LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse muntenhuis

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ESabir
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:11

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door ESabir »

Flentje schreef:In ieder geval dien ik een klacht in bij de Consumentenautoriteit. Het zou denk ik goed zijn dat iedereen die belazerd is door het Muntenhuis, dat doet. Als er meer van ons zijn, zullen ze er ongetwijfeld mee aan de slag gaan.

Hoe? Je kunt je klacht indienen via:
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Ze schrijven:
Waarom is het belangrijk dat ik mijn klacht bij ConsuWijzer meld?
Achter ConsuWijzer staan drie toezichthouders die onder het Ministerie van Economische Zaken vallen; de Consumentenautoriteit, de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit) en de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit). En dat is in úw voordeel. Want ConsuWijzer registreert iedere vraag en klacht. Uw signaal komt dus rechtstreeks bij deze toezichthouders terecht. De toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Mocht je je juridisch willen voorbereiden op een dagvaarding oid: http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... netaankoop

Tenslotte, ik heb op meerdere plekken een bericht achtergelaten over de malafide verkooptechnieken van het Nederlandsche Muntenhuis. Als we allemaal onze eigen ervaringen posten, kunnen we in ieder geval veel mensen een boel poen en ellende besparen. Het Muntenhuis reageert op elke klacht op die sites door te zeggen dat ze het probleem willen oplossen. Blijkbaar doet het ze pijn.
Ik heb in ieder geval een klacht ingediend, ik heb wellicht niet zoveel schade geleden maar dat betekent niet dat ik hier niks aan ga doen.
Ik vond het al raar eigenlijk, wat verdienen ze aan mensen zoals ik die alleen munten kopen welke een vaste waarde hebben zoals 5 euro voor 5...
Ze bedriegen hen zodat ze er wat winst uit halen, dat slachtoffers niks meer gaan kopen deert ze niet. Ze maakten toch geen winst op de aankopen van hen.

In hun email zeiden ze dat ik bewijs van versturing moest aanvragen. Dat kost 6,30 ofzo...Kan je net zo goed aangetekend sturen voor 7 euro...

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door seconds-out »

smishak schreef: Dus Muntenhuismensen, jullie lezen mee, laat nu maar eens zien wat jullie klantvriendelijkheid echt waard is.
.
Juist :wink:
Echt klantvriendelijke bedrijven staan nooit op Tros-Radar forum en Kassa vermeld.
Blijkbaar schiet het Muntenhuis tekort in de communicatie met zijn klanten wat betreft de leveringsvoorwaarden/betalingen.
De wat minder frisse en weinig transparante verkooptechnieken zijn vooral bedoeld om meer inkomsten te genereren.

dbwa.info
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2011 23:55

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door dbwa.info »

Het Nederlandse Munthuis stuurt mij nu ongelimiteerd munten toe die ik niet besteld of om gevraagd heb. Deze munten stuurt ‘het Nederlandse Munthuis’ geheel op eigen risico en als zijnde monster zonder waarden zoals in de algemene voorwaarden staat die ik het Nederlandse Munthuis heb laten toekomen. Ik verwijs u dan ook naar de algemene voorwaarden die ik u heb laten toekomen. Ik ga er dan ook vanuit, dat er zeer zelden algemene voorwaardes naar dergelijke instanties of instellingen worden gestuurd als u en ga ik er vooralsnog vanuit, dat u deze algemene voorwaardes ontvangen te hebben. Ik verzoek allen een dergelijke voorwaarden op te maken en deze toe te sturen naar het Nederlandse Muntenhuis. ‘dit zijn de leveringsvoorwaarden’ die u zelf opstelt. Daarbij is het ongeoorloofd volgens de wet, dat er overeenkomsten worden opgesteld zonder dat de consument ingelicht wordt dat deze een ongelimiteerde overeenkomst of contract heeft aangegaan. In de acties staat namelijk niet vermeld dat u een contract of ongelimiteerde overeenkomst bent aangegaan met het Nederlandse Munthuis. Dit valt dan ook onder dwaling of misleiding. “Dus laat de deurwaarder maar komen”. Verder verzoek ik iedereen alle gegevens die op websites staan afgebeeld op te slaan in word office, zodat jullie straks terug kunnen kijken wat er overeen is gekomen. Ik zelf sla eerst alles op van munthuis voordat ik de bestelling plaats. Laat dit een les voor jullie zijn. Verder kan een ieder contact met me opnemen. Voor alle zekerheid vraag ik jullie hierbij om dergelijke gegevens via trosradar door te spelen aan mij, zodat ik er zeker van ben dat ik geen medewerkers van munthuis amsterdam dergelijke gegevens toespeel.

