LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort, nooit meer.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KevinLiu
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2011 16:12

Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door KevinLiu »

Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik mijn Telfort abonement afgesloten met een nieuw toestel. Ik heb ongeveer 3-8 november het toestel ontvangen met alles erop en eraan. Ik heb daarna de sim erin gestopt, alles getest en alles deed het prima naar mijn genoegen. Bellen lukte, voicemail, SMSen, facebooke, etc helmaal geen problemen mee.

Ik was zeer tevreden met de snelle bezorging en het feit dat alles het deed gelijk waneer ik het wilde. Tot vandaag, waneer ik op mijn mobiel mijn saldo probeerde te checken zag ik tot mijn verbazing dat ik rood stond. Mijn tweede factuur van telfort bedroeg 676,53 euro. Gelijk naar klantenservice gebeld, krijg ik te horen "Uw internet was nog niet ingegaan. Ja meneer, dat stond in de voorwaarden, dat had u kunnen lezen. Het spijt me. Kan ik verder nog wat voor u doen?". Ik was gewoon sprakeloos en beeindigde het gesprek. Ik was helemaal niet op de hoogte dat mijn internet pas op 1 december zou ingaan. Als mijn belminuten ingaan mag ik toch ervan uitgaan dat mijn internet ook ingaat? Ik heb het notabene allemaal tegelijk besteld!

Ik heb nu echt geen idee wat ik moet doen, zijn er meerdere mensen die hiermee ervaring hebben gehad?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door Hatertje »

In de telecomwereld moet je nooit ergens zomaar vanuit gaan. Dat terzijde.

Heb jij bij het bestellen van je abonnement ook een databundel gekozen? Staat deze ook op de overeenkomst die je hebt ontvangen?

En als het inderdaad in de voorwaarden staat, dan had je dat kunnen lezen.

Stel je krijgt je simkaart en toestel op 1 december, en je abonnement start pas per 15 december, dan kan je al direct gebruik maken van bellen, smsen en internet. Dit doe je dan alleen wel tegen de tarieven buiten de bundel.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb daarna de sim erin gestopt, alles getest en alles deed het prima naar mijn genoegen. Bellen lukte, voicemail, SMSen, facebooke, etc helmaal geen problemen mee.
Uw internet was nog niet ingegaan. Ja meneer, dat stond in de voorwaarden, dat had u kunnen lezen.
Volgorde was verkeerd eerst goed contract/voorwaarden doorlezen,wat heb ik afgesloten ,en wat is de startdatum van alles.Ook heb je meestal bij aanvang abonnement nog niet de volle belbundel.Dan had je kunnen lezen dat je internet bundel pas later zal ingaan en je even had moeten wachten om het te gebruiken.Je had wel WIFI kunnen gebruiken in de tussentijd. Ik heb ook mijn internet bundel pas veranderd kreeg bevestiging met de vermelding let op uw nieuwe internetbundel gaat pas in op 1-1-2012 zoals ook vermeld stond in de voorwaarden.

gr Henk

KevinLiu
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2011 16:12

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door KevinLiu »

Abboment: Telfort 300 (24) maanden
Surf en mail 1.5 GB.

Dit staat op het A4 genaamd "Particuliere Contractant". Waneer mijn belminuten ingaan mag ik er toch van uit gaan dat mijn internetbundel het ook doet? Ik heb ze gelijk samen met het toestel bestelt!

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door Hatertje »

Dat je kan bellen wil niet zeggen dat je belminuten zijn ingegaan.

Als er inderdaad op je contract staat dat je belminuten en internet tegelijk ingaan, dan zal ik dat aankaarten bij Telfort middels een kopie van je contract.

Ik vermoed nog steeds dat je gewoon voor de startdatum van je contract gebruik hebt gemaakt van de aansluiting. Moet je ook apart betalen voor de gebelde minuten? Of vallen deze allemaal onder je bundel?

KevinLiu
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2011 16:12

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door KevinLiu »

Nee, de gebelde minuten vallen onder mijn bundel. Verder lopen de internet kosten tot 7 december, terwijl ALS mijn abbonemnt pas inging op 1 december, er in ieder geval geen internetkosten mogen worden verrekend over de periode na 1 december. als het datagebruik binnen mijn bundel zou vallen? Of mag dat ook?

En erg bedankt vor de vorige reacties!

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door piet jagers »

als je online een abbo afsluit
krijg je meestal geen contract
tenminste ik kreeg er geen thuisgestuurt
en ik snap ook wel waarom ik er geen thuiskreeg :mrgreen: :mrgreen:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door piet jagers »

daarnaast zijn er hier vers topics over geopent
liggen de rekeningen van 200 t/m 10000 euro uit elkaar

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door Hatertje »

Heeft het misschien niet te maken met het feit dat telfort de mb,minuten,smsjes naar rato uitkeert bij nieuwe klanten?

Dus stel je krijgt elke 1ste van de maand je nieuwe 1GB, en je wordt op de 15de pas klant van Telfort, dan heb je van de 15de tot de eerste van de maand maar 500MB.

Dit kan natuurlijk lullig uitvallen als je op de 31ste klant wordt en je krijgt op de 2de je nieuwe 1GB. Dan heb je in die in die paar dagen maar iets van 33MB. En ik kan me voorstellen dat als jij je nieuwe telefoon hebt, daar natuurlijk mee gaat internetten. En 33MB is natuurlijk niet heel veel.

