LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tmobile > "gedwongen" nieuw abbo > tegoed komt te vervallen?
-
Tmobile > "gedwongen" nieuw abbo > tegoed komt te vervallen?
Hoi allen,
Het zal T-mobile eens niet zijn, maar ik sluit maar in de rij aan.
Ik heb al sinds lange tijd een Relax abonnement bij T-mobile.
Nu zie en lees ik dat ze nu totaal andere abonnementen aanbieden.
En ik las op het T-mobile forum dat mijn tegoed dus komt te vervallen.
Nu heb ik een niet heel lullig bedrag over. Ik was 1x overgestapt naar Vodafone en vergat T-mobile steeds op te zeggen.
Dus na Vodafone ben ik verder gegaan met T-mobile.
Dus het enigste wat ik kan doen is dus dat mijn contract doorloopt?
En dus ook de kortingen niet meer heb die ik nu nog wel heb.
Ik moet nog iets van een half jaar met dit abonnement.
Had op zich dan niet zo'n probleem geweest als mijn Samsing Omnia 2 het naar behoren deed. Meerder problemen met dit toestel en hij is al een keer opgestuurd en in het begin was verholpen, dacht ik... Na een tijdje kwamen dezelfde problemen weer terug en nog andere problemen erbij ook.
Dus ik was afgelopen donderdag naar de T-mobile shop geweest en daar kreeg ik alleen maar te horen dat ze em wéér op kunnen sturen om mijn telefoon weer voor 3 weken kwijt te zijn. En ik heb geen verzekering dus ik krijg ook geen leentoestel. Kan dit? En aangezien hij al eens is opgestuurd hoe zit het dan met de garantie?
Het zal T-mobile eens niet zijn, maar ik sluit maar in de rij aan.
Ik heb al sinds lange tijd een Relax abonnement bij T-mobile.
Nu zie en lees ik dat ze nu totaal andere abonnementen aanbieden.
En ik las op het T-mobile forum dat mijn tegoed dus komt te vervallen.
Nu heb ik een niet heel lullig bedrag over. Ik was 1x overgestapt naar Vodafone en vergat T-mobile steeds op te zeggen.
Dus na Vodafone ben ik verder gegaan met T-mobile.
Dus het enigste wat ik kan doen is dus dat mijn contract doorloopt?
En dus ook de kortingen niet meer heb die ik nu nog wel heb.
Ik moet nog iets van een half jaar met dit abonnement.
Had op zich dan niet zo'n probleem geweest als mijn Samsing Omnia 2 het naar behoren deed. Meerder problemen met dit toestel en hij is al een keer opgestuurd en in het begin was verholpen, dacht ik... Na een tijdje kwamen dezelfde problemen weer terug en nog andere problemen erbij ook.
Dus ik was afgelopen donderdag naar de T-mobile shop geweest en daar kreeg ik alleen maar te horen dat ze em wéér op kunnen sturen om mijn telefoon weer voor 3 weken kwijt te zijn. En ik heb geen verzekering dus ik krijg ook geen leentoestel. Kan dit? En aangezien hij al eens is opgestuurd hoe zit het dan met de garantie?
-
Re: Tmobile > "gedwongen" nieuw abbo > tegoed komt te vervallen?
Correctie, ik moet nog 3 maanden.
Helaas gaat verlengen/vernieuwen niet meer, dus sta je met de rug tegen de muur. Het enige wat je kunt doen is beltegoed opgebruiken.
Maar ik zit in hetzelfde schuitje,lees maar:
Ik heb een relax '10 abo met een opgebouwd beltegoed van € 200,-.
Het probleem is dat T-mobile dit abo niet meer aanbied.
Gevolg: € 200,- beltegoed kwijt (in de pockets van t-mobile)
Dit is diefstal .. linksom of rechtsom wordt dit opgebouw tegoed gestolen.
Tros radar zou hier in de uitzending tijd aan moeten besteden, hoe zit het met de rechten van de klant ?
Ik zie het zo als je voor je electriciteit teveel voorschot betaalt dan ben je die aan het eind van het jaar toch ook niet kwijt omdat je het niet gebruikt hebt ?
Nee, het is (helaas) niet allene T-mobile die dit doet het is een algemene graai-ziekte in de gehele telecom -- aanpakken-- samen sterk
Tros radar zou hier in de uitzending tijd aan moeten besteden, hoe zit het met de rechten van de klant ?
Ik zie het zo als je voor je electriciteit teveel voorschot betaalt dan ben je die aan het eind van het jaar toch ook niet kwijt omdat je het niet gebruikt hebt ?
Nee, het is (helaas) niet allene T-mobile die dit doet het is een algemene graai-ziekte in de gehele telecom -- aanpakken-- samen sterk
Bij mij ook een bekend probleem. Nooit een bericht gehad dat de voorwaarden van mijn Relax 25 abonnement door T-mobile gewijzigd zijn. Mijn contract loopt in april 2012 af en mag dus deze maand al aan de verlenging. Vorige maand al via de mail contact opgenomen met T-mobile met betrekking tot dit probleem. Ik heb zelfs het voorstel gedaan om mijn tegoed, ongeveeer 300 euro, te gebruiken voor de aanschaf van een nieuwee GSM. Een sigaar uit eigen doos dus. Maar ook daar gaat T-mobile niet op in. Ongelovelijk hoe arrogant deze telefoonprovider is. In de antwoordmail die ik kreeg stonden zelfs de verkeerde gegevens. Mijn vrouw heeft namelijk een zelfde abonnenement en op haar gegevens kwam het antwoord. Opnieuw een mail gestuurd met het verzoek of ze mij wel serieus namen als klant die al 2 jaar netjes zijn rekeningen betaald, of dat het inderdaad zo is dat de bestaande klant niet meer belangrijk is en dat het alleen maar belangrijk is om nieuwe klanten binnen te halen. Verzocht in deze mail om schriftelijk in een mail te reageren. Nou, enkele dagen later toch T-mobile aan de telefoon. Aangegeven dat ik het antwoord schriftelijk wil hebben. Medewerker heeft idd schriftelijk gereageerd. Maar dan alleen met de tekst dat ik voldoende geinformeerd was. Niet dus. T-mobile heeft er in mijn ogen een beetje een handje van dat ze niets op papier aan je toe willen geven. Dat we met zijn alleen gewoon ons tegoed kwijt zijn en dat we als bestaande klant echt niet belangrijk zijn. Ik was heel tevreden over T-mobile, maar dat gevoel is in de afgelopen weken echt compleet verdwenen en ik twijfel er dan ook erg over om mijn contract bij T-mobile te verlengen.
Het zou in deze tijd, de tijd dat elke klant ervoor zorgt dat het salaris van een T-mobile medewerker betaald wordt, een goed gebaar zijn om die tegoeden gewoon te laten staan. T-mobile houd zijn klant en de klant houd zijn tegoed, dat hij waarschijnlijk toch niet opbeld want dat doet hij nu ook niet. Iedereen tevreden lijkt mij. Want volgens mij is het motto nog altijd "De klant is Koning" en niet "De klant is een melkkoe zonder rechten, maar met alleen plichten".
Het zou in deze tijd, de tijd dat elke klant ervoor zorgt dat het salaris van een T-mobile medewerker betaald wordt, een goed gebaar zijn om die tegoeden gewoon te laten staan. T-mobile houd zijn klant en de klant houd zijn tegoed, dat hij waarschijnlijk toch niet opbeld want dat doet hij nu ook niet. Iedereen tevreden lijkt mij. Want volgens mij is het motto nog altijd "De klant is Koning" en niet "De klant is een melkkoe zonder rechten, maar met alleen plichten".
Na afloop van je contract kan je je RELAX laten doorlopen.
Je kan dan je bundel verlagen en dan het tegoed opmaken.
Als het op is alsnog verlengen.
Er zijn dus wel mogelijkheden.
Je kan dan je bundel verlagen en dan het tegoed opmaken.
Als het op is alsnog verlengen.
Er zijn dus wel mogelijkheden.
Onzin natuurlijk dat het diefstal is. Lees je algemene voorwaarden er maar eens op na, of nog mooier,ga eens aangifte doen. De politie zal je lachend uitleggen dat dit dan een civiele zaak is. Diefstal is een strafzaak en dat heeft hier niks mee te maken.a3priems schreef:Helaas gaat verlengen/vernieuwen niet meer, dus sta je met de rug tegen de muur. Het enige wat je kunt doen is beltegoed opgebruiken.
