LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Borisdepoes
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 apr 2004 17:29

Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

Sinds oktober staat er tussen de apps (MijnApps) op mijn Samsung Galaxy S2 Android telefoon de app Boekenbol van Bol.com. Ik heb deze nooit ge-installeerd. Nog vervelender is dat hij niet te verwijderen is. Kan het zomaar dat Samsung en Bol.com besluiten dat een app tussen MijnApps komt en ook nog eens niet te verwijderen is?

Is dat niet hetzelfde als Shell en Opel besluiten dat er op de zijkant van mijn auto de letters SHELL gebeiteld mogen worden, zonder mijn toestemming??

Aktie van Radar is gewenst.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik zeg maar wat iedereen denkt:
Obvious Troll is obvious. 8)

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door alian_dus »

Troll of niet, irritant is het inderdaad wel. Voer je een software update uit, krijg je er een hele serie apps bij geïnstalleerd. Niet te verwijderen en niet gewenst. Maar is weinig aan te doen denk ik.

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Sanne26 »

alian_dus schreef:Troll of niet, irritant is het inderdaad wel. Voer je een software update uit, krijg je er een hele serie apps bij geïnstalleerd. Niet te verwijderen en niet gewenst. Maar is weinig aan te doen denk ik.
Volgens mij als je je telefoon root, kun je handmatig dingen die 'vast' op de telefoon zitten verwijderen..

Google is your friend :wink:

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door alian_dus »

Klopt, maar rooten moet je ook maar net willen. Kan heel erg misgaan en je garantie vervalt meteen. Niet iedereen is daar even bedreven in en het is toch niet de bedoeling dat je je telefoon moet hacken om van spam van de fabrikant zelf af te kunnen komen?
Maar het is inderdaad een mogelijkheid, of anders een Launcher gebruiken om bepaalde apps te verbergen.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Hatertje »

alian_dus schreef:Troll of niet, irritant is het inderdaad wel. Voer je een software update uit, krijg je er een hele serie apps bij geïnstalleerd. Niet te verwijderen en niet gewenst. Maar is weinig aan te doen denk ik.
Oja.. Bij een update moet je meestal ook weer de voorwaarden opnieuw accepteren. Daar staat waarschijnlijk ergens in vermeldt dat deze apps erbij komen. Het zal dus ongetwijfeld toegestaan zijn en je bent er zelf nog mee akkoord gegaan

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door alian_dus »

Dat zou inderdaad kunnen, ik zeg ook niet dat het niet toegestaan is. Het is alleen een beetje vervelend dat je ze niet kunt verwijderen. Vind ik persoonlijk niet echt klantvriendelijk. De enige mogelijkheid om deze ongewenste apps niet te krijgen is om de software nooit te updaten.
Als ik er zo over nadenk kan ik me trouwens niet herinneren dat je inderdaad opnieuw voorwaarden moet accepteren. Je krijgt via KIES een melding dat er een update is, die download en installeer je, klaar. Maar daar kan ik me in vergissen, zal een volgende keer eens opletten.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Hatertje »

Uit eigen ervaring (iPhone) ga je bij elke update akkoord met de Algemene Voorwaarden of ToS (Terms of Service) van de software fabrikant.

Het lijkt me dat ze dit ook bij Google Android zo doen.

Voorbeeld:
Locatiebepaling is namelijk van uiterst belang voor Google om hun programma's als Google Maps & Earth te updaten etc. Zo hebben ze met die Google street-view auto's heel veel data van onbeveiligde WiFi-netwerken gejat om zo hun Maps & Earth applicaties te updaten. Ik kan me voorstellen dat ze hetzelfde doen met toestellen die op Android draaien.

De gebruikers van die toestellen gaan immers akkoord met deze voorwaarden door het gebruiken of updaten van het toestel.

En gelijk hebben ze.. Wie leest tegenwoordig nou nog de Algemene Voorwaarden van een dienst die ze afnemen.. :roll: Het zal in ieder geval en hoop gezeik op dit forum voorkomen als mensen ze wel zouden lezen...

Please correct me if I'm wrong.

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door alian_dus »

Goed, als je vragen van mensen af gaat doen als 'gezeik' ga ik hier niet eens verder op in.

@TS: je zou een Launcher kunnen gebruiken of anders zoals eerder al gezegd rooten en dan de app verwijderen. Probeer eens te zoeken op een Android Forum, daar kun je ook een hoop informatie vinden. Succes!

