LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice: Betreft Eindafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Suiskens2005

Greenchoice: Betreft Eindafrekening

Ongelezen bericht door Suiskens2005 »

Op 19 september 2011 een brief ontvangen van Greenchoice. De strekking van de brief was dat er, dankzij controle van energiekamer NMa en interne controle greenchoice, er nog een afrekening verstuurd had moeten worden over het jaar 2008 (tweeduizendenacht!!!).
Oeps, was mijn eerste reactie, dat word betalen!
De 2e bladzijde gelezen, Oeps, ik hoef niet te betalen. Ik mag 509,31 ontvangen.

In een geinige bui een mailtje gestuurd naar Greenchoice. Dat het toch wel vreemd was dat deze afrekening zo laat moest komen. En dat het toch wel zeer aannemelijk is dat deze afrekening nooit had plaatsgevonden als de NMa geen controle had uitgevoerd. Ik heb aangegeven dit soort retouren direct op een spaarrekening te zetten. Met een 'normale' rente van 2% zou ik dus geen 509,31 krijgen, maar dit bedrag x 1.02x1.02x1.02 = 540,48.

Ik had geen reactie verwacht!

binnen 5 werkdagen een reactie. er werden excuses gemaakt en het bedrag zou binnen 5 werkdagen overgemaakt worden.... ik zou echt mijn schoen op eten als dit zou gebeuren.

Verhip... er is 46,63 bij gestort, vergoeding verlate betaling!
Ik twijfelde nog even om te melden dat ze teveel hebben betaald....
maar volgens mij was ik het, die teveel betaald heeft!

Een tip voor iedereen die nog een afrekening krijgt over jaren ervoor.
Met plezier wil ik dit delen
Groet,
Eric

Brainless

Re: Greenchoice: Betreft Eindafrekening

Ongelezen bericht door Brainless »

Is geen tip.... dit hebben wij standaard gekregen zonder erover te hoeven mailen.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

dat is de rente die greenchoice u verschuldigd was dat is geen tip dus die heeft iedereen gekregen waar deze fout bij is ontdekt.

helaas is deze fout niet bij ons ontdekt omdat we toen nog geen klant waren van greenchoice zou goed uitkomen..

maar ik mag niet klagen kreeg vandeweek de nieuwsbrief weer bij de post en zag gelijkdat we onder landelijk gemiddelde zitten wat betreft stroomverbruik dus ik ben in mn nopjes (en dat we ook goedkoper zitten dan bij andere bedrijven werkt ook mee)

Suiskens2005

Ongelezen bericht door Suiskens2005 »

toch wel apart. Ik moest wel melden en 'vragen' om de rente.
Terwijl dit, zoals ik het hier lees, bij andere weer 'gewoon' uitbetaald word. Als ik niets had gezegd had ik zeer zeker ook niets extra's gekregen.

blijven dubbele maatstaven..

bianca82

nee hoor het is toeval dat u toevallig mailde

u kreeg hoe dan ook die rente
ze zijn op de vingers getikt door de nma dus moeten ze de mensen rente betalen

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Suiskens2005 schreef:toch wel apart. Ik moest wel melden en 'vragen' om de rente.
Terwijl dit, zoals ik het hier lees, bij andere weer 'gewoon' uitbetaald word. Als ik niets had gezegd had ik zeer zeker ook niets extra's gekregen.

blijven dubbele maatstaven..
Dat weet je achteraf toch niet?

NicoRos

Ongelezen bericht door NicoRos »

Bij ons ging het over de eindafrekening 2006. (te verrekenen 436,02 euro)
Heb Greenchoice er op gewezen dat zij verplicht zijn om de wettelijke rente te vergoeden.
De vergoeding bedroeg 63,22 - echter had moeten zijn 91,82
Op het internet kan met eenvoudig inloggen op de site: renteberekening voor consumententranscaties (wettelijke rente.nl)

Ik ben bij de berekening er van uitgegaan dat de afrekening over 2006 uiterlijk op 1 juli 2007 voldaan had kunnen zijn.

Op mijn berichten wordt door greenchoice niet meer gereageerd.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Greenchoice heeft voor deze praktijken vandaag een miljoenenboete ontvangen: de hoogste die ooit door de NMa is opgelegd sinds de liberalisering van de energiemarkt.

Namelijk 7,2 miljoen euro.

http://nos.nl/artikel/322773-miljoenenb ... hoice.html

Als je het goed leest, heeft Greenchoice miljoenen verduisterd. Pas na onderzoek van de NMa zijn deze gelden alsnog uitbetaald aan de gedupeerden.

Enne: het was natuurlijk allemaal niet expres!

Mei 2011 kreeg Greenchoice al een jumboboete opgelegd voor iets anders, namelijk misleidende deur-aan-deur verkooppraktijken:

http://www.consumentenautoriteit.nl/nie ... colportage

NicoRos

Ongelezen bericht door NicoRos »

Na aandringen is het restant van de wettelijke rente alsnog overgemaakt.

Ik word spuugzat van al deze 'spontane' verontschuldigingen - Overheid, kerk en bedrijfsleven strijden op leven en dood om de 'wir haben es nicht gewusst' trofee.

bianca82

zo.. daarom heeft mijn kennis die daar werkt geen bonus gehad en zij maar denken door iets anders..

tja.. van die deur aan deur was een extern bedrijf die ze al voor die boete de laan uit hebben geschopt gelukkig..

scheelde voor de telefoondames en heren ook weer veel boze telefoontjes en veranderingen.

wimvantiel

Ongelezen bericht door wimvantiel »

Mijn eindafrekening per 18-7-2010 heb ik in juli 2011 ontvangen nadat ik er zelf om gevraagd heb. Op mijn brief van 14-7-2011 gericht aan de directeur E. Willekes waarin ik opmerk dat een woord van sorry en/of een rentevergoeding
(afrekening bedroeg te ontvangen € 984) wel op zijn plaats was, werd totaal niet gereageerd. Een bedrijf dat zo met zijn klanten omgaat, verdient het niet om klanten te hebben. Speculeren de drie grootaandeelhouders/miljonairs op verjaring van de afrekeningen en hoe ging met de afrekeningen waarbij de klant moet bijbetalen? Horen die ook niets? Overigens lijkt mij dat ook het externe accountantskantoor blaam treft omdat het al die jaren( vanaf 2005) geen afloopcontrole heeft toegepast.
Wim van Tiel

johnnydoe

Ongelezen bericht door johnnydoe »

Greenchoice? Is dat iets als groene stroom? Hebben mensen dat nog steeds, na het kijken van deze Radar aflevering?! Verbijsterend...

http://www.youtube.com/watch?v=PhfYuHL5thk

Gesloten