LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service en loze beloftes makelaar van de Bunt te EDE

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
celrox

Service en loze beloftes makelaar van de Bunt te EDE

Ongelezen bericht door celrox »

Op 26 maart 2011 was het opendag bij koophuizen. Ik ben toen samen met mij vriendin wezen kijken bij een huis. Week erop hebben we zelf afspraak met verkopers gemaakt of we huis nogmaals mochten bezichtigen. Dit alles zonder tussenkomst van makelaarskantoor van de Bunt te Ede.
Op maandag 4 april heb ik een bod uitgebracht bij een medewerker van makelaars kantoor van de Bunt. Bod werd geaccepteerd en ik heb daarop met verkopers een aantal afspraken gemaakt over het wel en niet overnemen van een aantal zaken.

Op vrijdag 8 april 2011 om 14.30 zou voorlopig koopcontract worden getekend, 2 uur voor die tijd werd afspraak door makelaarskantoor verzet naar 15.30 uur i.v.m. dubbele afspraak.
Ik werd hartelijk ontvangen door medewerker en deze ging mij uitleggen dat hij met mij gehele koop contract ging doornemen en aan eind ik elke pagina’s zou moeten voorzien van een paraaf zodat ik alles goed had begrepen, en dat zij voorlopig koopcontract zouden inbinden en via post naar me toe zouden sturen. Daarop heb ik heb verzocht dit niet via post te sturen i.v.m. met thuis situatie dat ik dit persoonlijk zou ophalen. Hierop werd geantwoord is geen probleem wij sturen niets naar uw adres maar wachten tot u het komt ophalen. Daarop werd begonnen met voorlezen van contract en tot mijn verbazing was er in de kantlijn een aantal zaken bij geschreven met pen. Bleek dat de afspraken die ik met verkoper had gemaakt ten aanzien van dingen die ik niet wilden hebben erbij waren gezet maar de gemaakte afspraken over wat verkoper zou laten staan/hangen waren niet vermeld. Ik heb hierop bezwaar aangetekend en mij werd uitgelegd dat dit alleen maar een voorlopig contract was en de afspraken werden uitgevoerd zoals mondeling besproken. Nogmaals heb ik daarop benadrukt dat ik dit contract absoluut niet thuis wenste te ontvangen dat ik dit zou ophalen. Wederom kreeg ik een bevestiging dat het zo zou gaan als ik wenste. Er werd verder gegaan met voorlezen en aan eind heb ik alle pagina’s voorzien van mijn paraaf.
Ik kreeg de gelukwensen en er werd me succes toegewenst met koop van huis, en dat ik de stukken z.s.m. thuis gezonden kreeg. Waarop ik voor de 3de keer met klem heb verzocht nee niet thuis via post ik kom alles zelf bij jullie halen. Oja dat is waar ook ik geef dat direct door aan secretaresse word door ons in orde gemaakt, was antwoord.

