LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reparatie pas 2 maanden buiten de garantie -> hoge kosten

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
olaf79

Re: reparatie pas 2 maanden buiten de garantie -> hoge kosten

Ongelezen bericht door olaf79 »

Apeldoorn055 schreef:De oorzaak (staat in de prijsopgave) is dat de moederbord defect is. Ik weet niet hoe ik een afbeelding kan uploaden want dan kan ik dat laten zien wat er precies op de prijsopgave blad staat.
Hm, het zou mij niks verbazen dat Acer dit zegt om of een nieuwe laptop te verkopen of een dure reparatie te kunnen uitvoeren.

De laptop start wel maar geeft geen beeld. Aan de hand van je beschrijving lijkt het mij veel waarschijnlijker dat de invertor kapot is of misschien zelfs een losse videokabel. Dit is een bekend fenomeen in laptop land. Zo'n reparatie kost een paar tientjes en met enige handigheid kun je het zelfs zelf doen. Tsja en dan verdiend acer niks meer..Dus zeggen ze al snel: nieuw moederboard.

Apeldoorn055

Ongelezen bericht door Apeldoorn055 »

...
Laatst gewijzigd door Apeldoorn055 op 12 jan 2012 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Geachte klant, Uw moederbord gaat wel aan, maar daarna doet uw moederbord het niet meer.Wij kijken niet wat er precies kapot is, maar wij vervangen dan hetmoederbord en dan moet het opgelost zijn.Wij vertrouwen erop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.
Dit inderdaad standaard procedure.

Acer stuurt het defecte moederboard naar de leverancier op, en dit is heel vaak de Foxconn vestiging in China Daar wordt het board dan gerepareerd en teruggestuurd naar Acer. Vervolgens wordt dit gerepareerde moederboard in een andere PC geplaatst die eveneens ter reparatie bij Acer is ingeleverd.

Acer, maar ook de meeste andere computerbouwers, hebben niet eens meer de kennis om een moederboard fatsoenlijk te repareren.

Gevolg van deze werkwijze zijn hoge kosten voor de klant, en veel retour gestuurde moederboarden die bij inspectie helemaal niet defect blijken te zijn

olaf79

Apeldoorn055 schreef:Ik had acer een mail gestuurd met de vraag wat de reden is dat mijn moederbord naar de knoppen was gegaan. Dit kreeg ik als antwoord:

Geachte klant, Uw moederbord gaat wel aan, maar daarna doet uw moederbord het niet meer.Wij kijken niet wat er precies kapot is, maar wij vervangen dan hetmoederbord en dan moet het opgelost zijn.Wij vertrouwen erop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.

Ik ga hier dus echt niet mee akkoord. Ze zijn gewoon te lui om uit te zoeken waarom de moederbord defect is.

:evil:
Ik kan je op een briefje geven: Hier is meer aan de hand. Uw moederbord gaat wel aan maar doet het vervolgens niet meer is sowieso een vreemde opmerking. Ze bedoelen waarschijnlijk de voeding gaat aan de ventilator draait, dat soort dingen.
Ik zou hier inderdaad niet mee akkoord gaan.

Leo The Emperor

Ik kan je op een briefje geven: Hier is meer aan de hand. Uw moederbord gaat wel aan maar doet het vervolgens niet meer is sowieso een vreemde opmerking. Ze bedoelen waarschijnlijk de voeding gaat aan de ventilator draait, dat soort dingen.
Ik verwacht dat Acer eerst de Bios heeft geflasht, indien nodig nieuwe firmware heeft geinstalleerd en vervolgens het MB aan een testapparaat heeft gehangen. Dit testapparaat is niet meer dan computer waarvan ze zeker weten dat alle onderdelen goed zijn, en waarbij elke uitgang van het MB wordt aangesloten op de randapparatuur.

Als het MB dan niet functioneert is het einde verhaal, en gaat die terug naar China. Wat er dan precies kapot is, Acer heeft er geen idee van.

Het is helaas niet ingewikkelder dan dit

olaf79

Leo The Emperor schreef:
Ik verwacht dat Acer eerst de Bios heeft geflasht, indien nodig nieuwe firmware heeft geinstalleerd en vervolgens het MB aan een testapparaat heeft gehangen. Dit testapparaat is niet meer dan computer waarvan ze zeker weten dat alle onderdelen goed zijn, en waarbij elke uitgang van het MB wordt aangesloten op de randapparatuur.

Als het MB dan niet functioneert is het einde verhaal, en gaat die terug naar China. Wat er dan precies kapot is, Acer heeft er geen idee van.

