LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HP mini laptop
HP mini laptop
Mijn vriendin heeft nu 1 jaar en 3 maanden een laptop.
Echter heeft deze nu een probleem tijdens het opstarten waardoor we nu niet meer de windows opstart en alleen de maar het HP opstart scherm geeft.
Dus we ging naar de terug naar de winkel waar we deze hebben gekocht. vanuit de winkel kregen we te horen dat hier een fabrieksgarantie zit van 2 jaar maar vanuit de winkel hadden we 1 jaar.
wij gingen dus HP bellen om te vragen hoe ze ons kunnen helpen we hebben echter nog 9 maanden fabrieks garantie maar hier werden we afgescheept dat het product al 2 jaar oud (productie datum houden zij dus aan).
mijn vraag is dus: mag HP de productie datum aanhouden als verkoop datum gebruiken en dan zeggen dat je 2 jaar garantie verlopen is terwijl je hem net 1 jaar en 3 maanden heb?
Ik hoor graag jullie mening hierover.
groetjes Erik
Echter heeft deze nu een probleem tijdens het opstarten waardoor we nu niet meer de windows opstart en alleen de maar het HP opstart scherm geeft.
Dus we ging naar de terug naar de winkel waar we deze hebben gekocht. vanuit de winkel kregen we te horen dat hier een fabrieksgarantie zit van 2 jaar maar vanuit de winkel hadden we 1 jaar.
wij gingen dus HP bellen om te vragen hoe ze ons kunnen helpen we hebben echter nog 9 maanden fabrieks garantie maar hier werden we afgescheept dat het product al 2 jaar oud (productie datum houden zij dus aan).
mijn vraag is dus: mag HP de productie datum aanhouden als verkoop datum gebruiken en dan zeggen dat je 2 jaar garantie verlopen is terwijl je hem net 1 jaar en 3 maanden heb?
groetjes Erik
-
Re: HP mini laptop
**** CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Da's bij Acer, Toshiba ea idem. Indien een produkt niet is geregistreerd door de eindgebruiker staat er in hun systeem een fictieve verkoopdatum.
Val je buiten deze datum maar is de factuurdatum nog wel binnen deze termijn dan is deze leidend. Je moet dit natuurlijk wel even aangeven bij de medewerker van HP.
Welk model is het trouwens?
Val je buiten deze datum maar is de factuurdatum nog wel binnen deze termijn dan is deze leidend. Je moet dit natuurlijk wel even aangeven bij de medewerker van HP.
Welk model is het trouwens?
Ik weet niet of HP hier fout zit maar denk dat de winkel wel fout zit.
Als de laptop wordt geadverteerd op de website van HP met 2 jaar garantie dan lijkt het mij dat je ervan uit kan gaan dat je minimaal 2 jaar garantie hebt.
Ben ooit eens een soortgelijke situatie tegengekomen. Bij de specificaties op de site van HP werd 2 jaar garantie geboden, bleek dat het bedrijf waar ik toen voor werkte deze had ingekocht met 1 jaar garantie (dus lagere inkoopsprijs). Ben er achteraan gegaan voor de klant om er voor te zorgen dat de klant gewoon een kosteloze reparatie kreeg.
Mijn idee is dat als de verkopende partij een notebook inkoopt met minder dan de standaard fabrieksgarantie voor een betere prijs, de verkopende partij ook het risico loopt.
Zelf denk ik dat HP niet fout zit maar de verkoper mogelijk wel. Dit voornamelijk omdat bij het zoeken naar de specificaties van een HP notebook de garantie termijn staat vermeld. HP heeft het risico afgeschoven naar de verkoper voor een betere prijs en de verkoper is achteraf niet bereid om op te draaien voor dat risico.
Als de laptop wordt geadverteerd op de website van HP met 2 jaar garantie dan lijkt het mij dat je ervan uit kan gaan dat je minimaal 2 jaar garantie hebt.
Ben ooit eens een soortgelijke situatie tegengekomen. Bij de specificaties op de site van HP werd 2 jaar garantie geboden, bleek dat het bedrijf waar ik toen voor werkte deze had ingekocht met 1 jaar garantie (dus lagere inkoopsprijs). Ben er achteraan gegaan voor de klant om er voor te zorgen dat de klant gewoon een kosteloze reparatie kreeg.
Mijn idee is dat als de verkopende partij een notebook inkoopt met minder dan de standaard fabrieksgarantie voor een betere prijs, de verkopende partij ook het risico loopt.
