LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] valys

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
dresken
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2011 09:13

valys

Ongelezen bericht door dresken »

Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Valys op 1e kerstdag 2011. Mijn ouders en 1 scootmobiel zouden om 22.00 worden opgehaald in de Zuidoostbeemster en thuis worden gebracht op 2 adressen in Delft. Om 22.45 was het busje er nog niet en heb ik gebeld. Er was een vertraging van 1 uur en 15 minuten. Mijn ouders zouden voor 23.15 worden opgehaald. Om 23.45 was er nog geen busje dus weer gebeld. Het zou nog 15 a 20 minuten duren. om 00.45 was er, u raad het al, nog steeds geen busje. Dus maar weer even gebeld. De dame aan de telefoon vertelde mij dat ik zelf maar voor alternatief vervoer moest zorgen. Het busje kwam met grote zekerheid niet meer!!! Ik kon ook mijn ouders bij mij laten slapen. Mijn verzoek was om ze dan op 2e kerstdag op te halen en thuis te brengen. Dat kon volgens de dame in kwestie niet omdat de rit niet gereserveerd stond.....We hebben toen geprobeerd om een taxibedrijf te bellen om ze alsnog naar huis te laten brengen. Mijn ouders hadden geen medicijnen, die ze echt nodig hebben, bij zich en extra kleding. Dat lukte uiteraard niet om 01.00 ´s nachts met een scootmobiel die ook in de taxi moest. Na nog een tijdje proberen vervoer te regelen werd mij door de dame van Valys verteld dat ze ons voor 01.30 zouden bellen om te vertellen hoe e.e.a. uiteindelijk geregeld zou worden. Om 01.15 belde de chauffeur van het busje dat hij er aan kwam. Gelukkig maar. Deze chauffeur was geweldig. Hij heeft mijn ouders eenmaal thuis in Delft erg goed geholpen. Zij waren kapot van alles. U begrijpt dat deze gang van zaken mij erg hoog zit. Als je mensen ergens heen brengt en afspreekt ze weer op te halen moet je dat ook doen en niet op deze manier. De 2e kerstdag van mijn ouders is grondig verpest doordat ze uitgeteld waren van alles... Valys bedankt!!!!!

muis14
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:44

Re: valys

Ongelezen bericht door muis14 »

Het zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt en zeker ook niet de laatste.
Wil u vragen om vooral een klacht in te dienen.
Zonder geregistreede klacht kan Valys volhouden dat er maar een enkele rit fout gaat.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Keihard een klacht bij Valys én de provincie indienen, wan dit is asociaal!
Zijn uw ouders weer een beetje bekomen?
Kleine tip voor uw ouders: zorg dat zij altijd voor nood 1 of 2 maal medicijnen in een potje in de tas hebben zitten.
Er kan altijd iets gebeuren en als je echt niet zonder kunt is het wel handig om ze altijd bij je te hebben. :wink:

durkhoutsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:26

Re: valys

Ongelezen bericht door durkhoutsma »

Mijn oma heeft ook de Valys. Ziet 7% (zeg maar blind), zeer slecht ter been e.d.
Hebben het eerder meegemaakt. Ze werd 20 minuten te laat opgehaald, maar hadden al een afspraak staan voor 30 minuten eerder als normaal nodig zou zijn. Reden: Het gebeurt te vaak dat de Valys te laat is.
Maar in dit geval ging het dus weer goed, op tijd bij de bestemming. Terugreis zou ze opgehaald worden om kwart over 10 's Avonds. Het was een uitje met een bus die ze die dag ging maken, met een groep. De bus was om 22:05 weer op haar bestemming. Om 22:30 was de Valys er niet, en heeft zij, zo goed als kwaad het haar lukte, haar mobiele telefoon weten te pakken en naar huis bellen (ziet alleen nog maar de groene en rode knop, waarbij hij bij 2x groen naar huis belt..). Thuis heeft mijn oom de Valys gebeld, en werd gezegd dat ze haar vergeten waren :cry:
Wanneer ze opgehaald kon worden? Euh, over een uur ...
En daar zat mijn oma dan, in de kou. Mijn oom heeft toen maar een veel duurdere taxi gebeld, die haar opgehaald heeft. De taxikosten zijn verhaald bij Valys en terugbetaald.

Zo gaat het daar erg vaak mis!

ValysAlmere2012
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:45

Re: valys

Ongelezen bericht door ValysAlmere2012 »

