LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WelkeCV-ketel, en vooral welke installateur (omg. Huizen)

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
GuusKruus

WelkeCV-ketel, en vooral welke installateur (omg. Huizen)

Ongelezen bericht door GuusKruus »

Hallo mensen,

Tijd om de VR ketel te vervangen.
Maar welke CV ketel is goed te servicen is qua geluid een beetje kalm etc ?
En bovenal welke installateur kunnen jullie me aanbevelen.

Erg bedankt,
Guus !

Stephan1979

Re: WelkeCV-ketel, en vooral welke installateur (omg. Huizen)

Ongelezen bericht door Stephan1979 »

Qua type cv ketel moet u op het CW-label letten. Hieraan kan u zien hoeveel warmwater een toestel kan leveren.

Hoe hoger dit label hoe meer warmwater, alleen speelt het leiding verloop in uw woning hierin ook een grote rol. De waarde is dan ook altijd indicatief.

Als u alleen een douche hebt zou een CW 3 toestel al voldoende zijn, tenzij het een echte stort douche betreft.

Wij adviseren eigenlijk standaard altijd een CW 4 toestel te nemen en bij extreem veel warmwater vraag een CW 5. De remeha Calenta 40c CW 5 bijvoorbeeld geeft 19,5 liter warmwater van 40 graden en daarin tegen geeft een Intergas HRE 36/30 CW 5 iets minder namelijk 15 liter van 40 graden.

Kijk bij de keuze van een installateur altijd of je referenties van het bedrijf kan vinden en dit kan u met google doen.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Leeflang Verwarming
Laatst gewijzigd door Stephan1979 op 13 dec 2011 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Stephan1979

Ongelezen bericht door Stephan1979 »

Reclame? Ik geef advies.

Met vriendelijke groet,
Leeflang Verwarming

GuusKruus

ciske-nevermind schreef:Nou als dat geen reclame is maak ik vanavond de verkering uit :lol:
:lol:

Soms heb je mensen die goede ervaringen hebben met een installateur en dan is dit forum de uitgelezen kans. Zelfs de leverancier van mijn kunststof kozijnen kwam hier vandaan !
Essent (Feenstra) heeft ons een aanbod gedaan, maar ik heb een idee dat ik die ketel 3X betaal.

Met vriendelijke groet.
Guus

monteurtje

Ongelezen bericht door monteurtje »

moet je eens klachten feenstra intypen.............................

GuusKruus

monteurtje schreef:moet je eens klachten feenstra intypen.............................
:shock:

Het wordt dus zeker geen Feenstra :-)

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hele goede ervaring met installatiebedrijd van der meij uit zeewolde ( aan de overkant van Huizen )

Dealer van verschillende merken en had ze via marktplaats gevonden, daarna gegoogled en goede recensies gelezen.

Gekocht en laten installeren een Remeha avanta cw5 incl thermostaat voor 1.375,-

Binnen paar uurtjes oude intergas VR vervangen incl expansievat en afvoer oude ketel + testen, ontluchten kortom de hele rataplan.

s6 !

GuusKruus

Teunbosseman schreef:Hele goede ervaring met installatiebedrijd van der meij uit zeewolde ( aan de overkant van Huizen )

Dealer van verschillende merken en had ze via marktplaats gevonden, daarna gegoogled en goede recensies gelezen.

Gekocht en laten installeren een Remeha avanta cw5 incl thermostaat voor 1.375,-

Binnen paar uurtjes oude intergas VR vervangen incl expansievat en afvoer oude ketel + testen, ontluchten kortom de hele rataplan.

s6 !
Hoi Teun

Thx voor de info.

eldarvanbeers

Ongelezen bericht door eldarvanbeers »

Laatst heb ik mijn oude CV ketel (VR type) laten vervangen door een nieuwe HR ketel.
Uiteindelijk na verschillende vergelijkingen op het internet terecht gekomen bij FeikenCV.nl
Heeft meerdere vestigingen door het land zitten.
Die stuurde mij een offerte toe met compleet overzicht wat het allemaal in hield.

Kort uitgesproken... ik ben hier uitermate tevreden mee!
Goede prijs, keurige installatie (leidingen professioneel gemonteerd van oude naar nieuwe situatie), vriendelijk, geen getreuzel en keurig op tijd.

Er hangt nu een muisstille Intergas HRE 24/18 ketel in mijn meterkast waarbij je de thermostaat open durft te draaien zonder dat je bang hoeft te zijn voor een hoge gasrekening (wel zo fijn uiteraard).

Een echte aanrader in mijn eigen ervaring.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eldarvanbeers schreef:Laatst heb ik mijn oude CV ketel (VR type) laten vervangen door een nieuwe HR ketel.
Uiteindelijk na verschillende vergelijkingen op het internet terecht gekomen bij FeikenCV.nl
Heeft meerdere vestigingen door het land zitten.
Die stuurde mij een offerte toe met compleet overzicht wat het allemaal in hield.

Kort uitgesproken... ik ben hier uitermate tevreden mee!
Goede prijs, keurige installatie (leidingen professioneel gemonteerd van oude naar nieuwe situatie), vriendelijk, geen getreuzel en keurig op tijd.

Er hangt nu een muisstille Intergas HRE 24/18 ketel in mijn meterkast waarbij je de thermostaat open durft te draaien zonder dat je bang hoeft te zijn voor een hoge gasrekening (wel zo fijn uiteraard).

Een echte aanrader in mijn eigen ervaring.

ik kan het mishebben maar een cv ketel in een meterkast is bij mijn weten geheel NIET toegestaan.

Gesloten