LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON Verpest kerst

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
coronl
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2011 09:45

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door coronl »

tufima schreef:
coronl schreef: Zojuist telefoontje gehad. Ik krijg een Iris bon van € 15 euro en meer kunnen ze niet doen.
Persoonlijk vraag ik me af of ik juridische stappen kan maken?
Wat wil je hiermee bereiken?

Juridische stappen ondernemen? Op welke rechtsgrond?
Immateriële schade. Ze hebben echt me kerst verknalt.....

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door tufima »

coronl schreef: Immateriële schade. Ze hebben echt me kerst verknalt.....
En hoe moeten ze dat compenseren?

coronl
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2011 09:45

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door coronl »

vogels schreef:
Ze hebben echt me kerst verknalt.....
Nee, je hebt je kerst laten verknallen. Dat ligt aan ieders manier van omgaan met tegenslag. Dat je geen kerstinkopen kon doen, heeft uiteindelijk zelfs financieel voordeel opgeleverd. Bovendien had je ongetwijfeld ook wel even bij iemand wat kunnen lenen.

Ik begrijp overigens dat je wel geld hebt om rechtshulp in te schakelen.
Hier ben ik het dus niet mee eens. De dag voor kerst hebben het bedrag van mijn rekening afgetrokken. Hier heb ik zelf niks aan kunnen doen. Ook het stoneren had op dat moment geen zin.

Dat ik geen kerstinkopen heb kunnen doen heeft ervoor gezorgd dat mijn familie geen kado's en geen kerstdiner heeft gehad.
In mijn ogen schade die je niet goed kan maken met een Iris bon van € 15,00- maar goed blijkbaar zijn hier de meningen over verdeeld.
Ik moet het blijkbaar zien als financieel voordeel......

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door piet jagers »

als jij nou eens op water en brood gaat zitten met kerst vogels
en wat schooit bij je vrienden om geld .. omdat iemand anders een fout maakt :lol: :lol: :lol:

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door tufima »

coronl schreef:
vogels schreef:
Ze hebben echt me kerst verknalt.....
Nee, je hebt je kerst laten verknallen. Dat ligt aan ieders manier van omgaan met tegenslag. Dat je geen kerstinkopen kon doen, heeft uiteindelijk zelfs financieel voordeel opgeleverd. Bovendien had je ongetwijfeld ook wel even bij iemand wat kunnen lenen.

Ik begrijp overigens dat je wel geld hebt om rechtshulp in te schakelen.
Hier ben ik het dus niet mee eens. De dag voor kerst hebben het bedrag van mijn rekening afgetrokken. Hier heb ik zelf niks aan kunnen doen. Ook het stoneren had op dat moment geen zin.

Dat ik geen kerstinkopen heb kunnen doen heeft ervoor gezorgd dat mijn familie geen kado's en geen kerstdiner heeft gehad.
In mijn ogen schade die je niet goed kan maken met een Iris bon van € 15,00- maar goed blijkbaar zijn hier de meningen over verdeeld.
Ik moet het blijkbaar zien als financieel voordeel......
De vraag staat nog steeds: Hoe zou dit volgens jou moeten worden gecompenseerd?

Jouw "ellendige" kerstdagen kunnen ze niet terugdraaien. Ik vind het heel attent dat ze je een irischeque aanbieden.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door piet jagers »

tsja wat moet je vragen voor een paar dagen??? :mrgreen:

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door Toxopeus »

coronl schreef:Wat voor stappen kan ik hierop ondernemen?
Heb je 'Mijn Nuon' ? Meld je anders aan.
Misschien kun je daar vinden waarom er € 1372 van je rekening is afgeschreven.
De machtiging intrekken en voortaan zelf de factuur overmaken.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door piet jagers »

Jouw "ellendige" kerstdagen kunnen ze niet terugdraaien. Ik vind het heel attent dat ze je een irischeque aanbieden...

dan hoop ik toch bij deze dat ze bij jou elke maand ten onrechte geld afboeken
en elke maand een iris cheque ter waarde 15 euro schenken . dan doe ik het feestvieren en lachen wel met het geld wat wel op mijn bankr staat en bij jou dus niet>>> :lol: :lol: :lol:

coronl
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2011 09:45

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door coronl »

