LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wat een raar contract
wat een raar contract
Hallo allemaal, ik heb wat vragen omtrent een vaag contract, wat mijn werkgever mij aangeboden heeft. ik kan jullie helaas niet vertellen om wat voor bedrijf het het gaat, mede omdat de werkgever ook regelmatig hier berichten bekijkt, hij zou het meteen weten dat ik het ben.
Ik werk nu 3 jaar voor hem, samen met mijn man,mijn werkgever heeft toen een bedrijf erbij gekoch dat was in december 2008 , ik was daar elke dag, omdat mij man met machines werkt, voor als er iets gebeurd. (ik weet ondertussen dat hij daar niet alleen mag werken) ik begon daar met het spul netje,s te houden schoon kantoortje schoon toilet en het handen wassen hok, ik nam ook de tel. op als ik zag dat mijn man met klanten bezig was, of met het werk, begon fac. te maken, en andere adm.De werkgever heeft mij toen verschillende malen gevraagd, of ik niet voor hem wilde werken, ik hield de boot af, want je gaat dan toch een verplichting, ik was daar onderhand 40 uur per week, en dacht, tja eigelijk kan ik inderdaad beter een loon afspreken, want ik ben er toch, ik heb toen een bedrag afgesproken, en dat is 1200 netto per maand.
Wat ik nooit heb geweten is, en ik het ook niet kon weten, mijn werkgeven beloofde meteen een contract te laten maken, ik heb er wekelijks omgevraagt, maar de boekhouder had geen tijd, of was ziek, of aan het scheiden, nada contract, tot dec. 2009 opeens had hij 2 contracten bij zich 2009 en 2010
ik heb dit klakkeloos en in goed vertrouwen, getekent wat bleek, iedereen kreeg in mei vakantie geld, behalve ik, dat was n.l. in mijn salaris al meegerekend (volgens mij mag dit niet eens) maar goed ik had ervoor getekend, er was geen weg meer terug, wel meteen melding van gemaakt, dat ik dit anders wou zien in het volgende jaar contract, geloof het of niet, het was door een andere boekhouder zo overgenomen, dus weer geen vakanie geld, ik heb hiet echt en punt van gemaakt, en kreeg uiteindelijk 310 euro,
In novenmer 2011 hebben we beproken i.v.m. verbouwing wegens drukte, dat er een monteur bij moet komen, we hebben toen ook afgesproke, dat ik voorlopig 30 uur zou werken tot de verbouwing klaar is en de nieuwe monteur er is. en als het dan op de rit staat ga ik terug naar 15 uur,ik heb gevraagt of dat in het vaste contract opgenomen kon worden, geen probleem,
Maar nu heb ik een contract waar ik van denk, dit gaat ik dus niet doen,
Mijn vragen aan jullie zijn
3.1 de werknemer treed in dienst in de fuctie van administratief medewerkers.
6.1 Er geld een proef tijd van 2 maanden
kan dit nou echt, ik werk er al 3 jaar
7.1 De arbeid overeenkomst wordt aangegaan voor 15 uur per week
dit is dus niet de afspraak.
8.1 het salaris bedraagt ten tijde van het aangaan van de overeenkomst 752,04 euro BRUTO
Wat hou ik daar van over voor mij gevoel minder dan 600 euro.
17.1 UW takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoeren van meer adm. taken
ik moet dus met de mensen mee naar biuten lopen en hun klachten opschrijven, en verschillende dingen noteren, dit is helemaal niet erg, maar ik heb wel gevraagt hoe moet het dan als ik er niet ben ( 3 uur is niet echt veel, en de klanten komen echt niet op de tijden dat ik wrk, die komen te pas en onpas)
het komt er op neer dat de Monteur/s het op een kladje moeten opschrijven, dus eigelijk hoe het nu gebeurd, ik ben nl niet echt tech. onderlegt, en ze hebben nou een maal meer vertrouwen in een man dan een vrouw,
17.2 U takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoeren van reguliere schoonmaakwerkzaamheden in de bedrijfvestiging waar u werkzaam bent kantoor, toilet, balie werkplaats en de overige ruimten, ( Werkplaats dus )
Met wergever is afgesproken dat dit BLINKEND SCHOON moet zijn,en meer dan voldoende representatiefzal zijn voor het ontvangen van klanten, en leverancies
17.3 Afwikkeling van rechten voortvloeiende uit vorige overeenkomsten zal geschiede op de daarvoor in deze genoemde tijdstippen als ook genoem in de van toepassing zijnde Collectieve Arbeidsovereenkomst
deze snap ik gewoon weg niet, ik werkte van maandag tot vrijdag en begin om 9 uur tot 3 uur.