Vanuit Almere Muziekwijk naar Amstelveen duurt maar 26 minuten. Mijn moeder van 87 en ik moesten 2 uur in de rolstoel taxi zitten om van Almere Muziekwijk naar Amstelveen te gaan want de chauffeur ging eerst naar Almere Stad iemand op halen en daarna Almere Buiten iemand afzetten. Vervolgens moesten wij naar Almere Haven weer een passagier afzetten....en weer iemand op halen in Almere Poort.
Ten eerste, een rondje rijden in Almere is helemaal niet prettig vanwege de drempels, ten tweede, wij wilden naar Amstelveen, en NIET naar Almere Stad, Almere Buiten, Almere Haven en Almere Poort! Van Almere Muziekwijk naar Almere Poort is alleen 5 minuten rijden!!! De planner van Valys was zo PIENTER dat zij/hij dit rondje heeft bedacht...Valys had ons kunnen ophalen onderweg naar Almere Poort en vandaar naar Amstelveen.
Een dagje uit op haar verjaardag (zij werd 87 op die dag) werd een rotte dag voor moeder want van die lange, vermoeiende reis over de drempels in Almere werd zij helemaal ziek dat zij haar diner niet meer kon eten.
Dit was de tweede, slechte ervaring met Valys. In september 2011 moesten wij bijna 3 uren wachten in de buitenlucht in Apeldoorn want volgens Valys was er een 'communicatie fout' opgetreden tussen de personeel dat er geen taxi voor ons was geserveerd voor de terugreis. Tot ik zei dat ik de politie gaat bellen, dan konden zij wel snel een ander taxi regelen voor ons en voor nog een ander rolstoel gebruiker die daar ook meer dan 2 uur stond te wachten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ValysAlmere2012 schreef:Vanuit Almere Muziekwijk naar Amstelveen duurt maar 26 minuten. Mijn moeder van 87 en ik moesten 2 uur in de rolstoel taxi zitten om van Almere Muziekwijk naar Amstelveen te gaan want de chauffeur ging eerst naar Almere Stad iemand op halen en daarna Almere Buiten iemand afzetten. Vervolgens moesten wij naar Almere Haven weer een passagier afzetten....en weer iemand op halen in Almere Poort.
Twee uur is belachelijk lang, maar dit mag.
Dat het rechtstreeks 26 minuten is, doet niet ter zake.
Dit is punt 7.6 uit de algemene voorwaarden van Valys:
7.6 De vervoerder c.q. Connexxion is gerechtigd meerdere pashouders gecombineerd te vervoeren, waarbij de volgende voorwaarden gelden: (i) de reistijd bedraagt niet meer dan maximaal tweemaal de reguliere reistijd per auto voor het afgesproken traject via de snelste route, waarbij een maximale omrijtijd geldt van twee (2) uur, (ii) afwijkingen van het met de pashouder afgesproken tijdstip van het begin van de rit bedragen niet meer dan vijftien (15) minuten. Bij gecombineerd vervoer zal op het Persoonlijk Kilometerbudget van de pashouder het aantal in rekening te brengen kilometers worden bepaald aan de hand van de kortste route (in kilometers) over de openbare weg, als ware er geen gecombineerde rit. Bij de bepaling van de kortste route wordt een toltunnel aangemerkt als openbare weg.
ValysAlmere2012 schreef:Ten eerste, een rondje rijden in Almere is helemaal niet prettig vanwege de drempels, ten tweede, wij wilden naar Amstelveen, en NIET naar Almere Stad, Almere Buiten, Almere Haven en Almere Poort!
Valys is geen deur-tot-deur service voor u alleen, maar er kunnen combi-ritten worden gereden.
Wilt u echt 100% zeker weten dat u in uw eentje rechtstreeks zonder stoppen naar Amstelveen gaat, moet u een gewone taxi bellen.
ValysAlmere2012 schreef:Van Almere Muziekwijk naar Almere Poort is alleen 5 minuten rijden!!! De planner van Valys was zo PIENTER dat zij/hij dit rondje heeft bedacht...Valys had ons kunnen ophalen onderweg naar Almere Poort en vandaar naar Amstelveen.
Dat weet u niet, want u weet niet hoeveel andere busjes beschikbaar waren of hoe laat die andere passagiers waar moesten zijn.
U kunt dat niet weten, want u werkt niet bij de planning.
ValysAlmere2012 schreef:Een dagje uit op haar verjaardag (zij werd 87 op die dag) werd een rotte dag voor moeder want van die lange, vermoeiende reis over de drempels in Almere werd zij helemaal ziek dat zij haar diner niet meer kon eten.
Dit is uiteraard uitermate treurig, maar hier zie ik niet in hoe Valys in gebreke is gebleven.
De voorwaarden die u heeft geaccepteerd zijn nageleefd.
Jammer voor moeder, maar geen kwade opzet of misser van Valys naar mijn mening.

4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Re: valys

Ongelezen bericht door 4littlekids »

Valys is een lompe organisatie, ze kijken niet verder dan hun neus lang is.

Mijn opa en oma (resp 85 en 86) willen af en toe naar mij komen vanuit Ede naar Nijmegen met Valys. Mijn grootouders zijn niet echt blakend van gezondheid en ook geen soepele turners meer :)