Toxopeus schreef:
coronl schreef:Wat voor stappen kan ik hierop ondernemen?
Heb je 'Mijn Nuon' ? Meld je anders aan.
Misschien kun je daar vinden waarom er € 1372 van je rekening is afgeschreven.
De machtiging intrekken en voortaan zelf de factuur overmaken.
Ik al p/d mijn machtiging ingetrokken en officiele brief gestuurd.
Er is geen duidelijkheid waarom dat bedrag is afgetrokken.
Ook de medewerker aan de telefoon gaf dat aan.

Attent een iris bon? Kom op zeg.....

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door ronald g »

@coronl, wat verwacht je van de Nuon een schadevergoeding van minstens het zelfde afgeschreven bedrag of uitsluitsel waarom het bedrag ten onrechte is af geschreven. Ik snap het even niet, ben je een nieuwe klant of slachtoffer van een wijziging die niet of te laat is doorgevoerd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door ciske »

Typisch gevalletje misbruik van de situatie maken, kerst is door jezelf verpest elk mens krijgt eens tegenslag in het leven.

vind het netjes een bon van Nuon.

coronl
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2011 09:45

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door coronl »

ronald g schreef:@coronl, wat verwacht je van de Nuon een schadevergoeding van minstens het zelfde afgeschreven bedrag of uitsluitsel waarom het bedrag ten onrechte is af geschreven. Ik snap het even niet, ben je een nieuwe klant of slachtoffer van een wijziging die niet of te laat is doorgevoerd.
Ik ben een nieuwe klant. Ik heb nog nooit eerder met de Nuon te maken gehad.
Vindt jij dan dat het compenseert? Een geheel kerstfeest af moeten zeggen?
Met die Bon kan ik mijn familie niet eens een bak koffie geven.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door nevermind »

coronl schreef:
ronald g schreef:@coronl, wat verwacht je van de Nuon een schadevergoeding van minstens het zelfde afgeschreven bedrag of uitsluitsel waarom het bedrag ten onrechte is af geschreven. Ik snap het even niet, ben je een nieuwe klant of slachtoffer van een wijziging die niet of te laat is doorgevoerd.
Ik ben een nieuwe klant. Ik heb nog nooit eerder met de Nuon te maken gehad.
Vindt jij dan dat het compenseert? Een geheel kerstfeest af moeten zeggen?
Met die Bon kan ik mijn familie niet eens een bak koffie geven.
Als je een dag voor kerst je inkopen gaat doen, en jou pasje is/wordt stuk, wat doe je dan?
Zoals je schrijft zijn de banken dan dicht geweest.
De adviezen welke hier worden gegeven, negeer je gewoon, of je geeft geen antwoord.
Tip:
Met de bon kan je bij Jumbo koffie kopen, zelf maken, en jouw familie misschien nog een gebakje erbij kopen.

Volgens mij is er hier meer aan de hand. :wink:

coronl
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2011 09:45

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door coronl »

nevermind schreef:
coronl schreef:
ronald g schreef:@coronl, wat verwacht je van de Nuon een schadevergoeding van minstens het zelfde afgeschreven bedrag of uitsluitsel waarom het bedrag ten onrechte is af geschreven. Ik snap het even niet, ben je een nieuwe klant of slachtoffer van een wijziging die niet of te laat is doorgevoerd.
Ik ben een nieuwe klant. Ik heb nog nooit eerder met de Nuon te maken gehad.
Vindt jij dan dat het compenseert? Een geheel kerstfeest af moeten zeggen?
Met die Bon kan ik mijn familie niet eens een bak koffie geven.
Als je een dag voor kerst je inkopen gaat doen, en jou pasje is/wordt stuk, wat doe je dan?
Zoals je schrijft zijn de banken dan dicht geweest.
De adviezen welke hier worden gegeven, negeer je gewoon, of je geeft geen antwoord.
Tip:
Met de bon kan je bij Jumbo koffie kopen, zelf maken, en jouw familie misschien nog een gebakje erbij kopen.

Volgens mij is er hier meer aan de hand. :wink:
Als mijn pasje stuk was kon ik bij de bank geld halen. Stoneren gaat minmaal 24 uur overheen.

Al het advies heb ik opgevolgd. Stoneren, Machtiging intrekken, klachtenbrief schrijven. Op Jumbo na.....

Ik wacht verder af. Bedankt voor de reacties.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door nevermind »

coronl schreef:
nevermind schreef:
coronl schreef:
Ik ben een nieuwe klant. Ik heb nog nooit eerder met de Nuon te maken gehad.
Vindt jij dan dat het compenseert? Een geheel kerstfeest af moeten zeggen?
Met die Bon kan ik mijn familie niet eens een bak koffie geven.
Als je een dag voor kerst je inkopen gaat doen, en jou pasje is/wordt stuk, wat doe je dan?
Zoals je schrijft zijn de banken dan dicht geweest.
De adviezen welke hier worden gegeven, negeer je gewoon, of je geeft geen antwoord.
Tip:
Met de bon kan je bij Jumbo koffie kopen, zelf maken, en jouw familie misschien nog een gebakje erbij kopen.

Volgens mij is er hier meer aan de hand. :wink:
Als mijn pasje stuk was kon ik bij de bank geld halen. Stoneren gaat minmaal 24 uur overheen.

Al het advies heb ik opgevolgd. Stoneren, Machtiging intrekken, klachtenbrief schrijven. Op Jumbo na.....

Ik wacht verder af. Bedankt voor de reacties.
Hier schrijf geheel anders:

@ Nevermind, Als zelfstandigheid in jou ogen staat voor met kerst voor een dichte bank te gaan staan, succes.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Immateriële schade. Ze hebben echt me kerst verknalt.....
Wat zou in jou ogen een passende schadevergoeding van Nuon zijn?

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik vind ook dat je een hoop drukte maakt om niets TS

Het is idd je eigen schuld dat je zo laat inkopen doet, gaat er dan iets mis met je pasof rekening dan heb je vette pech, begrijp me niet verkeerd ik ben ook iemand die alles op het laatste moment doet, maar zal niet zeuren als het dan mis gaat..

En dat al die andere betaling ( hypotheek enzo) niet door gingen is onzin die worden niet afgeschreven tijdens de kerstdagen want dan is er geen betalingsverkeer en de dag na kerst had jij je geld terug.

Het is absoluut vervelend wat jou is overkomen, maar fouten gebeuren en daarvoor heb je een tegoedbon gekregen.

Wij werken in dit land nou eenmaal met automatische incasso's en dat gaat wel eens mis vandaar ook de mogelijkheid tot storneren, ik heb zelf bijv twee rekeningen om bovenstaand probleem te voorkomen op een rekening stort ik mijn geld wat op kan die maand en dat rekeningnr weet geen enkel bedrijf

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door ronald g »

@Leo, dat vraag ik me ook af. Laat Ts dat maar eens uitleggen. Ik vrees dat de wens absurd zou kunnen zijn.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door piet jagers »

te goed bon vind ik veel te weinig
minimaal 1000 eurootjes :mrgreen: :mrgreen:
tenslotte 2dagen geen genot enzov wat je anders wel had gehad :mrgreen: :mrgreen:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: NUON Verpest kerst

Ongelezen bericht door piet jagers »

:mrgreen: :mrgreen:
vogels schreef:
Dat ik geen kerstinkopen heb kunnen doen heeft ervoor gezorgd dat mijn familie geen kado's en geen kerstdiner heeft gehad.
Dan klopt het toch wat ik schreef: je hebt veel kosten bespaard. Was het daardoor trouwens minder gezellig? Gingen de gasten chagrijnig en met een lege maag naar huis? Weet wel zeker van niet. Bovendien had je voor de kerstmaaltijd even wat kunnen lenen bij je familie, vrienden enz.
ja het was zeker ongezelliger
nee de gasten gingen naar huis met de problemen van de fouten van van een of ander bedrijf dat haar geld van de rekening had afgehaald..
tsja ik had miss wat kunnen schooien maar dat laat ik hiermede aan vogels over

Gesloten