LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beleggen in Goud en Zilver

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
benikeennederlander

Beleggen in Goud en Zilver

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ik zat uit nieuwsgierigheid dit zo te bekijken en dacht, weet je wat, ik ga dit onderwerp op het forum van Tros Radar plaatsen, want ik ben benieuwd hoe mensen hierover denken.

http://goldrepublic.nl/goldrepublic-account.html

stofzuigertje

Re: Beleggen in Goud en Zilver

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb geleerd dat je niet op de Top maar op de bodem moet instappen.
Dus alleen dit doen als de prijzen gedaald zijn en niemand het meer wil.

Gezien de stijging van afgelopen jaren, mensen werden bang is de kans op een omslag en nu te duur instappen zeer groot.
U is dus gewoon vele jaren te laat en niet kopen maar nu het erg duur is verkopen is een beter advies.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Een echte nederland komt nu met iets wat hij al 10 jaar geleden had moeten doen je bent veel te laat met instappen.
En bedenk wel het is papier goud/zilver je kan er nooit een ander sierraad van maken dan een papieren hangertje. Ik zou er op dit moment niet in beleggen wel zo snel mogelijk verkopen(baar goud natuurlijk).

gr Henk

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

benikeennederlander schreef:Ik zat uit nieuwsgierigheid dit zo te bekijken en dacht, weet je wat, ik ga dit onderwerp op het forum van Tros Radar plaatsen, want ik ben benieuwd hoe mensen hierover denken.

Dit is mij wat te vaag.
Wil graag met u meedenken, maar kunt u een specifieke vraag stellen svp?

benikeennederlander

CSM schreef:
benikeennederlander schreef:Ik zat uit nieuwsgierigheid dit zo te bekijken en dacht, weet je wat, ik ga dit onderwerp op het forum van Tros Radar plaatsen, want ik ben benieuwd hoe mensen hierover denken.

Dit is mij wat te vaag.
Wil graag met u meedenken, maar kunt u een specifieke vraag stellen svp?
Hoezo te vaag? Ik ben benieuwd hoe mensen hierover denken, mag dit soms niet.?
We hebben nog niet zolang geleden allemaal die ellende gehad met aandelenlease, denk aan o.a. Dexia, aangezien ik gezien de gebeurtenissen voorzichtig geworden ben; ik heb geen zin om op herhaling te moeten, is het meer dan logisch dat wanneer ik dergelijke dingen zie, vragen ga stellen op deze site.
Betreft de posters voor jouw bericht: Geen zorgen, ik stap niet zogauw ergens is, het is net wat ik tegen CSM zei, door de afgelopen gebeurtenissen in de aandelenlease ben ik uiterst voorzichtig.
Als ik er wel in had willen stappen zonder jullie mening, had ik nu geen vragen gesteld op het Tros Radarforum.
Ik word net als ieder ander een jaartje ouder en als je ouder word, ga je meer nadenken en je word voorzichtiger.
Je kan het zo zien en ik denk dat de andere ouderen er ook wel zo overdenken, ben je van middelbare leeftijd, dan ben je, je wilde haren kwijt.

CSM

Vaag ja. Uw insteek is onduidelijk.

1. Wilt u weten of we edelmetalen in het algemeen een verstandige belegging vinden? Zo ja, dan zult u iets meer over uw financiële situatie en doelen kunnen vertellen.
2. Of wilt u weten of we dit specifieke bedrijf betrouwbaar en goed vinden?

Mensen hebben nu al hun mening over vraag 1 gegeven, terwijl u meer op zoek lijkt te zijn naar meningen over vraag 2. Vandaar dat ik voorstelde dat u een specifiekere vraag zou kunnen formuleren. Dat stelt mensen in staat u gerichter te antwoorden.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR.
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

CSM

Goud kan een rol spelen als klein onderdeel (zeg 5% tot 10%) van een goed gespreide beleggings-portefeille (met verder aandelen, obligaties, spaargeld, vastgoed, etc).

Als iemand goud koopt als losstaande investering (dus alleen goud en geen van de andere die ik zojuist noemde).... dat noemen we geen beleggen, maar speculeren. Dat kan goed of slecht uitpakken, net als roulette.

benikeennederlander

Dat vind ik dus niet, CSM
Of ik nou wil beleggen of niet, doet hier niets terzake.
Ik maakte deze topic omdat ik benieuwd ben naar de reacties van mensen, dat u hier moeite mee heeft, is uw zaak.
Maar ik heb aantal reacties gehad waar ik wel wat aan heb, dus beëindig ik deze topic.

Doei

CSM

...
Laatst gewijzigd door CSM op 15 dec 2011 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

CSM

benikeennederlander schreef:
Dat vind ik dus niet, CSM
Of ik nou wil beleggen of niet, doet hier niets terzake.
Ik maakte deze topic omdat ik benieuwd ben naar de reacties van mensen, dat u hier moeite mee heeft, is uw zaak.
Maar ik heb aantal reacties gehad waar ik wel wat aan heb, dus beëindig ik deze topic.

Doei
Ik probeer u alleen maar te helpen hoor, u hoeft niet zo te bromsnorren.
U zegt dat de vraag of u in goud wilt beleggen niet ter zake doet.
Maar doordat uw openingsbericht zo onduidelijk was, hebben forumbezoekers juist die vraag proberen te beantwoorden.
Lekkere tijdsverkwisting voor iedereen, dus.