Zelf denk ik dat HP niet fout zit maar de verkoper mogelijk wel. Dit voornamelijk omdat bij het zoeken naar de specificaties van een HP notebook de garantie termijn staat vermeld. HP heeft het risico afgeschoven naar de verkoper voor een betere prijs en de verkoper is achteraf niet bereid om op te draaien voor dat risico.
De stelregel die de fabrikanten aanhouden: de garantieperiode plus zes maanden.
Nu maken ze het nog mooier. nu sturen ze nog een rekening na. Hierin staat dat we keuze hebben uit 3 dingen. Of de laptop we laten repareen dit kost 250 euro of de laptop terug laten sturen dat moet 60 euro koster doordat ze reparatie kosten rekenen waar niets is over gezegd of de laptop laten vernietigen.
Deze keuzes vind ik dus erg raar, omdat hier niets is over gezegd en ze zeggen dat de harde schijn stuk is terwijl ik zeker weet dat dat niet het probleem is.
Maar hoe kunnne we nu nog zorgen dat we de laptop terug krijgen?
Groetjes
Deze keuzes vind ik dus erg raar, omdat hier niets is over gezegd en ze zeggen dat de harde schijn stuk is terwijl ik zeker weet dat dat niet het probleem is.
Maar hoe kunnne we nu nog zorgen dat we de laptop terug krijgen?
Groetjes
Beste erik1991. Bij mijn weten haalt HP niet zomaar een laptop op buiten de garantie. Ze verwijzen je dan door naar een partner van hen. Kun je aangeven hoe dit proces is verlopen en om welk model het precies gaat.
Het is een hp mini 210 maar deze we hebben een brief ontvangen van scheer en foppe uit en niet vanuit hp zelf
Dan heeft je verkoper je verkeerd voorgelicht, deze producten hebben 12 maanden fabrieksgarantie.
Dus niet akkoord gaan indien het defect niet aan jezelf is te wijten.
Dus niet akkoord gaan indien het defect niet aan jezelf is te wijten.
Zowel de verkoper als fabrikant zijn fout in deze. De fabrikant omdat hij de garantie laat in gaan op productiedatum. Dit is kul. De garantie gaat in op het moment van koop en dat kun je bewijzen middels de bon.erik1991 schreef:Mijn vriendin heeft nu 1 jaar en 3 maanden een laptop.
groetjes Erik
De verkoper is fout omdat hij 2 jaar garantie moet geven, zeker als hp dat ook doet. Bovendien mag hij de verplichting niet zomaar op hp afschuiven.
Het is wat vreemd, maar het is niet verboden. De garantie van de winkelier is inmiddels verlopen, ook dat is toegestaan. Rest een beroep op de wettelijke garantie. Van een computer mag je verwachten dat deze zo'n zes jaar meegaat, dus zolang heb je daar recht op. Alleen op jullie schouder ligt de bewijslast dat deze computer niet aan de overeenkomst beantwoord.erik1991 schreef:mijn vraag is dus: mag HP de productie datum aanhouden als verkoop datum gebruiken en dan zeggen dat je 2 jaar garantie verlopen is terwijl je hem net 1 jaar en 3 maanden heb?
Wat is er stuk en wat is daarvan de oorzaak?
Als ik zo tussen de regels door lees weet TS dat niet.Wat is er stuk en wat is daarvan de oorzaak?
Hoe weet je dit zo zeker ? Gezien de klacht lijkt mij dit toch wel waarschijnlijk.... en ze zeggen dat de harde schijn stuk is terwijl ik zeker weet dat dat niet het probleem is.
Nog een vraag, je hebt een aankoopbon ?
Mooi gezegd, maar hoe doet TS dit ?Alleen op jullie schouder ligt de bewijslast dat deze computer niet aan de overeenkomst beantwoord.
Ik heb net op de website gesnuffeld van S & F, maar wat een ballentent is dit. Ze geven zelf in feite maar 6 maanden garantie. Daarbuiten schuiven ze het af naar de fabrieksgarantie of je moet maar kunnen bewijzen dat je het apparaat normaal gebruikt hebt.
http://www.scheerenfoppen.nl/files/std/ ... t_senf.pdf
Verder wordt de fabrieksgarantie uitgelegd, witgoed en tv's is helemaal duidelijk maar over computers en laptops is niets te vinden.
http://www.scheerenfoppen.nl/klantenser ... rantie/192
De eerste vraag die TS moet kunnen beantwoorden is wat er stuk is. De tweede vraag die TS moet kunnen beantwoorden is hoe het komt dat dit stuk is. Als TS zelf niet kundig genoeg is om deze vragen te beantwoorden, is misschien wel een ander die hiervoor ingehuurd kan worden.Ouwe aap schreef:Mooi gezegd, maar hoe doet TS dit ?Alleen op jullie schouder ligt de bewijslast dat deze computer niet aan de overeenkomst beantwoord.
