LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brainwash!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door bprosman »

Vraag me af of Brainwash kapsters ueberhaupt wel overuren uitbetaald krijgen. Iemand ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Aan dit topic te zien maken ze daar geen overuren dus hoeven ze daar ook niet voor betaald te worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door bprosman »

De reden dat ik het me afvroeg was eigenlijk dat ze misschien geen overuren (willen) maken omdat ze ze niet betaald krijgen :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik geef ze groot gelijk dat ze niet willen overwerken want ik denk wel bijna zeker te weten dat ze daar niet voor betaald worden.

Maar dan moeten zij dus hun folders aanpassen zodat klanten niet voor Jan Joop daar naartoe gaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door bprosman »

Meer dan een uur voor sluitingstijd daar naartoe gaan is zowiezo een gok. Je weet nooit hoe vol het zit.

Website :
Dat kan betekenen dat als je kort voor sluitingstijd bij ons komt je niet meer geholpen kunt worden omdat er nog andere klanten wachten en/of de medewerkers met de klanten in de stoel nog naar verwachting tot 8 uur of daarna bezig zullen zijn.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Tja dan moet je dus eerst de site lezen.

Is niet altijd een echt logische stap na het ontvangen van een folder.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door bprosman »

Leveringsvoorwaarden van bedrijven lees je vaak ook, en die staan ook (bijna) nooit in een folder.
Een folder is een 1e stap.

lompje
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2011 20:03

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door lompje »

bprosman schreef:Vraag me af of Brainwash kapsters ueberhaupt wel overuren uitbetaald krijgen. Iemand ?
een vriendin van mij werkt bij brainwash en de merendeelse overuren worden in tvt gezet, dus gunstig voor het bedrijf.
is het rustig, mag je eerder naar huis.

lompje
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2011 20:03

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door lompje »

Sab85 schreef:Goedenavond mensen!`
Eigenlijk zijn ze dus tot 20:00 uur open (letterlijk genomen dus, je kunt tot die tijd een voet in het pand zetten) maar laten knippen ho maar! Die 20:00 uur is dus eigenlijk bedoeld dat de werknemers exact op die tijd, opgeruimd en wel, de sleutel kunnen omdraaien en naar huis kunnen gaan. Maar dat is niet de belofte van hun advertenties en reclames!

Groetjes Sab85
als jij om 19.56 voor de deur van albertheijn staat, wordt je niet meer toegelaten en die zijn tot 20.00 uur los.
zo ook brainwash en dan komt er nog kijken dat er in deze sector (kappersvak) er wel wat verschil zit.
de klant bij ah is met een paar minuten de deur uit en in het kappersvak neem je tijd voor tevreden klanten en dat kost toch minimaal 30 minuten.
en dan komt er kijken dat deze dames ook om 20.00 uur nog moeten schoonmaken, kassa tellen, dweilen en hopen dat ze een keer om 20.30 de deur kunnen sluiten en dit iedere dag.
dus graag een klein beetje respect voor deze meiden, ze zitten immers niet op hun luie kont.
en als tip mee te geven, ga eens iets eerder naar de kapper toe, heb je misschien iets meer geluk. :wink:

en ja ik ben een brainwash fan, wordt altijd naar wens behandeld. :D

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

lompje schreef:
bprosman schreef:Vraag me af of Brainwash kapsters ueberhaupt wel overuren uitbetaald krijgen. Iemand ?
een vriendin van mij werkt bij brainwash en de merendeelse overuren worden in tvt gezet, dus gunstig voor het bedrijf.
is het rustig, mag je eerder naar huis.
Tja de vraag is in hoeverre dat prettig is natuurlijk. Het is niet van te voren in te schatten wanneer het rustig en druk is. Dus krijgt men die "vrije uurtjes" weer terug als de baas het uitkomt onder het motto van je mag nu naar huis. Deze uren zijn dat toch iets minder nuttig dan uren waarvan men weet dat men ze vrij heeft en ze dus naar believen ingepland kunnen worden voor andere leuke of nuttige privézaken. Het zou voor de medewerkers prettiger zijn als ze dit soort uren voor ene op te nemen vrije dag kunnen gebruiken. Dus ja ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet iedere dag maar een uur of anderhalf willen overwerken omdat er altijd wel ene is die op de valreep nog geholpen wil worden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als ik dit draadje lees vraag ik me af hoe TS daar zelf in zijn/haar werk mee omgaat.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door brieziet »

Best een oud draadje.. maar toch vermakelijk om te lezen.

