LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service 4LAUNCH Eindhoven
Slechte service 4LAUNCH Eindhoven
N.a.v. een speurtocht naar een 2.1 set, terecht gekomen bij 4Launch webwinkel in Eindhoven. Set van JVC was daar op voorraad en dus gekocht. Volgende dag opgehaald en de dag daarop uitgepakt. Met de wetenschap dat, als de set niet zou voldoen, alles keurig netjes onbeschadigd retour zou moeten in de originele verpakking. Dag later was dit inderdaad het geval. Besloot de set te retourneren en op 26 maart ingeleverd in Eindhoven bij de winkel. Vanaf dat moment zou het 10 werkdagen duren voor restitutie van de €441.
Echter werd ik, na 5 dagen, gebeld met de mededeling dat de set beschadigd zou zijn (ABSOLUUT NONSENS) en men kon m niet terugnemen, anders dan met aftrek van 10% ivm onverkoopbaarheid. Toen ik de set wilde inruilen voor een duurdere, kreeg ik ineens het volle pond retour en was er volgens de medewerker wel een gering krasje maar dat kon worden weggepoetst ????? Om van het gezeur af te zijn bestelde ik de duurdere Sony set (geweldig overigens die BDV 700) met bijbetaling van € 72,50. Paar uur later ontdekte ik dat deze set bij Correct € 150 goedkoper was en heb de bestelling bij 4Launch geannuleerd. Ik heb daarna vanaf 14 april tot 3 mei op mijn centen moeten wachten.
Wat een waardeloos bedrijf en een waardeloze service.
Ik raad de mensen dan ook aan; vergelijk de prijzen goed en wees zeker van wat je besteld want al je aankoopgeld retour is niet altijd de garantie die je hebt bij 4Launch, of het komt veel te laat terug op je rekening.
Waarvan akte
Echter werd ik, na 5 dagen, gebeld met de mededeling dat de set beschadigd zou zijn (ABSOLUUT NONSENS) en men kon m niet terugnemen, anders dan met aftrek van 10% ivm onverkoopbaarheid. Toen ik de set wilde inruilen voor een duurdere, kreeg ik ineens het volle pond retour en was er volgens de medewerker wel een gering krasje maar dat kon worden weggepoetst ????? Om van het gezeur af te zijn bestelde ik de duurdere Sony set (geweldig overigens die BDV 700) met bijbetaling van € 72,50. Paar uur later ontdekte ik dat deze set bij Correct € 150 goedkoper was en heb de bestelling bij 4Launch geannuleerd. Ik heb daarna vanaf 14 april tot 3 mei op mijn centen moeten wachten.
Wat een waardeloos bedrijf en een waardeloze service.
Ik raad de mensen dan ook aan; vergelijk de prijzen goed en wees zeker van wat je besteld want al je aankoopgeld retour is niet altijd de garantie die je hebt bij 4Launch, of het komt veel te laat terug op je rekening.
Waarvan akte
-
Re: Slechte service 4LAUNCH Eindhoven
Kortom, niet goed geïnformeerde klant verwacht te veel en is erg krenterig. Levert ook nog eens gebruikte spullen in waarvan ik me überhaupt afvraag of ze deze voor dezelfde prijs kunnen verkopen. Zakjes zullen vast geopend zijn, set heeft waarschijnlijk gebruikerskrasjes...
Ik heb niets met deze winkel te maken, maar ze zijn zo te zien nog erg relaxed geweest.
Ik heb niets met deze winkel te maken, maar ze zijn zo te zien nog erg relaxed geweest.
Dat je niets met deze winkel te maken hebt, acht ik zeer onwaarschijnlijk (zullen we zeggen 99,9 % ?).
Ik neem aan dat je andere ervaringen hebt met 4Lauch en wel graag teveel betaald voor gelijkwaardige produkten ?
Ook mag ik aannemen dat je iets met inpakken te maken hebt want je kunt het fantastisch verwoorden.
Zonder te dit laten uitlopen op een ordinair welles en nietes spelletje, vraag ik me af wat jouw doelstelling zou kunnen zijn om mijn kritiek onderuit te halen.