Als een plasma beeldbuis van een TV van binnen breekt, dan zit je al erg dicht op dat het defect te wijten is aan slechte kwaliteit. Als aan de buitenkant een patroon te zien is alsof er met een honkbal knuppel tegen is geslagen is het waarschijnlijker dat het defect veroorzaakt is door de koper of een derde.
En anders kun je nog altijd alle mogelijke (aannemelijke) oorzaken elimineren, totdat je er nog eentje overhoud.
Bedankt voor je antwoord. Maar wat kun je ermee ? TS zal net als ik geen monteur zijn. Je levert vol vertrouwen dat ding in en dan gebeurd bovenstaande. Hij kan bij een derde een 2nd opinon aanvragen maar dan moet hij eerst betalen om 'm terug te krijgen. Los van het feit dat dit een langdurige geschiedenis gaat worden is het ook niet zonder risico, want hoe krijgt hij zijn gelijk ? Ik denk dat de meesten afhaken en dit is een typisch voorbeeld waarover ik het had in een ander topic http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2&start=80
Tja, de meeste mensen hebben een technisch en juridisch deskundige personen nodig. En dan er nog de kans dat je de zaak verliest, hoe klein die soms ook kan zijn. Dat is een afweging die een ieder voor zich moet maken.
Mij persoonlijke ervaring is dat de eigen bereidheid om door te zetten de tegenpartij kan beïnvloeden om in te schikken, indien het duidelijk is hoe de vork in de steel zit.
Mij persoonlijke ervaring is dat de eigen bereidheid om door te zetten de tegenpartij kan beïnvloeden om in te schikken, indien het duidelijk is hoe de vork in de steel zit.
- de harde schijf is defect volgens het reparatiebedrijf. Zoals Ouwe aap aangeeft lijkt dit ook te kloppen aangezien de klant alleen het POST/logo screen te zien krijgt van HP.
- erik1991 kan het beste bij de verkoper aangeven dat ie het kosteloos gefixt wil hebben en dat hij een volledig reparatie rapport wil zien van de klacht en eventuele oorzaak.
- HP geeft 1 jaar, dit kun je zo opzoeken op http://www.hp.nl bij de info van deze serie laptops. Wederom fout van de verkoper.
Persoonlijk denk ik dat erik1991 dit wel gaat winnen, gewoon blijven volhouden.
- erik1991 kan het beste bij de verkoper aangeven dat ie het kosteloos gefixt wil hebben en dat hij een volledig reparatie rapport wil zien van de klacht en eventuele oorzaak.
- HP geeft 1 jaar, dit kun je zo opzoeken op http://www.hp.nl bij de info van deze serie laptops. Wederom fout van de verkoper.
Persoonlijk denk ik dat erik1991 dit wel gaat winnen, gewoon blijven volhouden.
????? Sinds wanneer is dat ? Het zou wel verboden moeten worden! Dat is toch van de zotte?!alfatrion schreef:Het is wat vreemd, maar het is niet verboden. De garantie van de winkelier is inmiddels verlopen, ook dat is toegestaan. Rest een beroep op de wettelijke garantie.erik1991 schreef:mijn vraag is dus: mag HP de productie datum aanhouden als verkoop datum gebruiken en dan zeggen dat je 2 jaar garantie verlopen is terwijl je hem net 1 jaar en 3 maanden heb?
Jolijn, dat is ook echt niet zo. HP vraagt in die gevallen netjes om een kopie factuur. Maar zoals ik al heb aangegeven zit er maar 1 jaar fabrieksgarantie op de HP mini 210.
Ik moet mezelf aanvullen. Het moet wel duidelijk op de verpakking staan worden. Dus iets in de trand van 'twee jaar vanaf datum zie onderzijde' o.i.d. Als op de verpakking '2 jaar fabrieksgarantie' staat, dan mag je als koper wel verwachten dat deze ingaat op het moment van de koop.Jolijn schreef:????? Sinds wanneer is dat ? Het zou wel verboden moeten worden! Dat is toch van de zotte?!
Oké, thanks.alfatrion schreef:Ik moet mezelf aanvullen. Het moet wel duidelijk op de verpakking staan worden. Dus iets in de trand van 'twee jaar vanaf datum zie onderzijde' o.i.d. Als op de verpakking '2 jaar fabrieksgarantie' staat, dan mag je als koper wel verwachten dat deze ingaat op het moment van de koop.Jolijn schreef:????? Sinds wanneer is dat ? Het zou wel verboden moeten worden! Dat is toch van de zotte?!