Tot mijn grote schrik kon ik op donderdag 14 april bij thuiskomst de opengetrokken envelop met voorlopig koopcontract op de keukentafel vinden. Mijn grote angst was een feit, mijn volledige familie was op de hoogte van koop van huis en enige wat ik kon doen was afwachten wat ik allemaal over mij heen zou krijgen, dankzij de loze beloftes.
Vrijdagochtend de 15de heb ik daarop zeer emotioneel makelaars kantoor van de Bunt gebeld en hem woedend gevraagd waarom er wel rekening word gehouden met de wensen van de verkopers door mij dingen voor gezien akkoord te laten tekenen die niet waren afgesproken, en met mijn wensen en tot 3x toe om gevraagd het niet te sturen via post maar dit mij zelf op te laten halen geen rekening word gehouden maar zelfs overheen gewalst word. Je wist de reden waarom ik deze documenten niet via post wilde ontvangen, je hebt ze alle informatie gegeven van hoe, waar en wanneer enige wat je niet hebt gegeven is sleutel van huis. Maar verder is mijn gehele familie van alles op de hoogte. Hierop werd gereageerd ja dat is waar ook maar ik kan dit niet meer veranderen excuus voor ongemak en nog meer van dit gebabbel. Ik heb daarop hem ronduit gezegd dat hij mij door zijn nonchalante houding en loze beloftes nu in de problemen bracht heb gesprek beëindigd met de woorden ik hoop dat je een hele vervelende en nare dag heb wat door jou is dit het uitzicht wat ik de komende maanden kan verwachten en ondervinden.
Rond 5 uur dezelfde dag werd ik gebeld door dezelfde medewerker en bekende hij mij dat hij een verschrikkelijke dag had gehad en hij had ingezien dat hij mijn wensen niet had gehoord en uitgevoerd. Hij was ook bewust dat hij zijn gemaakt fout niet meer kon terugdraaien maar als genoegdoening mij een diner voor 2 personen aanbood. Er werd niets gezegd over restaurant of dag of wat dan ook, gewoon een simpele toezegging om een diner voor 2 personen te betalen. Ik heb dit bod geaccepteerd maar hem duidelijk gemaakt dat ik niet wist op welke termijn, daar ik niet met mijn hoofd bij uit eten was, daar ik problemen verwachten. Was geen enkel probleem ik hoefde alleen maar te laten weten wanneer ik hier aan toe was, termijn was niet belangrijk.

Op vrijdag 1 juli 2011 bij passeren van akte heb ik nogmaals gevraagd naar de toegezegde belofte, aan makelaar dhr. van de Bunt zelf en mij werd nogmaals toegezegd dat diner nog steeds stond we hoefden alleen maar te bellen wanneer we zouden gaan. Hiervan waren getuigen de verkopers en mijn vriendin.

Ik heb dus problemen met mijn familie gehad en heb een ruimte voor een aantal maanden bij Shurgard moeten huren voor mijn spullen wat per maand 115 euro koste, wat niet had gehoeven als de papieren door mij zelf waren gehaald, en mijn familie niet op de hoogte was geweest van koop van huis.

Vandaag 20 december belt mijn vriendin op voor het diner van 2 personen dat we hier met kerst gebruik van willen maken word er opeens gezegd door dezelfde medewerker aan wie wij deze diner bon te danken hadden Oh wil je hier dan nog gebruik van maken we hadden zolang niets gehoord dacht dat het van de baan was, en dat restaurant wat je noemt gaat niet, je gaat eten bij dat en dat restaurant en als je ff wacht bel ik restaurant zodat je weet welke dag je welkom bent. Mijn vriendin heeft zeer ontstemd en verbaasd gesprek beëindigd en mij direct gebeld. Ik heb haar gezegd bel ze nogmaals maar op dat we niet akkoord gaan want bij het toezeggen van diner voor 2 personen was er geen eisen pakket, het was een goedmaker van hun tekortkomingen en nu opeens zijn er eisen en moeten we naar een restaurant van hun keuze op een dag van keuze van restaurant. Als het zo moet steken ze hele diner maar ergens waar de zon niet bijkan. Zij heeft hierop nogmaals gebeld en toen opeens was de persoon in kwestie in gesprek en werd lijn eerst in wacht gezet voor een paar seconden en daarna de lijn verbroken. Mijn vriendin heeft hierop nogmaals gebeld nu wat getergder daar ze was opgegooid en kreeg direct de juiste persoon te spreken die opeens niet meer in gesprek was. Deze vond dat ze hem niet gepast te woord stond en dat we akkoord konden gaan met hun voorstel of anders de belofte bij dezen werd ingetrokken. Waarop mijn vriendin hem toebeet je doet maar, weet wel dat we jullie goede service en toezeggingen aan een ieder laten weten die er om vraagt. We wilden met zijn 2en gaan wokken had je hooguit 60/75 euro misschien 100 euro gekost en jij gaat zo met ons om. Hou jij je afkoop maar het gaat al niet eens meer om diner gaat om principe dank zij jou fout hebben we maanden 115 euro per maand voor Shurgard betaald, ik wens niets meer met jullie kantoor te maken hebben en ga vanavond verslag van dit geheel zetten op radar zodat jullie werkwijze bekend word en er mensen hun voordeel mee kunnen doen.

