LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] h.p dv6 2030sd nog geen 2jaar oud corrupte bios.
-
h.p dv6 2030sd nog geen 2jaar oud corrupte bios.
Hallo Allemaal,
IK heb nog geen 2 jaar geleden een laptop van h.p de dv6 2030sd gekocht.
Na 13 maanden was accu kapot na veel contact met H.P heb ik mij er toch bij neer moeten leggen dat zij in geen geval iets met een garantie of coulance regeling mij tegemoet zouden komen.Ik heb hier een boze mail over gestuurd en daar kreeg ik helemaal geen reactie meer op.
Nu heb ik volgende probleen mijn bios is corrupt en wat ik ook doe er is niet meer in de bios te komen .Dat word dus een nieuw moederbord maar als ik contact zoek via h.p support reageren ze zelfs niet meer op mijn mail.
Het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat je binnen 2 jaar gewoon een complete laptop afschrijft die 1 keer per dag gebruikt word om mail te checken en even wat te surfen? En het is toch onfatsoenlijk zoals ze bij h.p met hun klanten omgaan.
IK heb nog geen 2 jaar geleden een laptop van h.p de dv6 2030sd gekocht.
Na 13 maanden was accu kapot na veel contact met H.P heb ik mij er toch bij neer moeten leggen dat zij in geen geval iets met een garantie of coulance regeling mij tegemoet zouden komen.Ik heb hier een boze mail over gestuurd en daar kreeg ik helemaal geen reactie meer op.
Nu heb ik volgende probleen mijn bios is corrupt en wat ik ook doe er is niet meer in de bios te komen .Dat word dus een nieuw moederbord maar als ik contact zoek via h.p support reageren ze zelfs niet meer op mijn mail.
Het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat je binnen 2 jaar gewoon een complete laptop afschrijft die 1 keer per dag gebruikt word om mail te checken en even wat te surfen? En het is toch onfatsoenlijk zoals ze bij h.p met hun klanten omgaan.
-
Re: h.p dv6 2030sd nog geen 2jaar oud corrupte bios.
Standaard zit er 1 jaar garantie op de laptops van HP.
-
Dat klopt ja! maar ik heb een bevestigings mail gekregen dat mijn garantiestatus is aangepast en nu 2 jaar is.Maar je raad het al zeker dat is niet op de accu en op de problemen met de bios reageren ze niet eens.
gummieking schreef:Dat klopt ja! maar ik heb een bevestigings mail gekregen dat mijn garantiestatus is aangepast en nu 2 jaar is.Maar je raad het al zeker dat is niet op de accu en op de problemen met de bios reageren ze niet eens.
Na dit verbaasd het mij niet dat je geen antwoord meer krijgt.Ik heb hier een boze mail over gestuurd en daar kreeg ik helemaal geen reactie meer op.
-
Hoezo niet ciske? Als een beetje fatoenlijk bedrijf hoor je toch voor je klanten te gaan? en de problemen in overleg op te lossen? Klanttevedenheid is in mijn bedrijfstak prio nr 1!
gummieking schreef:Hoezo niet ciske? Als een beetje fatoenlijk bedrijf hoor je toch voor je klanten te gaan? en de problemen in overleg op te lossen? Klanttevedenheid is in mijn bedrijfstak prio nr 1!
Denk dat jouw boze mail niet echt netjes was?
Klantvriendelijkheid ...daar moet je zelf ook vriendelijk tegenover staan.
Ga eens googlen op "corrupte bios"
-
Ben wel heel benieuwd wat er in die emails stond. Zou je ze eens willen posten?ciske schreef:gummieking schreef:Dat klopt ja! maar ik heb een bevestigings mail gekregen dat mijn garantiestatus is aangepast en nu 2 jaar is.Maar je raad het al zeker dat is niet op de accu en op de problemen met de bios reageren ze niet eens.Na dit verbaasd het mij niet dat je geen antwoord meer krijgt.Ik heb hier een boze mail over gestuurd en daar kreeg ik helemaal geen reactie meer op.
-
Hoi pima
Dat heb ik al vollop gedaan en alles wat mogelijk zou zijn heb ik geprobeerd maar hij start met geen mogelijkheid meer op.er hebben ook al een paar profs naar gekeken en die kunnen er ook niet meer mee.Ik denk dat ik maar op ebay een nieuw moederbord ga scoren.enne voor ciske en stronkstronk als mijn laptop het weer doet kan ik dat misschien weer even doen! voor overleg moet je toch contact met elkaar blijven houden ook na een boze mail?
Dat heb ik al vollop gedaan en alles wat mogelijk zou zijn heb ik geprobeerd maar hij start met geen mogelijkheid meer op.er hebben ook al een paar profs naar gekeken en die kunnen er ook niet meer mee.Ik denk dat ik maar op ebay een nieuw moederbord ga scoren.enne voor ciske en stronkstronk als mijn laptop het weer doet kan ik dat misschien weer even doen! voor overleg moet je toch contact met elkaar blijven houden ook na een boze mail?
Hangt er vanaf wat je in die boze mail hebt gezet, begrijp wel dat je boos bent , maar je ken nou eenmaal niet alles zeggen.voor overleg moet je toch contact met elkaar blijven houden ook na een boze mail?