dbwa.info
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2011 23:55

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door dbwa.info »

Inmiddels heb ik een acceptgiro ontvangen van Intrum Justitia mbt niet bestelde munten van het Nederlandse Munthuis. Een eider kan dus reageren op deze uiteenzetting. (zie tekst hieronder)

Geacht Instrum Justitia

Met grote verbazing vernam ik kennis van uw schrijven van de 10e juni 2011 met referentie FR/32612098 mijn referentie 485949 m.b.t. het Nederlandse Muntenhuis Amsterdam.

Tot mijn spijt moet ik u helaas mededelen dat uw cliënt absoluut geen vordering op mij kan hebben zoals u aanhaalt in uw schrijven van de 10e juni 2011. En verzoek ik uw cliënt de tot mij gerichte vordering onherroepelijk te doen intrekken wegens valsheid in geschrift artikel 225 wetboek van strafvordering, alsmede het doen van een valse uiting dan wel aangifte artikel 180 van het wetboek strafvordering.

In het verleden heb ik bij uw cliënt bestellingen gedaan van ´twee´ munten ´te verstaan´ Eerste Slag herdenkingsuitgifte Vaticaan munt puur zilver veredeld met goud, alsmede een vergulde Florijnmunt 2010 Beatrix 30 jaar Koningin, die ik op de juiste wijze en binnen het geldende termijn voldaan heb aan het Nederlandse Muntenhuis.

Op 19 februari 2011 heb ik uw cliënt ´het Nederlandse Muntenhuis te Amsterdam´ via een ´mail´ als per ´regulerende post´ een schrijven toegezonden, mij geen munten meer toe te willen zenden waar ik niet nadrukkelijk om verzocht heb. Als uw cliënt anders van mening is, dan verzoek ik uw cliënt mij dit met wettelijk overtuigende bewijzen aan mij aantoonbaar te willen maken.

Dat uw cliënt ongelimiteerd en zonder enige opdracht munten blijft toezenden aan mij, is aan het Muntenhuis en niet aan mij. Ik heb het Nederlandse Muntenhuis dan ook een door mij opgestelde algemene voorwaarden toe laten komen. Dat uw cliënt halsstarrig is, is mij inmiddels duidelijk geworden op het forum van Tros Radar. Echter heb ik met uw cliënt absoluut geen overeenkomst gesloten en heb ik uw cliënt gesommeerd, bij iedere confrontatie in welke zin dan ook, zal ik het Nederlandse Munthuis aansprakelijk stellen aan elke correspondentie tegen de somma van € 180,00 euro per uur zoals omschreven staat in mijn algemene voorwaarden die ik het muntenhuis heb laten toekomen medio maart van dit jaar. Dit kunt u tevens ook terug zien op het forum van Tros Radar.

Inmiddels heb ik voor de duur van drie en een half uur aan correspondenties verricht door toedoen van het Nederlandse Muntenhuis tegen een tarief van € 180,00 euro per uur, waardoor ik inmiddels een vordering heb op het Nederlandse Muntenhuis van de somma van € 630,00 euro. Ik verzoek u dan ook, deze vordering aan het Nederlandse Muntenhuis te vorderen.

PS: Deze uiteenzetting wordt op het Forum van Tros Radar geplaatst om andere gedupeerde te waarschuwen en om bij een eventuele zitting aanwezig te willen zijn.


