LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eveline cosmetics
Re: Eveline cosmetics
Ingrid41
Bij mij was het ook een incasso en deurwaarderskantoor en
de naam is E-vence.
Dus misschien wel dezelfde.
Bij mij was het ook een incasso en deurwaarderskantoor en
de naam is E-vence.
Dus misschien wel dezelfde.
E-vence is geen deurwaarder.
E-vence is waarschijnlijk de linker broekzak van Eveline cosmetics.
-
- Contacteer:
Dan is het helemaal bezopen - want ik begreep van TS dat Eveline dreigde met een deurwaarder. Dan is het letterlijk bedreiging danwel afpersing.Jolijn schreef:E-vence is geen deurwaarder.
Wazig bedrijf.
Klopt het is een incassobureau onder dezelfde KvK-inschrijving (53334264). Gewoon een andere handelsnaam van hetzelfde bedrijf dus.Jolijn schreef:E-vence is geen deurwaarder.
Bedankt voor jullie tips.
Ik heb een stuk beter geslapen.
Alvast fijne feestdagen.
Ik heb een stuk beter geslapen.
Alvast fijne feestdagen.
Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal. Nooit wat besteld daar maar krijg wel e-vence op mij dak en er wordt gedreigd dat we geregistreerd komen te staan in Tiel.
De inlog code waarmee ik alle gegevens zou kunnen opvragen bij hun werkte niet, dus ik heb maar gemaild dat ze een week te tijd hebben om dat in orde te maken, zodat ik alles kan controleren. En zoniet dan schakel ik de rechtsbijstand wel in.
En ook weer gaat het om Eveline Cosmetics. Had er nooit van gehoord en nooit iets besteld. En bovendien is het een webshop die alleen iets verstuurd als je betaald hebt Ideal of paypal, dus hoe kunnen ze dan een rekening open hebben??
Stelletje oplichters lijkt me.
De inlog code waarmee ik alle gegevens zou kunnen opvragen bij hun werkte niet, dus ik heb maar gemaild dat ze een week te tijd hebben om dat in orde te maken, zodat ik alles kan controleren. En zoniet dan schakel ik de rechtsbijstand wel in.
En ook weer gaat het om Eveline Cosmetics. Had er nooit van gehoord en nooit iets besteld. En bovendien is het een webshop die alleen iets verstuurd als je betaald hebt Ideal of paypal, dus hoe kunnen ze dan een rekening open hebben??
Stelletje oplichters lijkt me.
En oh ja ook nog een telefoon nummer hebben die 45 cent per minuut kost. Jippie dubbel innen voor die gasten.
Het beste idee van 2011 een betaal nummer beginnen en dan maar luk raak aanmaningen sturen. Er zijn vast mensen die gaan bellen of betalen.
Maar ja in iedergeval de beste wensen voor iedereen behalve voor e-vence eigenaar(s)
Het beste idee van 2011 een betaal nummer beginnen en dan maar luk raak aanmaningen sturen. Er zijn vast mensen die gaan bellen of betalen.
Maar ja in iedergeval de beste wensen voor iedereen behalve voor e-vence eigenaar(s)
-
- Contacteer:
Als dat zo is, zou je een melding bij de OPTA neer kunnen leggen - dat men kennelijk bewust mensen met een betaalnummer op kosten jaagt.inelukik schreef:En oh ja ook nog een telefoon nummer hebben die 45 cent per minuut kost. Jippie dubbel innen voor die gasten.
Zeker als men nepaanmaningen verzend (wat volgens meerderen zo schijnt te zijn).
Vaag bedrijf, als het 'business model' bestaat uit liegen en bedriegen..
Fijn al die reacties op het forum over Evaline Cosmetics. Vooral de info dat het incassobureau hetzelfde kvk nummer heeft. Na melding van deze info heb ik gelukkig niets meer gehoord van Evaline Cosmetics.
Nog bedankt voor jullie hulp.
Nog bedankt voor jullie hulp.
Ik heb in het verleden wat besteld en ook betaald. Heb geprobeerd om te bellen om mijn zending stop te laten zetten . Schrok aardig van het bedrag € 1.25 pm en je eigen kosten van je telefoon. Dus heb ik ze een mailtje gestuurd dat ik niets meer wilde ontvangen. Kreeg later weer een zending en heb ze toen gemaild dat ik het terug stuurde en dat ik mijn bankrekenning liet blokkeren voor hun. Kreeg toen een mailtje dat ik uit het bestand werd gehaald en dat al mijn betalingen voldaan waren. 2 december kreeg ik een brief van een incasso bureau dat ik een deurwaarder zou krijgen op 13 november om kwart over 5. Ik heb toen eveline en de deurwaarder een mail gestuurd met de mail die ik had ontvangen dat alles betaald was en dat het wel heel raar was dat 13 november al heel lang was geweest. En heb er ook bij gezet ga maar naar de rechter die zal wel zeggen wat moet ik met deze onzin. Dus ik dacht zelf nou zal dan wel 13 december zijn. Wij wachten maar geen deurwaarder. Vandaag 12 januari 2012 valt er weer een brief in de bus met een verhoging van € 20 dat ik heel snel moet betalen anders wordt ik in tiel geregistreerd. Dus heb vandaag weer een mailtje weg gedaan dat ze nu maar eens moeten stoppen met die onzin en dat ik ze anders zelf wel even naar de rechtbank laat komen. Nu maar weer even wachten of ze reageren maar dat zal wel niet want ze hebben nog nooit gereageerd op mijn laatste mailtjes
-
- Contacteer:
De reactie van Pinita over deze 'smeerselverkopers' geeft mijns inziens toch het beeld dat het een malafide club is.
Want - stel je hebt al wat besteld, en je hebt nog niet betaald, is het als eerste zaak om een herinnering te sturen van "hallo, rekening X van bestelling Y is volgens ons nog niet betaald, wilt u dit alsnog doen, en als het reeds gedaan is even een mailtje met datum en kenmerk sturen?"
Maar door direct te zeggen 'de deurwaarder komt dan en dan' geven ze aan dat ze A) niet weten hoe zaken in de werkelijkheid gaan, B) ze zodanig zwak staan dat ze middels valse bedreigingen proberen (onterecht?) geld te innen, C) een waardeloze administratie hebben (FIOD? Belastingdienst?) en heel waarschijnlijk D) ze geen eerlijke zaken doen.
Want - stel je hebt al wat besteld, en je hebt nog niet betaald, is het als eerste zaak om een herinnering te sturen van "hallo, rekening X van bestelling Y is volgens ons nog niet betaald, wilt u dit alsnog doen, en als het reeds gedaan is even een mailtje met datum en kenmerk sturen?"
Maar door direct te zeggen 'de deurwaarder komt dan en dan' geven ze aan dat ze A) niet weten hoe zaken in de werkelijkheid gaan, B) ze zodanig zwak staan dat ze middels valse bedreigingen proberen (onterecht?) geld te innen, C) een waardeloze administratie hebben (FIOD? Belastingdienst?) en heel waarschijnlijk D) ze geen eerlijke zaken doen.
Eveline Cosmetics deugt van geen kant. Eveline Cosmetics in gelinkd aan E-Vence en één van de activiteiten van E-Vence is het beheer van een Centrale Databank. (bron: KVK). De nummers waar je naar toe mag bellen zijn betaalde nummers, zoals 0900-9999911. Als je dit nummer in Google intikt weet je al genoeg. De eigenaar van Eveline Cosmetics heeft blijkbaar een bedrijfsmodel ontwikkeld met een aantal webshops, een incassobureau en een centrale databank (voor wat het waard is) waarbij hij/zij vooral omzet genereert met de betaalnummers waar 'klanten' heen mogen bellen die ongevraagd troep door de brievenbus geduwd krijgen. Niet echt een klantvriendelijk model lijkt me. Mijn advies: vooral niet reageren en je er zeker niet druk over maken.
Eveline Cosmetics is een malafide bedrijf. Ook wij kregen ongevraagd cosmetica van minimale waarde toegezonden. Deze werd aangetekend geretourneerd. Desondanks volgt de ene aanmaning na de andere. Nu zelfs van een 'Centrale Databank.nl' gevestigd in Tiel. Deze heeft ons 'geregistreerd'. Je denkt direct aan de kredietregistratie, maar daar heeft het bedrijf niets mee te doen. Die vestigingsplaats draagt bij aan de verwarring is zeer waarschijnlijk boze opzet. Alles van Eveline Cosmetics negeren! Gewoon ouderwetse oplichters.
Michel van der Sanden, Rotterdam
-
- Contacteer:
Toch jammer dat je het terugstuurde.mvdsanden schreef:Eveline Cosmetics is een malafide bedrijf. Ook wij kregen ongevraagd cosmetica van minimale waarde toegezonden. Deze werd aangetekend geretourneerd. Desondanks volgt de ene aanmaning na de andere. Nu zelfs van een 'Centrale Databank.nl' gevestigd in Tiel. Deze heeft ons 'geregistreerd'. Je denkt direct aan de kredietregistratie, maar daar heeft het bedrijf niets mee te doen. Die vestigingsplaats draagt bij aan de verwarring is zeer waarschijnlijk boze opzet. Alles van Eveline Cosmetics negeren! Gewoon ouderwetse oplichters.
Want, ongevraagd iets toegezonden krijgen zou zomaar 'als kado' gezien mogen worden.
Aanmaningen etc.. allemaal bewaren - en hooguit een keer een schrijven terugsturen (mail/fax) dat zij dienen te staken met hun oplichting, daar je anders aangifte gaat doen, en een tegenclaim voor tijd en overige kosten zult indienen...
Heb zaterdag na 5 maanden een brief gehad van intrum justitia met een bedrag van € 73 die ik voor 7 juli moet betalen. Heb eveline diverse keren gemaild en geen antwoord terug gehad. Dus zaterdag Gelijk even met intrum gebeld en die vonden het hele verhaal wel raar maar ze zeiden ja is wel een klant van ons. Heb het verhaal verteld van dreigementen van deurwaarders en zo maar helaas mogen ze dat. Maar om een deurwaarder te mogen sturen moeten ze eerst langs de rechtbank en die zal meestal niet voor € 5 komt.
Intrum justitia gaat het nu uitzoeken heb alle gegevens naar hun gemaild ook de brief van eveline dat ik mijn rekenningen heb voldaan en dat ze geen producten meer op zouden sturen. Dus nu wachten of mijn klacht gegrond wordt verklaard of niet . Als het niet zo is dan moet ik daarna die € 72 nog betalen. Heb intrum ook de link gegeven van dit forum zodat ze kunnen lezen wat voor malefide bedrijf eveline is
Intrum justitia gaat het nu uitzoeken heb alle gegevens naar hun gemaild ook de brief van eveline dat ik mijn rekenningen heb voldaan en dat ze geen producten meer op zouden sturen. Dus nu wachten of mijn klacht gegrond wordt verklaard of niet . Als het niet zo is dan moet ik daarna die € 72 nog betalen. Heb intrum ook de link gegeven van dit forum zodat ze kunnen lezen wat voor malefide bedrijf eveline is
Van dit forum waren ze vast en zeker wel van op de hoogte hoor, heel veel klachten zijn er namelijk over Intrum Justitia hier te lezen.pinita69 schreef:Heb intrum ook de link gegeven van dit forum zodat ze kunnen lezen wat voor malefide bedrijf eveline is
Na 6 maanden word ik nu door Intrum Justitia verplicht om een vordering van €72,31 binnen 8 dagen te betalen. Zij stellen Eveline cosmetics in het gelijk!!!!!!!. Ik heb echter helemaal niets ontvangen. Alleen had ik gereageerd op een advertentie voor een mascara voor €4,95, maar bij het bestellen ging het mis (opzet!?) met de computerbestelling en daarna heb ik niets meer gehoord. Behalve dan de melding €9.00 euro te betalen voor een produkt wat ik absoluut niet heb gekregen.Wat nu.
Intrim Justitia kan niet verplichten.
Wat nu? Gewoon, dit (en andere) topic(s) lezen. oplossingen staan d'r in.
Wat nu? Gewoon, dit (en andere) topic(s) lezen. oplossingen staan d'r in.
@ingrid14: aangeven dat je:
1. geen overeenkomst hebt gesloten;
2. als je al een koopovereenkomst hebt gesloten zij reeds sinds 30 dagen na bestelling in verzuim zijn geraakt door niet te leveren en dat je verder gebruiktmaakt van je opschortingsrecht.
1. geen overeenkomst hebt gesloten;
2. als je al een koopovereenkomst hebt gesloten zij reeds sinds 30 dagen na bestelling in verzuim zijn geraakt door niet te leveren en dat je verder gebruiktmaakt van je opschortingsrecht.
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik hoop dat zij niet kunnen verplichten, want ik lees heel veel negatieve berichten over Eveline Cosmetics en Intrum justitia.
Ik hoop dat zij niet kunnen verplichten, want ik lees heel veel negatieve berichten over Eveline Cosmetics en Intrum justitia.