LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voorlopige voorziening

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sacredfour

voorlopige voorziening

Ongelezen bericht door sacredfour »

Kan ik een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter om een 3e beslag op mijn bankrekening van de belastingdienst (motorrijtuigbelasting)stop te zetten? Het saldo op deze rekening is een storting van de SD en is al het minimum wegens beslag op uitkering.

TK Dw RMH

Re: voorlopige voorziening

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Executiegeschil 438rv? Heeft niets met een voorlopige voorziening te maken.

Maar over deze situatie zijn verschillende uitspraken/jurisprudentie te vinden. Stel op de rekening komt alleen de bijschrijving van de DSW binnen en de fiscus legt op de datum beslag gelijk met de dag dat de DSW uitkeert, dan heb je misschien kans. Met kans bedoel ik dat de rechter een beslagvrije voet van toepassing zou kunnen verklaren..

JDII

Ongelezen bericht door JDII »

Misschien ook handig om je auto te verkopen, of naar de sloop te brengen....
maar ieder natuurlijk zijn prioriteiten :wink:

Toppy

Ongelezen bericht door Toppy »

sacredfour schreef:Kan ik een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter om een 3e beslag op mijn bankrekening van de belastingdienst (motorrijtuigbelasting)stop te zetten? Het saldo op deze rekening is een storting van de SD en is al het minimum wegens beslag op uitkering.
Ik meen uit uw eerdere reacties op het Radar forum te begrijpen dat u 'deskundige' bent op het gebied van bezwaar cq beroepsprocedures. Ik lees immers regelmatig uw bijdragen waarin u zichzelf hierover op de borst klopt en 'adviezen' geeft hoe anderen dat moeten doen.

Toch niet zo héél deskundig??????

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 23 dec 2011 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

sacredfour

Toch niet zo héél deskundig??????
Nee, Toppy dat klopt.
Ik moet toegeven , dit kwam behoorlijk onverwachts. Ik heb nu helemaal geen geld voor kerst.
Ik heb gisteren boodschappen moeten doen met statiegeld.
En dat over de borst kloppen…….. Ik schaam mij! Het is niet de bedoeling geweest. Wel heb ik geprobeerd mijn enthousiasme om te protesteren tegen een overheid waar wij het niet mee eens zijn, op andere mensen over te brengen. Maar als je al mijn topics gelezen hebt , dan zie je dat ik ook melding maak als dingen niet helemaal goed aflopen. Nee, ik ben geen deskundige, dat beetje ervaring dat ik heb wil ik graag met andere forum leden delen, maar ook hun ervaring en kennis wordt door mij gewaardeerd. Dus iemand een idee hoe ik dit probleem in korte tijd kan oplossen?

sacredfour

De belastingdienst noemt dit een overheidinvordering, het is dus geen 3de beslag .
Mijn eigen schuld door niet tijdig te reageren op een dwangbevel!

JDII

sacredfour schreef:Mijn eigen schuld door niet tijdig te reageren op een dwangbevel!
Een zeldzaam verschijnsel op dit forum, een wanbetaler die de hand ook in eigen boezem steekt. De meesten blijven steken in verwijten aan overheid en incassobureaus en wassen hun handen in onschuld....

On topic: misschien nog wat meer statiegeldflessen verzamelen? Of met een gitaar bij het winkelcentrum gaan staan...

sacredfour

Ik heb ook nog een pot met muntjes, alleen zijn de waardevolle er al uit. :oops:
Nu moet ik met een stapel 5 centen boodschappen gaan doen!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JDII schreef:
sacredfour schreef:Mijn eigen schuld door niet tijdig te reageren op een dwangbevel!
Een zeldzaam verschijnsel op dit forum, een wanbetaler die de hand ook in eigen boezem steekt. De meesten blijven steken in verwijten aan overheid en incassobureaus en wassen hun handen in onschuld....

On topic: misschien nog wat meer statiegeldflessen verzamelen? Of met een gitaar bij het winkelcentrum gaan staan...
Die laatste 2 zinnen slaan werkelijk nergens op !
:twisted:

JDII

Okay, dan met standaard outfit van de Welnessboot in Mill op kerstavond bij de kerk gaan staan..... :lol:

Gesloten