Hopende dat ik u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Guardian72 »

dbwa.info schreef:Amsterdam´ via een ´mail´ als per ´regulerende post´ een schrijven toegezonden,
Als je dit nog niet verzonden hebt - wijzig "regulerende" dan in "reguliere" :)

Annelijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2011 16:00

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Annelijn »

In maart dit jaar schreef ik in voor de Erasmusmunt. Er werd €2,- van mijn rekening afgeschreven.
Ik ontving nooit enige munt.
Afgelopen zaterdag ontving ik een pakket van het muntenhuis met drie twee-euromunten, wat hoesjes
en een rekening van € 35,-.
Direct gebeld.
Ik zou de Erasmusmunt ontvangen hebben en een ander pakket van € 35,- en deze nooit hebben betaald.
Dat klopte, ik had immers nooit iets ontvangen van het muntenhuis.
Gelukkig kon ik de zending terug sturen en moest ik bellen naar een ander nummer om alles recht te zetten.
Vervolgens kreeg ik formulieren toegestuurd die ik moet invullen.
Ik hoop dat alles goed verloopt en dat ik geen incassobureau aan de deur krijg voor iets wat ik nooit ontvangen heb en gedeeltelijk wel betaald, zij het slechts € 2,-.
Ik laat het wel weten.

MAXIEM

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Annelijn

Wees niet te optimistisch bij dit ******** bedrijf. Overigens moet dit shopje bewijzen dat je de zending (en) wél hebt ontvangen.

Toelichting:

Hellup!!! Waar blijft mijn pakje?

In de rubriek Vraag&Beantwoord wordt vrij vaak de vraag gesteld wie er verantwoordelijk is voor de verzending van een produkt bij een koop op afstand?

TIP
Volgens de wet is de verzender/verkoper verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed. Als een pakket dus niet aankomt, is dat niet het probleem van de ontvanger/de koper, maar het probleem van de verkoper/verzender. In feite dient dus de verkoper het produkt dan nogmaals te versturen óf als hij dat niet wil of kan, de aankoopsom binnen 30 kalenderdagen terug te storten op de rekening van de koper.
De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. Dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7/9. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en NIET bij de koper. Daarom is het verstandig om NIET/NOOIT van te voren te betalen!!!

(BRON: BW7/9; BW7/11)

Maxiem.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door snepke »

Dus die zijn al jaren bezig met mensen "oplichten/afpersen"
Laatst gewijzigd door snepke op 11 jul 2011 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Amsterdams Munt KANTOOR en NLs Muntenhuis is mijns inziens dezelfde.

Via gratis aangetekende email via Rpost, heb ik hen beiden laten weten, hen hartelijk te danken voor hun overvloedige, edoch ongevraagde zendingen. Dat ik echter niet aansprakelijk ben , nog tot betaling verplicht, voor ongevraagde kadoos.

Daar ik hen beiden reeds eerder heb laten weten, via aangetekende post en aangetekende RPost- email, waarvan ik dus wettig en overtuigend bewijs heb, geen zendingen meer te willen ontvangen.

Als iemand munten wil kopen, geef maar een seintje, ik heb ze toch goedkoop. :lol: Als ik mijn administratie uurloon en onnodige stress niet meereken tenminste, anders claim ik die nog wel bij NMH en AMK :twisted:

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Gezien de mededeling van de Consumentenbond van vorig jaar, heeft het AMK zijn leven dus helemaal niet verbeterd.

Goudpensioen.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2011 14:22
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Goudpensioen.nl »

Beijing2008 schreef:Amsterdams Munt KANTOOR en NLs Muntenhuis is mijns inziens dezelfde.

Als je bij de kvk intypt op de site van de kvk dan zie je of ze gelinkt zijn aan elkaar. Anders een uitreksel aanvragen.

