LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toshiba externe harde schijf

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Zeidel

Toshiba externe harde schijf

Ongelezen bericht door Zeidel »

Van mijn laptop heb ik diverse back-ups gemaakt op een toshiba externe harde schijf (Stor.e art 2.5) met het programma, Backup Now EZ, wat daar opstaat. Nu heb ik een probleem met mijn laptop en ben ik die bestanden waarschijnlijk kwijt. Vandaar wil ik mijn bestanden van de externe harde schijf terugzetten. Hiervoor heb ik weer dat programma gebruikt, maar elke keer geeft hij aan dat het terugzetten mislukt is. Nu heb ik de technische ondersteuning van Toshiba gebeld, maar ook die kon geen antwoord geven hierop.

Herkent één van jullie dit probleem of eventuele andere problemen met Backup Now EZ en heeft iemand een idee hoe ik toch mijn bestanden terug zou kunnen zetten? (volgens mij zijn het .cal of .ndf bestanden)

53o

Re: Toshiba externe harde schijf

Ongelezen bericht door 53o »

Ik kan je vraag niet beantwoorden maar kan wel advies geven voor later. Kijk eens naar het programma clonezilla:

http://clonezilla.org/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clonezilla

Opensource, dus gratis. Heb het zelf nooit gebruikt omdat ik afgezien van m'n oude laptop (was een Mac dus kwam met Timemachine) ik niet veel waarde hecht aan complete backups en schone installaties niet erg vind (dus maak zelf alleen backups van documenten/muziek/foto's etc).

Maar ik ken een aantal mensen die clonezilla hebben gebruikt om een image terug te zetten en daar erg tevreden over zijn.

Heb je nu niet veel aan helaas...

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

copy/paste van hun site:

All of my backup files on my external hard drive are .NBF file extension, how do I restore?
In the My Files folder on your destination drive, you should have a File and Fodler.CAL file and your File and Folder*.NBF files. The CAL file is used to track which files are in which NBF files. To restore this, you can click on the Restore button in the mail screen for Backup Now EZ or you can open the action menu and click on restore from the main screen for Backup Now EZ. Then your backup will be automatically selected and you will be able to select your restore points. Then you will be able to select the files you want to restore and restore them. The Complete system backup can only be restored by booting from a bootable CD or DVD made in Backup Now EZ by running the Create Bootable Disc tool in the Tools menu in Backup Now EZ.

http://www.nticorp.com/en/us/cms/faqdetail.aspx?id=204

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Niet dat je er nu veel mee opschiet, maar toch een tip. Het maken van backups is een goede zaak. Er zijn al niet veel mensen die dat doen. Maar een wezenlijk onderdeel van het backup proces is (tenminste 1 keer) het doen van een restore. Alleen op die manier heb je zekerheid of de backup bruikbaar is. En je doet zo ook enige ervaring op met het restore proces.

stronkstronk

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Wat je kan proberen is een kopie maken van het .NBF bestand en deze te hernoemen naar .ZIP. Probeer deze eens uit te pakken met WinZip of 7zip of WinRar.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Welke foutmelding krijg je. Er moet ergens een log zijn waarin meer details te vinden zijn.
Er kan ook iets anders aan de hand zijn: Een goed backup programma probeert bestanden zo getrouw mogelijk te restoren. Als er iets mis is met de hdd in je laptop, gaat dat restoren sowieso niet lukken. Probeer dus eens op een andere computer / laptop of daar de restore wel werkt. Je kunt de restore eventueel proberen in een virtuele machine middels virtualbox.

Gesloten