LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Result speelt het hoog op!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
danmarc

Re: Incasso Result speelt het hoog op!

Ongelezen bericht door danmarc »

Jolijn schreef:
danmarc schreef:Bij de eerste vordering ging het slechts om 790,- euro incl. hun kosten. Was die betalingsregeling geaccepteerd dan was die volledig betaald geweest in Januari 2012.

Nu? Ik weet het niet. Hoor wel hoeveel dat loonbeslag gaat opleveren. Reed Elsevier mag trots zijn op een dergelijk incassoburo!!!
Reed Elsevier is de opdrachtgever. Het incassobureau handelt in hun opdracht. De gang naar de deurwaarder wordt niet door het incassobureau bepaald.
Of Reed Elsevier het beste af is met deze gang van zaken, is wellicht te betwijfelen, maar zij hebben hier wel voor gekozen.
Wij weten natuurlijk ook niet wat de voorgeschiedenis is met betr; tot betalen.
Voor nu helpt het niks meer, maar bij een vraag om een betalingsregeling, kun je zelf alvast wat overmaken. Ik krijg niet het idee dat iets dergelijks gedaan is. In afwachting van een goed- of afkeuring van een afbetalingsvoorstel, een bepaald bedrag overmaken, zodat er iets van vertrouwen ontstaat.

Het klopt, ik heb geen cent overgemaakt. Simpelweg vanwege het ontbreken van een afspraak. Het is geld is nu gegaan naar de schuldeisers die wel bereid waren tot een betalingsregeling.

Misschien had ik idd iets moeten overmaken. Alleen was het fijn geweest als de heren en dames van het Incasso Result me hierop gewezen hadden. Vanaf dag 1 hebben ze consequent elk aanbod van mijn zijde afgewezen. Zelf met een voorstel komen, anders dan de complete hoofdsom, was er niet bij.

Vertrouwen? Vanaf dag 1 heb ik openheid van zaken heb gegeven. Zelfs toe ik aangaf dat er anderen waren die de afspraken wel al gemaakt hadden werd mij simpelweg te verstaan gegeven dan maar niet die anderen te betalen en vooral die openstaande rekening naar hun toe over te maken. Er is gedreigd, er is mij duidelijk te verstaan gegeven dat men NOOIT maar dan ook NOOIT met een schuldsanering in zee zou gaan.

Het komt er in het kort op neer dat men mij agressief heeft bewerkt. Mijn argumenten en bewijzen werden ter zijde geschoven. Helaas kan ik niet nagaan wie wat beslist in deze zaak. Omdat ze slim als ze zijn iedere keer een ander voor het karretje spannen. Vertrouwen in Incasso Result zal ik nooit meer hebben en in Reeds Elsevier net zo min. Daarvoor is hun behandeling te respectloos geweest.

In mijn ogen is het een schandelijke manier van werken. Een manier om iemand kapot te beuken en dingen af dwingen die onmogelijk zijn.

Dat het anders kan bewijzen Vodafone (zelfs de het abonnement uitgekleed om zo de lasten te verminderen), De Belastingdienst (netjes alles vooruit heeft geaccepteerd zonder extra info), Visionplanner (Intrum Justitia), DSBBank en nog een paar kleine schuldeisers. Eind december betekent weer 2 schuldeisers minder. Dat krijg je met een dialoog.

Zelfs bij een loonbeslag zal ik mijn uiterste best doen om juist die goede jongens net dat beetje extra te storten en sneller mijn schulden in lopen.

danmarc

sacredfour schreef:Je ziet dat danmarc dat de meeste adviezen op dit forum goed bedoeld zijn.
Maar je moet ook begrijpen dat als er kritiek gegeven wordt dit komt omdat deze forumleden al veel ervaring hebben met soortgelijke gevallen en het is daarom altijd een beetje frustrerend dat de hulp pas gevraagd wordt als het eigenlijk al te laat is , ze hadden je honderden euro,s kunnen besparen. Maar ja, het is nu niet anders. Er is veel kennis op dit forum , dus, in de toekomst, vraag gelijk advies. Succes!

Het is zeker jammer dat ik hier niet eerder ben beland.

