LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] teakpaleis problemen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
droopy01
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2011 11:11

teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door droopy01 »

In mei 2010 zag ik mooie teakhouten eettafel stoelen staan op internet bij het "Teakpaleis" in Beringe. Andere bedrijven hadden ze ook wel maar een stuk duurder, die van mij kosten €70,-. Aangezien wij beide werken en geen kinderen hebben vonden we dit een mooie gelegenheid om daarvoor te gaan want we zouden er toch maar zelden op zitten.
Dit weekend hadden we wat volwassen mensen over de vloer dus de stoelen werden in gebruik genomen. Iedereen die op een stoel ging zitten hoorde een kraak. Conclusie alle verbindingen waren los gelaten. Nu had ik dat al eerder gezien bij een stoel en heb die zelf gerepareerd met het idee kan een keertje gebeuren.
Zondag 8 januari onmiddellijk een mailtje met het probleem verstuurd. Ik kreeg het volgende als antwoord, wat niet erg vriendelijk klonk:
- met deze stoelen zijn er nog nooit problemen geweest, anders had ik ze niet in de collectie.
- U krijgt geen geld terug.
- Breng ze maar naar hier dan lijm ik ze wel.
- Stuur wat foto's dan kan ik zien wat er aan de hand is.
- Dit kan alleen gebeuren als je op twee poten zit.

Inmiddels foto's opgestuurd gemeld dat ik vanuit Rotterdam die stoelen niet naar Beringe ga brengen. Ze kunnen niet in mijn auto dus ik moet twee keer een bestelbus huren. Door ziekte rijd ik ook dat hele stuk niet.
Volgens mij valt dit allemaal onder garantie. Ik heb zelf voorgesteld om ze dan bij mij te komen lijmen, 6 stoelen moet geen probleem zijn lijkt me.

Na een week belde hij zelf terug en vroeg hoe het zat. Nogmaals uitgelegd dat ik die stoelen niet kwam brengen en weer ophalen want dat ik het geen service of garantie vond. Nou dan niet. Hij bleef erbij dat wij op twee poten zitten.Ik heb hem verteld dat ik een mooi berichtje voor hem zou maken bij radar en kassa. Nou mocht hij daar schade van onder vinden dan zou ik nog van hem horen.

Inmiddels weer bij ons vertrouwde zaakje in Kudelstaart 6 stoelen gekocht waarop we 5 jaar garantie hebben en ze zelfs 1 eventuele stoel komen ophalen.
Leve http://www.trendpoint.nl
Weg met: http://www.teakpaleis.nl

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door crazyme »

droopy01 schreef:Ik heb hem verteld dat ik een mooi berichtje voor hem zou maken bij radar en kassa. Nou mocht hij daar schade van onder vinden dan zou ik nog van hem horen.
Ach, dus u dacht, dan maar chanteren ?

Feiten :

De stoelen heeft u al bijna 1 jaar probleemloos in gebruik (geen eerdere servicemeldingen)

Plotseling knappen alle verbindingen, niet van 1 stoel maar van alle stoelen tegelijk.

En dan vind u het raar dat men vraagt of u de stoelen wilt brengen ? Men wil ze gewoon netjes voor u in orde maken ! Het enige wat u moet doen is de stoelen brengen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sluit me helemaal aan bij Crazyme.

U wilde een koopje. Verwacht niet dat voor een luttel bedrag dergelijke service kan geven.

Chantage is laag bij de gronds.

droopy01
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2011 11:11

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door droopy01 »

Als ik die stoelen niet mooi zou hebben gevonden, had ik ze zeker niet gekocht of ze nu duur of goedkoop zijn. Zoals ik al aangaf wij werken beide en hebben geen kinderen die de boel vernielen. Indien we ze dan voor de tweede of derde keer gebruiken horen niet alle bindingen los te laten. De manier waarop ik te woord ben gestaan bevalt me niet. Tevens als je die stoelen de eerste week van juni krijgt mag je service en garantie verwachten.
Maar bij Trendpoint stonden ook stoelen dus ben ik gewoon daar weer 6 stoelen gaan kopen en mocht er toevallig één stoel kapot gaan komen ze die de eerste 5 jaar gewoon ophalen, repareren en terug brengen. Dus voortaan wordt het bij mij Trendpoint duurder of niet.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door 16again »

Feiten :
De stoelen heeft u al bijna 1 jaar probleemloos in gebruik
Ik zou eerder spreken van in bezit. Een wel gebruikte stoel vertoonde hetzelfde euvel.
Plotseling knappen alle verbindingen, niet van 1 stoel maar van alle stoelen tegelijk.
Niet plotseling, maar bij de 1e keer gebruik bij bezoek

Helaas betreft het hier geen aankoop bij CBW winkel:
-voorrijkosten bij garantie (maar niet bij ondeskundig gebruik) is dan 1e jaar gratis
-Het is 1 geheel jaar (ipv wettelijk half jaar) aan de ondernemer om aan te tonen dat schade zelf veroorzaakt is.
Ik heb hem verteld dat ik een mooi berichtje voor hem zou maken bij radar en kassa.
Het is je goed recht om op eerlijke wijze ervaringen met bedrijven hier te delen.
Nou mocht hij daar schade van onder vinden dan zou ik nog van hem horen.
Wie chanteert wie??

