LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hulp
hulp
beste mensen ik heb op 2010 op een fitnessschool gezeten ( basic fit )
omdat ik later geen tijd had heb ik mijn contrant opgezegd door een brief te sturen. Heb de volgende dag een bevestiging via sms gekregen. Oke mooi opgelost dacht ik. Paar maanden na mijn opzegging werd er van basic fit steeds bedragen van mijn bank afgeschreven 16.95 Euro. Nou die boek ik allemaal mooi terug want ik heb niks met basic fit te maken. vandaag check ik mijn email en wat zie ik nou ik krijg een email van Credit Force. binnen 3 dagen betalen 400 euro anders worden er rechtsmaatregelen getroffen. ik ben inmiddels verhuisd en heb een ander telefoonnummer zodat ze mij niet kunnen bereiken. ik weet niet wat ik moet doen mensen kunnen julie mij helpen.
omdat ik later geen tijd had heb ik mijn contrant opgezegd door een brief te sturen. Heb de volgende dag een bevestiging via sms gekregen. Oke mooi opgelost dacht ik. Paar maanden na mijn opzegging werd er van basic fit steeds bedragen van mijn bank afgeschreven 16.95 Euro. Nou die boek ik allemaal mooi terug want ik heb niks met basic fit te maken. vandaag check ik mijn email en wat zie ik nou ik krijg een email van Credit Force. binnen 3 dagen betalen 400 euro anders worden er rechtsmaatregelen getroffen. ik ben inmiddels verhuisd en heb een ander telefoonnummer zodat ze mij niet kunnen bereiken. ik weet niet wat ik moet doen mensen kunnen julie mij helpen.
-
- Contacteer:
Re: hulp
Vraag in het algemeen - is een " u moet betalen " mail voldoende?
Of dient dit per post gedaan te worden.
Mail is nog steeds niet 100% betrouwbaar (en zal dat waarschijnlijk nooit worden ook)
Of dient dit per post gedaan te worden.
Mail is nog steeds niet 100% betrouwbaar (en zal dat waarschijnlijk nooit worden ook)
@bsbg, in plaats van bedragen terug laten boeken had je misschien beter even contact kunnen opnemen. Volgens mij hanteren die sportscholen een beleid dat je na een jaar kan opzeggen en niet tussentijds. Bel credit force en vraag waar dat bedrag vandaan komt en dat je naar jou mening je contract had opgezegd en dat je hiervan een sms hebt ontvangen. Heb je die sms nog???
En je hebt ook geen kopie van de brief?? dat er geïncasseerd is van je rekening wist je wel, deze bedragen heb je aten terugboeken. Ik ben bang dat je niet zo veel mogelijkheden hebt. het laten terugboeken van geïncasseerde bedragen geeft alleen aan dat je het met de incasso niet eens bent, maar bewijst niet dat je de overeenkomst hebt opgezegd. Misschien moet je een voorstel doen dat je het resterende bedrag van dat jaar wil betalen en dat de rest wordt afgeboekt. Als je een kopie van de opzeggingsbrief hebt kunnen ze hooguit een paar maanden vorderen
Omdat aanmelden bij hun makkelijk gaat, even langs lopen en sporten maar moet het opzeggen ook zo kunnen.
Dat zij geen papieren bewijs leveren, dat hoeft niet en SMS is voldoende.
Bewaar deze en negeer deze firma voortaan.
Geld terug blijven boeken en ik denk dat vele juist nooit bij een Basic Fit zullen aanmelden omdat er zoveel problemen eerder hier en op het Kassa forum waren dus het kost hun meer dan het opleverde.
Als zij eisen dat je via aangetekend schrijven moet opzeggen terwijl even langs lopen en vaak zonder enige legitimatie inschrijven mogelijk is.....
Als zij weten dat vele juist geen sportschool willen die op Tros Radar bekend is kost hun meer dan een oude klant laten betalen.
Meld dit forum ook daar maar even want na de vele berichten zal ik nooit lid worden bij hun en vele met mijn!
Dat zij geen papieren bewijs leveren, dat hoeft niet en SMS is voldoende.
Bewaar deze en negeer deze firma voortaan.
Geld terug blijven boeken en ik denk dat vele juist nooit bij een Basic Fit zullen aanmelden omdat er zoveel problemen eerder hier en op het Kassa forum waren dus het kost hun meer dan het opleverde.
Als zij eisen dat je via aangetekend schrijven moet opzeggen terwijl even langs lopen en vaak zonder enige legitimatie inschrijven mogelijk is.....
Als zij weten dat vele juist geen sportschool willen die op Tros Radar bekend is kost hun meer dan een oude klant laten betalen.
Meld dit forum ook daar maar even want na de vele berichten zal ik nooit lid worden bij hun en vele met mijn!
De provider heeft wel een bewijs van SMS verkeer, of het bericht er ook in staat vermoed ik maar dat kan gezien de kosten hiervan beter bij een rechtszaak plaatsvinden.
Zij moeten bewijzen leveren dat U niet volgens hun regels gestopt bent en dat word erg moeilijk.
Wie eist bewijst en daar hebben zij een probleem.
Zij moeten bewijzen leveren dat U niet volgens hun regels gestopt bent en dat word erg moeilijk.