Kan alleen maar te maken hebben met het feit dat jij toch werkzaam bent bij 4Launch. In dat geval (en daar ga ik gewoon vanuit) leg ik jouw kritiek met een vette gulle glimlach terzijde.
Ik neem aan dat je andere ervaringen hebt met 4Lauch en wel graag teveel betaald voor gelijkwaardige produkten ?
Ook mag ik aannemen dat je iets met inpakken te maken hebt want je kunt het fantastisch verwoorden.
Zonder te dit laten uitlopen op een ordinair welles en nietes spelletje, vraag ik me af wat jouw doelstelling zou kunnen zijn om mijn kritiek onderuit te halen.
Kan alleen maar te maken hebben met het feit dat jij toch werkzaam bent bij 4Launch. In dat geval (en daar ga ik gewoon vanuit) leg ik jouw kritiek met een vette gulle glimlach terzijde.
-
Dus U gaat er vantevoren al van uit dat het apparaat retour gaat?Met de wetenschap dat, als de set niet zou voldoen, alles keurig netjes onbeschadigd retour zou moeten in de originele verpakking. Dag later was dit inderdaad het geval.
En het "als de set niet zou voldoen" is een breed begrip. Uit het relaas kan ik dan enkel opmaken dat de set niet aan uw maatstaven voldoet, maar dat u daar op voorhand al van uit ging.
4launch heeft zich hier in zeer mild opgesteld. (ben zelf ondernemer; en als de verpakking niet origineel is van een rerour-apparaat, krijg IK als ondernemer een rekening van de fabrikant).
Waarom heeft u uw eigen raad niet gebezigd? en dan nog......wat is te laat? U heeft het tenminste teruggekregen, op het forum staan vele vergelijkbare klachten waar nimmer restitutie heeft plaatsgevonden.Ik raad de mensen dan ook aan; vergelijk de prijzen goed en wees zeker van wat je besteld want al je aankoopgeld retour is niet altijd de garantie die je hebt bij 4Launch, of het komt veel te laat terug op je rekening.
Ik heb reeds 4 maal iets bij 4launch aangeschaft (wasmachine/wasdroger/vaatwasser/PC) en geen enkele klacht is er bij mij ontstaan. Ik denk dat dit een gevolg is van het daadwerkelijk vantevoren vergelijken en duidelijk oriënteren......
Wat een negatieve reclame 16 dagen op het geld wachten tja daar moet je zeker een topic aan besteden. De eerste set bevalt niet en gaat retour, eventuele beschadiging is discutabel maar goed. Bij het bestellen van de tweede set ga je de fout in. Je besteld hem in de winkel en dan is koop ook echt koop, zie je de set later veel goedkoper is het eigenlijk helaas pinda kaas. Dat je nog kon annuleren en ook nog de centen van de andere set retour krijgt is ronduit genereus te noemen.Ik heb daarna vanaf 14 april tot 3 mei op mijn centen moeten wachten
Ik lees hier niets anders dat de koper zich bewust is dat hij rekening moet houden dat hij de koop zou kunnen ontbinden en daarom zorgvuldig met de verpakking en het product moet om gaan. Op grond van de wet koop op afstand heeft de koper recht op een bedenktermijn van minimaal zeven werkdagen, waarbinnen hij zonder opgave van reden de koop mag ontbinden.zelfstandigste schreef:Dus U gaat er vantevoren al van uit dat het apparaat retour gaat?Met de wetenschap dat, als de set niet zou voldoen, alles keurig netjes onbeschadigd retour zou moeten in de originele verpakking. Dag later was dit inderdaad het geval.
Wat uit mijn eerste bericht wellicht niet duidelijk is geworden, is dat een servicemedewerker bij de RMA afdeling van 4Launch mij in eerste instantie, na terugbrenging van de set, garandeerde dat ik het HELE aankoopbedrag zou terugkrijgen en dat er geen sprake was van een beschadiging. Daags erna kwam er een mail overheen van een andere servicemedewerker die aangaf dat de eerste medewerker het niet goed begrepen had en dat alles wel retour mocht (uiteraard, want dat is wettelijk bepaald) maar na aftrek van een schadebedrag. Dat is overigens een beschadiging die ik nooit en never kan checken, wetende dat ie absoluut onbeschadigd is teruggebracht, netjes in de voorgeschreven bepakking en behuizing.
Tel daarbij dan een RMA creditering van ruim 3 weken (15 werkdagen) i.p.v. de voorgeschreven 10 dagen (policy van 4Launch notabene) en u zult begrijpen waarop mijn irritatie is gebaseerd.
I rest my case . . . .
Tel daarbij dan een RMA creditering van ruim 3 weken (15 werkdagen) i.p.v. de voorgeschreven 10 dagen (policy van 4Launch notabene) en u zult begrijpen waarop mijn irritatie is gebaseerd.
I rest my case . . . .
Je doet er goed aan om het product verzekerd terug te sturen en vooraf foto's te maken.
Als de verkoper stelt dat het product beschadigt is aangekomen betwist jij dat en dan zal de verkoper met bewijzen over de brug moeten komen. Als de verkoper voldoende heeft bewezen dat hij de product met beschadigt heeft gekregen kun jij je verzekering aanspreken.
Een klein krasje geeft de verkoper niet perse recht op een schade vergoeding.
Als de verkoper stelt dat het product beschadigt is aangekomen betwist jij dat en dan zal de verkoper met bewijzen over de brug moeten komen. Als de verkoper voldoende heeft bewezen dat hij de product met beschadigt heeft gekregen kun jij je verzekering aanspreken.
Een klein krasje geeft de verkoper niet perse recht op een schade vergoeding.
Wat betreft koop is koop zit ik fout het is wel degelijk een internet winkel met een afhaalpunt. Eventuele schade kun je niet meer verhalen want bewijs het maar eens. Wat betreft de terugbetaling die is geen 15 werkdagen, 14-4 tot 3-5 zijn echt 16 dagen de 3e was het bedrag terug betaald. Als je eerst de prijzen had vergeleken was je never nooit bij deze webshop uitgekomen ze komen op prijsvergelijk sites vaak als één van de duurste uit de bus. Meestal 100 tot 150 euro boven de prijs. Mijn Philips tv doet bij de goedkoopste 364 euro en 4launch rekent 489 euro dat is meer dan ik er voor betaald het toen de tv net uit was. Vergelijken loont dus maar moet je wel voor aankoop doen, dan was dit probleem niet ontstaan.
schokkend slechte aftersales, liegen aan de telefoon, geen afspraken nakomen, afpoeieren, geen e-mails beantwoorden.
en dit in de recycle modus.
twee maanden bezig om een normaal contact te krijgen, het probleem op te lossen, geen reactie. geen bereidwilligheid, niet berijkbaar, geen aftersales.
lees: absoluut geen service.
koop hier niets tenzij je van urenlang aan de telefoon blijven hangen en een mantra van nee horen houdt.
en dit in de recycle modus.
twee maanden bezig om een normaal contact te krijgen, het probleem op te lossen, geen reactie. geen bereidwilligheid, niet berijkbaar, geen aftersales.
lees: absoluut geen service.
koop hier niets tenzij je van urenlang aan de telefoon blijven hangen en een mantra van nee horen houdt.
@DenN-NenP
Ook ik heb geen aandelen in 4Launch maar ben al jaren een tevreden klant en kan me in bovenstaande kritiek ook helemaal niet vinden.
Orienteren en prijzen vergelijken doe je m.i. VOOR je de bestelling plaatst. Ze hebben een prima service balie waar je gewoon langs kunt gaan. Ook ik heb eens iets retour gestuurd omdat een apparaat niet helemaal aan de specs voldeed zoals ik ze gelezen had op de website (mijn fout dus) en daar werd helemaal geen probleem van gemaakt. Ik moest inderdaad 2..3 weken wachten op mijn geld maar dat was me verteld, ik kan me ook wel voorstellen dat de afdeling boekhouding dat gewoon 1 keer in de maand in 1 keer verwerken en niet al die losse retouren per stuk gaat afwerken. Ook mails werden bij mij binnen 48 uur beantwoord.