Het is helaas niet ingewikkelder dan dit
Ik denk niet eens dat ze zover gekomen zijn. Buiten de garantie betekend bij hun waarschijnlijk: probeer nieuw moederboard aan te smeren want daar verdienen we lekker veel op. Een moederboard gaat niet aan om het vervolgens daarna niet meer te doen. Waarschijnlijk is er gewoon geen beeld meer en is het moederboard zelf nog prima.

Leo The Emperor

Ik denk niet eens dat ze zover gekomen zijn
Het zou kunnen.
Ik heb in een EMEA reparatiecentrum gewerkt waar HP, IBM, SUN, Netapp computers en randapparatuur werden geretourneerd, en daar werkt het voor consumenten artikelen zoals ik heb beschreven.

olaf79

Leo The Emperor schreef:
Ik denk niet eens dat ze zover gekomen zijn
Het zou kunnen.
Ik heb in een EMEA reparatiecentrum gewerkt waar HP, IBM, SUN, Netapp computers en randapparatuur werden geretourneerd, en daar werkt het voor consumenten artikelen zoals ik heb beschreven.
Het blijft speculeren, maar het antwoord van Acer is niet echt logisch of duidelijk. Verder weet ik uit ervaring dat men graag moederboarden in zijn geheel vervangt ook als dat niet nodig is.

duif56

Ongelezen bericht door duif56 »

Mijn acer Z3751, aangeschaft eind juli, na 3 maanden kapot, eveneens harde schijf gecrasht, kwam na 1e keer terug beschadigd, werkte windows niet meer (geen updates mogelijk) 2e maal verstuurd, kwam terug , beschadiging gemaakt met een nieuw voorfront. Nu werkt de touchscreen niet meer, en ja naar dat windows probleem vergeten te kijken. Voor de derde maal gestuurd komt net voor Kerst terug: een geheel andere versie in roze de wat oudere Acerz5610 met alle privegegevens van een ander. Mocht iemand zo'n ding in reparatie hebben bij Acer, kan zich bij mij melden. Aan de foto's te zien houd je erg van bergen. Misschien een aanklacht indienen bij Acer wegens privacy schending! Ik ben de eerste 2 keren nog aardig geweest, tenslotte maakt iedereen fouten, maar de maat is vol. Medewerkers (zit hun call centre in Suriname?) zijn in ieder geval spijkerhard getraind in klantenwering. En ze weigeren iedere medewerking om zaken bespreekbaar te maken of te overleggen, buiten opsturen en terugsturen. Blijkbaar heeft de klachtenregen en de Radar uitzending geen enkel effect gehad op dit reparatiecentrum.

Apeldoorn055

.
Laatst gewijzigd door Apeldoorn055 op 12 jan 2012 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Apeldoorn055 schreef:Na 3 weken wachten kan Scheer en Foppen mij vertellen dat ik toch bij Acer moet zijn om het een en ander uit te zoeken aangezien mijn laptop bij hun ligt. Er was volgens Scheer en Foppen een prijsdeling, maar de nieuwe reparatiekosten is niet veranderd. Naar mijn mening wil Scheer en Foppen mij ontlopen, maar ik heb een koopovereenkomst met Scheer en Foppen, dus ik moet met hun tot een oplossing komen, toch ?

Of heb ik het nou fout..... :?
Scheer en Foppen is het aanspreekpunt.

Apeldoorn055

Dat dacht ik dus ook, maar zij proberen mij dus te ontlopen.

Apeldoorn055

.
Laatst gewijzigd door Apeldoorn055 op 12 jan 2012 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Apeldoorn055 schreef:Mij vraag is of ik iets kan met een laptop waarvan het moederbord niet werk. Anders ben ik dus van plan er afstand van te doen.
Je kunt er totaal niets mee doen.

Apeldoorn055

..
Laatst gewijzigd door Apeldoorn055 op 12 jan 2012 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

De enige onderdelen die je zou kunnen gebruiken is de harde schijf en het geheugen.
Het geheugen is niet zo gek duur, dus voor dat geld hoef je het niet te doen.
De harde schijf zou je als een reserve harde schijf kunnen gebruiken.

Apeldoorn055

.

BBCS
Contacteer:

Kun je zelf niet. Dat kan alleen de redactie.

Je zou wel een mailtje of PM naar de redactie kunnen sturen, maar ik betwijfel of zij het bericht zullen verwijderen.

Apeldoorn055

-
Laatst gewijzigd door Apeldoorn055 op 12 jan 2012 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Bedankt en hetzelfde (prettige dag :D )

Gesloten