LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
HW007

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door HW007 »

Voordat mensen aan anderen uitleg gaan geven over mijn niet-reageren, kan ik op voorhand meedelen dat ik slechts reageer op berichten die op mij serieus over komen.

HW007

@ Jozef

Wat wil je hier nu mee zeggen ?

Als 99% van de starters weinig tot niets doet dan is dat denk ik hun eigen keus en hun eigen kans. Alle ondersteuning en alle lesmateriaal is beschikbaar. Om daar wel of geen 1%-100% gebruik van te maken is ieders eigen vrije keus.

Het "perfecte"3x3x3... rekenplaatje ken ik, maar ik heb mijn eigen 5 jaren plan.

Je kunt mij wel benaderen om gedrag en ideeën van andere MLM-ers, maar ik denk dat je daarvoor bij die andere MLM-ers moet zijn, denk je ook niet ?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:@ Kuklos

Als niet gewoon kunt discussiëren en over fabeltjes praat, ben je geen discussiepartner voor mij. Succes verder.
Dat heb je al vaker geroepen. En steeds nadat je iets hebt beweerd wat je daarna niet hebt bewezen.

Wordt wel een beetje eentonig vind je ook niet Hans? Een mlm-er beweert iets over mlm dan wel een specifiek mlm bedrijf, maar zodra er toch even wat gekieteld wordt en de bewering wordt betwist is ineens de discussiepartner niet meer serieus, of moet men zelf maar wat onderzoek doen, of is er ineens een tijdsgebrek.

Jozef2011

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

HW007 schreef:@ Jozef

Als 99% van de starters weinig tot niets doet dan is dat denk ik hun eigen keus en hun eigen kans. Alle ondersteuning en alle lesmateriaal is beschikbaar. Om daar wel of geen 1%-100% gebruik van te maken is ieders eigen vrije keus.

Het "perfecte"3x3x3... rekenplaatje ken ik, maar ik heb mijn eigen 5 jaren plan.

Je kunt mij wel benaderen om gedrag en ideeën van andere MLM-ers, maar ik denk dat je daarvoor bij die andere MLM-ers moet zijn, denk je ook niet ?
Andere mlm'ers? Maar de vraag is: in welk level zit jij? En wat is het verschil tussen het rekenplaatje en een vijf jarenplan?

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

HW007 schreef:Voordat mensen aan anderen uitleg gaan geven over mijn niet-reageren, kan ik op voorhand meedelen dat ik slechts reageer op berichten die op mij serieus over komen.
Zodra je wat tegengas krijgt meld je direct dat je op die persoon niet meer gaat reageren. Buiten het feit dat jij dat niet consequent doet kan je wel ophouden dan op dit forum waarbij het overgrote deel van de bezoekers al jarenlang horen en lezen hoe geweldig hun( de op dat moment actieve MLMérs ) mlm-bedrijf het doet maar als daar dan kritisch op word gereageerd (of moeilijke vragen komen) zij afhaken wegens ineens geen tijd/zin/ moeite enz.. MLM is een bedrijfsvorm dat in de marge werkt en stelt procentueel eigenlijk niets voor.Natuurlijk kan iedereen roepen die eerst 5 klanten had en nu tien dat hij 100% groei heeft doorgemaakt maar op de wereldeconomie is en blijft het peanuts.

Jozef2011

NB

Als 99% van de starters weinig tot niets doet dan is dat toch negatief voor jou? Ze pakken allemaal een héél klein stukje marktaandeel en daarnaast kwalificeren zij zich ook niet wat wel weer nodig is voor jou eigen kwalificatie. Daarom selecteer jij toch enkel "toppers"? Die dan vervolgens weer "toppers" selecteren die vervolgens weer "toppers" selecteren etc. etc.. Probleem is wel dat. en hier heb jij ervaring mee.., je niet van te voren kan bepalen of iemand een topper is of niet. Je kan iemand dus "trainen en helpen" totdat hij of zij ook 30 klanten heeft gevonden en twee "consultants" maar dat gaat natuurlijk niet altijd goed. Daarnaast is het ook van belang dat iedere consultant inspanning verricht om zijn klantenbestand op minimaal 30 klanten te houden, wat ook niet iedereen zal doen. Kortom het vergt enorm veel tijd en jouw individuele span of control is niet groot genoeg om ervoor te zorgen dat iedereen het "juiste" doet. Je hebt 729 consultants nodig met elk 30 klanten om een beetje normaal salaris te verdienen. En ik ben razend benieuwd hoe jij dit in je 5 jaren actieplan hebt opgepakt.