Een aanbieding van de munthuis verplicht je niet tot aankoop. Dus het toesturen van producten verplicht jou niet tot het daadwerkelijk aanschaffen hiervan.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Ik kreeg gisteren namens AMK een brief van Intrum Justitia over 2 zendingen van Mei, terwijl ik ver daarvoor al aangetekend had meegedeeld dat zendingen niet gewenst, en dus niet geretourneerd zouden worden.Dus I.J. ziet maar, en namens NMH van een ander Incassoburo, dat op zelfde adres als NMH is ingeschreven.Wat een overkoepelende organisatie is van Muntenhandelaren wereldwijd.Ook die kunnen het dak op.
Ik heb alle bewijzen dat ik geen zendingen meer wenste, dus ze hebben geen poot om op te staan.

dbwa.info
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2011 23:55

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door dbwa.info »

Aan Intrum Justitia
T.a.v.
Antwoordnummer 1597
2501 VK Den Haag


Bladel 29 oktober 2011,


Geachte heer/mevrouw,


Hiermede bevestig ik de ontvangst van uw schrijven van de 26e oktober 2011 met ref. nr. FS/32612098, respectievelijk de 18e oktober 2011 met ref. nr. FR/32612098, als reactie op mijn schrijven van de 12e oktober 2011.

Hierbij sommeer ik U (Intrum Justitia) Nederland BV te 2517 JR `s-Gravenhage, kantoor en zetelhoudend aan de Jan de Witstraat 3-5, ingeschreven in het handelsregister KvK onder KvK nummer 27134582, met onmiddellijke ingang van heden de 29e oktober 2011 uw laster en smaadcampagne die u door uw cliënt `Het Nederlandsche Muntenhuis` te Amsterdam aan het voeren bent, met onmiddellijk ingang te doen beëindigen.

In de opgemeldde zaak tussen `Het Nederlandsche Muntenhuis` tegen `Janssen W` te Bladel, moet ik u mededelen, dat er geen enkele vordering loopt tussen de comparanten. En sommeer ik u `Intrum Justitia` onmiddellijk te stoppen met deze laster en smaadcampagne.

Hierbij stel ik u wederom in kennis, dat er door `Het Nederlandsche Muntenhuis` geen enkele vordering loopt tegen Janssen W. te Bladel. Wel stel ik u nu in kennis, dat u kennisdrager bent van een strafbaar feit tegen Janssen W. door uw cliënt `Het Nederlandsche Munthuis` te Amsterdam.

In uw schrijven van de 18e oktober 2011 stelt u in uw eerste alinea, dat ik bij u als cliënt moet zijn geregistreerd aleer ik een vordering ten uitvoer kan laten leggen door u. Desalniettemin moet ik u hierin, in uw gelijk stellen.

In uw tweede alinea van dit schrijven, bevalt mij uw toonzetting niet. Als u de mening bedeeld bent met uw cliënt, dan is dit aan u. Derhalve verzoek ik u, de algemene voorwaarde te hanteren van uw cliënt `Het Nederlandsche Muntenhuis` te Amsterdam. In zoverre kunt u zich de kosten van een deurwaarder u zich besparen. Mocht u toch overwegen zoals u stelt in uw schrijven van de 26e oktober 2011, dan verzoek ik u de deurwaarder met een dagvaardig te laten komen, daar de deurwaarder anders met onverrichte zaken huiswaarts kan keren.


De gemaakte kosten aan dit schrijven worden vanzelfsprekend aan Het `Nederlandsche Muntenhuis` doorberekend aan € per uur of een deel hiervan. Kosten aan dit schrijven bedraagt € euro aan ongelimiteerd en ongewenste werkzaamheden aan `Het Nederlandsche Muntenhuis`. De openstaande post van € euro vermeerderd met de kosten deze á € komen hiermee op € euro te staan.

Hierbij sommeer ik u `Het Nederlandsche Muntenhuis` te 1322 AP Almere, kantoor en zetelhoudend aan de Versterkerstraat 4, KvK. Nr. 39096630, vestigingsnummer 000018364861, het openstaande bedrag van € aan ongelimiteerde en ongewenste werkzaamheden aan mijn adres op mijn bankrekeningnummer van de ABN/Amrobank bij te doen schrijven.

