LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google mekka voor illegale copyright claims !

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Banoman

Google mekka voor illegale copyright claims !

Ongelezen bericht door Banoman »

Voor de hardcore internet gebruikers zal dit geen nieuws zijn maar voor hun die het niet weten Google is een mekka voor illegale copyright claims .

Ik heb maanden verspild aan het maken van game videos die ik plaatste op mijn youtube account . Vanaf het begin had ik last van een stel gekken die steeds de rechten claimen over mijn videos. Dit gebeurd vaak door concurrerende channels die op zo een manier iedere vorm van concurentie proberen weg te werken . Iedere keer als ik wat nieuws had werd er rechten geclaimd door 1 of andre persoon die niet eens bestaat laat staan iets met die game videos te maken heeft !

Voor de duidelijkheid !
De software die ik gebruik is gratis en opensource . Er staat nergens in de licentie iets geschreven over 'broadcast permissions" ,alle afbeeldingen zijn door mij zelf gemaakt . Achtergrond geluid komt van google zelf (audio swap)

Toch lukt het de concurentie steeds om de rechten te claimen over mijn videos :evil:

Counter claim
In dit soort gevallen kan je een counter claim indienen maar hou er wel rekening mee dat google jou info dan door stuurd naar de persoon die de rechten heeft geclaimd . :twisted:
Ja je leest het goed ! google stuurt jou info naar de persoon die de rechten illegaal heeft geclaimd ! Waarom zou ik mijn volledige naam adres en al opsturen naar iemand die al illegaal bezig is ? :(

Zo zijn er duizenden mensen die precies het zelfde probleem hebben met google . Neem maar bijv een kijkje op google zelf . Doe een search naar "site:google.com false dmca" dan zie je duizenden resultaten hierover .

Als ik in google in tik "false dmca " is de eerste sugestie al 'false dmca youtube' :twisted:

GJvdZ

Re: Google mekka voor illegale copyright claims !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gaat het niet om de copyright van hetgeen jij laat zien (de games)?

Banoman

Re: Google mekka voor illegale copyright claims !

Ongelezen bericht door Banoman »

GJvdZ schreef:Gaat het niet om de copyright van hetgeen jij laat zien (de games)?
Nee niet echt . Ik heb mij eigen game simulator opgezet .
In de software licentie staat hier ook niets over en ook al stond er wat in het valt toch gewoon onder fair use . De personen die rechten claimen over mijn videos (ja zijn er meerdere) zijn nergens terug te vinden :roll:

Ik heb het niet over 1 of 2 claims . Ik heb meer dan 70 filmpjes gemaakt waar er bij zeker 30 illegal copyrights zijn geclaimd . Op mijn eerste youtube channel had ik zo een 30 videos geupload en toen begon het allemaal . Eerst 1 weg toen 2 en toen mijn hele account .

Ik heb toen weer een account aangemaakt en het bleef even rustig maar niet voor lang :| toen begon het weer en nu is ook deze account gesloten door youtube/google

Gelukkig ben ik overgestapt naar vimeo :wink: daar zit ik nu bijna 2 jaar en heb ik nooit 1 claim gezien .

Gesloten