Ik wist altijd wel door verhalen van familie vrienden etc. etc. dat makelaars niet altijd kunnen waarmaken wat ze beloven maar dat het zo erg was met toezeggingen doen en weer intrekken was echt stuitend. En dat alleen omdat ik weiger bij een bevriend restaurant te gaan eten op de dag dat hen uitkomt en wat hen ws een habbekrats had gekost.

Dus mag ik een ieder die zaken gaat doen met dit makelaars kantoor adviseren, laat echt alles vast leggen met een handtekening van welke toezegging dan ook, want uit ervaring ben ik er achter gekomen dat zelfs het toezeggen en ook dadelijk tot stand laten komen van een simpel diner voor 2 personen al op problemen stuit. Ze duidelijk de betekenis van respect, service en klantvriendelijkheid nog niet hebben, of uit oog zijn verloren, door andere belangen dan die van klant op de eerste plaats te zetten.
Naar mijn mening zijn de belangen en wensen van kopers en verkopers uit oog op moment dat handtekening gezet is.

thecure

Re: Service en loze beloftes makelaar van de Bunt te EDE

Ongelezen bericht door thecure »

celrox schreef: Tot mijn grote schrik kon ik op donderdag 14 april bij thuiskomst de opengetrokken envelop met voorlopig koopcontract op de keukentafel vinden. Mijn grote angst was een feit, mijn volledige familie was op de hoogte van koop van huis en enige wat ik kon doen was afwachten wat ik allemaal over mij heen zou krijgen.
Wat ik niet snap aan dit verhaal is, waarom wilt u stiekem een huis kopen waar de familie niet vanaf mag weten?
99,999% van de koopcontracten worden gewoon opgestuurd, dus de kans was reeel dat het mis zou gaan.
als u thuis eerst orde op zaken gesteld had, dan was er niets aan de hand geweest met de familie...

mmichel

Ongelezen bericht door mmichel »

thecure schreef:
celrox schreef: Tot mijn grote schrik kon ik op donderdag 14 april bij thuiskomst de opengetrokken envelop met voorlopig koopcontract op de keukentafel vinden. Mijn grote angst was een feit, mijn volledige familie was op de hoogte van koop van huis en enige wat ik kon doen was afwachten wat ik allemaal over mij heen zou krijgen.
Wat ik niet snap aan dit verhaal is, waarom wilt u stiekem een huis kopen waar de familie niet vanaf mag weten?
99,999% van de koopcontracten worden gewoon opgestuurd, dus de kans was reeel dat het mis zou gaan.
als u thuis eerst orde op zaken gesteld had, dan was er niets aan de hand geweest met de familie...

De makelaar heeft gewoon ten uitvoer te brengen wat de klant of koper vraagt.
In dit geval : "koopcontract niet opsturen! Deze wordt opgehaald."

De opmerking van u is onzinnig, het gaat u of de makelaar niets aan!
NIET OPSTUREN is NIET OPSTUREN.

Maar blijkbaar luistert deze makelaar niet zo naar de klant. Beloftes niet nakomen én vervolgens een beloofd diner niet toestaan is ronduit belachelijk. Het geeft maar aan hoe deze partij/makelaar over klanten denkt.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

thecure schreef:
Misschien was het niet meer mogelijk om dat op orde te krijgen en was dat ook de reden van het kopen van een huis?? ;) (ik gok maar wat hoor!!) wij weten verder niet wat er speelt dat de familie het niet mag weten, maar aangezien ze ook de post open maken die niet voorhun is bestemd, kan ik me er iets bij voorstellen.

Feit blijft, makelaar had er rekening mee moeten houden en nu ook al dat dinertje niet meer gunnen is niet netjes.

Gesloten