telefoonnummer naar klachtenwebcare@vgziza.nl.

U krijgt dan zo snel mogelijk een specificatie en een antwoord op uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Melvin
Webcare Team VGZ

Gesloten