LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met weekend vrij na beschadiging OV-chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
md_73
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2011 21:09

Probleem met weekend vrij na beschadiging OV-chipkaart

Ongelezen bericht door md_73 »

Na beschadiging (scheurtje) in ov-chipkaart met een weekend vrij abonnement heb ik hem opgestuurd en tegelijk een duplicaat aangevraagd. Duplicaat werd niet toegewezen (ik moest hiervoor bellen, anders had ik het nu nog niet geweten) omdat er alleen een beeindigd voordeelurenabonnement op zou staan. Dat stond er ook op, maar er stond dus ook een weekend vrij abonnement op. Vervolgens kunnen ze bij de OV-chipkaart niets meer doen volgens hen, en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd (lees van NS naar OV-chipkaart en vice-versa).
Volgens de OV-chipkaart kunnen ze niets meer doen omdat als de OV-chipkaart eenmaal beeindigd is ze zelfs geen duplicaat kunnen maken.

Intussen kan ik al bijna 3 maanden niet meer bij mijn weekend vrij abonnement en heb al 230 euro aan treinkaartjes voor het volle pond moeten kopen. Van een klacht bij de NS heb ik nooit iets teruggehoord. Het geld voor het weekend vrij abonnement wordt keurig elke maand afgeschreven.

Het is een beetje Kafkaesk, je hebt een abonnment, maar dat zweeft ergens in het luchtledige.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Probleem met weekend vrij na beschadiging OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bel eens met de NS, waarom ze nog steeds afschrijven?

Want als jij kan aantonen dat je wacht op vervanging, dan is het beetje vaag dat NS niets laat horen.
Storneer maar eens een betaling, binnen 4 dagen ligt er een brief voor je "svp betalen"

Advies: stuur de NS een (aangetekende) brief / email / fax waarin je ze in gebreke stelt door geen product te leveren, maar wel te incasseren.
Verzoek ze binnen 10 dagen het probleem op te lossen, danwel de incassos te staken tot het moment dat zij het probleem hebben opgelost.

durkhoutsma
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:26

Re: Probleem met weekend vrij na beschadiging OV-chipkaart

Ongelezen bericht door durkhoutsma »

Dit probleem heeft helaas vaker voorgedaan met de OV-Chipkaart. Door een defect in de chip, kan het niet uitgelezen worden. Het probleem schuiven ze dan maar naar de reiziger.
Als het goed is [ik althans wel] heb een bewijs dat ik een WeekendVrij heb aangevraagd op dat OVC-nummer. Die zou u kunnen overleggen bij NS, en zou het zo geregeld moeten zijn.

stofzuigertje

Re: Probleem met weekend vrij na beschadiging OV-chipkaart

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens dit soort verhalen en eerst een dure kaart kopen waar je niet van weet dat je hem eerst moest activeren en alle andere problemen gaan steeds minder mensen met de bus en trein!
Deze voor niet gebruikers niet te begrijpen kaart die na 5 jaren weer geld kost en nieuwe moet kopen, hoe maak je het openbaar vervoer kapot!

Als je gedwongen word heb je geen keuze maar voor mijn en vele andere hoeft het niet meer, straks ook normale kaartjes weg en hoe maken we Nederland kapot!

Een klant die het niet eens wil proberen gezien de vele verhalen op dit soort forums!

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Probleem met weekend vrij na beschadiging OV-chipkaart

Ongelezen bericht door piet jagers »

met ov of zonder ov chipkaart maakt hier niet je bent gewoon een keer zo duur uit .. alleen met ov chipk heb je als extra dat je daar ook nog voor betaalt hebt... ach ja zolang de mensen erover praten .. hebben ze niet in de gaten dat ze weer eens genaaid worden.
10j geleden de euro nu de ov chipk
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten