LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco,Stedin,Joulz De verschrikkelijk hoge tarieven.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ggiizzzziiee
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2007 01:52

Eneco,Stedin,Joulz De verschrikkelijk hoge tarieven.

Ongelezen bericht door ggiizzzziiee »

Dit is mijn correspondentie met Eneco,Stedin,Joulz or whatever.


Waarom betaal ik op 29 juni een
bedrag van 403,41 euro (is een vereiste,anders wordt er gewoon niets gedaan) voor het verwijderen van een gasmeter??? Er staat nu een afspraak voor VOLGENDE week donderdag,dat er iemand komt kijken wat er gedaan moet worden.Dan wordt er pas een afspraak gemaakt voor het verwijderen van de gasmeter. Hoe komen jullie dan in godsnaam aan dat bedrag van ruim 403 euro voor het verwijderen van deze gasmeter,als je eerst komt kijken wat er eigenlijk gedaan moet worden!!! Klopt niet helemaal,vind je ook niet!! Normaal gesproken krijg je ACHTERAF een factuur Dan weet je ook wat de werkzaamheden zijn geweest!!!
Ik zal ook even iets citeren. "Binnen 10 werkdagen na betaling neemt Joulz contact met u op om een datum vast te stellen voor de UITVOERING van de werkzaamheden." Nou die 10 werkdagen werden al overschreden waarvoor ik al een klacht bij Eneco heb ingediend,en het contact was voor een afspraak om te komen KIJKEN en niet voor de te verrichtte werkzaamheden!! Dat betekent dat bijna een maand na mijn betaling van ruim 403 euro er nog steeds NIETS is gedaan!!! Vreemde zaak al zeg ik het zelf. Het is puur een kwestie van de gasmeter afkoppelen,verder niets.Dan vind ik een uurloon van ruim 4oo euro toch echt teveel!!!

Reaktie ENECO:
Graag reageren wij op uw e-mail van 16-07-2009 00:55 waarin u aangeeft dat u het bedrag voor de werkzaamheden erg hoog vind.
Wij adviseren u om contact op te nemen met de offerte afdeling zodat
zij u verdere uitleg kunnen geven over de hoogte van de kosten. U kunt deze afdeling bereiken via het telefoonnummer 010-8908874.


Mijn reaktië:
Dit is dus echt geen antwoord op mijn vragen.
Waarom denken jullie dat ik het per e-mail doe?
Om dadelijk geen telefoonrekening van een paar honderd euro er nog
bovenop te krijgen!!!
Walgelijk gewoon.
ALLES is ENECO en je wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd!
Jullie vertragen onze verbouwing en dat gaat ons ook nog geld
kosten.Kunnen we dat op ENECO/STEDIN/JOULZ verhalen!
Alle correspondentie wordt verzameld.
Belachelijk gewoon hoe je word behandeld als je al bijna 23 jaar klant
bent bij Eneco,zonder klachten.
Nu heb je ze nodig en waar blijft Eneco? NERGENS!

ENECO's reaktie:
Graag reageren wij op uw e-mail van 21-07-2009 01:40 waarin u aangeeft dat u niet telefonisch contact wilt opnemen met de offerte afdeling.

Wij begrijpen dat u het erg vervelend vind om telefonisch contact op te nemen met de offerte afdeling. Om deze reden hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek om met spoed contact met u op te nemen (ja dan kan het ineens wel per e-mail)

Mijn reaktie:

Het is precies 3 dagen later en nog steeds geen reaktie van de offerte
afdeling van Stedin!
En tot mijn verbazing staat er gisterochtend om 10 over acht iemand van
'ENECO' voor de deur.Geen Stedin of Joulz,maar 'gewoon' Eneco.
Is 1 minuut binnen geweest,heeft een foto van de gasmeter gemaakt en we zullen wel weer gebeld worden voor een afspraak voor het verwijderen ervan.
Nu,die foto had ik zelf ook wel kunnen maken en kunnen doormailen.En dat het simpel een gevalletje van afkoppelen is,wisten we zelf ook al!
Hier ga ik dus echt geen ruim 400 euro voor betalen.Dit is echt te gek
voor woorden!
En weer vertraging in de verbouwing,want wanneer komt die afspraak?Na de bouwvak?
Nee,dit kan echt niet!!!
En ******** ,bedankt voor je snelle reaktie,maar voor de rest van
Eneco,Stedin of Joulz (of hoe alles ook mag heten) heb ik echt geen
goed woord over!
Ik ben hier echt nog niet klaar mee.
En stuur dit berichtje maar door naar de desbetreffende personen.Ik ga
het zelf ook nog doen naar ******* van Stedin.
Bedankt.

Mijn mail naar Stedin:
Op 8 juni heb ik een offerte aangevraagd voor het wijderen van een gasmeter.
Op 23 juni de offerte gekregen en op 29 juni betaald. 403,41 euro.(heb ik even over moeten nadenken,maar ja,zonder betaling,geen werkzaamheden)
Het is nu 24 juli en er is nog steeds niets gedaan.
Gisterochtend is er iemand van Eneco (dit is toch Stedin!) langsgeweest om te kijken wat er gedaan moet worden en een foto van de gasmeter gemaakt.Binnen 1 minuut weer weg.
Nu,die foto had ik zelf ook kunnen maken en doormailen en dat het een kwestie is van het afkoppelen van de gasmeter wist ik ook al.
Kun je mij dan eens uitleggen waarom ik bijna een maand geleden al ruim 403 euro heb betaald voor een klusje van niks en dat het bijna een maand na mijn betaling nog steeds niet is gebeurd!
Hoe komen jullie op dit bedrag zonder dat je van tevoren weet wat de werkzaamheden zullen zijn?
Vreemd.
MEESTAL krijg je ACHTERAF een nota van de verrichtte werkzaamheden..
Ik vind het bedrag dan ook wel erg hoog voor een klusje van niks.Had ik zal nog wel kunnen doen.Helaas mag dat niet van ENECO.
Ik hoop toch echt een groot gedeelte van mijn betaling terug te krijgen,want deze tarieven slaan echt werkelijk nergens op!
En dat er 46 dagen na een aanvraag en 25 dagen na een betaling nog niks is gedaan,gaat er bij ook niet in!

Dus,het verwijderen van een gasmeter,wat amper een half uurtje werk is,kost je ruim 400 euro,niet slecht toch!
Nee.Eneco,Stedin,Joulz en nog andere namen,hier trappen we dus niet in!!!!!!!!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Eneco,Stedin,Joulz De verschrikkelijk hoge tarieven.

Ongelezen bericht door Ron58 »

Om dadelijk geen telefoonrekening van een paar honderd euro er nog
bovenop te krijgen!!!
010-8908874 is een gewoon lokaal nummer, dan moet je wel heel lang bellen om honderden euro's kwijt te zijn :-)

ggiizzzziiee
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2007 01:52

Re: Eneco,Stedin,Joulz De verschrikkelijk hoge tarieven.

Ongelezen bericht door ggiizzzziiee »

Dankjewel Polderboy voor je reaktie.
We hadden inderdaad geen haast,maar als ik iets (nou ja,zeg maar een behoorlijk iets) betaal.verwacht ik toch dat er binnen een redelijk termijn iets wordt verricht,toch.
En het grappige is dat je die tarieven aanbrengt.
Op de site van Eneco is na te gaan dat het verwijderen van een gasmeter ten hoogste 150 euro gaat kosten en er staat zelfs dat als het contract ten einde is,dat het GRATIS is.
Wij hebben helemaal geen contract met Eneco voor deze gastoevoer.
Maar ja,maak ze dat maar eens wijs.
Ja,Eneco is niet Stedin (voormalig Eneco netbeheer) en Stedin is niet Joulz (voormalig Eneco Infra)

Ik heb dit verhaal ook neergezet om te kijken of er nog meer mensen met dit probleem te maken hebben of hebben gehad.
Dus reageer aub.

En by the way,ondanks de SPOED van deze mailtjes
GEEN reaktie van Eneco.
GEEN reaktie van de desbetreffende persoon bij Stedin!!!

Al die energiebedrijven zijn 1 pot nat.zolang je de rekening maar betaald en niet ouwehoert is er niks aan het handje.
Maar heb je ze nodig en gaat er iets niet goed,niemand weet ook maar ergens vanaf.
Walgelijk gewoon.
Maar ik leg mij er niet bij neer.

Nogmaals bedankt voor je reaktie en ik ga er zeker ´werk´van maken.

moer
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2011 12:24

Re: Eneco,Stedin,Joulz De verschrikkelijk hoge tarieven.

Ongelezen bericht door moer »

Hoi,
Hoe is dit afgelopen? Ik heb nu exact hetzelfde issue

M

Morgana
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2010 13:24

Re: Eneco,Stedin,Joulz De verschrikkelijk hoge tarieven.

Ongelezen bericht door Morgana »

Eneco is een leverancier en doet niets met uw klachten over Stedin of Joulz... Zo gek is dat antwoord dus niet...?

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Eneco,Stedin,Joulz De verschrikkelijk hoge tarieven.

Ongelezen bericht door fietten »

Tja ik weet het uit ervaring Joulz, Eneco en Stedin ik werd ook constant van kastje naar de muur gestuurd Stedin zei je moet bij Eneco zijn Eneco zegt je moet bij Stedin zijn Joulz zegt je moet Eneco bellen jajaaaa mooi verhaal !
En hun beloftes wat ze ook beloven maken ze gewoon niet waar !!

vonkie39
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2011 13:10

Re: Eneco,Stedin,Joulz De verschrikkelijk hoge tarieven.

Ongelezen bericht door vonkie39 »

hallo allemaal

wil even uitleggen hoe het met deze 3 bedrijven in elkaar steekt werk zelf voor joulz

eneco was vroeger 1 bedrijf die het elektrisch en gasleidingsysteem in beheer had, de energie nota inde en het onderhoud aan het net deed.

vanaf 2000 heeft de staat een rechtzaak aangespannen tegen eneco om zo hun monopoly positie te kunnen splitsen.

hier is echter nog steeds geen bindende uitspraak gedaan deze word verwacht ergens in 2012

zodoende is eneco nu opgesplitst in 3 apaarte bedrijven 1 eneco haalt alleen klanten binnen, en is veelal werkzaam op de energie markt en heeft niets te maken met het onderhoud van het elektrisch net en gasnet ze innen alleen de nota bij de consumenten.

2 de netbeheerder is stedin , deze is verantwoordelijk voor het gehele net voor hun gebied voor zowel gas als elektrisch en bij hun moet je je klachten melden.
0800-9009 is het algemene storingsnummer

en dan heb je nog joulz dit is tot 2013 de vaste aannemer van stedin , na de splitsing gaat deze verder als aannemer in de energie infrastructuur voor gas en elektra.

voor alle klachten welke te maken hebben met de elektrische of gasinstallatie tot aan de meter dien je contact op te nemen met stedin ,deze huurt op zijn beurt joulz weer in als aannnemer tot 2013

Gesloten