Naar mijn bescheiden mening is het systeem zo ingericht dat uiteindelijk iedereen het bijltje er bij zal neergooien, velen al in het eerste jaar omdat ze geen hol verdienen en de rest op de langere termijn omdat ze zich uiteindelijk realiseren dat het jarenlang hard werken, volgzaam zijn, coachable opstellen, luisteren naar ervaren MLM'ers, aanwezig zijn bij (verplichte) trainingen, cursussen, ontbijten en feestjes en GELD investeren zonder dat het ruim modale inkomen (level 6) iets dichterbij is gekomen.

HW007

@ Trebelski

Elke eenmanszaak is in vergelijking met de wereldmarkt peanuts. Wat wil je nu eigenlijk zeggen ? Wat is er verkeerd aan 100% groei ? Er wordt gewerkt en er is klaarblijkelijk een resultaat.

@ Jozef

Ik zit zelf op nivo 0, meer dan 7 nivo's boven mij en 2 nivo's onder mij en 5 actieve mensen in mijn team, met ieder meer dan 10 diensten.

Hoe meet ik de kanjers ? In eerste instantie op eigen inschatting en vervolgens bijgesteld door resultaten. De compensatie voor de afhakers zit in het feit dat hun diensten aan mij worden toegewezen als ze niet kwalificeren. Bij mij zul je niet meemaken dat ik mensen met vage verhalen naar presentaties lok. Ik leg ze uit wat het is, met alle ins en outs. Hun tijd en mijn tijd wil ik niet verknoeien.

Mijn 5-jaren plan is een plan door mijzelf ontwikkeld, niet standaard MLM, maar gebaseerd op mijn eigen ondernemerservaring. Net als je bij de KVK een concept bedrijfsplan kunt opvragen en invullen naar eigen mogelijkheden. Dat MLM mij tijd kost ontken ik niet, maar ik hoef niet één of meer ton te investeren, om over 3 jaar winst te zien. Omdat ik geen werknemer ben, reken ik niet in uurloon. Als anderen zich willen vergelijken, prima. Ik kan nu prima rondkomen met mijn activiteiten en daarnaast groeit mijn MLM inkomen. Moeilijk is het niet. In deze crisistijden willen de meeste gewone mensen besparen.

Het verschil tussen het 3x3..rekenplaatje en mijn 5-jarenplan is dat mijn plan op resultaten gebaseerd is, en niet op prognoses die ik niet kan inschatten. Ik ben ook niet vanwege 3x3 in MLM gestapt, maar op basis van de kracht van mond op mond reclame in combinatie met "besparen", waar ik grote mogelijkheden in zie.

kuklos

HW007 schreef:@ Trebelski

Elke eenmanszaak is in vergelijking met de wereldmarkt peanuts. Wat wil je nu eigenlijk zeggen ? Wat is er verkeerd aan 100% groei ? Er wordt gewerkt en er is klaarblijkelijk een resultaat.
Ik reageer wel voor Trebelski. Wat hij hiermee wil zeggen is dat 100% groei heel mooi en vooral ook stoer klinkt, maar dat je in een dergelijk geval de absolute cijfers moet bekijken en je niet moet laten misleiden door de 100% alleen. Iemand die begint met mlm-en en zijn eerste klant binnenhaalt heeft een oneindig groeipercentage. Klinkt nog stoerder, maar als je dan vraag hoeveel klanten hij heeft binnengehaald en of hij nu ook binnen is, dan blijkt het allemaal wat minder stoer te zijn.

Ga jij trouwens nog je bewering over mlm staven Hans?

HW007

kuklos schreef:

Ik reageer wel voor Trebelski. Wat hij hiermee wil zeggen is dat 100% groei heel mooi en vooral ook stoer klinkt, maar dat je in een dergelijk geval de absolute cijfers moet bekijken en je niet moet laten misleiden door de 100% alleen. Iemand die begint met mlm-en en zijn eerste klant binnenhaalt heeft een oneindig groeipercentage. Klinkt nog stoerder, maar als je dan vraag hoeveel klanten hij heeft binnengehaald en of hij nu ook binnen is, dan blijkt het allemaal wat minder stoer te zijn
Ga jij trouwens nog je bewering over mlm staven Hans?
Alle begin geeft enthousiasme bij mensen. Wat ik hier meemaak is dat al dat enthousiasme heel bewust en massaal de grond in wordt geboord. Wel stoer om met velen tekeer te gaan tegen een beginneling.

Als een teamlid van mij een klant binnenhaalt geef ik hem juist een compliment. Ik weet dat je 10x "nee" krijgt, voordat je een "ja" tegenkomt, maar die "nee"horen erbij en je moet door de zure appel heen bijten om ervaring op te doen.

Daarnaast is het een beetje overdreven om mensen uit te horen op wat ze verdienen. Als ik slechts vraag of mensen op tijd betalen, vliegen ze al in de stress. Vragen over inkomen en resultaten beantwoord ik gewoon globaal. Voor niemand hoef ik mezelf te bewijzen, behalve voor mijn klanten en mijn team.

Stoer doen is haantjes gedrag, en het hoort erbij, maar levert weinig knaken op.

kuklos

HW007 schreef: Wat ik hier meemaak is dat al dat enthousiasme heel bewust en massaal de grond in wordt geboord.
Lieg niet. Wat hier gebeurt is dat de onzin die verteld wordt keihard wordt aangepakt, en terecht. Enthousiasme zal niemand hier de grond in boren.

Waar blijft nu je onderbouwing van je eerdere bewering dat er in de mlm geen discriminatie plaatsvindt?

Als jij zo graag dat enthousiasme wil zien en niet wil dat het de grond in wordt geboord: onderbouw je beweringen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
HW007 schreef: Wat ik hier meemaak is dat al dat enthousiasme heel bewust en massaal de grond in wordt geboord.
Lieg niet. Wat hier gebeurt is dat de onzin die verteld wordt keihard wordt aangepakt, en terecht. Enthousiasme zal niemand hier de grond in boren.

Waar blijft nu je onderbouwing van je eerdere bewering dat er in de mlm geen discriminatie plaatsvindt?

Als jij zo graag dat enthousiasme wil zien en niet wil dat het de grond in wordt geboord: onderbouw je beweringen.
Exact !
In zo'n beetje alle lopende topics heb je nu loze beweringen staan die niet worden onderbouwd.. Begin daar eerst eens mee !

Jozef2011

@ Jozef

Ik zit zelf op nivo 0, meer dan 7 nivo's boven mij en 2 nivo's onder mij en 5 actieve mensen in mijn team, met ieder meer dan 10 diensten.

Hoe meet ik de kanjers ? In eerste instantie op eigen inschatting en vervolgens bijgesteld door resultaten. De compensatie voor de afhakers zit in het feit dat hun diensten aan mij worden toegewezen als ze niet kwalificeren. Bij mij zul je niet meemaken dat ik mensen met vage verhalen naar presentaties lok. Ik leg ze uit wat het is, met alle ins en outs. Hun tijd en mijn tijd wil ik niet verknoeien.

Mijn 5-jaren plan is een plan door mijzelf ontwikkeld, niet standaard MLM, maar gebaseerd op mijn eigen ondernemerservaring. Net als je bij de KVK een concept bedrijfsplan kunt opvragen en invullen naar eigen mogelijkheden. Dat MLM mij tijd kost ontken ik niet, maar ik hoef niet één of meer ton te investeren, om over 3 jaar winst te zien. Omdat ik geen werknemer ben, reken ik niet in uurloon. Als anderen zich willen vergelijken, prima. Ik kan nu prima rondkomen met mijn activiteiten en daarnaast groeit mijn MLM inkomen. Moeilijk is het niet. In deze crisistijden willen de meeste gewone mensen besparen.