Om dat te voorkomen, vroeg ik u simpelweg uw vraag wat specifieker te maken.
Maar u reageert direct als door een wesp gestoken. Kort lontje?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De beurs is net een kermis attractie.
De bewegende trappen, sommige vliegen moeiteloos en andere zweten en komen nauwelijks verder of gaan zelfs terug....

De AEX, afgelopen jaar diverse keren meer dan 10% gedaald en gestegen en als je het gevoel hebt, ik noem dat werken en voor mijn winst moeten vele andere sukkels veel geld inleveren!

De enige die altijd wint is de bank, die verdient overal aan, zowel goede als foute aankopen, want die vangt telkens provisie.
Wel zijn aandelen beter verhandelbaar dan Goud.
Ook de niet zo populaire fondsen, die hoef ik niet wegens dit risico!

Een ervaren belegger die alle sukkels een goed 2012 wenst zodat ik weer over jullie ruggen kan verdienen.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Bron Maarten Verheyen
Paniek! Goud crasht!

Had je gedacht dat het nooit zou gebeuren? Dat goud de enige activa is die alleen maar hoger gaat en nooit corrigeert?

Iedere bull-market kent de nodige correcties. Ook goud. We hebben het al vaak gezien de afgelopen 10 jaar.

De grootste correctie bedroeg zelfs 35% (in 2008). Een gelijkaardige correctie zou de prijs van het goud naar $1200 brengen.

Ben je daar klaar voor?

Ik wel. Ik zeg niet dat we naar $1200 gaan maar als het zover komt, koop ik bij.

Sterker nog, ik heb gisteren geld uit mijn speculatieve account gehaald om volgende week fysiek goud bij te kopen.

Ik heb momenteel een bedrag aan de kant staan om tussen de $1200 en de $1600 meer goud te kopen.

Iedere keer als goud $100 daalt, neem ik één vierde van deze som en ik koop bij. Op weg naar beneden. All the way down.

Dat is wat een lange termijn belegger doet als activaprijzen waarvoor hij positief is, goedkoper worden. Je koopt bij.

Nee, makkelijk is het niet. Iedere keer als je koopt, is de kans groot dat je enkele dagen later al verlies hebt op je meest recente aankoop.

MMaar wat is het alternatief? Als een angsthaas in een hoekje kruipen en de correctie compleet aan je voorbij laten gaan?

Is dat de manier om te beleggen? Dacht het niet.

Koop in horten en stoten. Telkens wanneer de prijs $100 daalt, koop je wat bij.

Koersdalingen kunnen brutaal zijn. Wees mentaal voorbereid op veel lagere koersen dan je voor mogelijk houdt!

Hier is een grafiek van goud. We gingen gisteren los door het 200-daags gemiddelde. Onder hoog volume dan nog. Meestal een signaal dat meer verkopers kunnen opdagen.

Laat het je niet uit je lood slaan om te doen wat nodig is. En dat is bijkopen.

iex
Contacteer:

Ongelezen bericht door iex »

beleggen in goud en zilver kan ik iedereen aanraden.

de grote goeroes in de wereld zeggen allemaal dat je minstens 10 tot 20 procent fysiek goud moet hebben.

ik zelf heb informatie ingewonnen bij een bedrijf hollandgold maar er zijn meerdere aanbieders in de markt die er voldoende ervaring en verstand van hebben.

Eurozaken

Ongelezen bericht door Eurozaken »

Beleggen in goud of zilver was altijd stabiel, maar ook nu zakt goud toch?

iex
Contacteer:

Ongelezen bericht door iex »

zowel goud als zilver worden op dit moment zwaar gemanipuleerd.

hierbij de uitleg over zilver... omdat de zilvermarkt op dit moment volledig onder invloed van de grote banken onder aanvoering van JP Morgan staan en de fysieke markt volkomen overvleugeld wordt door de papieren markt.
Er is in feite geen prijsstelling op basis van echt zilver.
Zilver wordt nu afgerekend op basis van de prijs voor het papieren zilver en dat blijft zo tot de druk zo hoog wordt dat de ketel barst.
Hoe mag dit alle zo gebeuren? Immers is dit marktvervalsing op een ongekende schaal.
Ook hier is de reden simpel... Omdat ze het toestaan. JP Morgan gaat failliet als de zilverkoers vrij gemaakt zou worden. Die bank staat veel te ver short om nog te redden te zijn. Het is dus pappen en nathouden en de prijs van zilver drukken tot de vraag naar zilver inzakt omdat beleggers en bezitters de moed verliezen of tot het moment dat de zaak uiteindelijk toch niet meer te houden is.

overigens is goud vandaag al weer in de lift en dit zal volgens mij gestaag aanhouden.

CSM

iex schreef: de grote goeroes in de wereld zeggen allemaal dat je minstens 10 tot 20 procent fysiek goud moet hebben.
Onzin. U zet onervaren beleggers op het verkeerde been. Er zijn net zo veel grote goeroes die zeggen dat goud fundamenteel niet in een beleggingsportefeille thuishoort. Andere goeroes zeggen dat een kleine positie verstandig is, maar spreken dan over 5 tot 10%. Goeroes die tot 20% adviseren zijn zwaar in de minderheid.

Ik zeg niet dat ik weet wat het juiste percentage zou moeten zijn, maar als u voorstelt dat we het advies van goeroes moeten volgen, dan moet u wel het juiste beeld scheppen.
Laatst gewijzigd door CSM op 03 jan 2012 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten