LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Artikel bleek verkeerd geprijst op de site na bestelling

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wbe
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 19:48

Artikel bleek verkeerd geprijst op de site na bestelling

Ongelezen bericht door wbe »

Hallo,

Ik heb een artikel via een webwinkel besteld en betaald. Het artikel stond achteraf verkeerd geprijst en was erg goedkoop (Originele prijs € 850.00 en stond duidelijk op de site voor € 109). Ik heb na lang wikken en wegen de bestelling gedaan en mijn betaling via Ideal uitgevoerd.

De leverancier wil niet over de brug komen en zegt dat een een technische storing is geweest (?) Ik heb per e-mail de orderbevestiging gekregen voor het bedrag van € 109.00.

Hoeveel sta je als consument in je recht als je het artikel hebt gekozen voor de aangegeven prijs en keurig hebt betaald en de leverancier achteraf aangeeft dat dit niet de juiste prijs is en niet wil leveren? Hij is wel bereid om het geld terug te storten.

Dank voor de reactie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Artikel bleek verkeerd geprijst op de site na bestelling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als het overduidelijk gaat om een aannemelijke fout, dan is de winkelier niet verplicht voor het te lage bedrag te leveren. Geld terug dus en klaar.

Daarom vind je ook nooit artikeltjes in de krant met: "Nieuwe auto gekocht voor 100 euro door fout dealer".

wbe
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 19:48

Re: Artikel bleek verkeerd geprijst op de site na bestelling

Ongelezen bericht door wbe »

Ok, dat is duidelijk. Dank voor de reacties!

Gesloten