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door crazyme »

Zo zie je maar dat je elk verhaal kunt omdraaien.

Degene die "beschermingsgeld" incasseert zal ook stellen dat ze gewoon een dienst leveren.

N lucassen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2011 15:50

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door N lucassen »

Stoelen die 70 euro per stuk kosten kun je niet het hele land voor af rijden.
teak paleis bied het aan om de stoelen te repareren.
wij hebben die stoelen ook gelukkig hebben wij nooit klachten.
het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat ze allemaal tegelijk kapot gaan?!
met de garantie van trendpoint zit het wel goed zo goed dat ze niet meer bestaan!
dus waar gaat u nu heen voor het repareren?

ben ook van mening dat de item over teakpaleis verwijderd moet worden.
dit is niet goed voor zijn naam! het eerste wat je ziet bij google is tros radar.
dit is een waardeloze klacht! zoiets kan je toch niet serieus nemen!

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

N lucassen schreef:Stoelen die 70 euro per stuk kosten kun je niet het hele land voor af rijden.
teak paleis bied het aan om de stoelen te repareren.
wij hebben die stoelen ook gelukkig hebben wij nooit klachten.
het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat ze allemaal tegelijk kapot gaan?!
met de garantie van trendpoint zit het wel goed zo goed dat ze niet meer bestaan!
dus waar gaat u nu heen voor het repareren?

ben ook van mening dat de item over teakpaleis verwijderd moet worden.
dit is niet goed voor zijn naam! het eerste wat je ziet bij google is tros radar.
dit is een waardeloze klacht! zoiets kan je toch niet serieus nemen!

Het is wel het bekende verhaal, we kopen 4 of 6 eetkamerstoelen en als er wat mee aan de hand is dan hebben we ze pas 1, 2 of hooguit 3x gebruikt.

Wanneer stoelen knappen op de verbindingen geeft dit in 99% met het gebruik te maken, op 2 poten op de stoel zitten of deze is een keer gevallen.

Vind ook dat dit soort intems verwijderd moeten worden aangezien iedereen hier maar annoniem een bericht kan plaatsen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door puma73 »

Vind ook dat dit soort intems verwijderd moeten worden aangezien iedereen hier maar annoniem een bericht kan plaatsen.
Dit is een consumentenforum waar mensen hun ervaringen met bedrijven neer kunnen. En die ervaringen kunnen inderdaad negatief zijn.

Jouw oproep is flauwekul en onzin.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Raar verhaal. Klinkt vrij standaard in de oren, nooit gebruikt, altijd binnen gestaan, we zijn arm en we werken hard. Denk je dat zo'n zaak voor € 70,- per stoel overal maar de service bij de mensen thuis kan doen? Waarom moet het met stoelen wel en met bv. een (veel duurdere) TV bij de Media markt niet?

Ook ik ben van mening dat RADAR dit soort berichten moet aanpassen. Een suggestie is om bv een naam van een winkel pas te noemen als het bericht gecontroleerd is of feiten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door puma73 »

Jannes22 schreef:Raar verhaal. Klinkt vrij standaard in de oren, nooit gebruikt, altijd binnen gestaan, we zijn arm en we werken hard. Denk je dat zo'n zaak voor € 70,- per stoel overal maar de service bij de mensen thuis kan doen? Waarom moet het met stoelen wel en met bv. een (veel duurdere) TV bij de Media markt niet?

Ook ik ben van mening dat RADAR dit soort berichten moet aanpassen. Een suggestie is om bv een naam van een winkel pas te noemen als het bericht gecontroleerd is of feiten.
als dit forum je niet aanstaat kom je toch niet meer, zeker ook weer een ondernemer

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

puma73 schreef:
Jannes22 schreef:als dit forum je niet aanstaat kom je toch niet meer, zeker ook weer een ondernemer

Ondernemer of niet, iedereen kan en mag natuurlijk een klacht plaatsen echter moet deze wel terecht zijn een soort van controle zou niet verkeerd zijn op dit soort fora.

Wat het nog het meest irritante is, de winkelier/leverancier mag met naam en toenaam genoemd worden en zelf blijven we lekker annoniem....buiten schot!!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door crazyme »

puma73 schreef:
Jannes22 schreef:Raar verhaal. Klinkt vrij standaard in de oren, nooit gebruikt, altijd binnen gestaan, we zijn arm en we werken hard. Denk je dat zo'n zaak voor € 70,- per stoel overal maar de service bij de mensen thuis kan doen? Waarom moet het met stoelen wel en met bv. een (veel duurdere) TV bij de Media markt niet?