Ook ik heb geen aandelen in 4Launch maar ben al jaren een tevreden klant en kan me in bovenstaande kritiek ook helemaal niet vinden.
Orienteren en prijzen vergelijken doe je m.i. VOOR je de bestelling plaatst. Ze hebben een prima service balie waar je gewoon langs kunt gaan. Ook ik heb eens iets retour gestuurd omdat een apparaat niet helemaal aan de specs voldeed zoals ik ze gelezen had op de website (mijn fout dus) en daar werd helemaal geen probleem van gemaakt. Ik moest inderdaad 2..3 weken wachten op mijn geld maar dat was me verteld, ik kan me ook wel voorstellen dat de afdeling boekhouding dat gewoon 1 keer in de maand in 1 keer verwerken en niet al die losse retouren per stuk gaat afwerken. Ook mails werden bij mij binnen 48 uur beantwoord.
Wat een waardeloze klant en een waardeloze instelling.cuzoen schreef:N.a.v. een speurtocht ... Volgende dag opgehaald en de dag daarop uitgepakt. ... Dag later was dit inderdaad het geval. ... op 26 maart ingeleverd in Eindhoven bij de winkel. Vanaf dat moment zou het 10 werkdagen duren voor restitutie van de €441.
Om van het gezeur af te zijn bestelde ik de duurdere ... met bijbetaling van € 72,50. Paar uur later ontdekte ik dat deze set bij Correct € 150 goedkoper was en heb de bestelling bij 4Launch geannuleerd. Ik heb daarna vanaf 14 april tot 3 mei op mijn centen moeten wachten.
Je koopt dus apparaat A, bent daar niet tevreden mee, schaft daarna apparaat B aan, komt er achter dat je zelf je werk niet goed gedaan hebt want elders goedkoper en de winkel moet daar maar voor opdraaien?
Die winkel is geheel vrij om zijn prijzen vast te stellen en de klant is geheel vrij om daar wel of niet op in te gaan. Als de koop eenmaal gesloten is, moet het daar ook ophouden. Wat jij doet zit gewoon tegen fraude aan.
Bah, als ik die winkel was kon je op je kop gaan staan maar kreeg je je geld niet terug. Eén keer de fout in kan gebeuren maar wat jij doet is gewoon misbruik maken en het verpesten voor klanten die wèl ter goeder trouw zijn.
En wij met z'n allen maar verbaasd zijn waarom bedrijven zo moeilijk doen met ruilen/retourneren tegenwoordig.
Zojuist bij 4launch geinformeerd wat mijn rechten waren als ik bij hun een monitor (€ 400) zou bestellen waarvan zou blijken dat deze een kapotte pixel zou bezitten.
Volgens de overigens vriendelijke medewerker had ik in een dergelijk geval mooi pech gehad. Nadat ik deze vervolgens na lang vragen confronteerde met de wet koop op afstand gaf deze toe dat ik de monitor op grond van deze wet terug kon sturen. De monitor moest dan uiteraard nog wel in goede staat verkeren.
Jammer dat de medewerker niet zelf met dit idee aan kwam zetten. Nu ga ik deze namelijk bij een andere internetaanbieder bestellen. In dit geval eentje die mij al meteen vertelde dat pixelgarantie vanwege de wet koop op afstand een wassen neus was omdat ik namelijk altijd de goederen kon retourneren. Dit uiteraard wel binnen de hiervoor gestelde termijn.
Volgens de overigens vriendelijke medewerker had ik in een dergelijk geval mooi pech gehad. Nadat ik deze vervolgens na lang vragen confronteerde met de wet koop op afstand gaf deze toe dat ik de monitor op grond van deze wet terug kon sturen. De monitor moest dan uiteraard nog wel in goede staat verkeren.
Jammer dat de medewerker niet zelf met dit idee aan kwam zetten. Nu ga ik deze namelijk bij een andere internetaanbieder bestellen. In dit geval eentje die mij al meteen vertelde dat pixelgarantie vanwege de wet koop op afstand een wassen neus was omdat ik namelijk altijd de goederen kon retourneren. Dit uiteraard wel binnen de hiervoor gestelde termijn.