Je kunt aangifte doen van verduistering, een zusje van diefstal. De politie is verplicht om de aangifte op te nemen.
http://blog.iusmentis.com/2012/02/01/vi ... je-stelen/
http://blog.iusmentis.com/2012/02/01/vi ... je-stelen/
hallo allemaal,
met nog een beltegoed van €345,00 Relax 25.en nog een half jaar te gaan voor einde 2 jarig contract , zit ik met het zelfde dilemma.
Dit abonn. gebruikt mijn man(i.v.m. internet) en ik zelf heb een prepaid voor noodgevallen. allebei staan ze op mijn naam. Wij hebben i.v.m. de kinderen een familypakket en bellen gratis onderling. Dus dit tegoed komt niet meer op in het laatste half jaar van het contract. ik heb T-mobile gevraagd , wat van het tegoed op mijn prepaid te zetten, maar dat doen ze niet. Dus het verdwijnt inderdaad in de zak van T-mobile , en die lacht in zijn vuistje. ik wil ook niet het contract door laten lopen op deze manier. Het abonn. kan veel lager. Ik weet niet of ik T-mobile kan vragen om de nrs om te zetten. dus die van de prepaid op het abonn. en andersom, zonder dat ik het tegoed kwijt ben. Eigenlijk zou je je geld in mijn geval dan , moeten kunnen schenken aan de personen die in je familypakket zitten met ook een prepaid nr, met een max per keer. Ik heb dit opgespaard en het is dus van mij. ik moet daar mee kunnen doen wat ik wil. ik zag de opmerking energiemaatschappij voorschot , wat je ook terug krijgt wat je teveel hebt betaald. Dat zou met dit ook moeten zijn. Per half jaar b.v. terug gestort op je rekening, of schenken in mijn geval aan je family.
Maar ja, het is T-mobile hè. Er staat ook nergens in de voorwaarden vermeld dat dit niet kan. Maar wat kan dan wel? Een rechter dit laten afdwingen of zo om je tegoed terug te eisen? ik denk dat je dit alleen maar met heel veel mensen gelijkertijd kan doen. ik meld me alvast aan in dit geval.
met nog een beltegoed van €345,00 Relax 25.en nog een half jaar te gaan voor einde 2 jarig contract , zit ik met het zelfde dilemma.
Dit abonn. gebruikt mijn man(i.v.m. internet) en ik zelf heb een prepaid voor noodgevallen. allebei staan ze op mijn naam. Wij hebben i.v.m. de kinderen een familypakket en bellen gratis onderling. Dus dit tegoed komt niet meer op in het laatste half jaar van het contract. ik heb T-mobile gevraagd , wat van het tegoed op mijn prepaid te zetten, maar dat doen ze niet. Dus het verdwijnt inderdaad in de zak van T-mobile , en die lacht in zijn vuistje. ik wil ook niet het contract door laten lopen op deze manier. Het abonn. kan veel lager. Ik weet niet of ik T-mobile kan vragen om de nrs om te zetten. dus die van de prepaid op het abonn. en andersom, zonder dat ik het tegoed kwijt ben. Eigenlijk zou je je geld in mijn geval dan , moeten kunnen schenken aan de personen die in je familypakket zitten met ook een prepaid nr, met een max per keer. Ik heb dit opgespaard en het is dus van mij. ik moet daar mee kunnen doen wat ik wil. ik zag de opmerking energiemaatschappij voorschot , wat je ook terug krijgt wat je teveel hebt betaald. Dat zou met dit ook moeten zijn. Per half jaar b.v. terug gestort op je rekening, of schenken in mijn geval aan je family.
Maar ja, het is T-mobile hè. Er staat ook nergens in de voorwaarden vermeld dat dit niet kan. Maar wat kan dan wel? Een rechter dit laten afdwingen of zo om je tegoed terug te eisen? ik denk dat je dit alleen maar met heel veel mensen gelijkertijd kan doen. ik meld me alvast aan in dit geval.