Ook ik ben van mening dat RADAR dit soort berichten moet aanpassen. Een suggestie is om bv een naam van een winkel pas te noemen als het bericht gecontroleerd is of feiten.
als dit forum je niet aanstaat kom je toch niet meer, zeker ook weer een ondernemer
Dat is lekker gemakkelijk.

Hier een voor jou: Wanneer je niet tegen kritiek kunt mag je ook wegblijven.

Ik ben het overigens eens met jannes22

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door Jannes22 »

puma73 schreef:
Jannes22 schreef:Raar verhaal. Klinkt vrij standaard in de oren, nooit gebruikt, altijd binnen gestaan, we zijn arm en we werken hard. Denk je dat zo'n zaak voor € 70,- per stoel overal maar de service bij de mensen thuis kan doen? Waarom moet het met stoelen wel en met bv. een (veel duurdere) TV bij de Media markt niet?

Ook ik ben van mening dat RADAR dit soort berichten moet aanpassen. Een suggestie is om bv een naam van een winkel pas te noemen als het bericht gecontroleerd is of feiten.
als dit forum je niet aanstaat kom je toch niet meer, zeker ook weer een ondernemer
Wat heeft dat ermee te maken? Lekker kortzichtig. Krachtig hoor.

Zomersone
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:15

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door Zomersone »

Haha, reactie van teakpaleis komt me bekend in de oren.
Zal niet verbaasd zijn als het dezelfde eigenaar als die van top teak uit Venlo/Deurne is.
Service is een scheldwoord voor dit soort mensen.
Bij radar reageert de eigenaar via aliasnamen ook heel fel op het verhaal van de boze klant.
Zo ook hier.......1 tip gewoon niet kopen bij dit soort mensen.
Ook in mijn geval werd er gedreigd om mijn verhaal van radar te halen.........anders....

Zomersone
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:15

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door Zomersone »

crazyme schreef:
droopy01 schreef:Ik heb hem verteld dat ik een mooi berichtje voor hem zou maken bij radar en kassa. Nou mocht hij daar schade van onder vinden dan zou ik nog van hem horen.
Ach, dus u dacht, dan maar chanteren ?

Feiten :

De stoelen heeft u al bijna 1 jaar probleemloos in gebruik (geen eerdere servicemeldingen)

Plotseling knappen alle verbindingen, niet van 1 stoel maar van alle stoelen tegelijk.

En dan vind u het raar dat men vraagt of u de stoelen wilt brengen ? Men wil ze gewoon netjes voor u in orde maken ! Het enige wat u moet doen is de stoelen brengen.

Eigenaar van teakpaleis neem ik aan?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door crazyme »

Zomersone schreef: Eigenaar van teakpaleis neem ik aan?
Jep.

En van kpn, shell, blokker, you name it, i own it. :mrgreen:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door crazyme »

Zomersone schreef:Haha, reactie van teakpaleis komt me bekend in de oren.
Zal niet verbaasd zijn als het dezelfde eigenaar als die van top teak uit Venlo/Deurne is.
Service is een scheldwoord voor dit soort mensen.
Bij radar reageert de eigenaar via aliasnamen ook heel fel op het verhaal van de boze klant.
Zo ook hier.......1 tip gewoon niet kopen bij dit soort mensen.
Ook in mijn geval werd er gedreigd om mijn verhaal van radar te halen.........anders....
Vertel.

In het topic van topteak heb je de door jou geplaatste reactie verwijderd.

Slappe knieen ?

Zomersone
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:15

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door Zomersone »

Nee geen slappe knieën maar overstag gegaan door de dreiging dat zij niets wilde doen voordat mijn commentaar verwijderd zou zijn.....dus heb ik het verwijderd en toen hebben zij minimale service verleend .....maar had geen zin om me hierover druk te maken...... Maar dat weet jij zelf ook wel........niemand reageert zo fel op negatieve berichten behalve de eigenaar.....maar als ik een bijdrage kan geven om mensen te waarschuwen voor jullie doe ik dat graag....heb een kast gekocht en bij levering was deze zo krom..... Leek devtoren van pisa wel......reactie van jullie: de ondergrond zal wel niet recht zijn.......daarna hout werkt nu eenmaal etc....alles geprobeerd om van de service af te komen...... Maarja ga weer niet in herhaling treden...... Een tip: ga geen spullen bij topteak of teakpaleis kopen.....zodra er iets mankeert heb je pech.....het schijnt dat die teakhandel van 1 familie is daar in de buurt van Venlo.

Zomersone
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:15

Re: teakpaleis problemen

Ongelezen bericht door Zomersone »

Haha crazyme kom ik tegen bij de forum over topteak........wat maak jij je zo druk om over het welzijn van topteak....en nu weer het welzijn van teakpaleis..... Doe slim, gebruik een andere naam....je bent zo wel erg doorzichtig.......rot hè als mensen klagen over jullie geweldige service..... :lol:
Voor de onpartijdigen onder ons, Google maar op : crazyme, teak
Kom je weer op de forum maar nu over topteak :mrgreen:

Gesloten