In de toekomst ... weet ik 1 ding. Abonnementen in welke vorm ook, komen er bij mij nooit meer in. Ik reken vooraf af en anders hoef ik de betreffende dienst/product helemaal niet. Het zijn namelijk die constructies die je kapot maken op het moment dat je even een minder moment hebt. Want zij die het even minder hebben, worden kaalgeplukt! Gelukkig komt er meestal een beter moment later ... ik heb mijn dure les wel geleerd.

Reeds Elsevier komt er bij mij NOOIT mee in!

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

danmarc schreef: Misschien had ik idd iets moeten overmaken. Alleen was het fijn geweest als de heren en dames van het Incasso Result me hierop gewezen hadden. Vanaf dag 1 hebben ze consequent elk aanbod van mijn zijde afgewezen. Zelf met een voorstel komen, anders dan de complete hoofdsom, was er niet bij.
Komt bekend voor.
Als je met de schuldeiser afspraken wilt of kunt maken, is dat geen probleem.
Alleen hanteren diverse incassobureau's hun eigen regels.

Als jij aangeeft om het verschuldigd bedrag in 4 termijnen te betalen en het incassobureau gaat daar niet mee akkoord, laten zij het gelijk escaleren en schakelen gelijk een deurwaarder in.
En dat vind ik echt onbeschoft.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

danmarc schreef: Heb net een waardecheck gedaan ... Maar hoe zit dat trouwens als je hierdoor je werk niet meer kunt uitvoeren?
Als ik het goed heb, boeit ze dat echt voor geen meter. Er zijn een aantal zaken waar geen beslag op gelegd mag worden maar voor de rest kan op heel veel dingen beslag gelegd worden en kan een auto kan onder het beslag vallen. Misschien wat extreem maar ze kunnen zelfs beslag leggen op huisdieren.
Lees ook deze informatie eens door. http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=52

Ook Jolijn gaf een aardige tip. U gaf immers aan dat dit al loopt sinds begin december. In de tussentijd had u uit eigen beweging al 4 termijnen kunnen overmaken om uw goede wil te tonen. Als u dan inderdaad een schriftelijk verweer had ingediend bij de rechter had deze dit zeker meegenomen in zijn/haar overweging. Dus ja het is zeker jammer als mensen eigenlijk te laat de weg naar het forum zoeken.

Misschien kunt u ook advies inwinnen bij een juridisch loket. Het eerste advies is doorgaans gratis, maar vraagt u de voorwaarden even van te voren na voor alle zekerheid.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

danmarc

Emmy75 schreef:
danmarc schreef: Heb net een waardecheck gedaan ... Maar hoe zit dat trouwens als je hierdoor je werk niet meer kunt uitvoeren?
Als ik het goed heb, boeit ze dat echt voor geen meter. Er zijn een aantal zaken waar geen beslag op gelegd mag worden maar voor de rest kan op heel veel dingen beslag gelegd worden en kan een auto kan onder het beslag vallen. Misschien wat extreem maar ze kunnen zelfs beslag leggen op huisdieren.
Lees ook deze informatie eens door. http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=52

Ook Jolijn gaf een aardige tip. U gaf immers aan dat dit al loopt sinds begin december. In de tussentijd had u uit eigen beweging al 4 termijnen kunnen overmaken om uw goede wil te tonen. Als u dan inderdaad een schriftelijk verweer had ingediend bij de rechter had deze dit zeker meegenomen in zijn/haar overweging. Dus ja het is zeker jammer als mensen eigenlijk te laat de weg naar het forum zoeken.

Misschien kunt u ook advies inwinnen bij een juridisch loket. Het eerste advies is doorgaans gratis, maar vraagt u de voorwaarden even van te voren na voor alle zekerheid.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Dit lezende, bekruipt mij toch het gevoel dat je aan alle kanten wordt uitgekleed. Een dergelijke procedure kost niet niks en de opbrengst van inboedels is minimaal. Mijn indruk is dat het enkel en alleen is om te vervelen en iemand nog meer schik aan te jagen. Het probleem wordt er nauwelijks mee opgelost. Of je moet een bemiddeld persoon zijn die flink dure zaken in zijn inboedel heeft. Al denk ik dat dat soort mensen direct een advocaat op dit soort zaken zet.

Je bent dus redelijk vogelvrij!

Erg jammer, ik heb steeds minder vertrouwen in deze samenleving.

danmarc

Inmiddels heeft vandaag een kandidaat gerechtsdeurwaarder van Vismans het loonbeslag aangeboden.

Dhr. Den Boef van de firma Incasso Result voelt zich een hele man door zo hard op te treden in deze zaak.

Met de deurwaarder kon ik gelukkig op een normale wijze praten. Helaas kan hij weinig betekenen. Volgens hem heeft Incasso Result het volledige bedrag van 800 en nog wat euro als loonbeslag uitgevaardigd.

Ik heb met hem besproken de beslagvrijevoet waar hier al eerder over werd gesproken.

Inmiddels heb ik de informatie toegestuurd. Inkomen 1733,- per maand kosten woonlasten en zorgpremie 960,94.Natuurlijk voorzien van de screendumps van mijn bankrekening, met de mededeling rekening te houden met de beslagvrije voet.

De heer Den Boef kennende zal deze zich er weinig van aan trekken.

Waar moet ik gaan als Incasso Result zich niets aantrekt van deze beslagvrije voet?

JDII

Ongelezen bericht door JDII »

voedselbank?

danmarc

JDII schreef:voedselbank?

Ga ik al :D

JDII

Ongelezen bericht door JDII »

nou, dan is het toch opgelost....

danmarc

JDII schreef:nou, dan is het toch opgelost....
Wat een verveel, nog iets constructiefs te melden?

Ik ben benieuwd hoe groot mijn beslagvrije voet is.

TK Dw RMH

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

De deurwaarder die het beslag legt zal de beslagvrije voet voor u bepalen. Als u van mening bent dat uw situatie een verhoging van de bvv met zich meebrengt dan zal u zich tot de deurwaarder moeten richten.
Van belang is onder welke categorie u valt volgens de regels van de WWB, die overigens per 1 januari drastisch verandert. Bent u bijvoorbeeld alleenstaand of een gezin? (per 1/1/12).
Daarnaast is van belang de huur die u betaalt, let op er is een maximale huurophoging! De ziektekosten en daarbij de teruggaven die u krijgt van de fiscus.

Met die gegevens kan de deurwaarder de bvv juist berekenen.

BBCS
Contacteer:

Bij mijn weten kan de deurwaarder ook niet zomaar beslag leggen.
Alleen deurwaarders van de fiscus kunnen dat en de gerechtsdeurwaarders kunnen dat na uitspraak van de rechter.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@BBCS
Alleen deurwaarders van de fiscus kunnen dat en de gerechtsdeurwaarders kunnen dat na uitspraak van de rechter.
Echter, uit de Wikipedia :
Een conservatoir beslag is een beslaglegging die gedaan wordt nog voor dat er een vonnis is uitgesproken. De bedoeling van het beslag is om voordat een dure procedure wordt gevoerd zekerheid te verkrijgen dat er ook iets te halen valt bij de wederpartij. Een schuldeiser kan via een advocaat bij de voorzieningenrechter van de bevoegde rechtbank hiertoe een verzoekschrift indienen. In dit verzoekschrift dient de vordering te worden omschreven waarvoor het beslag wordt gelegd en het goed waarop het beslag zal worden gelegd. Het verzoek wordt bijna altijd gehonoreerd zonder dat de schuldenaar wordt gehoord.

Als een conservatoir loonbeslag wordt gelegd zal de schuldenaar wel worden gehoord. Bij de beoordeling van de rechter of een conservatoir beslag is toegestaan wordt dan gekeken naar het inkomen en vermogen van de schuldenaar en de beslagvrije voet. Het leggen van een conservatoir beslag dient wel te worden gevolgd door een procedure waarin over de vordering wordt geoordeeld.

Hoewel het eenvoudig is om een conservatoir beslag te leggen is het niet zonder risico. Als de vordering waarvoor het beslag is gelegd uiteindelijk wordt afgewezen is de beslaglegger aansprakelijk voor de schade die de wederpartij heeft geleden. Na het opleggen van een conservatoir beslag dient over het algemeen binnen veertien dagen een procedure tegen de schuldenaar te worden opgestart.[1] De schuldenaar zal dan moeten voorkomen bij de (kanton)rechter, welke uiteindelijk vonnis wijst.

Conservatoir beslag wordt mede gebruikt als pressiemiddel in civiele conflicten. Men kan via het beslaan van bankrekeningen een onderneming zeer effectief lamleggen. De beslagen partij zal dan geen keus hebben dan het beslag via een kort geding aan te vechten. Op dit kort geding zal er vervolgens door de eiser op een schikking worden aangestuurd. Deze praktijk wordt door rechters oogluikend toegestaan.

