LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niks meer betalen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Als ik Dexia niet hoef te betalen, hoef ik andere ook niet meer te betalen.

Ik betaal niemand meer
6
38%
Ik kom al mijn betalingsverplichtingen na
5
31%
Ik ben een selectieve betaler
3
19%
Ik heb al een tijdje niet meer betaald en ben nu dakloos
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Dubio »

In elke leven komen betalingsverplichtingen voor, of je dat nou leuk vindt of niet. Als je dat niet leuk vindt kun je er voor kiezen om niet meer te betalen. Is wel een beetje vervelend als het gas en licht of huur is, want als je dan een tijdje niet meer betaalt merk je de consequenties meteen. Maar ja, het is het eerste half jaar zomer.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door lions90 »

Ik betaal al niet meer sinds otkober 2002 (restschuld wel te verstaan) en ik hoopte dat mij een dagvaarding bespaart zou blijven, maar kreeg deze helaas dus wel dinsdag in de bus. Vroeg of laat krijgt iedereen deze wel, maar goed nu heb ik toch een advocaat dus....kill Dexia!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Willems »

Gas, licht of huur, zijn geleverde waardevolle goederen of diensten, waaraan iedereen direct nut aan hebben. Echter betalen voor zwendelarij(bijna failliete aandelen verkopen als betrouwbaar, solide en vooraanstaand als dekking van forse leasebedragen is bedrog) en listige wisseltrucs is toegeven aan de deftige criminaliteit, die de prententie aanmeet het gewone volk te kunnen bestelen en belagen!!
Bij DSI gigantische fout-ontdekking, leek niets anders te zijn dan een uitgespatte zeepbelletje:het is maar om erover te zwijgen en wegkruipen als een bange molletje uit schandegevoel.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Dubio »

Meneer Willems,

Wilt u aub wel even stemmen?

vr. gr.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Willems »

Ken toevallig het verschil tussen belangrijk, nuttig en onbelangrijk, zowel tussen personen en flauwe kul!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Dubio »

Willems,

Waarom maakt u niet een keer een poll dat de rest van de forum-gangers over de geloofwaardigheid van de door u ontdekte wisseltrucs en ander poldermodel-gefrauduleer. Het lijkt me dan goed om 3 keuzes te hebben: 1. (vrijwel) mee eens 2. (vrijwel mee) oneens 3. geen mening.
Nou meneer Willems durft u dat aan?

Ik wacht met spanning af.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Willems »

Ben onafhankelijk van het forum, vecht mijn eigen oorlog uit en sta achter mijn belangen en de oplossing van mijn problemen. Nutteloze en niet representatieve polls laat ik over aan de speelvogels, die hier op het forum komen voor hun dagelijkse therapie. Jij onderschat de zaak en denkt met anderen te spelen, zoals het je goed uitkomt: maar het moet een zeer pijnlijke vergissing zijn! Het is goed, dat internet blind werkt, anders had ik jou allang gedwongen kennis te maken met mijn bevindingen in deze zwendel!
En geen grapjes meer kerel!!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Dubio »

Willems,

U neemt vaak grote woorden in de mond, zoals lafaards, en meer van dat soort taal. Maar nu, na ettelijke keren van het vragen van bewijs voor de 'wisseltruc' waar u al 2 jaar over rept, ik u vraag om dmv een poll te onderzoeken hoeveel forum-gangers het met u eens zijn, geeft u niet thuis. Daar heb ik ook wel een groot woord voor.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Willems »