17.4 Werkgever is continu bezig het bedrijf en organistatie aan het stroomlijnen en verbeteren.
Toekomstig zullen uw werkzaamheden uitgebreiderworden vastgelegt in een persoonlijke taak en functieomschrijving.
Deze taak en functieomschrijving zak voor dat deze van kracht wordt met u worden doorgenomen en aan u worden verduidelijkt
17.5 Werkgever behoud zich het recht voor om deze taak - en functieomschrijviing na vooraf gaand aan kondiging te wijzigen
ik snap er helemaal niks van,
wat ik wel snap is , dat ik in 3 uur tijd moet schoon maken, fac. maken ( van dan 2 monteurs) met klanten mee moet lopen, tel opnemen om vragen en afspraken te regelen.
dit zijn de vragen, ik heb zelfs zoiets van, waar wordt ik deze keer genaaid,
ik hoop op antwoorden, i.v.m. dinsdag bespreking,
vriendelijk bedankt alvast,
groet monique
Ik werk nu 3 jaar voor hem, samen met mijn man,mijn werkgever heeft toen een bedrijf erbij gekoch dat was in december 2008 , ik was daar elke dag, omdat mij man met machines werkt, voor als er iets gebeurd. (ik weet ondertussen dat hij daar niet alleen mag werken) ik begon daar met het spul netje,s te houden schoon kantoortje schoon toilet en het handen wassen hok, ik nam ook de tel. op als ik zag dat mijn man met klanten bezig was, of met het werk, begon fac. te maken, en andere adm.De werkgever heeft mij toen verschillende malen gevraagd, of ik niet voor hem wilde werken, ik hield de boot af, want je gaat dan toch een verplichting, ik was daar onderhand 40 uur per week, en dacht, tja eigelijk kan ik inderdaad beter een loon afspreken, want ik ben er toch, ik heb toen een bedrag afgesproken, en dat is 1200 netto per maand.
Wat ik nooit heb geweten is, en ik het ook niet kon weten, mijn werkgeven beloofde meteen een contract te laten maken, ik heb er wekelijks omgevraagt, maar de boekhouder had geen tijd, of was ziek, of aan het scheiden, nada contract, tot dec. 2009 opeens had hij 2 contracten bij zich 2009 en 2010
ik heb dit klakkeloos en in goed vertrouwen, getekent wat bleek, iedereen kreeg in mei vakantie geld, behalve ik, dat was n.l. in mijn salaris al meegerekend (volgens mij mag dit niet eens) maar goed ik had ervoor getekend, er was geen weg meer terug, wel meteen melding van gemaakt, dat ik dit anders wou zien in het volgende jaar contract, geloof het of niet, het was door een andere boekhouder zo overgenomen, dus weer geen vakanie geld, ik heb hiet echt en punt van gemaakt, en kreeg uiteindelijk 310 euro,
In novenmer 2011 hebben we beproken i.v.m. verbouwing wegens drukte, dat er een monteur bij moet komen, we hebben toen ook afgesproke, dat ik voorlopig 30 uur zou werken tot de verbouwing klaar is en de nieuwe monteur er is. en als het dan op de rit staat ga ik terug naar 15 uur,ik heb gevraagt of dat in het vaste contract opgenomen kon worden, geen probleem,
Maar nu heb ik een contract waar ik van denk, dit gaat ik dus niet doen,
Mijn vragen aan jullie zijn
3.1 de werknemer treed in dienst in de fuctie van administratief medewerkers.
6.1 Er geld een proef tijd van 2 maanden
kan dit nou echt, ik werk er al 3 jaar
7.1 De arbeid overeenkomst wordt aangegaan voor 15 uur per week
dit is dus niet de afspraak.
8.1 het salaris bedraagt ten tijde van het aangaan van de overeenkomst 752,04 euro BRUTO
Wat hou ik daar van over voor mij gevoel minder dan 600 euro.
17.1 UW takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoeren van meer adm. taken
ik moet dus met de mensen mee naar biuten lopen en hun klachten opschrijven, en verschillende dingen noteren, dit is helemaal niet erg, maar ik heb wel gevraagt hoe moet het dan als ik er niet ben ( 3 uur is niet echt veel, en de klanten komen echt niet op de tijden dat ik wrk, die komen te pas en onpas)
het komt er op neer dat de Monteur/s het op een kladje moeten opschrijven, dus eigelijk hoe het nu gebeurd, ik ben nl niet echt tech. onderlegt, en ze hebben nou een maal meer vertrouwen in een man dan een vrouw,
17.2 U takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoeren van reguliere schoonmaakwerkzaamheden in de bedrijfvestiging waar u werkzaam bent kantoor, toilet, balie werkplaats en de overige ruimten, ( Werkplaats dus )
Met wergever is afgesproken dat dit BLINKEND SCHOON moet zijn,en meer dan voldoende representatiefzal zijn voor het ontvangen van klanten, en leverancies
17.3 Afwikkeling van rechten voortvloeiende uit vorige overeenkomsten zal geschiede op de daarvoor in deze genoemde tijdstippen als ook genoem in de van toepassing zijnde Collectieve Arbeidsovereenkomst
deze snap ik gewoon weg niet, ik werkte van maandag tot vrijdag en begin om 9 uur tot 3 uur.
17.4 Werkgever is continu bezig het bedrijf en organistatie aan het stroomlijnen en verbeteren.
Toekomstig zullen uw werkzaamheden uitgebreiderworden vastgelegt in een persoonlijke taak en functieomschrijving.
Deze taak en functieomschrijving zak voor dat deze van kracht wordt met u worden doorgenomen en aan u worden verduidelijkt
17.5 Werkgever behoud zich het recht voor om deze taak - en functieomschrijviing na vooraf gaand aan kondiging te wijzigen
ik snap er helemaal niks van,
wat ik wel snap is , dat ik in 3 uur tijd moet schoon maken, fac. maken ( van dan 2 monteurs) met klanten mee moet lopen, tel opnemen om vragen en afspraken te regelen.
dit zijn de vragen, ik heb zelfs zoiets van, waar wordt ik deze keer genaaid,
ik hoop op antwoorden, i.v.m. dinsdag bespreking,
vriendelijk bedankt alvast,
groet monique
-
- Berichten: 32327
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: wat een raar contract
Je mag dit een raar contract vinden, ik vind de hele aanloop al raar, als ik eerlijk mag zijn.
Re: wat een raar contract
Morgen het juridisch loket in jouw stad opzoeken, en dit contract laten zien.dit zijn de vragen, ik heb zelfs zoiets van, waar wordt ik deze keer genaaid,
ik hoop op antwoorden, i.v.m. dinsdag bespreking,
Als je dit contract moet tekenen , ben je volgens mij een privé slaafje van de baas geworden.
succes
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: wat een raar contract
Mocht je werkgever meer lezen dan alleen specifieke onderwerpen, dan haalt die jou hier ook wel uit.
Anyway, lijkt me nogal een wurgcontract en ind is de aanloop hier naar toe al zeer zeer zeer raar te noemen.
Continue de boekhouder afwezig ivm allerlei zaken gaat erbij niet in.
Weet niet hoe afhankelijk je bent van het loon maar zou niet veel langer voor deze baas willen blijven werken.
S6
Anyway, lijkt me nogal een wurgcontract en ind is de aanloop hier naar toe al zeer zeer zeer raar te noemen.
Continue de boekhouder afwezig ivm allerlei zaken gaat erbij niet in.
Weet niet hoe afhankelijk je bent van het loon maar zou niet veel langer voor deze baas willen blijven werken.
S6
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: wat een raar contract
Op zich vind ik de gequote tekst uit het niieuwe arbeidscontract helemaal niet zo raar.
De Toelichting door TS op bepaalde regels, is wel raar te noemen, en als je een slecht gevoel bij dit bedrijf hebt ga je toch ergens anders werken.
1. Proeftijd. De functie wordt een aangepast dus een nieuwe proeftijd is niet uitzonderlijk. Wat ik wel mis is dat bepaling of het hier een arbeidscontract voor bepaalde of onbepaalde tijd betreft.
2. 752 euro voor 15 uur per week is helemaal geen slecht salaris. Als je 30 uur per week mondeling hebt afgesproken dien je met je werkgever te bespreken, waarom er maar 15 uur in het contract staat.
3. Het contract over uitbreiding met administratieve taken en schoonmaakwerkzaamheden is helder.
Als je niet ziet hoe die werkzaamheden in 15 uur passen , kun je dat ook bespreken. 3 uur per dag is inderdaad niet veel, en je kunt na je reguliere werktijd natuurlijk gewoon naar huis gaan. Het is niet jouw taak om de rest van de dag het bedrijf draaiende te houden.
4.Dat de functie kan veranderen is ook normaal. Ik zou hier alleen aan de woorden in onderling overleg aan toevoegen, zodat je werkgever de omschriving niet eenzijdig kan aanpassen.
De Toelichting door TS op bepaalde regels, is wel raar te noemen, en als je een slecht gevoel bij dit bedrijf hebt ga je toch ergens anders werken.
1. Proeftijd. De functie wordt een aangepast dus een nieuwe proeftijd is niet uitzonderlijk. Wat ik wel mis is dat bepaling of het hier een arbeidscontract voor bepaalde of onbepaalde tijd betreft.
2. 752 euro voor 15 uur per week is helemaal geen slecht salaris. Als je 30 uur per week mondeling hebt afgesproken dien je met je werkgever te bespreken, waarom er maar 15 uur in het contract staat.
3. Het contract over uitbreiding met administratieve taken en schoonmaakwerkzaamheden is helder.
Als je niet ziet hoe die werkzaamheden in 15 uur passen , kun je dat ook bespreken. 3 uur per dag is inderdaad niet veel, en je kunt na je reguliere werktijd natuurlijk gewoon naar huis gaan. Het is niet jouw taak om de rest van de dag het bedrijf draaiende te houden.
4.Dat de functie kan veranderen is ook normaal. Ik zou hier alleen aan de woorden in onderling overleg aan toevoegen, zodat je werkgever de omschriving niet eenzijdig kan aanpassen.
Re: wat een raar contract
TS werkt reeds 3 jaar voor deze werkgever, dus moet/hij zij weten hoe deze persoon functioneert, dus een proeftijd is volgens mij overbodig.
Trouwens proeftijd voor dit soort functies:
Trouwens proeftijd voor dit soort functies:
17.2 U takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoeren van reguliere schoonmaakwerkzaamheden in de bedrijfvestiging waar u werkzaam bent kantoor, toilet, balie werkplaats en de overige ruimten, ( Werkplaats dus )
Met wergever is afgesproken dat dit BLINKEND SCHOON moet zijn,en meer dan voldoende representatiefzal zijn voor het ontvangen van klanten, en leverancies
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: wat een raar contract
Niet als de werkzaamheden veranderen.TS werkt reeds 3 jaar voor deze werkgever, dus moet/hij zij weten hoe deze persoon functioneert, dus een proeftijd is volgens mij overbodig.
In het contract wordt geproken over uitbreiding van de werkzaamheden en indiensttreding als administratief medewerkster
Re: wat een raar contract
Leo The Emperor schreef:Niet als de werkzaamheden veranderen.TS werkt reeds 3 jaar voor deze werkgever, dus moet/hij zij weten hoe deze persoon functioneert, dus een proeftijd is volgens mij overbodig.
In het contract wordt geproken over uitbreiding van de werkzaamheden en indiensttreding als administratief medewerkster
Sorry, maar ik heb nog nooit een administratief medewerkster gezien, met de onder punt 17.2 takenomschrijving.
Dit lijkt meer op een sollicitatie van een schoonmaaksters.
De huidige kunnen zij dan de laan uit sturen.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: wat een raar contract
Het lijkt meer een soort combinatie van administratieve taken (17.1) en schoonmaakwerk (17.2).Sorry, maar ik heb nog nooit een administratief medewerkster gezien, met de onder punt 17.2 takenomschrijving.
Dit lijkt meer op een sollicitatie van een schoonmaaksters.
De huidige kunnen zij dan de laan uit sturen.
Ik verwacht echter dat het hier een heel klein bedrijfje betreft, met maar een paar medewerkers.
Het is niet zozeer dat het contract vreemd is, maar het is de toelichting van TS die je de wenkbrauwen doet fronsen
Re: wat een raar contract
Leo The Emperor schreef:Het lijkt meer een soort combinatie van administratieve taken (17.1) en schoonmaakwerk (17.2).Sorry, maar ik heb nog nooit een administratief medewerkster gezien, met de onder punt 17.2 takenomschrijving.
Dit lijkt meer op een sollicitatie van een schoonmaaksters.
De huidige kunnen zij dan de laan uit sturen.
Ik verwacht echter dat het hier een heel klein bedrijfje betreft, met maar een paar medewerkers.
Het is niet zozeer dat het contract vreemd is, maar het is de toelichting van TS die je de wenkbrauwen doet fronsen
Een heel mooie omschrijving.
Ik noem het "manusje-van-alles".
Re: wat een raar contract
hallo allemaal,
ik snap de verbazing, dat ik dit allemaal goed heb gevonden, maar ik vond het gewoon leuk werk, en ik heb nog nooit voor een baas gewerkt.
dit nieuwe contract, kreeg ik 17 december pas, dus te laat denk ik, maar ik ga op deze voorwaarden niet in,
en nee ik word niet het prive slaafje, zo had ik het nog niet bekeken,
ik zal het dinsdag met de werkgever over hebben, en ik denk als ik niet teken,
zal ik ook al mijn rechten verspelen, dat moet dan maar, ik blijf open staan voor nieuwe sugesties,
gr.monique
ik snap de verbazing, dat ik dit allemaal goed heb gevonden, maar ik vond het gewoon leuk werk, en ik heb nog nooit voor een baas gewerkt.
dit nieuwe contract, kreeg ik 17 december pas, dus te laat denk ik, maar ik ga op deze voorwaarden niet in,
en nee ik word niet het prive slaafje, zo had ik het nog niet bekeken,
ik zal het dinsdag met de werkgever over hebben, en ik denk als ik niet teken,
zal ik ook al mijn rechten verspelen, dat moet dan maar, ik blijf open staan voor nieuwe sugesties,
gr.monique
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: wat een raar contract
Manusje van Alles vindt ik nog teveel credit.......meer een slaafje van alles. Of misschien nog beter......assepoester.
BTW, ben nog nooit tegengekomen dat als werkzaamheden wijzigen er een nieuwe proeftijs aangekoppeld wordt.
Wel als niet geheel duidelijk is of werknemer de nieuwe taken aan kan ( veelal functie met meer verantwoordelijkheden en navenant salaris ) waarbij dan weer de werknemer terug keert naar oude situatie.
Contract is nogal veel in voordeel van werkgever.....veel plichten amper rechten.
Zoals vermeld......een juridisch loket opzoeken of als je lid bent van een vakbond, deze raadplegen
BTW, ben nog nooit tegengekomen dat als werkzaamheden wijzigen er een nieuwe proeftijs aangekoppeld wordt.
Wel als niet geheel duidelijk is of werknemer de nieuwe taken aan kan ( veelal functie met meer verantwoordelijkheden en navenant salaris ) waarbij dan weer de werknemer terug keert naar oude situatie.
Contract is nogal veel in voordeel van werkgever.....veel plichten amper rechten.
Zoals vermeld......een juridisch loket opzoeken of als je lid bent van een vakbond, deze raadplegen
Re: wat een raar contract
Dit is duidelijke taal en ik ben het helemaal mee eens.Contract is nogal veel in voordeel van werkgever.....veel plichten amper rechten.
Re: wat een raar contract
Hallo Monique.
Ben je lid van een vakbond? Zo niet is dit het overwegen waard. Zo ja, is het een idee om dit met je contactpersoon of de juridische afdeling te bespreken?
Succes
Ben je lid van een vakbond? Zo niet is dit het overwegen waard. Zo ja, is het een idee om dit met je contactpersoon of de juridische afdeling te bespreken?
Succes
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: wat een raar contract
Ik vind dat deze zaak hier nogal wordt opgeblazen.monique48 schreef:hallo allemaal,
ik snap de verbazing, dat ik dit allemaal goed heb gevonden, maar ik vond het gewoon leuk werk, en ik heb nog nooit voor een baas gewerkt.
dit nieuwe contract, kreeg ik 17 december pas, dus te laat denk ik, maar ik ga op deze voorwaarden niet in,
en nee ik word niet het prive slaafje, zo had ik het nog niet bekeken,
ik zal het dinsdag met de werkgever over hebben, en ik denk als ik niet teken,
zal ik ook al mijn rechten verspelen, dat moet dan maar, ik blijf open staan voor nieuwe sugesties,
gr.monique
Waarom is TS ineens het prive-slaafje als ze moet schoonmaken en de adminstratie bijhouden ?
Zoals ik eerder heb vermeldt verwacht ik dat dit een klein bedrijfje is, en in kleine bedrijven geldt wel vaker dat medewerkers meerdere taken dienen uit te voeren. Dit is niks bijzonders, en ik zie geen enkele term die het woord slaaf rechtvaardigt.
Een Full time salaris van 2000 euro voor deze werkzaamheden klinkt mij ook helemaal niet slecht in de oren.
Enfin, je moet zelf doen wat je het beste vindt, zorg wel dat je vooraf weet hoe het eventueel met je uitkering zit als je weigert om dit contract te tekenen.
Natuurlijk heeft TS wel rechten, en deze zijn beschreven in het burgerlijk wetboek en meestal ook in de CAO. Daar dient elke werkgever en dus ook deze zich aan te houdenContract is nogal veel in voordeel van werkgever.....veel plichten amper rechten.
Re: wat een raar contract
hallo,
ik en niet dat een vabond, mij kan helpen,wel een juridisch loket,
maar hoe vaker ik dit terug lees, hoe meer ik denk, dit ga ik dus echt niet doen, en een uitkering, dat weet ik niet, omdat ik nog nooit een baas heb gehad, mijn werkgever, speculeerd op het feit, dat ik daar wel blijf, omdat mijn man daar ook werkt, en omdat we een nette auto rijden, daar begint hij ook steeds over, zo van, ja de auto rijd niet op pis he, maar wij hebben altijd mooie auto,s gehad,
ook toen ik niet werkte. ik ga echt niet werken voor een auto, en als dat niet meer kan jammer dan,
Maar het ergste van alles is, als hij dinsdag eris, dat hij zelf het contract niet eens doorgelezen heeft, dat flikt hij altijd, maar ik zit wel met een einddatum,omdat wij de 23 dec. sluiten, en 2 jan weer open gaan.
Ik zal hem morgen maar even bellen, dat hj het contrct even moet doornemen, maar nogmaals dat doet hij niet,onder het mom, ik heb het heeeel druk
ik word steeds kwader eigelijk, en weet nu zeker dat ik dit contract niet teken,
ik en niet dat een vabond, mij kan helpen,wel een juridisch loket,
maar hoe vaker ik dit terug lees, hoe meer ik denk, dit ga ik dus echt niet doen, en een uitkering, dat weet ik niet, omdat ik nog nooit een baas heb gehad, mijn werkgever, speculeerd op het feit, dat ik daar wel blijf, omdat mijn man daar ook werkt, en omdat we een nette auto rijden, daar begint hij ook steeds over, zo van, ja de auto rijd niet op pis he, maar wij hebben altijd mooie auto,s gehad,
ook toen ik niet werkte. ik ga echt niet werken voor een auto, en als dat niet meer kan jammer dan,
Maar het ergste van alles is, als hij dinsdag eris, dat hij zelf het contract niet eens doorgelezen heeft, dat flikt hij altijd, maar ik zit wel met een einddatum,omdat wij de 23 dec. sluiten, en 2 jan weer open gaan.
Ik zal hem morgen maar even bellen, dat hj het contrct even moet doornemen, maar nogmaals dat doet hij niet,onder het mom, ik heb het heeeel druk
ik word steeds kwader eigelijk, en weet nu zeker dat ik dit contract niet teken,
Re: wat een raar contract
Als je het nieuwe contract leest, dan is het zo.Waarom is TS ineens het prive-slaafje als ze moet schoonmaken en de adminstratie bijhouden ?
