LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB lidmaatschap

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Henny1946

ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door Henny1946 »

verplaatst naar juridisch financieel
Laatst gewijzigd door Henny1946 op 03 jan 2012 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door BBCS »

De Wet van Dam is bij de ANWB niet van toepassing.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Henny1946 schreef:Ik ben lid van de ANWB.
Om reden van aanschaf nieuwe auto wil ik de wegenwacht per direct opzeggen.
Dit kan niet volgens de voorwaarden van de ANWB.
Sluitingstermijn wijzigingen voor minder service: 15 november.
Brief met nota verzonden: 16 november.
Per 1 december geldt de wet op abonnementen en lidmaatschappen, die aangeeft dat stilzwijgende verlenging niet meer mag.
Tevens moet er tussentijds opgezegd kunnen worden.
De ANWB geeft aan het lidmaatschap, de wegenwacht of andere (mindere) service pas per 1 januari 2013 te willen wijzigen. Upgraden kan natuurlijk WEL direct.
Mag dit zomaar en wat kan ik doen om alsnog e.e.a alsnog te stoppen??

Je bent tegen de gedragsregels! :mrgreen:
Kijk hier loopt al een topic.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=108980

Misschien lees je dit bericht van agnesm,dit treft ook voor jouw toe:
agnesm schreef:Ik zat er al weer op te wachten, al die klagende mensen die vergeten zijn hun lidmaatschap bij ANWB of bij andere maatschappijen op te zeggen en die dat nu achteraf weer geregeld willen hebben.

De regels zijn duidelijk vermeld op website en bij het aangaan van lidmaatschap: voor 15/11 opzeggen, anders een vol jaar betalen.

Ik word zo boos van die mensen die denken in hun recht te staan de ANWB voor oplichters uit te maken terwijl ze zelf iets vergeten zijn!

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Voor het opzeggen van lidmaatschappen bij verenigingen (zoals bijvoorbeeld de ANWB) gelden andere regels (verenigingsrecht). Hier blijft gelden dat een lidmaatschap met een jaar verlengd kan worden wanneer niet voor een bepaalde periode wordt opgezegd (voor de ANWB geldt bijvoorbeeld dat je voor 15 november moet hebben opgezegd, anders zit je ook het daarop volgende jaar vast aan je lidmaatschap).

Christos

Ongelezen bericht door Christos »

I am a member of the ANWB, however, as I have lost my job and had to sell my car, I no longer require their services. Despite the fact that the cancelation deadline is November 15th, I find it absurd that one cannot terminate is membership. I cannot afford to pay the subscription, as I get some help from the UWV and now I am being threatened by the ANWB that the Incasso will take over!!!!
So I am not sure about the clarity of this cancelation law, however, it seems that the essence of the ANWB is to help drivers and their car, as a primary service. Since I no longer have a car, I do not require their services. And, as I read in this forum, if their services are multiple, isn't so that by law, we are able to cancel with one month notice?
They use the term association, instead of BV, which allows them to bypass many legislations, nevertheless, aren't they there to help people rather than apply pressure and induce stress?
Can anyone advise on how to proceed further?

Gesloten