Heb je al een klacht ingediend bij Telfort? Wat zeggen die er van?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@KevinLiu,

Graag kijk ik dit voor u na. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Als je abo op 1 Dec. ingaat en je gaat daarvoor al internetten valt
dat buiten je internet bundel en betaal he gewoon tot 1 Dec. per MB
en dat kan oplopen. Dit staat in de voorwaarden dus ben bang
dat je gewoon moet betalen en wel logisch ook eigenlijk.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door BBCS »

Duidelijk een gevalletje: geen contract gelezen. :(

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@KevinLiu,

Ik heb het voor u nagekeken. U geeft aan dat u de bestelling online heeft gedaan. Op 3 november heeft u de bestelling geplaatst. Bij de bestelling is gekozen voor de startdatum van 1 december. U heeft niet gekozen om het abonnement gelijk in te laten gaan. Wij hebben dus niet zomaar besloten om de abonnementskosten per 1 december in te laten gaan, dit is op uw verzoek. Na uw bestelling heeft u gelijk een orderbevestiging gehad per e-mail. In de e-mail staat het contract, de algemene voorwaarden en de tarievensheet. In het contract staat: "Startdatum abonnementskosten: 01/12/2011". Bekijk de screenshot van uw contract. Toen de koeriersdienst uw bestelling heeft afgeleverd heeft u dit contract moeten ondertekenen. Ik begrijp dat het erg vervelend is, maar waarom heeft u dan bij de 2e stap gekozen voor die startdatum?

Laïla

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door Hatertje »

Oeii,

Als ik de reactie van webcare lees, en het screenshot bekijk, dan heb je inderdaad voor de startdatum gebruik gemaakt van internet en zijn de kosten wel terecht in rekening gebracht...

Dit is uiteraard geen leuke kennismaking met een bedrijf, maar het had net zo goed bij een andere provider kunnen gebeuren.

In ieder geval succes verder!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door BBCS »

Hatertje schreef:Oeii,

Als ik de reactie van webcare lees, en het screenshot bekijk, dan heb je inderdaad voor de startdatum gebruik gemaakt van internet en zijn de kosten wel terecht in rekening gebracht...

Dit is uiteraard geen leuke kennismaking met een bedrijf, maar het had net zo goed bij een andere provider kunnen gebeuren.

In ieder geval succes verder!
Dat is heel vaak het geval.

Het abo gaat pas over 30 dagen in en toch gaat men gelijk volop internetten.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Het is duidelijk dat er geen sprake was van een bundel, maar ook niet met een goede communicatie. Ga naar een telfortwinkel en vraag of zij een coulance klacht willen aanmaken voor je. In veel gevallen wordt de data kosten gecrediteerd, mits er sprake is van een niet duidelijk gecommuniceerd verhaal over de ingangsdatum van de bundel.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door BBCS »

MrV1976 schreef:Het is duidelijk dat er geen sprake was van een bundel, maar ook niet met een goede communicatie. Ga naar een telfortwinkel en vraag of zij een coulance klacht willen aanmaken voor je. In veel gevallen wordt de data kosten gecrediteerd, mits er sprake is van een niet duidelijk gecommuniceerd verhaal over de ingangsdatum van de bundel.
Ik vraag me af of de TS wel het contract gelezen heeft.
Zo ja, en het stond er niet duidelijk, dan kan de TS terug voor coulance.
Zo nee, dan is het eigen schuld dikke bult.
Het probleem is dat de providers wel vaak de boel duidelijk weergeven, maar dat mensen niets lezen en zelf dingen aannemen. Dat kan niet goed gaan en het gaat ook fout.

Als mensen om te beginnen, beginnen met lezen, zijn veel problemen al opgelost en worden voorkomen.

KevinLiu
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2011 16:12

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door KevinLiu »

Laïla,

Ik heb geen idee, naar mijn weten heb ik dat niet aangevinkt of aangegeven. Toch vraag ik of u nog een keer naar mijn factuur wilt kijken, ook al is het pas 1 december ingegaan, ik moet betalen voor het datagebruik tot 7 December! Mijn internetbundel zou dan toch moeten zijn ingegaan 6 dagen daarvoor? Dus ik snap niet dat ik daar ook nog eens voor een onrealistische prijs van 1.50 per MB moet voor betalen.

Ik heb een screenshot van mijn factuur erbij gevoegd. Daar is te zien dat ik moet betalen voor data dat al NA mijn " contractdatum" is ingegaan.

Factuur

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Dit is eigenlijk data gebruik tot 1-12 (ipv 7-12-) zie kolom eronder 1-12 tot 7-12. Alleen einddatum staat verkeerd gedrukt. Er zijn geen kosten na 1-12 in rekening gebracht deze zijn uit de bundel gehaald

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort, nooit meer.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Kan het kloppen dat u de speficiatie niet heeft bekeken? Uw factuurperiode begint elke maand op de 8ste. Om deze reden staat er op uw factuur 08-11 tot 07-12. Als u vervolgens naar de specificatie kijkt, dan ziet u dat het verbruik vanaf 01-12 €0,00 kost. U had de schade kunnen beperken toen er in november al een bedrag van uw rekening was afgeschreven. Ik ga voor u uit laten zoeken wat de mogelijkheden zijn. Er wordt contact met u opgenomen.

Laïla

Gesloten