Iedereen die het heel normaal vind dat men tot 20.00 open is, maar om 19.20 al niet meer geholpen kan worden is in ieder geval geen ondernemer!
En dat is natuurlijk ook net het probleem bij BW... de kapsters zijn geen ondernemers.

Ik begrijp dat je niet om 19.20 moet binnenkomen voor 'the works' maar gewoon een knipbeurt duurt bij mij ook maar 20 minuten, dus als er dan niemand zit te wachten zou ik het ook raar vinden hoor.

Mijn ouders hadden een winkel en wij vonden het ook niet leuk als Pa een half uur later thuis kwam omdat iemand zo nodig om 17.55 nog een paar schoenen wilde kopen... maar de klant werd wél geholpen en wij aten een half uurtje later :)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door brieziet »

Ik zeg toch ook niet dat ze niet betaald moeten worden. Uiteraard ben ik het er mee eens dat je werknemers moet betalen voor de uren die ze maken.
Probleem is alleen dat veel werkgevers hier moeilijk over doen en de kapsters dus inderdaad maar tot 20 uur of 20.15 of zo (kas opmaken) worden uitbetaald.
Daarmee creëert de werkgever dus dat men klanten 'wegstuurt' omdat ze anders misschien niet op tijd klaar zijn en in hun eigen tijd moeten knippen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

brieziet schreef:Ik begrijp dat je niet om 19.20 moet binnenkomen voor 'the works' maar gewoon een knipbeurt duurt bij mij ook maar 20 minuten, dus als er dan niemand zit te wachten zou ik het ook raar vinden hoor.
Of er wel of geen wachtenden zijn, toch vind ik dat het een beetje aan de situatie ligt. Als om 19.20 alle kapsters bezig zijn met een klant en de verwachting is dat de eerste van die kapsters pas klaar is om 19.55u vind ik best dat ze iemand mogen wegsturen die om 19.20 aankomt. Eigenlijk is het nog netjes dat het meteen gezegd wordt. Ze zouden ook iemand voor niets kunnen laten wachten en om 19.50 zeggen ja sorry maar dat gaat em niet meer worden vandaag.

TS gaf aan dat voor zover ze kon beoordelen waren er 2 kapsters die beiden bezig waren met een klant. Dus was ze sowieso niet meteen aan de beurt geweest maar moesten eerst die 2 klanten afgeholpen worden. Het waren dan wel heren volgens TS (dus die zijn vrij snel klaar) maar ze deed geen enkele uitspraak over hoe ver ze al gevorderd waren. Stel ze hadden nog maar net plaatsgenomen dan zouden ze pas om ca. 19.45 klaar zijn geweest, moet er nog afgerekend worden en voordat ze aan TS kunnen gaan knippen na de wasbeurts is het al bijna sluitingstijd.

kapsterr
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2012 20:33

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door kapsterr »

ik werk zelf bij brainwash
het klopt inderdaad dat wij mensen op een bepaalde tijd niet meer aannemen,
maar wij schatten dan gewoon in dat wij dan bezig zijn tot ongeveer 8 uur,
dat kan 5 voor 8 zijn maar ook 5 over 8 zijn.
Maar we proberen wel altijd rond de klok van 8 uur klaar te zijn.
1. wij zijn ook moe werken ook heel de dag
2. inderdaad wij krijgen TVT uren, maar wij hebben ook half uur uitwerk tijd.
dus het eerste half uur die je na je werktijd maakt, krijg je niks voor.
(dus bijv pas na half 9!)

En hoe wil je overuren opmaken als het 9 van de 10 dagen altijd druk is??