Trouwens ik heb niet om die mail van je gevraagd.
succes.
gummieking schreef:Hoi pima
Ben geen prof, maar hier is een optie voor recovery.
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-L ... d-p/220855
-
Beste Nevermind,
Ik heb dat inderdaad ook al geprobeerd en het werkt helaas allemaal niet, maar ik ga ook nog even verder kijken op dat forum
Thanks!
Ik heb dat inderdaad ook al geprobeerd en het werkt helaas allemaal niet, maar ik ga ook nog even verder kijken op dat forum
Thanks!
Beste TS. Volgens de wet heb je ten minste 2 jaar garantie. De bios is onderdeel van de computer hardware en daarop heb je dus gewoon die garantierechten. Voor garantieafhandeling moet je niet bij hp zijn maar bij het bedrijf waar je het ding hebt gekocht. Je claimt daar dat het product gezien de voorgeschiedenis ondeugdelijk was.
Nog een suggestie:gummieking schreef:Beste Nevermind,
Thanks!
Flash het bios eens, mogelijk helpt dat
olaf79 schreef:Nog een suggestie:gummieking schreef:Beste Nevermind,
Thanks!
Flash het bios eens, mogelijk helpt dat
Als tenminste de computer via een floppy of USB stick nog werkt.
Als TS niet in het bios komt, kan hij/zij ook geen instellingen veranderen, om de volgorde van het opstarten te beïnvloeden.
-
Nou dat is nu het probleem een beetje ik kan niet de juiste flash voor de bios vinden.Na het uitvoeren van de op het forum gemelde acties dus opstarten met windows+b dan start de cd speler wel op maar na seconde of 20 schakeld hij de computer uit en na 5 seconde start hij weer op. en als er een usb stick in zit dan zie je dat hij benaderd word door het knipperen van de led maar dan piept laptop en valt uit en start na ongeveer 5 seconde opnieuw weer op als je voor hij weer opstart dan weer windows+b drukt dan doet hij precies het zelfde als je het niet doet blijft hij alleen fout melding geven van de corrupte bios.
Volgens mij als ik de juiste flash heb en hem op een cd zet dan moet het flashen wel lukken.Helaas heb ik alleen nog steeds geen reactie van h.p.support m.b.t. de juiste flash.
Ik heb een flash voor bios de sp47531 maar ik kan hem niet uitvoeren want mijn beeldscherm blijft zwart en hij heeft geen autorun.enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Volgens mij als ik de juiste flash heb en hem op een cd zet dan moet het flashen wel lukken.Helaas heb ik alleen nog steeds geen reactie van h.p.support m.b.t. de juiste flash.
Ik heb een flash voor bios de sp47531 maar ik kan hem niet uitvoeren want mijn beeldscherm blijft zwart en hij heeft geen autorun.enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Klinkt als een groter probleem dan alleen het BIOS.gummieking schreef:Nou dat is nu het probleem een beetje ik kan niet de juiste flash voor de bios vinden.Na het uitvoeren van de op het forum gemelde acties dus opstarten met windows+b dan start de cd speler wel op maar na seconde of 20 schakeld hij de computer uit en na 5 seconde start hij weer op. en als er een usb stick in zit dan zie je dat hij benaderd word door het knipperen van de led maar dan piept laptop en valt uit en start na ongeveer 5 seconde opnieuw weer op als je voor hij weer opstart dan weer windows+b drukt dan doet hij precies het zelfde als je het niet doet blijft hij alleen fout melding geven van de corrupte bios.
-
maar wat ik raar vind is dat als ik dus de windows+b ingedrukt heb bij opstarten dat hij dan wel de cd romspeler opstart en naar de usb poort kijkt.
dus met de juiste flash?maar ik ben echt een leek en alles wat ik er over heb kunnen vinden heb ik de afgelopen week geprobeerd.
Trouwens ik heb hem gekocht bij modern.nl voor dat ze failliet gingen dus die hebben nooit wat voor mij kunnen betekenen m.b.t.garantie ofzo vandaar dat ik dus rechtstreeks met h.p contact heb gezocht.
dus met de juiste flash?maar ik ben echt een leek en alles wat ik er over heb kunnen vinden heb ik de afgelopen week geprobeerd.
Trouwens ik heb hem gekocht bij modern.nl voor dat ze failliet gingen dus die hebben nooit wat voor mij kunnen betekenen m.b.t.garantie ofzo vandaar dat ik dus rechtstreeks met h.p contact heb gezocht.
Het kan zijn dat de cd geen opstartbare cd is, en de pc deze dus wel kan lezen maar er verder niks mee doet. Kom je overigens wel windows of het OS in?gummieking schreef:maar wat ik raar vind is dat als ik dus de windows+b ingedrukt heb bij opstarten dat hij dan wel de cd romspeler opstart en naar de usb poort kijkt.
Gekocht bij modern.nl? Die zijn toch niet failliet?
-
Nee ik kom nergens in beeldscherm blijft zwart.
Laatst gewijzigd door gummieking op 29 dec 2011 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.