Wie eist bewijst en daar hebben zij een probleem.
hallo,
nou zit ik zo hier en daar te lezen over de sport school waar ik me afgelope vrijdag heb ingeschreven voor een jaar ,
beetje dom omdat pas achteraf te doen maar goed.
ik lees niks anders dan dat mensen hun abbonoment niet op kunnen zeggen en ongewenst geld word afgeboekt etc ,
gaat het ook wel eens goed bij Basic fit ?
ik heb denk ik een dubbel probleem want ik zit nu bij basic fit in sneek & bij fit for free in Hilversum ivm 2 woonadressen .
en over bijden vind ik niks positiefs.
iemand tips voor als ik me abbonoment op wil zeggen uiteraard na de contracts periode . krijgt t er een beetje benoud van wat ik allemaal lees
ik hoor het graag .
Gr
nou zit ik zo hier en daar te lezen over de sport school waar ik me afgelope vrijdag heb ingeschreven voor een jaar ,
beetje dom omdat pas achteraf te doen maar goed.
ik lees niks anders dan dat mensen hun abbonoment niet op kunnen zeggen en ongewenst geld word afgeboekt etc ,
gaat het ook wel eens goed bij Basic fit ?
ik heb denk ik een dubbel probleem want ik zit nu bij basic fit in sneek & bij fit for free in Hilversum ivm 2 woonadressen .
en over bijden vind ik niks positiefs.
iemand tips voor als ik me abbonoment op wil zeggen uiteraard na de contracts periode . krijgt t er een beetje benoud van wat ik allemaal lees
ik hoor het graag .
Gr
-
Het is iets.++antonh schreef:Wat stelt een sms voorin de Nederlandse wet.
Is een sms rechtsgeldig?
Ik denk het niet.
Maar TS heeft de SMS niet eens meer, dus die doet al niet meer ter zake.
Het is in ieder geval schriftelijk omdat het 'schrifttekens' bevat. Een smsje valt dus in dezelfde categorie als brieven en e-mails.VioletPrue schreef:Het is iets.++antonh schreef:Wat stelt een sms voorin de Nederlandse wet.
Is een sms rechtsgeldig?
Ik denk het niet.
-
Maar als je die SMS niet bewaart kun je er dus niets mee.ArneLH schreef:Het is in ieder geval schriftelijk omdat het 'schrifttekens' bevat. Een smsje valt dus in dezelfde categorie als brieven en e-mails.VioletPrue schreef:Het is iets.++antonh schreef:Wat stelt een sms voorin de Nederlandse wet.
Is een sms rechtsgeldig?
Ik denk het niet.
En TS heeft de SMS niet meer.
Sorry, dit is geen antwoord voor TS, maar vraag mij dit wel af:
Een mail is misschien niet rechtsgelding, een SMS ook niet, maar deze zijn stukken betrouwbaarder dan post-nl (als de provider zou meewerken). Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat de gemiddelde persoon die gaat over dit soort regels en wetten nog al ouderwets is met een extra argument dat het minder veilig is .
Aan de andere kant, geef mij een brief met logo, lettertype, handtekening en de tekst die jij wilt hebben en ik heb binnen een uur een uitgeprinte brief die er hetzelfde uitziet als amateur (uur is nodig om de handtekening een klein beetje variatie te geven etc). Een SMS vervalsen in mijn telefoon kan ik niet, een mail vervalsen wel maar als mijn provider zou meewerken dan maak ik geen kans.
Een getekende brief is rechtsgeldig maar dit stelt geen zak voor, zeker niet bij een kopie zonder de inkt van de handtekening. Helaas is de gemiddelde persoon die over de wetgeving gaat bejaard dus hebben moderne bewijzen geen waarde omdat ze uitgaan van wetboeken uit de jaren 20 van de vorige eeuw of zo.
De wetgeving die wij in Nederland gebruiken blijft gewoon ouderwets.
Als je in Nederland claimt normale post nooit ontvangen te hebben dan verlies je, tenminste, als er een herinnering is verstuurd. De reden daarvoor is dat ook bij niet aangetekende post de rechter in Nederland er van uit gaat dat het post systeem in Nederland zo goed is dat het betrouwbaar is ook als het niet aangetekend verstuurd wordt. Zelf woon ik ergens waar de postbode voor ongeveer een kwart van mijn post bij 1 van mijn buren in de bus gooit en ik zelf zeer regelmatig postbode moet gaan spelen om verkeerd afgeleverde post bij mijn buren af te leveren (minimaal 3x per week, meestal vaker).Is een sms rechtsgeldig?
Een mail is misschien niet rechtsgelding, een SMS ook niet, maar deze zijn stukken betrouwbaarder dan post-nl (als de provider zou meewerken). Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat de gemiddelde persoon die gaat over dit soort regels en wetten nog al ouderwets is met een extra argument dat het minder veilig is .
Aan de andere kant, geef mij een brief met logo, lettertype, handtekening en de tekst die jij wilt hebben en ik heb binnen een uur een uitgeprinte brief die er hetzelfde uitziet als amateur (uur is nodig om de handtekening een klein beetje variatie te geven etc). Een SMS vervalsen in mijn telefoon kan ik niet, een mail vervalsen wel maar als mijn provider zou meewerken dan maak ik geen kans.
Een getekende brief is rechtsgeldig maar dit stelt geen zak voor, zeker niet bij een kopie zonder de inkt van de handtekening. Helaas is de gemiddelde persoon die over de wetgeving gaat bejaard dus hebben moderne bewijzen geen waarde omdat ze uitgaan van wetboeken uit de jaren 20 van de vorige eeuw of zo.
De wetgeving die wij in Nederland gebruiken blijft gewoon ouderwets.