Het verschil tussen het 3x3..rekenplaatje en mijn 5-jarenplan is dat mijn plan op resultaten gebaseerd is, en niet op prognoses die ik niet kan inschatten. Ik ben ook niet vanwege 3x3 in MLM gestapt, maar op basis van de kracht van mond op mond reclame in combinatie met "besparen", waar ik grote mogelijkheden in zie.
Je zit in level 0 en je kan er prima van rondkomen? Dat lijkt mij sterk... Je moet het nu nog hebben van de bonusuitkeringen. Residueel is het natuurlijk 10xniks.. Met een downline met 5 niet gekwalificeerde mensen met elk minimaal 10 diensten ontvang je én geen kwalificatie bonus én amper residueel. Laten we aannemen dat je zelf 100 klanten hebt dan is dat residueel ook peanuts. Dat je dus post dat je nu rond kan komen van deze werkzaamheden is dus onlogisch tenzij je het gewoon doet, als iedere bijbeunende mlm-huisvrouw (jackie), naast een baan of uitkering.

Prachtig dat je trouwens zo concreet bent over het grote "5-jaren actieplan". Post er eens wat inhoudelijks over in plaats van een bak algemeenheden. Je "ziet" grote mogelijkheden in de combinatie van besparen en mond-op-mond reclame? Ik ook.. Alleen totaal niet in MLM. Je geeft zelf aan af te gaan op concrete resultaten en niet op prognoses.. Dat staat dan weer haaks op het "zien" van grote mogelijkheden. Komt weer 100% over als onnozele MLM-praatjes.

Kortom, je zit als verwacht met een enorm MLM-onzin bord voor de kop. Je verdient er nu niets substantieels mee. De mensen waarmee je werkt zijn niet je "vrienden".. Die talloze onzinnige sessies en meetings zijn niet "inspirerend" het zijn allemaal middellen met als doel de gedachten van mensen om te vormen totdat ze denken en praten zoals jij. En dat is toch zonde voor iemand met een VWO-diploma op zak die thuis zit te blaten op een forum over hoe goed het voor hem is en hoe lief zijn collega's nu voor hem zijn en dat hij ooit heus wel een fantastisch inkomen kan generen uit de "business van de toekomst"!

Daarnaast vind ik het stuitend dat types zoals jij met enig dedain durven spreken over mensen die in loondienst werken. Ik heb dit al eerder aangegeven maar realiseer jij je wel dat mensen met een baan of een grote-mensen-bedrijf jouw maandelijkse inkomen betalen? Misschien moet je het verstoorde zelfbeeld eens goed van je afpraten bij een degelijke psycholoog. Je bent ooit ondernemer geweest. Nu zit je thuis en leur je binnen je kennissenkring met producten die mensen gewoon beter elders kunnen kopen en praat je op dit forum alsof je op maatschappelijk niveau ergens iets voorstelt.. Een visionair? Get a job! Get a life!

HW007

@ Jozef

Je vraagt uitleg, maar je weet alles toch beter. Dus succes verder.
Ter info: je staat op negeer bij mij.

@ Angel

Je kunt slechts anderen herhalen en ik lees geen nieuwe feiten. Dus ook succes verder. ter info: je staat op negeer bij mij.

kuklos

Hans, wat leuk, je bent er weer. Helaas heb je niks meer te melden dan dat je nog meer mensen gaat negeren. Verbaas ons eens en onderbouw de door jou gedane beweringen.

HW007

kuklos schreef:Hans, wat leuk, je bent er weer. Helaas heb je niks meer te melden dan dat je nog meer mensen gaat negeren. Verbaas ons eens en onderbouw de door jou gedane beweringen.
Dat je niet alles mee krijgt is me inmiddels duidelijk.

Het zou je meer bevredigen om exact te lezen wat ik schrijf, in plaats bevooroordeeld een andere conclusie te trekken dan de boodschap is, om vervolgens in eigen verheerlijking "gevatte" teksten te posten, die meestal off-topic zijn.

Ook jij succes. Had gehoopt dat je in 2012 wat interessantere posting zou hebben, dan je laat zien.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

HW007 schreef:Ik zit zelf op nivo 0, meer dan 7 nivo's boven mij en 2 nivo's onder mij
Even voor mijn beeldvorming, dit impliceert dat er negatieve niveaus bestaan, klopt dit?

kuklos

Hans, zo langzaamaan rest ons geen enkele andere conclusie meer dan dat jij niet verder zal komen dan van alles roepen, maar niks kan bewijzen. De conclusie die daar weer op volgt is dat jij dus geen idee hebt waar je het over hebt.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je vraagt uitleg, maar je weet alles toch beter. Dus succes verder.
Ter info: je staat op negeer bij mij.

@ Angel

Je kunt slechts anderen herhalen en ik lees geen nieuwe feiten. Dus ook succes verder. ter info: je staat op negeer bij mij.
Ik herhaal vooral mezelf... gezien je op alle postings tot nu toe ook naar mij nog NIETS bewezen heb ( nieuwe feiten zijn al helemaal een uitzondering ).
Dat moet toch echt wel de enige selectiefactor zijn voor het werven van nieuwe MLM'ers daar jullie er allemaal last van hebben..

Je zet maar op negeer wie je wilt.. gelukkig zetten alle argeloze lezers die evt. in je sprookjes zouden kunnen trappen omdat ze nog niet weten wie je bent dit niet standaard en lezen zij wel welke leugens jullie allemaal verkondigen.

Elke persoon die ik hiermee help zijn geld in zijn portemonnee te houden, des te beter !

brokkel

Ongelezen bericht door brokkel »

Adsolvendum
HW007 schreef:

Ik zit zelf op nivo 0, meer dan 7 nivo's boven mij en 2 nivo's onder mij
Even voor mijn beeldvorming, dit impliceert dat er negatieve niveaus bestaan, klopt dit?
Ja. Alleen is een niveau geen laag. HW007 is in zijn eigen piramide niveau 0 (of de bovenste steen) maar in iemands andere piramide niveau 3, niveau 4 of zelfs niveau 7. Nu betekend dat voor HW007 dat hij dus niveau0 is en zijn directe BC's level1 en de BC's van zijn BC's level2 enz, enz.

HW007 heeft 2 lagen onder (BC's op level 1 en 2, 5 in totaal) zich en meer dan 7 lagen boven zich. Hij is dus minstens laag 8 en de BC van zijn BC laag 10.
Dat betekend dus dat (als je de pps van Jozef2011 leest) er in verschillende lagen meerdere BC's moeten zijn die zich niet kwalificeren voor bonussen en commissies uit laag 2 tot en met 7. Hierdoor is dus al duidelijk dat er maar een enkeling een vol inkomen eruit haalt. De rest verdient hoogstens een zakcentje.

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

HW007 schreef: Het verschil tussen het 3x3..rekenplaatje en mijn 5-jarenplan is dat mijn plan op resultaten gebaseerd is, en niet op prognoses die ik niet kan inschatten. Ik ben ook niet vanwege 3x3 in MLM gestapt, maar op basis van de kracht van mond op mond reclame in combinatie met "besparen", waar ik grote mogelijkheden in zie.
Huh?!
Gaat jouw 5-jarenplan dan over de AFGELOPEN 5 jaar? Want dat is immers de periode waarin resultaten zijn bereikt. In de komende 5 jaar zijn er per definitie alleen maar prognoses. Nu is plannen voor het verleden tamelijk zinloos, en plannen voor de toekomst doe je niet omdat je prognoses niet kunt inschatten. Maar wat zijn dan jouw beslissingsfactoren of je door gaat met euphony of niet?

En waar leef je van zolang je nog geen level 6 en 7 hebt waarvan je een voldoende inkomen hebt om niet meer afhankelijk te zijn van andere financiering?

Hoe lang ben jij eigenlijk al bezig met mlm?

Gesloten