LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp doet moeilijk over garantie laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dinyg

Wehkamp doet moeilijk over garantie laptop

Ongelezen bericht door Dinyg »

Sinds september 2011 zit ik met een kwestie tussen mij en Wehkamp.Op 12 februari 2011 kocht ik een ASUS laptop bij Wehkamp.Maar na amper 8 maanden ging het ,zomaar zonder reden,LCD scherm stuk/case was heel.Een e-mail gestuurd naar Wehkamp.Kreeg brief met telefoonnummer en e-mail adres van ASUS en moest zelf contact met hen opnemen.Dit gedaan,afspraak gemaakt en laptop in originele verpakking verstuurd(deze werd door een door ASUS ingeschakelde ophaalservice gedaan). Kreeg na een dag bericht van ASUS terug dat scherm was gescheurd/case stuk en of ik nog eens effe ruim 350 euro voor de reparatie ging betalen!? ASUS stuurde foto's van laptop,maar die klopte niet want er zat bij verzending geen groot zwartomrande witte vlek als je hem aanzette maar voornamelijk strepen en case was heel bij verzending en nu stuk?LCD scherm zit bij hardware en dus in de garantie.Maar Wehkamp wil alleen in gedeelte/gehele vergoeding overgaan als ik het geld voorschiet.Nu heb ik al 3 jaar moeten sparen voor die laptop en dus heb ik geen 350 euro want leef van minimum inkomen samen met zoon.Hierop hield ik hulp vragen en info omtrent PDDNOS=Autismevorm bij.De vraag is wat nu nog te doen? Heb tig e-mails,aangetekende brieven etc. verstuurd maar krijg totaal geen reactie terug.

olaf79

Re: Wehkamp doet moeilijk over garantie laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dinyg schreef:Sinds september 2011 zit ik met een kwestie tussen mij en Wehkamp.Op 12 februari 2011 kocht ik een ASUS laptop bij Wehkamp.Maar na amper 8 maanden ging het ,zomaar zonder reden,LCD scherm stuk/case was heel.Een e-mail gestuurd naar Wehkamp.Kreeg brief met telefoonnummer en e-mail adres van ASUS en moest zelf contact met hen opnemen.Dit gedaan,afspraak gemaakt en laptop in originele verpakking verstuurd(deze werd door een door ASUS ingeschakelde ophaalservice gedaan). Kreeg na een dag bericht van ASUS terug dat scherm was gescheurd/case stuk en of ik nog eens effe ruim 350 euro voor de reparatie ging betalen!? ASUS stuurde foto's van laptop,maar die klopte niet want er zat bij verzending geen groot zwartomrande witte vlek als je hem aanzette maar voornamelijk strepen en case was heel bij verzending en nu stuk?LCD scherm zit bij hardware en dus in de garantie.Maar Wehkamp wil alleen in gedeelte/gehele vergoeding overgaan als ik het geld voorschiet.Nu heb ik al 3 jaar moeten sparen voor die laptop en dus heb ik geen 350 euro want leef van minimum inkomen samen met zoon.Hierop hield ik hulp vragen en info omtrent PDDNOS=Autismevorm bij.De vraag is wat nu nog te doen? Heb tig e-mails,aangetekende brieven etc. verstuurd maar krijg totaal geen reactie terug.
In princiepe heb je gewoon recht op garantie en moet de Wehkamp dat regelen. Jij hoeft niks voor te schieten. Wehkamp is de verkoper en jij hebt alleen met hun van doen. Dat wehkamp asus inschakeld voor reparatie is verder hun probleem. Je kunt bij wehkamp via de klachtenregeling een klacht indienen. Bij dit soort zaken is het vaak een gevalletje lange adem. Volhouden dus en vaak bellen, schijven en emailen. Als je belt (probeer) neem dan het gesprek op. Vraag altijd naar de manager of supervisor.
Helaas is het bedrag te klein voor juridische stappen. Als wehkamp echt niks meer kan doen, zit er helaas weinig anders op dan besluiten nooit meer bij ze te kopen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dinyg

Als je gekocht had in een speciaal zaak en niet bij een ordinaire dozenschuiver, dan was de zaak nu al meer dan waarschijnlijk kosteloos afgehandeld. Hieruit blijkt maar weer, dat goedkoop duurkoop is.

Maxiem.

olaf79

MAXIEM schreef:Dinyg

Als je gekocht had in een speciaal zaak en niet bij een ordinaire dozenschuiver, dan was de zaak nu al meer dan waarschijnlijk kosteloos afgehandeld. Hieruit blijkt maar weer, dat goedkoop duurkoop is.

Maxiem.
Dat is een stelling die je onmogelijk kunt waar maken. Er zijn zat en dan ook meer dan zat bricks and mortar shops die service en garantie tot de deur geven. In elk verkoopkanaal tref je goede en slechte en alles wat daar tussen zit aan.
Bovendien heeft TS weinig aan je opmerking omdat je hem niet zijn probleem helpt.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wehkamp en goedkoop??? :shock:

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

olaf79
Bovendien heeft TS weinig aan je opmerking omdat je hem niet zijn probleem helpt.
Dit is een behoorlijk kortzichtige opmerking. Je moet verder kijken dan je neus lang is in consumentenzaken. Ik behoed (althans dat is mijn opzet) de TS'er om de volgende keer weer in dezelfde valkuil te trappen. Anders hebben we over 1 jaar weer een soortgelijk bericht van deze TS'er en dat lijkt me niet de bedoeling. Overigens: wat voeg jij toe aan de oplossing van het probleem van Dinyg? :wink:

Maxiem.

olaf79

MAXIEM schreef:olaf79
Dit is een behoorlijk kortzichtige opmerking. Je moet verder kijken dan je neus lang is in consumentenzaken. Ik behoed (althans dat is mijn opzet) de TS'er om de volgende keer weer in dezelfde valkuil te trappen. Anders hebben we over 1 jaar weer een soortgelijk bericht van deze TS'er en dat lijkt me niet de bedoeling. Overigens: wat voeg jij toe aan de oplossing van het probleem van Dinyg? :wink:

Maxiem.
Alsof een speciaalzaak altijd goede service geeft en een webshop nooit. Dat is pas kortzichtig... Ik heb hierboven een aantal suggesties gedaan om TS verder te helpen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Misschien was jouw verpakking onvoldoende stevig en is het scherm gebroken tijdens het transport naar asus ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er zijn twee soorten garantie: de wettelijke garantie en de handelsgarantie. Bij de laatste hangt het erg af van wat er in de garantievoorwaarden staan of je ergens recht hebt. Je zou die voorwaarden dus door kunnen lezen. Voor een beroep op de wettelijke garantie moet je aannemelijk maken dat het scherm ondeugdelijk is.

Je hebt er goed aan gedaan om je klacht schriftelijk te mailen, want daardoor heb je nu op schrift dat je bent door verwezen. Mocht je er niet uitkomen met de reparateur dan kun je richting de verkoper altijd roepen dat jij je wilde beroepen op de wettelijke garantie. Voor een beroep op de fabrieksgarantie, mag de verkoper je tenslotte door verwijzen.
Dinyg schreef:De vraag is wat nu nog te doen? Heb tig e-mails,aangetekende brieven etc. verstuurd maar krijg totaal geen reactie terug.
Je kunt naar de rechter of naar de geschillencommissie. Het laatste is laagdrempelig en goedkoop. Gezien je inkomen heb je waarschijnlijk recht op subsidie in dien je voor het eerste besluit.

Gesloten