LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Begrip 'Partner' bijschrijven voor collectiviteitskorting

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Rbvanmarion

Begrip 'Partner' bijschrijven voor collectiviteitskorting

Ongelezen bericht door Rbvanmarion »

Goedenavond,

Ik (student HRO) krijg collectiviteitskorting bij diverse zorgverzekeringsmaatschapijen. Graag wou ik mij vriendin hier ook van laten profiteren door haar bij te schrijven op de polis en om ook van de korting te genieten.

Echter kan ik nergens vinden wat wordt verstaan onder "partner" dienen wij hiervoor getrouwd te zijn of dergelijke of is samenwonen op hetzelfde adres voldoende?

Ik hoop snel van iemand hier antwoord te krijgen anders zal ik morgen de zorgverzekeraar bellen en het antwoord hier vermelden aangezien het mogelijk ook nuttig is voor andere mensen op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Mathilde D.

Re: Begrip 'Partner' bijschrijven voor collectiviteitskorting

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Volgens mij is er geen officiele regel voor. Met andere woorden: dat vullen de maarschappijen in zoals zij dat zelf willen. Ook de collectivitietskorting zelf is immers niet-wettelijk en alleen bedoeld om soorten verzekerden aan te trekken waarin de zorgverzekeraar geinteresseerd is.
Ik heb hierin zelf ook enige, wisselende ervaring. Korting ANBO: mogelijkheid om deze via het lidmaatschap van de partner, die zelf bij andere zorgverzekeraar is en daarbij geen korting via de ANBO gebruikt, te verkrijgen. Partner is in dit geval gehuwd. Kind krijgt ook korting, ook indien deze ouder is dan 18 jaar. Moet dan wel op dezelfde polis verzekerd zijn, behoeft niet hetzelfde adres te hebben en hoeft ook niet dezelfde AV's te hebben. Kijk eerst ook nog eens naar de Consumentenbondkortingen: die zijn bij sommige verzekeraars vrij hoog. Daarvoor moet je lid zijn van de consumentenbond, maar daar staat dus wel een korting van ca. 100 euro tegenover. Als je op een adres woont, dan is het waarschijnlijk dat beide partners de korting krijgen op basis van een lidmaatschap. Bij het afsluiten van een zorgverzekering is het niet gebruikelijk dat naar " bewijzen" van partnerschap gevraagd wordt. Meestal wordt een gezamenlijke aanmelding als bewijs geaccepteerd. Bij sommige verzekeraars krijgt elke partner dan toch een aparte polis, zoals bij de Friesland, bij andere verzekeraars komen de " gezinsleden" op een polis( maar kunnen wel verschillend verzekerd zijn).

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Gaat een verzekeraar dat soort zaken wel eens contoleren dan ?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Rbvanmarion schreef:Goedenavond,

Ik (student HRO) krijg collectiviteitskorting bij diverse zorgverzekeringsmaatschapijen. Graag wou ik mij vriendin hier ook van laten profiteren door haar bij te schrijven op de polis en om ook van de korting te genieten.

Echter kan ik nergens vinden wat wordt verstaan onder "partner" dienen wij hiervoor getrouwd te zijn of dergelijke of is samenwonen op hetzelfde adres voldoende?

Ik hoop snel van iemand hier antwoord te krijgen anders zal ik morgen de zorgverzekeraar bellen en het antwoord hier vermelden aangezien het mogelijk ook nuttig is voor andere mensen op dit forum.

Met vriendelijke groet,
Dat laatste lijkt me eerlijk gezegd logischer om eerst te doen alvorens een vraag op een forum met goedbedoelende leken te plaatsen. Alleen de verzekeraar in kwestie weet het juiste antwoord, vooral ook omdat je niet vermeld om welke verzekeraars deze vraag gaat....

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Gaat een verzekeraar dat soort zaken wel eens contoleren dan ?
Neu, zolang jij de premie betaald zal het ze ook eigenlijk worst zijn wat voor type partner je bent. Je zult wel een soort van goede "relatie" hebben anders laat je haar niet op jouw polis bijschrijven.
In mijn geval staat de "partner" ook nog eens op een ander adres ingeschreven dan ik. Dat weten ze, de zorgpassen gaan ook netjes voor ieder naar het juiste adres en vind mijn zorgverzekeraar geen probleem.

Gesloten