WVD is een banale “wisseltruc”
Vooraf dit: Er wordt ingegaan op bepaalde onderwerpen, waaraan door eigen dunk, goedgevonden wordt en niet door anderen opgelegd voor hun entertaiment. En dit wordt gedaan om vele slachtoffers, die niet voor zichzelf kunnen opkomen en dikwijls niet eens weten wat hen overkomen, door ranzige figuren met bepaalde voorsprong hier op dit forum. Ik probeer te helpen daar waar ik kan en ben niet bereid maar één stap achteruit te doen voor de das-criminelen! Wanneer het woord “lafaard” en meer van dat soort taal gebruikt wordt dan is het passend voor de relevante omstandigheid en werd tot nu toe nooit direct tegengesproken, dan achteraf, los van de omstandigheid. Deze verdraaiingen en manipulaties zijn typerend voor deze zwendel zelf. Uit polls, behoort men waardevolle conclusies te kunnen trekken en zelfs weloverwogen polls slaan al te dikwijls de plank goed mis, laat staan infantiele spelletjes hier op het forum. Immers wie zijn degene die hier stemmen: broers, moeder, vader, vrienden en vriendinnen, maîtressen en combines van de poll-zetter en zegge dat dit dan representatief is!
WVD is een wisseltruc van allereerste orde.
“Verdriedubbel uw winst met Legio-Lease WVD, ontvang al over 3 jaar een belastingvrij Bedrag fl. 41.308.—of meer!!
Is er in heel Nederland en daarbuiten, die zijn winst verdriedubbel zag of het tegenovergestelde zijn verlies vertiendubbel zag?
Is er sprake bij wie dan ook van belastingvrij geweest of was dit alleen ter wille van misleiding en het nep product aantrekkelijk te maken?
Aanbod: “alle drie aandelen pakketten zullen vanaf dag één voor U aan werk zijn: uw inleg (rente??) bestaat uitsluitend uit een door U gekozen vastmaandbedrag (anders gezegd; uw rentebetaling bestaat uitsluitend uit door U gekozen vastmaandrente bedrag ????)
U kiest een vastmaandbedrag (vastmaand rentebedrag)of een éénmalige inleg (of een éénmalige rentebedrag ???) op basis van solide Ndederlandse aandelen AEGON, KPN, Wolters/Kluwer, stuk voor stuk “betrouwbaar, solide, vooraanstaande hoofdfondsen aan de EURONEXT.” In juni 2000 was KPN 46, in december 2000 bij verkoopdatum 14, echter “solide, betrouwbaar en vooraanstaande” terwijl KPN op rand van bankroet stond!!!
Als dit géén bedrog is, wat is dan wel bedrog???? Eén kleine week na verkoop van de WVD was er reeds sprake van renteschuld tot heden toe tegenover winstverdriedubbeling en ontvang fl. 41.308,-- of meer!!! En dit is géén wisseltruc en bedrog!! Nee nee is winst winstverdriedubbeling!!! En wij zijn achterlijk!!!
Door de handhaving van de aankoopprijs, hadden alleen grote aandeelhouders als Zalm grote profijt gehad terwijl de beurs fors omlaag ging: de gedupeerde betaalden 3 jaar lang à raison van 14 per KPN-aanddeel terwijl de beurs 5à6 officieel noteerde, en hiermede werd de GOUDEN KPN van faillissement gered over de rug van de beleggers en de 18 miljard aan KPN waarde in de depôt van zalm veiliggesteld, EN DAT WAS DE BEDOELING VAN GEHEEL DE OPZET VAN DE NEP WVD om KPN en AEGON en het gezicht van Zalm te redden ten koste van de gedupeerden.
En thans bestaat nog de vraag of WVD géén truc was geweest. Het volk kan roekeloos zijn , maar niet gek!!!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Dubio »

Willems,

U kunt gewoon niet hebben (en begrijpen) dat de beurs sinds 2000 meer dan gehalveerd is. Aegon, KPN of Zalm hebben geen cent van de inleg ontvangen. En dat KPN bijna bankroet was, is omdat ze voor miljarden (ong. net zoveel als nu het Dexiadrama) aan gebakken lucht (UMTS) in Duitsland hebben gekocht. En als men Dexia niet betaalt zal deze het net zo zwaar krijgen als KPN, en die zijn er ook overheen gekomen. Maar ik betaal nu wel 2 keer zoveel voor m'n telefoon. Dus de belgische spaardertjes van Dexia zullen ook wel moeilijke tijden krijgen. Want hun geld zit werkelijk in de WVD's. Althans: geleend geld.

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

In mijn perceptie heeft Zalm wel enige invloed gehad op de koers van het aandeel KPN;
Was het niet Zalm die besloot de aandelen KPN die overheidsbezit waren te dumpen?
Als grootaandeelhouder trekt dat toch de koers wel aardig naar beneden, of niet?
Hij heeft misschien zelf niets gevangen, maar indirect wel de koers beinvloed.
Groet,
Wijzijnactief

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Dubio »

Mensen die niet aan hun betalingsverplichtingen voldoen worden ook wel wanbetalers genoemd, en in het ergste geval zelfs dief.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Willems »

Indien ik mij niet vergis en dat doe ik ook niet was jouw vraag bewijs dat WVD een wisseltruc is? Nu je het bewijs hebt, begin je over iets anders te zagen! En morgen kom je weer vragen maar bewijs, lijkt wel dat je niet helemaal in orde ben!
Waarom zijn de koersen dan toevallig na 2000 meer gehalveerd? Geef een uitleg i.p.v. onzin te kraaien. Omdat jarenlang werd er geknoeid in de boekhoudingen en daardoor de koersen gunstig vervalsd, maar met komst van de Euro een einde aan dit spelletje kwam, en de zeepbellen één na één uitelkaar spatten! Vraag het maar aan NINA met haar Online , vraag het aan Stichting Leaseverlies en consorten die ook uit komen voor de gedupeerden van KPN-Qwest! Waar is dan het Poldermodel gebleven? Jij zal het niet weten en je weet heel veel zoals het je goed uitkomt! Werd er dan beweerd dat de KPN en Zalm inleg hadden ontvangen? Je verkoopt weer larrie. Er werd gezegd: doordat 3 jaar lang de gedupeerden méér betaalde aan de aandelenpakketten, dan de de beurs aangaf aan koerswaarde, was het de redding van zowel KPN én Aegon van faillissement, wees een kerel en zeg dat het niet waar is dan!! Waar is dan KPN-Qwest gebleven?Beweer je dan, dat vóór KPN UMTS overnam, dat KPN moederbedrijf met winst draaide? Zoals Enron, dacht men eeuwig te kunnen knoeien in de boekhouding en koersvervalsing maar wisten niets af van de uiteindelijk zeepbel effect totdat het uitelkaar spatte. KPN en Zalm zag ook de donkere wolken aankomen en DANK ZIJ DE NEP WVD, en HET UITPERSEN VAN HET VOLK WERD KPN GERED !!!! Zeg dat het een leugen is!
Dexia moet als nog bewijzen dat ze paketten aandelen bij EUROnext hadden ingekocht ik geloof er niets van, gezien de vele gesjoemel in deze zaak!!Dat jij 2x voor je telefoon moet betalen zal je niets van voelen nu dat je samen met Dexia jullie zakken goed gevuld hebben met afgeperst geld van het volk en nog steeds méér wil hebben.
Belgische spaardertjes, zoals het blijkt, stappen naar de politiek én de politie toe , die onmiddellijk invallen en de dief bij zijn kraag vat. Wat dat betreft een geheel andere land niet waar eerst een bedrieger een dief moet vatten om tot een oplossing te komen!!
Laatst gewijzigd door Willems op 15 apr 2004 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Willems »