BBCS
Contacteer:

Ik bedoelde dus dat zonder toestemming van een rechter er geen beslag gelegd kan worden.

Veel incassobureau's en deurwaarders dreigen er wel mee, maar kunnen dat niet.

Leo The Emperor

BBCS schreef:Ik bedoelde dus dat zonder toestemming van een rechter er geen beslag gelegd kan worden.

@BBCS
Lees dan mijn bijdrage nog een keer, maar nu goed.... :?

BBCS
Contacteer:

Leo The Emperor schreef:
BBCS schreef:Ik bedoelde dus dat zonder toestemming van een rechter er geen beslag gelegd kan worden.

@BBCS
Lees dan mijn bijdrage nog een keer, maar nu goed.... :?
Heb ik. :mrgreen:
Een schuldeiser kan via een advocaat bij de voorzieningenrechter van de bevoegde rechtbank hiertoe een verzoekschrift indienen.
Ik zegt toch: met toestemming van de rechter. Wel lezen aub! :wink:

Leo The Emperor

Dit was jouw statement, waarbij ik met een citaat aangaf dat dit incorrect is.

Conservatoir beslag kan gelegd worden, inderdaad met toestemming van de voorzieningenrechter, maar zonder vonnis. Sterker nog de schuldenaar weet hier meestal niks van en wordt vanuit de blue sky overvallen door het beslag.

En de dreiging van een deuwaarder is wel degelijk reeel, omdat het beslag dus zonder vonnis wordt verleend.

BBCS
Contacteer:

Leo The Emperor schreef:
Dit was jouw statement, waarbij ik met een citaat aangaf dat dit incorrect is.

Conservatoir beslag kan gelegd worden, inderdaad met toestemming van de voorzieningenrechter, maar zonder vonnis. Sterker nog de schuldenaar weet hier meestal niks van en wordt vanuit de blue sky overvallen door het beslag.

En de dreiging van een deuwaarder is wel degelijk reeel, omdat het beslag dus zonder vonnis wordt verleend.
Voor alle duidelijkheid: ik dacht inderdaad dat het alleen na een uitspraak van de rechter kon.
Maar je hebt gelijk.

Ook die beslag kan alleen met toestemming van de rechter plaatsvinden.
Buiten de fiscus kan dus geen enkele deurwaarder zomaar beslag leggen zonder toestemming van de rechter.
Zo goed? :wink:

Leo The Emperor

Zo goed?
Ja prima.

Ik wil(de) er alleen even voor waken dat mensen denken dat er een gerechtelijk vonnis dient te liggen. De genoemde toestemming is namelijk meer een formaliteit dan wat anders.

danmarc

TK Dw RMH schreef:De deurwaarder die het beslag legt zal de beslagvrije voet voor u bepalen. Als u van mening bent dat uw situatie een verhoging van de bvv met zich meebrengt dan zal u zich tot de deurwaarder moeten richten.
Van belang is onder welke categorie u valt volgens de regels van de WWB, die overigens per 1 januari drastisch verandert. Bent u bijvoorbeeld alleenstaand of een gezin? (per 1/1/12).
Daarnaast is van belang de huur die u betaalt, let op er is een maximale huurophoging! De ziektekosten en daarbij de teruggaven die u krijgt van de fiscus.

Met die gegevens kan de deurwaarder de bvv juist berekenen.

Door gezondheids omstandigheden helaas een wat verlate reactie.

Volgens de deurwaarder aan mijn deur, kon hij niets zeggen over de beslagvrije voet. Daarvoor moest ik volgens hem wederom bij het onwelwillende Incasso Result zijn. Als zij zich niet houden aan de beslagvrije voet, die vrijheid schijnen ze te hebben, dan zal ik een zaak moeten aanspannen ten einde het teveel retour gestort te te krijgen incl. alle eventueel bijkomende kosten.

Helaas zijn de rapen dan al gaar natuurlijk. Want bij het niet betalen van de woonkosten en zorgkosten krijg ik direct problemen. De gang naar een advokaat kost geld, wat er niet is. Zonder betaling wordt de zaak niet eens in behandeling genomen. Ik vraag me dus af welke middelen ik als consument nu eigenlijk heb bij dergelijk crimineel gedrag. Dat is de enige kwalificatie die ik hieraan kan geven.

Sorry!

Gesloten