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Hatertje »

Wat ik daarmee probeer te zeggen is dat er op dit forum ontzettend veel wordt geklaagd over bepaalde dingen waar de consument wel mee akkoord gaat d.m.v. het accepteren van de algemene voorwaarden.

Het klagen over bepaalde dingen waar je het niet mee eens nadat je er al akkoord mee bent gegaan is natuurlijk onzin. Dan had je in eerste instantie niet akkoord moeten gaan.

En ja, ik vind dat de manier van schrijven van dit topic door de TS erg zeikerig is.

Aangezien hij/zij ongetwijfeld akkoord is gegaan met het installeren van deze app dmv de update zou ik eerder een topic plaatsen als: Hulp gevraagd, hoe verwijder ik deze app.

Niet met rare shell voorbeelden komen en actie van radar wensen om zo iets pietluttigs

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door alian_dus »

Ok geen probleem, ieder z'n mening.
Vragen om actie van radar is inderdaad wellicht wat overdreven, denk dat TS beter op een Android Forum kan gaan zoeken naar een andere oplossing.

dennis90
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2011 14:50

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door dennis90 »

niet mee eens bol.com en samsung mogen dit niet zomaar doen, en in de android market zie je alleen maar 500+ negatieve reacties over de bol.com app iedereen wil hem weg hebben en ik ook :?

Natuurlijk is hulp is welkom van Radar anders gaan ze straks nog meer apps installeren en troep waar je niet om vraagt , en die je niet kan verwijderen!

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Hatertje »

Dan had je niet moeten updaten... Of geen Samsung moeten nemen...

Dit is gewoon toegestaan dus klagen heeft geen zin.. Je kan beter naar een oplossing zoeken.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Bolletje staat ook op mijn Samsung tablet. Ik heb hem ergens in een hoekje van een van de vijf startpagina's gezet en verder negeer ik hem.
Het is natuurlijk niet netjes maar als er niks aan te doen is, kan je iets beter negeren.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Hatertje »

http://webwereld.nl/nieuws/108195/samsu ... pp-op.html

Als ik dit artikel lees vraag ik me wat er in dat contract staat over de mogelijkheid van verwijderen. Dat lijkt me iets wat van Bol.com af moet komen, waarom zou Samsung verplicht zo'n app laten staan als die niet van hun is?

In dat geval zal het wel lullig zijn van Bol.com om maar door te verwijzen naar Samsung voor een verklaring...

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door alian_dus »

Dat laatste stuk in het artikel kan ik niet helemaal plaatsen. Toen ik mijn toestel (galaxy s) aanschafte, stond daar geen bol.com app op. Gewoon niet. Die is er later met een systeem-update pas bijgekomen. Die bewering klopt in mijn ogen dus niet. Bewering zou wel kloppen als het ging over bijvoorbeeld de 'De Telegraaf-app'. Die stond wel vanaf het begin op mijn toestel en is overigens ook niet te verwijderen. Helaas...

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bewering zou wel kloppen als het ging over bijvoorbeeld de 'De Telegraaf-app'. Die stond wel vanaf het begin op mijn toestel en is overigens ook niet te verwijderen. Helaas...
Die kan ik wel verwijderen, want die heb ik er zelf opgezet :mrgreen:

saabje39
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2011 10:41

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door saabje39 »

nou ik heb hetzelfde op mijn galaxcy plus. ik snap niet dat dit zomaar mag. ik krijg bij elke update hem ook weer te zien ik negeer het maar. ik zie hem ook niet bij mijn apps in het scherm staan gelukkig dan maar weer.
hopelijk kan dit snel opgelost worden is gewoon raar dat dit zomaar kan. je vraagt je af wat kan ook nog zomaar op je telefoon gezet worden.

Riekelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:09

Re: Samsung en Bol.com - Boekenbol app

Ongelezen bericht door Riekelt »

Optie 1: Negeren
Optie 2: Andere laumcher en app verbergen, zoals LauncherPro.
En tot slot mijn favoriet: Rooten.
Er is een mogelijkheid om je telefoon te unrooten en sporemn te wissen, en ikzelf heb mijn Galaxy S geroot en andere Firmware op draaien, dus dat probleem heb ik niet

Gesloten