LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En het personeel dan van de Megapool?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
pineutt [[email protected] ]

En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door pineutt [[email protected] ] »

Ik werk(te) bij Megapool, en moet nu dus noodgedwongen thuis zitten. Ook wij als personeel zitten natuurlijk met enorm veel vragen: Wat gebeurt er met ons als het bedrijf failliet gaat? Krijgen wij dan nog wel ons salaris,reiskosten en vakantiegeld uit gekeerd? En wat gebeurt er als we na een tijdje weer wel de deuren mogen openen van Megapool? Dan krijgen we alleen maar boze en gefrustreerde klanten aan de balie, daar zitten we natuurlijk als personeel ook niet op te wachtten. Wij hebben ook niet gevraagd om deze nare situatie maar we worden er wel op aangekeken. Ook ik heb nog heel wat persoonlijke spullen op het filiaal staan wat gebeurt daar mee?(Wij mogen nu het pand niet in). Ook wij worden dus door het Megapoolmanagment achtergelaten met zeer veel vragen!

Jolanda K

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Beste Pineut, Dat het misschien lijkt alsof de mensen hier zich alleen zorgen maken om hun aanbetaling en spullen, komt omdat het een consumentenprogramma is. Maar nu even vanuit jou situatie gezien. Het is natuurlijk afschuwelijk wat jullie is overkomen, en dan op zondag te moeten horen dat je maandag niet hoeft te komen. Hoe lang moeten jullie nog in deze onzekerheid zitten, is er al iets meer bekend? Ik hoop dat je snel zult horen waar je aan toe bent en wens je veel sterkte komende tijd! :(

koen

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door koen »

Beste pineut, Ik neem aan dat de gedupeerde consumenten -waar ik er 1 van ben- absoluut niet het winkelpersoneel van Megapool verantwoordelijk houden voor de situatie waarin ze nu verkeren. Ik ben de vorige week vrijdag prima geholpen in de Megapool vestiging aan de Overtoom in Amsterdam. Wat mij betreft geen kwaad woord over het personeel....maar veel kwade woorden aan het adres van het top-management die het voor elkaar heeft gekregen om op een zondag het personeel te informeren over de surseance. Terwijl zo'n beslissing al veel langer in de lucht moet hebben gehangen. Koen

Mz

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door Mz »

Dave, ik snap wat je bedoel. Maar ik geloof niet, dat de mensen het winkel personeel verantwoordelijk houden voor wat er gebeurd is. Wat er gebeurd is en waarom het in eens zo slecht gaat met Megapool weet niemand denk ik zo. het zal vast wel met (mis)management te maken hebben. Nu wil ik hier mee niemand beschuldigen en wil ik ook niet met een beschuldigende vinger naar iemand persoonlijk wijzen, dat zou me ook te ver gaan. Maar begrijp heel goed dat het personeel nu met vragen blijft zitten, en dat ze van de directie niet zo snel met antwoorden zijn is jammer. Ik heb zelf ook bij Megapool gewerkt, maar dat is alweer een ca. 1 jaar geleden. Ik ben daar met een meningsverschil weg gegaan. Maar dan wel met een aantal maand salarissen, en dat voelt nu wel erg lekker aan. Ik wens jou en alle ex collega's veel sterkte de komende tijd... Groet, Martin [email protected]

Gast

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vraag me ook af of het kantoor personeel ook is ontslagen of alleen personeel van de winkels? Antje

Petertjeuh

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door Petertjeuh »

Ik werk in Hoogeveen in een winkel pal naast de Megapool en wil iedereen van Megapool veel geluk wensen in deze benarde situatie. Ik hoop dat er een juiste en gepaste oplossing voor jullie komt vanuit Megapool. Veel succes allemaal nog!!

lidibox [[email protected]]

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door lidibox [[email protected]] »

het zal toch niet te hopen zijn dat iemand van het personeel huisdieen in een van de winkels heeft staan.Dat zou ik wel heel zielig vinden.

lidibox [[email protected]]

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door lidibox [[email protected]] »

ik bedoel huisdieren.sorry,foutje!

medewerker MP [[email protected]]

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door medewerker MP [[email protected]] »

Ja, helaas is al het personeel ontslagen, ook van de kantoren, en dus ook de klantenservice, waar mensen met hun vragen en storingen terecht konden.

meedenker [[email protected]]

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door meedenker [[email protected]] »

Het houd mij en menig collega in Nederland en Belgie toch ook wel bezig. De teloorgang van dit eens zo bloeiende bedrijf. Voor de ontslagen personeelsleden is het zo ( en ik spreek uit eigen ervaring) dat vanaf het moment van uitspraak van faillissement er nog 6 weken doorbetaald wordt door UVW. Daarna ga je aut. over in de WW. je vakantie tegoed wordt ook betaald (vanaf 1 jan tot nu) en je tegoed van max. een jaar geleden wordt ook vergoedt.... Allemaal niet echt interressant, want je moet na 6 weken eigenlijk wel weer een betaalde baan hebben. voor wat betreft die nieuwe baan kun je twee dingen doen: Of zelf gaan solliciteren of afwachten of er na 'overname'een baan beschikbaar komt Die zullen er ongetwijfeld komen, maar of je daar dan bij zit en waar die overnames zijn.... Er zijn heel wat Megapool medwerkers die dat zouden willen weten en dat blijft tot het laatste moment onbekend. Dat heeft te maken met concurentie overwegingen van geinterresseerde partijen. Maar ik zou zeggen: Denk na wie waar eventueel belang bij zou kunnen hebben... en dan zijn er een paar, die daarvoor in aamerking komen Sterkte toegewenst voor jullie allemaal. van een collega

Gast

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door Gast »

Het was een van de weinige electronika winkels waar je nog met VVV bonnen kon betalen. Nou zijn ze gelukkig op ;) Tsja als jan met de pet tevreden is met een thuisbioscoop van de Aldi dan houdt het op. Daar krijgen andere winkels ook nog last van. Ze hadden natuurlijk ook schotels kunnen gaan verkopen, daar is nu veel belangstelling voor. Misschien iets voor een doorstart?

pineut

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door pineut »

Dank voor jullie aardige en ik hoop welgemeende woorden. Natuurlijk heb ik nog veel contact met mijn (oud)collega's, en velen hebben het er nog steeds heel erg moeilijk mee. Toch krijgen we veel steun van elkaar (collega's onderling) als van vrienden, kennisen en familie. Nog ff over een doorstart,........heel veel collega's zijn bang voor een doorstart, ook al leverd dat toch een baan op. Weer lid zijn van een zinkend schip in welke hoedanigheid dan ook is een moeilijke beslissing. Velen die ik ken zijn dan ook al op zoek naar een andere baan en veelal buiten de verkoop!

yestare
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:19

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door yestare »

Klanten zijn gedupeerd. maar het personeel nog veel meer! Succes aan al mijn Ex-collega's! René, fil 064 (Hoorn)

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door pang »

Ook ik heb nog heel wat persoonlijke spullen op het filiaal staan wat gebeurt daar mee?(Wij mogen nu het pand niet in). ik zou je over dat punt geen zorgen maken. Het is ten slotte jou eigendom en niet van megapool, tenzij jij ook failiet bent gegaan. Ik weet zelf niet bij wie je dan moet zijn om dat in orde te maken, maar ik neem aan dat men daar wel uitkomt.

retep

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door retep »

pineut[[email protected] Gast Geplaatst op 06 Apr 2004 20:45 door pineut[[email protected] -------------------------------------------------------------------------------- Ik werk(te) bij Megapool, en moet nu dus noodgedwongen thuis zitten. Ook wij als personeel zitten natuurlijk met enorm veel vragen: Wat gebeurt er met ons als het bedrijf failliet gaat? Krijgen wij dan nog wel ons salaris,reiskosten en vakantiegeld uit gekeerd? En wat gebeurt er als we na een tijdje weer wel de deuren mogen openen van Megapool? Dan krijgen we alleen maar boze en gefrustreerde klanten aan de balie, daar zitten we natuurlijk als personeel ook niet op te wachtten. Wij hebben ook niet gevraagd om deze nare situatie maar we worden er wel op aangekeken. Ook ik heb nog heel wat persoonlijke spullen op het filiaal staan wat gebeurt daar mee?(Wij mogen nu het pand niet in). Ook wij worden dus door het Megapoolmanagment achtergelaten met zeer veel vragen!
voor wat betreft je salaris e.d. dat wordt door het GAK uitbetaald als megepool niet kan betalen. kijk maar eens op de site van het GAK, voor je eigen spuletjes zul je bij de curator moeten zijn.

Gast

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom word je geen werkadviseur.

werkeloos

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door werkeloos »

Bedankt voor de tip. :idea:

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Hopelijk zijn er niet veel werkelozen als 'werkeloos'. Of wordt je vanzelf een pessimist, racist en a-sociaal als je langer werkeloos bent? QM

Quibus [[email protected]]

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door Quibus [[email protected]] »

Juist QM! Ge hèt himmel guhlijk!

Gast

Re: En het personeel dan van de Megapool?

Ongelezen bericht door Gast »

Nog ff over een doorstart,........heel veel collega's zijn bang voor een doorstart, ook al leverd dat toch een baan op. Weer lid zijn van een zinkend schip in welke hoedanigheid dan ook is een moeilijke beslissing.
De Harense Smid uit Oss is in mijn ogen geen zinkend schip! [/url]

Gesloten