PS: HNM wij houden nog even onze troeven in handen. Daarbij nodig ik Het Nederlandsche
Muntenhuis uit voor een uitzending bij te wonen bij Tros Radar, met alle gedupeerde
cliënten van Het Nederlandsche Muntenhuis. Wat vindt u van deze uitnodiging HNM.
Kijkt u ook even op het Forum van Tros Radar HNM. Dank U/

Dus bezint eer gij begint.


Dit schrijven is tevens aan `Het Nederlandse Muntenhuis` per regulieren post verzonden.





In afwachting van u tegenbericht verblijf ik,

Hoogachtend,

Janssen W.

dbwa.info
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2011 23:55

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door dbwa.info »

Geachte gedupeerde cliënten van Het Nederlandsche Muntenhuis,

Hierbij nodig ik u allen uit om een uitzending van Tros Radar te willen en te kunnen bijwonen. Ik verzoek u allen, dit dan voor vrijdag de 4 november 2011 mij dit uiterlijk kenbaar te willen maken op mijn e-mailbox `[email protected]` omdat ik dit moet opgeven met hoeveel belangstellende wij daar aanwezig willen zijn. Ik wil de uitzending van 14 november 2011 bij gaan wonen. Dus gelet op de datum, aub tot uiterlijk de 4e november 2011 opgeven.

MAXIEM

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

dbwa.info

Op zich is het wel een aardige brief, maar taalkundig zit hij zwak in elkaar en de taal is voor een leek te hoogdravend. Bovendien val je tot 2 keer toe in herhaling. Laat hier dus even een goeie advocaat naar kijken (de kosten daarvan kun je uiteraard in rekening brengen bij de schuldeiser) en verstuur de brief aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem/ReadAC.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

@dbwa; als ik de tekst voor U moet aanpassen, laat het dan even via email weten.
@maxiem, aangetekend met bewijs van ontvangst of handtekening retour bestaat al een tijd niet meer; is nu via tracking code te zien of brief is afgehaald/geaccepteerd.

MAXIEM

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Beijing2008

Je moet onderscheid maken tussen de procedure/werkwijze en de ingeburgerde naamgeving. Er is nog steeds gewoon sprake van "aangetekend en met bewijs van ontvangst".

Met vriendelijke groet, Maxiem/ReadAC.

iex
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2012 12:55
Locatie: nederland
Contacteer:

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door iex »

ja Amsterdams Munt KANTOOR en NLs Muntenhuis zijn dezelfde.

dbwa.info
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2011 23:55

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door dbwa.info »

Geachte Forumlezers M.B.T het Nederlandse Munthuis:

Medio juni 2011 heb ik onverwijld overhoop gelegen met het Nederlandse Munt huis die mij ongelimiteerd munten bleef toesturen tegen betaling hiervan.

Op of omstreeks de 16e juni respectievelijk de 24e oktober 2011 heb ik hierop gereageerd met dwangsommen naar het Nederlandse Munthuis zie bericht op dit Forum van de 16e juni respectievelijk de 24e oktober 2011.

Na mij schrijven van de 16e juni alsmede de 24e oktober 2011, heb ik wel nog het incassobu-reau Intrum Justitia aan de deur gehad voor betalingen aan het Nederlandse Munthuis te Amsterdam. Echter na mijn laatste brief aan het Nederlandse Munthuis en het Incassobureau Intrum Justitia, heb ik sinds de datum 2011 niets meer vernomen van het Nederlandse Munthuis als van het Incassobureau Intrum Justitia.

Klaarblijkelijk heeft het dan toch gewerkt mijn brieven aan het Nederlandse Munthuis en Intrum Justitia. Daarbij heb ik nog ten aller tijden een vordering lopen tegen het Nederlandse Munthuis en Intrum Judtitis, m.b.t. de ongehonoreerde rekeningen die nog open staan bij Intrum Justitia en het Nederlandse Munthuis voor ongelimiteerde en ongewenste werkzaam-heden hiervan.

Alleen rest mij nu de vraag: waarom blijft het Nederlandse Munthuis en Intrum Justitie nu weg bij mij, terwijl ze volgens het Nederlandse Munthuis en Intrum Justitia een vordering hebben lopen bij mij.

Gesloten