Zakkenrollers en daszwendelaars, die reeds veroordeeld zijn, zijn geen gewone dieven, maar criminele residivisten, die levenslang opgesloten dienen te worden.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door trudy »

Mensen die anderen waardeloze financiële producten in de maag splitsen, zijn oplichters, in het ergste geval criminelen !

Vera Verhagen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 mar 2004 11:22

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Vera Verhagen »

Willems, ik bewonder je moed om voet bij stuk te houden en voortdurend bereid te zijn die KPN Zalm affaire voor de zoveelste keer uit te leggen. Ik geloof je zonder meer op basis van de chronologische ontwikkeling van deze kwestie. Ook denk ik dat dit lang niet de enige zaak is waaraan de zakkenvullers zich hebben bezondigd.
Natuurlijk is die aandelenmarkt in z'n geheel ingestort omdat er zoveel lucht in zat. Maar voor ieder luchtbelletje stond wel een hoog bedrag van de aandelenbezitter garant. Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende: Onze economie is in elkaar geklapt. Er was wel geld maar waar is dat gebleven. M.a.w. wie is er met de welvaart van het volk vandoor? Ik denk dat de hele economische malaise een soort van winstneming van de rijken is geweest, die de kloof tussen arm en rijk onder het mom van een financieringstekort, steeds maar groter maakt. Gewoon weer miljoenen verliezen in de bouwfraude en de gezondheidszorgfraude. Wordt gesignaleerd maar niemand krijgt zijn belastinggeld terug. En als we dat zien en er niets aan doen zijn we lafaards. Ik ben alleen bang dat de meeste mensen dit niet zien. Het is ook zo moeilijk om te geloven dat onze regeringsfunctionarissen zelf misschien net zo corrupt zijn als in de voormalige oostbloklanden die we liever niet bij de EU zien.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Vera je kunt het niet beter zeggen.

Helemaal mee eens.

Wij zijn met z'n allen blind.

grt Ad

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ik vind de vraag enig zins dubieus,

Dat je Dexia om bepaalde (gegronde) redenen niet meer betaalt, wil toch niet zeggen dat je andere bedrijven die wel correct hun geld hebben verdient en nog steeds verdienen ook niet meer hoeft te betalen.
Als de vraag nu zou zijn; betaalt u nog aan Dexia;

Nee betaal niet meer;
Ja; betaal nog

Etc.

Dan had ik zeker gestemd, hoe de vraag nu is is reden voor mij om niet te stemmen, maar als de vraag zo was als hierboven dan was het antwoord: betaal sinds geruime tijd niet meer!

m.v.g. justice man

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door Dubio »

Justice man, Willems, Vera,

Het feit dat de beurs gedaald is, is niet de schuld van Dexia. Willems denkt wel dat het voor afgesproken werk is dat de beurs gedaald is en dat de legio-slachtoffers met hun call-opties in de **** zitten.

Het feit dat SS zeer linke depot-constructies aan de man bracht is absoluut laakbaar, en blijkens recente uitspraken worden ze daar ook voor veroordeeld, helaas dat er nog maar weinig te halen valt. Maar het verhaal van Willems is voor mij nog steeds onbegrijpbaar, vandaar dat ik nu toch maar een poll begin om te kijken hoe de forum-gangers ten opzichte van het verhaal van Willems staan.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Niks meer betalen

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Dubio,

Nog even voordat ik me op een oor ga leggen.
Dat je een poll start is prima, alleen de vraagstelling is uiterst dubieus, maar nu blijkt ook nog eens heel toepasselijk dat Dubio de poster is.
Je doet je naam wel eer aan, ik zou zeggen ken gebeuren en we gaan gewoon weer “vrolijk” verder toch?!

m.v.g. justice man

Gesloten