Het is een ellende met Valys.
Ten eerste komen ze vaak op het verkeerde huisnummer ( de buren) is er niemand thuis dan vertrekt de auto weer. Hoezo niet even bellen naar de centrale om te vragen of ze misschien niet op een ander nummer moeten zijn?
Ten tweede komen ze bijna nooit op het afgesproken tijdtstip en de rit duurt vaak langer dan de 45 minuten die je er normaal over doet.
Heel vervelend als je een tijdtsip hebt afgesproken, wij zitten te wachten en de oude mensjes zitten soms wel 1 1/2 in de auto op de heenweg!!
Op de terugweg zijn ze weleens midden in de nacht thuisgekomen, ze waren zo stijf, stram en pijnlijk dat ze amper nog de auto uit konden komen!
Ten derde wordt er vaak een middenklasser gestuurd en mijn opa moest de laatste keer tussen 2 wereldvreemde dames gepropt zitten op de achterbank. Hij heeft hartproblemen en de ene wilde de airco niet aan maar mijn opa had het vreselijk benauwd. Mijn oma heeft een indicatie dat ze voorin moet.....Soms zien ze half nderland om anderen die ook mee moeten naar hun bestemming te brengen.
Het is nu zover dat ze niet meer willen komen door de slechte ervaringen met Valys en dat betekent dan mijn kinderen hun overgrootouders nooit meer op hun verjaardag of bij hun thuis kunnen zien.

Het zal mij niets verbazen als Valys een keertje een rechtzaak aan zijn broek krijgt, service staat bij hun niet in een heel hoog vaandel, dat is zeker!!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: valys

Ongelezen bericht door puma73 »

@4littlekids

Lees eerst de algemene voorwaarden van valys eens door voordat je hier onzin uitkraamt.

Valys is combinatievervoer. Dus men wordt niet een op een vervoert en de rittijd kan duidelijk langer zijn dan de rechtstreekse rit.

Willen je ouders een op een vervoer zullen ze dit bij valys moeten aanvragen, anders moeten ze net als alle andere er rekening mee houden dat de rit langer duurt dan voorzien door je ouders.

En nee, ik werk niet bij valys, ik maak ook gebruik van valys en moet dus ook regelmatig langerin de taxi zitten dan ik gepland had.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: valys

Ongelezen bericht door VioletPrue »

4littlekids schreef:Valys is een lompe organisatie, ze kijken niet verder dan hun neus lang is.
Nou, dat valt nog best mee.
4littlekids schreef:Mijn opa en oma (resp 85 en 86) willen af en toe naar mij komen vanuit Ede naar Nijmegen met Valys. Mijn grootouders zijn niet echt blakend van gezondheid en ook geen soepele turners meer :)
Logisch, anders komen ze niet in aanmerking voor Valys.
4littlekids schreef:Het is een ellende met Valys.
Ten eerste komen ze vaak op het verkeerde huisnummer ( de buren) is er niemand thuis dan vertrekt de auto weer. Hoezo niet even bellen naar de centrale om te vragen of ze misschien niet op een ander nummer moeten zijn?
Maar opa en oma weten toch hoe laat de taxi kan komen?
Of wonen de buren een kilometer verderop?
4littlekids schreef:Ten tweede komen ze bijna nooit op het afgesproken tijdtstip en de rit duurt vaak langer dan de 45 minuten die je er normaal over doet.
Heel vervelend als je een tijdtsip hebt afgesproken, wij zitten te wachten en de oude mensjes zitten soms wel 1 1/2 in de auto op de heenweg!!
Zo zijn de regels.
Tijdstippen afspreken moet je ruim doen.
Valys is geen taxi die rechtstreeks van deur naar deur rijdt!
4littlekids schreef:Op de terugweg zijn ze weleens midden in de nacht thuisgekomen, ze waren zo stijf, stram en pijnlijk dat ze amper nog de auto uit konden komen!
Nogmaals, dit mag.
Als opa en oma daar niet tegen kunnen is Valys denk ik geen goede oplossing.
4littlekids schreef:Ten derde wordt er vaak een middenklasser gestuurd en mijn opa moest de laatste keer tussen 2 wereldvreemde dames gepropt zitten op de achterbank. Hij heeft hartproblemen en de ene wilde de airco niet aan maar mijn opa had het vreselijk benauwd. Mijn oma heeft een indicatie dat ze voorin moet.....Soms zien ze half nderland om anderen die ook mee moeten naar hun bestemming te brengen.
Nogmaals, zo zijn de regels.
Oma kan voorin zitten zoals moet van haar inicatie.
Dat opa een achterbank moet delen lijkt me geen onoverkomelijke ramp.
Dat van die airco lijkt mij een eenmalig iets, geen structureel probleem.
4littlekids schreef:Het is nu zover dat ze niet meer willen komen door de slechte ervaringen met Valys en dat betekent dan mijn kinderen hun overgrootouders nooit meer op hun verjaardag of bij hun thuis kunnen zien.
En er is niemand die opa en oma wil ophalen?
Beetje simpel om dit op Valys af te schuiven, terwijl die geen regel hebben gebroken.
Dat verkeerde adres is knullig, maar dan zijn oma en opa niet echt oplettend als zij een taxi die naast hun huis staat over het hoofd zien.
4littlekids schreef:Het zal mij niets verbazen als Valys een keertje een rechtzaak aan zijn broek krijgt, service staat bij hun niet in een heel hoog vaandel, dat is zeker!!
Wat overdreven.
Als opa en oma zo overduidelijk niet met collectief ve3rvoer kunnen/willen, dan moet u wat anders regelen.
Het probleem bij Valys leggen vindt ik erg simpel gedacht.

Gesloten