LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditcard en Kontinu Krediet (laser cards)

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
leoverdi

Creditcard en Kontinu Krediet (laser cards)

Ongelezen bericht door leoverdi »

Vijf jaar geleden heb ik een creditcard in gebruik genomen. Nooit een achterstand op gehad.

Vijf jaar geleden heb ik een Kontinu Krediet in gebruik genomen. Nooit een achterstand op gehad.

In 2005 heb ik op een lening, door omstandigheden een achterstand opgelopen met de bank een regeling getroffen en deze lening uiteindelijk alsnog versneld afgelost (vorig jaar juni).

Vorig jaar juni is mijn creditcard geblokkeerd en nu blijkt ook dat ik geen gebruik meer kan maken van mijn kontinu krediet. Laser Cards zegt dat ik een achterstandsblokkering bij de BKR Heb en dat blijkt ook zo te zijn. Bank (van de lening) vind het bekrompen hoe Laser reageert maar Laser blijft poot stijf houden.

Beide produkten van laser heb ik aangevraagd en gekregen terwijl ik toen al bezig was met het versnelde aflossen (en het inlopen van drie maanden achterstand) van de lening. Laser zegt daar nu over: dat is een foutje geweest.

Feit is dat er een achterstandscodering staat achter mijn naam maar die is pas ingevoerd in juni 2011 terwijl de achterstand in 2005 is ontstaan.

Op de een of andere manier heb ik toch het gevoel dat er ergens iets niet klopt. Ja ik had drie maanden achterstand (in 2005) maar pas in 2011 een achterstandscodering laten plaatsen? Klopt dit?? Mag Laser alles blokkeren?

NB ik heb nog steeds geen achterstand. Al mijn lopende schulden heb ik inmiddels keurig geregeld. 2005 was voor mij een financieel rampjaar.

mpr1980

Re: Creditcard en Kontinu Krediet (laser cards)

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Ja, Laser mag je leningen blokkeren. Zij zijn daar vrij in...

Wat wel vreemd is dat een achterstand uit 2005 pas in 2011 wordt geregistreerd door de bank. Ik zou de bank maar eens vragen hoe dat kan! Als namelijk je achterstand geregistreerd was in 2005, zou dat kunnen betekenen dat de BKR-registratie nu verdwenen zou zijn. Echter, dit is alleen wanneer je de achterstand ook in 2005 hebt ingelopen. Als dat pas in 2011 was, dan zit je aan deze coderingen tot 2016 vast helaas :(

Wat staat er op de BKR-uitdraai? Wanneer is de achterstand aangemeld met een A? En is er een herstelcodering geplaatst met een H?

Maine

Re: Creditcard en Kontinu Krediet (laser cards)

Ongelezen bericht door Maine »

Ook ik heb een slechte ervaring met laser bv, (prime-line)
Mijn bkr vermelding had allang weg moeten zijn, maar helaas.
Niet 5, maar 5 1/2 jaar staat er bij deze bv voor.
Ik heb uiteraard gebeld maar volgens de vrouw die ik aan de telefoon kreeg, was
de vermelding al afgemeld. Na een telefoontje met het bkr, blijkt nu dat hij idd afgemeld is, maar pas in februari 2012. Echt schandalig! Bewijs is overigens opgestuurd, daar werd om gevraagd. Ze weten het dus wel, maar vertikken gewoon de vermelding te verwijderen.
Ik kan een klacht indienen, maar (dat weet Laser bv natuurlijk ook) tegen de tijd dat deze behandeld word is de vermelding net weg.
Eén bkr vermelding en die is van Laser bv!
Fijn bedrijfje :twisted:

Gesloten