Jolijn schreef:Reed Elsevier is de opdrachtgever. Het incassobureau handelt in hun opdracht. De gang naar de deurwaarder wordt niet door het incassobureau bepaald.danmarc schreef:Bij de eerste vordering ging het slechts om 790,- euro incl. hun kosten. Was die betalingsregeling geaccepteerd dan was die volledig betaald geweest in Januari 2012.
Nu? Ik weet het niet. Hoor wel hoeveel dat loonbeslag gaat opleveren. Reed Elsevier mag trots zijn op een dergelijk incassoburo!!!
Of Reed Elsevier het beste af is met deze gang van zaken, is wellicht te betwijfelen, maar zij hebben hier wel voor gekozen.
Wij weten natuurlijk ook niet wat de voorgeschiedenis is met betr; tot betalen.
Voor nu helpt het niks meer, maar bij een vraag om een betalingsregeling, kun je zelf alvast wat overmaken. Ik krijg niet het idee dat iets dergelijks gedaan is. In afwachting van een goed- of afkeuring van een afbetalingsvoorstel, een bepaald bedrag overmaken, zodat er iets van vertrouwen ontstaat.
Het klopt, ik heb geen cent overgemaakt. Simpelweg vanwege het ontbreken van een afspraak. Het is geld is nu gegaan naar de schuldeisers die wel bereid waren tot een betalingsregeling.
Misschien had ik idd iets moeten overmaken. Alleen was het fijn geweest als de heren en dames van het Incasso Result me hierop gewezen hadden. Vanaf dag 1 hebben ze consequent elk aanbod van mijn zijde afgewezen. Zelf met een voorstel komen, anders dan de complete hoofdsom, was er niet bij.
Vertrouwen? Vanaf dag 1 heb ik openheid van zaken heb gegeven. Zelfs toe ik aangaf dat er anderen waren die de afspraken wel al gemaakt hadden werd mij simpelweg te verstaan gegeven dan maar niet die anderen te betalen en vooral die openstaande rekening naar hun toe over te maken. Er is gedreigd, er is mij duidelijk te verstaan gegeven dat men NOOIT maar dan ook NOOIT met een schuldsanering in zee zou gaan.
Het komt er in het kort op neer dat men mij agressief heeft bewerkt. Mijn argumenten en bewijzen werden ter zijde geschoven. Helaas kan ik niet nagaan wie wat beslist in deze zaak. Omdat ze slim als ze zijn iedere keer een ander voor het karretje spannen. Vertrouwen in Incasso Result zal ik nooit meer hebben en in Reeds Elsevier net zo min. Daarvoor is hun behandeling te respectloos geweest.
In mijn ogen is het een schandelijke manier van werken. Een manier om iemand kapot te beuken en dingen af dwingen die onmogelijk zijn.
Dat het anders kan bewijzen Vodafone (zelfs de het abonnement uitgekleed om zo de lasten te verminderen), De Belastingdienst (netjes alles vooruit heeft geaccepteerd zonder extra info), Visionplanner (Intrum Justitia), DSBBank en nog een paar kleine schuldeisers. Eind december betekent weer 2 schuldeisers minder. Dat krijg je met een dialoog.
Zelfs bij een loonbeslag zal ik mijn uiterste best doen om juist die goede jongens net dat beetje extra te storten en sneller mijn schulden in lopen.