Het schoonmaken een administratief werk een manusje-van-alles, heeft zij tot nu toch al gedaan, dus is een proeftijd overbodig.
Het enige wat veranderd, dat TS nu een nieuw contract met allemaal plichten krijgt, en zoals hier al geschreven is, weinig rechten heeft.
Als TS niet voldoet aan het nieuwe contract, heeft zij niets aan de rechten welke in het burgerlijk wetboek, dan wordt zij ontslagen, dit is de realiteit.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: wat een raar contract
Ik heb even mer rood mijn opmerkingen in het citaat geplaatst
Het schoonmaken een administratief werk een manusje-van-alles, heeft zij tot nu toch al gedaan, dus is een proeftijd overbodig.
De werkgever zegt dat de werkzaamheden worden uitgebreid, en een nieuwe proeftijd bij nieuwe werkzaamheden is niet ongewoon
Het enige wat veranderd, dat TS nu een nieuw contract met allemaal plichten krijgt, en zoals hier al geschreven is, weinig rechten heeft.
In het contract staan alleen de werkzaamheden, ik zie helemaal geen plichten die er niet in thuis horen. Gaarne iets meer specifiek zijn
Als TS niet voldoet aan het nieuwe contract, heeft zij niets aan de rechten welke in het burgerlijk wetboek, dan wordt zij ontslagen, dit is de realiteit.
Natuurlijk heeft ze wel steun aan datgene wat in het BW en de CAO staat. Ook bij een eventueel ontslag zijn deze bepalingen van kracht
Re: wat een raar contract
hallo,
ik kan nog wel erbij vertellen, dat we met een nieuw com.systheem werken, en dat het best wel ingewikkeld is, maar ik had het goed in de gaten, en mezelf best wel snel meester gemaakt, nu gaan we een stap verder, en dat is wel een moeilij programma, wat ik dus niet snel in de gaten heb, ik heb daar wel enkelen proef facturen gemaakt, heb gebelt mat de programeur, deze is tevens onze nieuwe boekhouder, maat ik kreeg geen antwoord, dus ben ok er maar mee gestopt, en op het oude systheem verder gegaan, echt veel respons krijg ik ook niet.
ik zal17.1 ook even beschrijven zoals in het contract sttat
17.1Uw takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoering van meer adm.taken
waarvoor u m.b.t. onderricht voldoende ondersteuning zal krijgen van het hoofdkantoor
dit is dus niet zo, als ik vragen hb, dan moet ik bij de programeur zijn/boekhouder zijn, deze iserg slecht te bereiken. dit zal ook maar even mee nemen in het gesprek.
gr monique
ik kan nog wel erbij vertellen, dat we met een nieuw com.systheem werken, en dat het best wel ingewikkeld is, maar ik had het goed in de gaten, en mezelf best wel snel meester gemaakt, nu gaan we een stap verder, en dat is wel een moeilij programma, wat ik dus niet snel in de gaten heb, ik heb daar wel enkelen proef facturen gemaakt, heb gebelt mat de programeur, deze is tevens onze nieuwe boekhouder, maat ik kreeg geen antwoord, dus ben ok er maar mee gestopt, en op het oude systheem verder gegaan, echt veel respons krijg ik ook niet.
ik zal17.1 ook even beschrijven zoals in het contract sttat
17.1Uw takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoering van meer adm.taken
waarvoor u m.b.t. onderricht voldoende ondersteuning zal krijgen van het hoofdkantoor
dit is dus niet zo, als ik vragen hb, dan moet ik bij de programeur zijn/boekhouder zijn, deze iserg slecht te bereiken. dit zal ook maar even mee nemen in het gesprek.
gr monique
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: wat een raar contract
Kortom uitbreiding van het takenpakket is geen loze kreet, en dus valt niet in te zien waarom hiervoor geen nieuwe proetijd kan worden overeengekomen17.1Uw takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoering van meer adm.taken
waarvoor u m.b.t. onderricht voldoende ondersteuning zal krijgen van het hoofdkantoor