En het is niet zo dat we dan om 8 uur precies de sleutel van de zaak dichtdraaien.
is knippen tot ongeveer 8 uur.
en dat zijn niet een paar haren opvegen.
-dat is alles stofzuigen
-alles grondig dweilen
-wastafels afdoen
-toiletjes afdoen
-spiegels afdoen
-toonbank schoonmaken
-keuken opruimen
-wc uitdoen
-werkkarretjes opruimen
-productenplank opruimen
-verfhoek opruimen
-handoekken opvouwen voor de volgende dag.
(want de mensen staan al 10 voor 9 op de stoep;) )
-kassa tellen

En dan pas zijn we lekker klaar met werken, en dat is vaak rond de klok van half 9, kwart voor 9 ;)

En dan pas draaien we lekker de deur opslot;)

en de mensen die dan niet aangenomen worden, word dan niet meteen kwaad, probeer het de andere dag nog eens en als je dan 19.20 komt.
probeer het dan wat eerder,
stom als je de 2e dag om dat tijdstip weer probeert.

hoop dat er wat meer begrip voor is ;)
xx

lompje
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2011 20:03

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door lompje »

brieziet schreef: Iedereen die het heel normaal vind dat men tot 20.00 open is, maar om 19.20 al niet meer geholpen kan worden is in ieder geval geen ondernemer!
En dat is natuurlijk ook net het probleem bij BW... de kapsters zijn geen ondernemers.

Ik begrijp dat je niet om 19.20 moet binnenkomen voor 'the works' maar gewoon een knipbeurt duurt bij mij ook maar 20 minuten, dus als er dan niemand zit te wachten zou ik het ook raar vinden hoor.
bij mijn vriendin wordt je nog steeds geholpen op dat tijdstip en vooral als je alleen bent, alleen het probleem bij bw is bij haar, veel trainingen ver weg (meestal in haar eigen vrije tijd), daarnaast ook nog de maandelijkse salontrainingen na 20.30.
dus ze is echt blij als ze een keer thuis is bij haar kinderen, dus dat gezeur over tijd snap ik niet helemaal.
bij ah kun je ook niet tot 20.30 winkelen, als hij om 20.00uur sluit.
en zo werkt dit bij alle bedrijven.

dus een klein beetje respect voor de dames van brainwash!!

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door RedShy »

Ik kwam laatst een keer om 18.00 uur binnen bij Brainwash. Zaak zou tot 20.00 uur open zijn. Toen ik binnenkwam zeiden ze dat het geen probleem was en dat ik nog geknipt en gekleurd kon worden.

Uiteindelijk ruim een uur gewacht (de paar die voor mij waren hadden meer tijd nodig dan verwacht) en toen was het ineens "ja sorry, we hebben geen tijd meer voor u". Daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Op dat moment zat ik al ruim een uur te wachten en bij binnenkomst werd gezegd dat ze me nog konden helpen.

Hebben ze uiteindelijk ook gedaan want ik ben gewoon blijven zitten. Om 20.15 uur was ik klaar.

Brainwash: ik ga er alleen heen als ik wat krapper zit en wat goedkoper uit wil zijn. Maar ik heb er ook al wel wat meegemaakt.

Een onbeschofte kapster die niets terug zei en na een kwartier klaar zou zijn met knippen en kleuren. Het zag er natuurlijk niet uit en heb een klacht ingediend. Uiteindelijk wel tegoedbonnen voor het volledige bedrag gekregen.

Het valt mij wel op dat de verf minder lang blijft zitten dan wanneer ik naar een duurdere zaak ga en dat mijn haar ook minder goed valt maar goed, daar is de prijs dan ook naar.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Brainwash!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

RedShy schreef:Ik kwam laatst een keer om 18.00 uur binnen bij Brainwash. Zaak zou tot 20.00 uur open zijn. Toen ik binnenkwam zeiden ze dat het geen probleem was en dat ik nog geknipt en gekleurd kon worden.

Uiteindelijk ruim een uur gewacht (de paar die voor mij waren hadden meer tijd nodig dan verwacht) en toen was het ineens "ja sorry, we hebben geen tijd meer voor u".
Ja, dat vind ik niet netjes. U heeft bij het binnenkomen immers aangegeven wat er moest gebeuren en kreeg te horen dat het kon. Dat zij de tijd niet goed kunnen inschatten, is dan jammer voor hen maar dan hadden ze vooraf moeten zeggen dat het niet kon. Ook konden ze dit wel eerder zien aankomen dan toen u na ruim een uur pas aan de beurt was.

Misschien zijn de regels wel wat stricter als ze mensen om 18u al weigeren. Het bedrijf heeft de strategie langer open te zijn zodat mensen na het werk nog even snel kunnen binnenwandelen. Als ze om 18u al te makkelijk gaan weigeren, heeft die doelgroep er helemaal niets aan.

Gesloten